مهاجرت تحصیلی فیلیپین

تحصیل در فیلیپین

تحصیل در دانشگاه های فیلیپین

تحصیل در فیلیپین با توجه به کیفیت نظام آموزشی این کشور، یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در قاره آسیا است. فیلیپین یکی از کشورهای پر جمعیت در جهان است. سالانه نزدیک به 10000 دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف به خصوص هند، مالزی، سنگاپور و بسیاری از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت می کنند.

فیلیپین همچنین یکی از کشورهای مطرح آسیا برای تحصیل به زبان انگلیسی است و این امکان باعث جذب دانشجویان خارجی به فیلیپین شده است. تحصیل در فیلیپین در حال حاضر نظام آموزشی آمریکا را دنبال می کند و تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقاطع مختلف برای دانشجویان بین المللی مهیا می باشد. این مقاله به موضوع تحصیل در فیلیپین می پردازد که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

درباره فیلیپین

فیلیپین کشوری زیبا تنها اندکی بزرگتر از ایالت آریزونای آمریکا است و دومین مجمع الجزایر بزرگ جهان پس از اندونزی است که شامل بیش از 7000 جزیره است. این کشور همچنین از پرجمعیت کشورهای جهان با بیش از 100 میلیون نفر است. نکته قابل توجه این است که فیلیپین تنها کشور مسیحی غالب در آسیا است. همچنین زبان انگلیسی یک زبان ملی در فیلیپین در کنار فیلیپینی (تاگالوگ) است و توسط حدود دو سوم از مردم صحبت می شود و زبان تحصیل در فیلیپین نیز می باشد. اگرچه هنوز هم حدود 170 زبان دیگر اضافی وجود دارد که در کل مجمع الجزایر استفاده می شود.

فیلیپین بیش از 3 قرن مستعمره اسپانیا بود، واقعیتی که سیستم های مذهبی این کشور را شکل داد. ایالات متحده در سال 1898 فیلیپین را اشغال کرد و نزدیک به پنج دهه، تا استقلال این کشور در سال 1946، بر فیلیپین سلطه داشت. استعمار آمریکا تاثیر سازنده ای بر توسعه این کشور داشت که باعث سیستم آموزش مدرن فیلیپین و جنبه های مختلف دیگر در جامعه فیلیپین شد. با تحمیل زبان انگلیسی در بخش هایی مانند آموزش، رسانه های خبری و تجارت، زبان اسپانیایی به حاشیه رانده و محو شد. در سال 1987 اسپانیایی به عنوان یک زبان رسمی کنار گذاشته شد و امروز فقط توسط اقلیت کوچکی از فیلیپینی ها صحبت می شود.

نظام آموزشی فیلیپین

در زمان سلطه آمریكا بر فیلیپین، نظام آموزش و پرورش در فیلیپین مبتنی بر سیستم آمریكا بود. از زمان به دست آوردن استقلال این کشور در سال 1947، این سیستم مطابق تغییرات وزارت آموزش و پرورش این کشور به طور فرآینده ای متنوع و توسعه یافته است. آموزش اجباری در فیلیپین در 3 مرحله است. پیش دبستانی و ابتدایی از سنین 3 یا 4 تا 12 سالگی می باش و دبیرستان از 12 یا 13 سالگی شروع می شود و تا 15 الی 16 سالگی ادامه می یابد. دانش آموزان پس از ترک مدرسه می توانند برای ورود به بازار کار اقدام کنند و یا در امتحان ورود به کالج (CEE) را برای ورود به دانشگاه یا کالج حرفه ای شرکت کنند. در حال حاضر فیلیپین از نظر میزان سواد در رتبه 80 جهان قرار دارد و 93.4% از افراد بالای 15 سال قادر به خواندن و نوشتن هستند.

برای خانواده های مهاجر گزینه های مختلف تحصیلی از طریق پیش دبستانی تا آموزش بزرگسالان وجود دارد. تحصیل در فیلیپین به زبان انگلیسی و فیلیپینی انجام می شود. با این وجود بسیاری از مدارس بین المللی به زبان های انگلیسی، آلمانی، چینی، کره ای یا ژاپنی فعالیت می کنند. اگر قصد زندگی و مهاجرت به فیلیپین در یکی از شهرهای فیلیپین را دارید به همه رده های سیستم آموزشی دسترسی خواهید داشت.

هزینه آموزش در مدارس فیلیپین

مدارس در این کشور نیز به 2 صورت خصوصی و دولتی اداره می شوند. هزینه تحصیل در این ها نیز متفاوت است. به طور کلی تحصیل در مدارس این کشور تا سن 16 سالگی اجباری است که شامل مقطع ابتدایی و متوسط می شود. سیستم آموزشی فیلیپین تحت روند سیستم آموزش در آمریکا دنبال می شود. مقطع مهدکودک در این کشور 1 سال است. بسیاری فرزندان خود را در این مقطع ثبت نام می کنند. به طور کلی هزینه تحصیل در مدارس دولتی فیلیپین رایگان است. فقط برای برنامه های فوق برنامه از والدین هزینه دریافت می کنند. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی فیلیپین بسته به منطقه و نوع مدرسه متغیر است.

در جدول زیر میزان هزینه تحصیل در مدارس خصوصی این کشور را مشاهده می کنید:

مقطعهزینه تحصیل میانگین سالانه به پزو
پیش دبستانیPHP29000 الی 280000PHP
ابتداییPHP70000 الی 200000PHP
متوسطهPHP100000 الی 250000PHP
کالجPHP110000

تحصیل عالی در فیلیپین

آموزش عالی در فیلیپین توسط سه نهاد اداره می شود که شامل کمیسیون آموزش عالی (CHED) برای آموزش عالی، وزارت آموزش (DepEd) برای آموزش ابتدایی، و اداره آموزش فنی و مهارت (TESDA) برای آموزش فنی حرفه ای می باشد. این کشور به تازگی سیستم آموزشی خود را به یک برنامه K-12 تغییر داده است تا بیشتر با سیستم های بین المللی مطابقت داشته باشند. ورود به مهدکودک معمولا از 4 سالگی شروع می شود و دو سال ادامه می یابد، پس از آن 12 سال تحصیلات منتهی به دیپلم دبیرستان می شود می باشد.

تحصیلات عالی در فیلیپین در مقطع لیسانس آغاز و تا دکترا ادامه می یابد. هر سال، فیلیپین از هزاران دانشجوی خارجی که مایل به تحصیل در فیلیپین به زبان انگلیسی هستند، میزبانی می کند. براساس آمار، نزدیک به 10000 دانشجوی خارجی برای هر سال تحصیلی به فیلیپین مهاجرت می کنند. توجه داشته باشید که این کشور دارای یکی از بهترین سیستم آموزش عالی آسیا است که 40% از اعضای هیات علمی دارای فوق لیسانس و 13% آن دکترا هستند.

علاوه بر این ، هزینه ثبت نام و دوره ها نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است. بسیاری از دانشگاه های این کشور در شهر کوزون متمرکز شده است. براساس رتبه بندی ها همچنین دانشگاه های برتر این کشور در منطقه مانیل قرار دارد. از جمله دانشگاه این کشور شامل:

  • دانشگاه فیلیپین دلیمان
  • دانشگاه سانتو توماس
  • دانشگاه مانیل
  • دانشگاه دلاساله
  • دانشگاه پلی تکنیک فیلیپین
  • دانشگاه فیلیپین مانیل
  • دانشگاه لوس بانیوس فیلیپین
  • موسسه فناوری ماپوا
  • دانشگاه سان کارلوس

هزینه تحصیل در فیلیپین

تحصیل در دانشگاه های فیلیپین

دانشگاه های فیلیپین شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی هستند. دانشگاه های دولتی دوره های گسترده ای را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی تدریس می شود. آنها با بودجه دولتی تامین می شوند و بزرگترین دانشگاه دولتی این کشور، دانشگاه فیلیپین است که بیشترین مقدار بودجه را سالانه دریافت می کنند. دانشگاه های خصوصی در فیلیپین به صورت غیر انتفاعی و مذهبی فعالیت می کنند. بیشتر دانشگاه های خصوصی کاتولیک و یا غیرانتفاعی هستند. از جمله دانشگاه های برتر این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه خاویر: یک مؤسسه خصوصی و کاتولیک در شهر کاگیان دو اورو
  • دانشگاه فیلیپین دیلیمان: پردیس دانشگاه عمومی دولتی در شهر کوزون
  • دانشگاه سلیمان: یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی مستقر در شهر دوماگیت

دانشگاه های فیلیپین برنامه های تحصیلی خود را در سال به 2 ترم تقسیم می کنند. سال تحصیلی در این کشور از ماه های ژوئن (June) تا مارس (March) است. پذیرش دانشجوی بین المللی در دوره تمام وقت، بستگی به نمرات دوره متوسطه و موفقیت در آزمون ورودی کالج فیلیپینی دارد. بسته به تابعیت دانشجو، مجوز سطح زبان انگلیسی نیز ممکن است لازم باشد. ورود به دانشگاه های عمومی به ویژه برای دانشگاه های بزرگ مانند دانشگاه فیلیپین در مانیل بسیار رقابتی است.

شهریه دانشگاه های فیلیپین

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و همچنین رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت می باشد. در لیست زیر برخی از دانشگاه های این کشور همراه با هزینه آنها معرفی شده اند:

  • دانشگاه فیلیپین: این دانشگاه، دانشگاه ملی این کشور است یک موسسه برتر آموزش عالی و شناخته شد در این کشور است. این دانشگاه از 8 موسسه مختلف و یک کالج خود مختار تشکیل شده است. این دانشگاه دارای 17 پردیس است که در مجمع الجزایر فیلیپین پخش شده اند. هزینه شهریه سالانه در این دانشگاه PHP3800 الی 55000PHP (پزو) می باشد.
  • دانشگاه دلا ساله: این دانشگاه یک مؤسسه آموزشی کاتولیک برای آموزش عالی در فیلیپین است. این دانشگاه همچنین محلی برای دانشجویان محلی و بین المللی است. به دنبال آموزش با کیفیت هستند. هزینه تحصیل سالانه در این دانشگاه حدود PHP200000 الی 230000PHP (پزو) می باشد.
  • دانشگاه آتنهو مانیل: این دانشگاه در زمینه های مختلف هنر، علوم انسانی، تجارت، حقوق، علوم اجتماعی، فلسفه، پزشکی و بهداشت عمومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، علوم رایانه، مهندسی، علوم محیط زیست و سیاسی را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین به دلیل دوره های تحصیلات تکمیلی خود در رشته های مدیریت بازرگانی و عمومی، دانشکده حقوق و دانشکده پزشکی خود شناخته شده است. هزینه تحصیل سالانه در این دانشگاه حدود 18000PHP الی 22000PHP (پزو) می باشد.
  • دانشگاه سانتو توماس: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در آسیا است. همواره نقش برجسته و معتبری در آموزش فیلیپین داشته است. هزینه شهریه سالانه این دانشگاه 12000PHP الی 15000PHP (پزو) می باشد.

تحصیل در فیلیپین در مقاطع مختلف

تحصیل در مقاطع مختلف فیلیپین تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان های فیلیپینی و انگلیسی ارائه می شود. مقطع کارشناسی در فیلیپین اولین سطح تحصیلی در کشور فیلیپین است و به تحصیل در این مقطع بسته به رشته حدود 4 تا 5 سال زمان می برد. دانشجویان پس از دریافت مدرک لیسانس خود در مقطع کارشناسی می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد در فیلیپین برای اخذ مدرک فوق لیسانس شوند.

مقطع فوق لیسانس در این کشور نیز 2 ساله است و شامل ارائه پایان نامه و دفاع می باشد. آخرین مقطع تحصیلی تحصیل دکترا در فیلیپین است که حدود 3 سال تحصیل در این مقطع به طول می انجامد. تحصیل در هر 3 مقطع دانشگاهی در این کشور به زبان های انگلیسی و فیلیپینی ارائه می گردد. از جمله رشته های محبوب برای تحصیل در فیلیپین می توان به رشته های پزشکی، مهندسی و تجارت اشاره کرد:

ویزای تحصیلی فیلیپین

دانشجویان خارجی برای تحصیل در کشور فیلیپین نیازمند دریافت ویزای تحصیلی و مجوز برای اقامت تحصیلی در این کشور می باشند. حداقل سن تحصیل در دانشگاه های فیلیپین 18 سال است و برای تحصیل در این کشور بایستی توانایی مالی و تمکن مالی داشته باشید. اگر می خواهید برای ثبت نام در دانشگاه، آکادمی، کالج یا موسسه ای به طور موقت به فیلیپین بروید، باید بدنبال اخذ مجوز از اداره مهاجرت باشید. لذا در ابتدا باید با دانشگاه یا موسسه آموزش عالی تماس بگیرید زیرا دانشگاه های مختلف الزامات خاص برنامه های خود را دارند. اما به طور کلی، حداقل شرایط ورود به دانشگاه و اخذ ویزای دانشجویی فیلیپین شامل موارد زیر است:

  • ارائه فرم درخواست
  • پرداخت هزینه درخواست
  • نتایج آزمون ورودی دانشگاه
  • نامه های ارائه شده از موسسه قبلی
  • پنج نسخه از بیانیه شخصی دانشجو و ترجمه شده به زبان انگلیسی همراه با مهر شخصی شما
  • 1 قطعه عکس 2×2 اینچ رنگی
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی شامل صورت حساب بانکی
  • سوابق تحصیلی تایید شده
  • گذرنامه دارای اعتبار
  • ارائه مدرک آیلتس یا تافل

هزینه تحصیل در فیلیپین

یکی از مزایای تحصیل در کشور فیلیپین هزینه پایین و مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور است. هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی یا آسیایی مانند هزینه تحصیل و زندگی در امارات بسیار پایین تر و مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در فیلیپین در مقاطع مختلف و همچنین دانشگاه های این کشور تفاوت دارد. هزینه زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه است. استفاده از وام های دانشجویی و بورس های تحصیلی همچنین امکان تحصیل رایگان در فیلیپین را فراهم می کند. در جدول زیر میزان هزینه تحصیل در فیلیپین در مقاطع مختلف قابل مشاهده است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
مدارس دولتیرایگان
کارشناسی$900 الی 1.500$
کارشناسی ارشد و دکترا$1.500 الی 2.500$

لازم به ذکر است دانشجویان در طول تحصیل خود در فیلیپین از بیمه دانشجویی بهره مند خواهند شد. البته در کنار آن دانشجویان می توانند به صورت شخصی خود را بیمه کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت تحصیلی می توانید مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید و یا با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *