مهاجرت کاری فیلیپین

اقامت فیلیپین از طریق کار

اقامت فیلیپین از طریق کار

چنانچه در کشور فیلیپین پیشنهاد شغلی دریافت کنید و بتوانید در آنجا استخدام شوید می توانید اقامت فیلیپین از طریق کار را با استفاده از ویزای کاری بدست آورید. این کشور در سال های اخیر بازار رو به رشدی داشته است و شرکت های مختلفی در آن تاسیس شده اند. لذا در صورت دریافت جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری می توانید با مراجعه به کنسولگری فیلیپین ویزای کاری این کشور را درخواست کنید و در این کشور اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است در صورت اقامت 5 تا 10 سال متقاضیان می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. پس به عبارتی اخذ اقامت فیلیپین از طریق کار یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید در غالب این مقاله نحوه اخذ اقامت فیلیپین از طریق کار را بیان کرده اند.

اخذ اقامت فیلیپین از طریق کار

مهاجرین شاغل در فیلیپین خود را در یک محیط کار قومی و متنوع و فرهنگی که تحت تأثیر فرهنگ ها و سنت های اسپانیایی، آمریکایی، مالایی و چینی است، پیدا می کنند. این کشور دارای نیروی کار بسیار ماهر و تحصیل کرده و اقتصادی پر رونق است. به عنوان دروازه ورود به منطقه جنوب شرقی آسیا، بسیاری از شرکت های چند ملیتی دارای دفاتر مرکزی در پایتخت این کشور مانیل هستند. بیشتر آنها در شهر ماکاتی مستقر هستند که مرکز مالی و تجاری فیلیپین است. شهر ماکاتی همچنین مرکز دیپلماتیک فیلیپین است. به همین ترتیب، در این منطقه بسیاری از خارجی ها زندگی و کار می کنند. نرخ بیکاری پایین همانطور که در نمودار می بینید به همراه رونق اقتصادی و حضور شرکت های بین المللی باعث شده است. فیلیپین به مقصد محبوبی برای مهاجران که به دنبال فرصت های شغلی در خارج از کشور هستند، تبدیل شود.

صنایع معدن، ساخت و ساز و گردشگری بیشترین فرصت را برای مهاجران فراهم می کند. بسیاری نیز برای تدریس یک زبان خارجی به فیلیپین مهاجرت می کنند. در حالی که مراکز تماس و سایر واحد های تجاری یکی دیگر از بخش های پررونق است. افراد مایل به کار در فیلیپین برای اقامت فیلیپین از طریق کار نیازمند اخذ ویزای کاری معتبر هستند که باید قبل از ورود به کشور صادر شود. لازم است این کار توسط کارفرما سازماندهی می شود. بیشتر مهاجرین که به فیلیپین مهاجرت می کنند. از قبل ویزا دارن و به عنوان نیرویی در شرکت خود و یا برای یک شرکت چند ملیتی کار می کنند. توصیه نمی شود به فیلیپین بروید و سپس به جستجوی کار بپردازید زیرا شرکت های استخدام کننده معمولا باید ثابت کنند که این پست را یک فیلیپینی نمی تواند پر کند.

نرخ بیکاری در فیلیپین

نوع اقامت در فیلیپین از طریق کار

اتباع خارجی که قصد کار در فیلیپین را دارند، ملزم به اخذ ویزای کار هستند که می توانند از طریق اداره مهاجرت فیلیپین (BI) آن را درخواست کنند. نوع اقامت در این کشور جهت کار بسته به قرارداد کاری شما و مجوزهای لازم دارد. متقاضیان کار در این کشور علاوه بر ویزا نیز بایستی از وزارت کار و اشتغال این کشور نیز مجوز کار دریافت کنند. این مجوز بر اساس مدت زمان می باشد. به صورت های کوتاه مدت و بلند مدت صادر می گردد. یکی از موارد مهم درباره ویزای کار و اقامت در این کشور این است که ویزای فرد فقط برای انجام یک نوع کار و یک کارفرما و شرکت معتبر است. لذا چنانچه فرد بخواهید برای کارفرمایی دیگر کار کند مجددا بایستی مجوز اقامت و ویزا در فیلیپین کسب کند.

در جدول زیر انواع اقامت در این کشور را مشاهده می کنید:

نام ویزانوع اقامتمدت زمان اقامتقابلیت تمدید
کوتاه مدتغیر مهاجرتی (موقت)3 تا 6 ماهندارد
ویزای کار 9(g)غیر مهاجرتی1 تا 5 سالدارد

مجوز کار بلند مدت در فیلیپین

اتباع خارجی برای کار به صورت بلند مدت و طولانی در این کشور علاوه بر دریافت ویزا بایستی از وزارت کار و اشتغال این کشور مجوزی به نام مجوز AEP دریافت کنند. این مجوز گواهی لازم برای کار افراد خارجی در کشور و اجازه استخدام نیروی کار خارجی به کارفرماست. لذا برای دریافت این نوع مجوز کارفرما می تواند آن را از وزارت کار درخواست کند. وزارت اشتغال و کار با بررسی پست و موقعیت شغلی و در صورت نبود نیرو کار داخلی این مجوز را صادر می کند. صرف نظر از میزان حقوق و مدت اشتغال صدور این مجوز توسط وزارت کار و استخدام فیلیپین (DOLE) برای تأمین مجوز اشتغال بیگانه (AEP) لازم است.

اتباع خارجی می توانند در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری فیلیپین برای AEP تقاضا کنند. کارفرمایان محلی که مایل به استخدام یک خارجی هستند. می توانند به نمایندگی از اتباع خارجی در نزدیکترین دفتر وزارت ثبت نام کنند. اتباع خارجی که قبلا به فیلیپین مهاجرت کرده اند. باید از طریق کارفرمایان آینده خود را به نزدیکترین دفتر وزارت DOLE را معرفی کنند. مدت اعتبار این مجوز بستگی به قرارداد شما دارد. لازم به ذکر است برخی از افراد شامل موارد زیر از دریافت AEP معاف هستند:

  • کلیه اعضاء سرویس های دیپلماتیک و مقامات دولتی خارجی
  • مبلغی که مشغول انجام ماموریت هستند.
  • اعضاء سازمان های بین المللی مانند بانک توسعه آسیا
  • افرادی که کارفرمای آنها در خارج از کشور می باشد.
  • اتباع خارجی که اقامت دائم فیلیپین را کسب کرده اند.

اقامت کوتاه مدت در فیلیپین از طریق کار

افرادی که خواهان کار در کشور فیلیپین به صورت کوتاه مدت و کم تر از 6 ماه هستند می توانند با دریافت مجوز ویژه SWP و ویزای کوتاه مدت کار در این کشور مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است مجوز کوتاه مدت SWP فقط برای برخی از کارها شامل روزنامه نگاری، خبر نگاری، مربی ورزش، مشاغل مربوط به صدا و سیما، ورزشکاران و از این دست مشاغل می باشد. چنانچه حرفه شما جزء این موارد نبوده بایستی مجوز کار AEP را دریافت کنید. علاوه بر این نیز متقاضیان با استفاده از مجوز کوتاه مدت PWP می توانند تا صدور مجوز اصلی به مدت کوتاه در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است تمامی مجوزهای کار در این کشور توسط وزارت کار و اشتغال این کشور صادر می شود.

چنانچه مهاجرین بدون اخذ مجوز در این کشور مشغول به کار شوند از نظر قانونی مجازات خواهند شد. این مجازات همراه با جریمه از 1000PHP تا 10000PHP (پزو) یا مجازات حبس از 3 ماه تا 3 سال می باشد. علاوه بر این مجازات ها، هر فردی که گناهکار شناخته شود. پس از اتمام دوره مجازات تبعید و دیپورت می شود.

اقامت کوتاه مدت در فیلیپین از طریق کار

فرهنگ کار در فیلیپین

کشورهای مختلف رویکردهای متفاوتی برای حرفه ای بودن و کار حرفه ای دارند. تحمیل فرهنگ کار یک کشور ممکن است روش عملی نباشد. آنچه در فرهنگ کار در آمریکای شمالی امری عادی تلقی می شود ممکن است در فیلیپین غیر عادی باشد. فیلیپین یکی از متنوع ترین کشورهای آسیا است. برای هر کسب و کاری در این کشور افراد باید اولویت خود را برای سازگاری با فرهنگ فیلیپین قرار دهند تا بفهمند کار با آنها چگونه است. با آگاهی از آن همکاری با یک تیم فیلیپینی به تجربه ای ارزشمند تبدیل می شود. مواقعی وجود خواهد داشت که در مورد موضوعات حساس با اعضاء تیم فیلیپینی خود صحبت کنید. بهتر است این کار را با احتیاط، مودبانه و سازنده انجام دهید.

در هر حال ممکن است با خودتان فکر کنید که فیلیپینی ها اکثرا محافظه کار، خجالتی هستند. ارتباط با آنها سخت است اما در واقع کاملا برعکس است. داشتن یک تیم فیلیپینی در خارج از کشور به معنای همکاری با افراد بسیار خونگرم و صمیمی است. فیلیپینی ها به طور کلی افرادی خونگرم و بسیار خوب برای برقراری ارتباط و معاشرت شناخته می شوند. آنها به هر فرصتی می پردازند تا با دیگران دوست شوند تا دیگران احساس راحتی کنند. آنها حتی سعی می کنند تا حد امکان با افراد مختلف در اجتماعات مختلف آشنا شوند. با افراد تازه وارد دوست شوند. فیلیپین ها عاشق اجتماعات بزرگ هستند. به خصوص وقتی غذا در آن دخیل باشد لذا از این اجتماعات استقبال می کنند.

اقامت فیلیپین از طریق کار با ویزای کار

اخذ مجوزهای مناسب اشتغال در فیلیپین و ویزای کار برای کارمندان خارجی الزامی است. باید قبل از شروع اشتغال اخذ شود. ویزای کار این کشور ویزای 9(g) می باشد. برای دریافت این ویزا متقاضیان در ابتدا بایستی یک پیشنهاد کاری دریافت کنند. لازم به ذکر است کارفرما همچنین برای دریافت مجوزهای لازم جهت استخدام نیروی کار خارجی اقدامات لازم را انجام داده باشد. همچنین قابل توجه است که در صورت دریافت ویزای کار فیلیپین متقاضیان می توانند با استفاده از ویزای همراه برای اقامت همسر و فرزند مجرد زیر 21 سال خود در صورت رعایت شرایط آن اقدام کنند.

برای دریافت این نوع ویزا متقاضیان بایستی از جمله مدارک زیر را ارائه کنند:

  • پیشنهادکاری دریافت شده از سوی کارفرما و شرکتی معتبر و ثبت شده در فیلیپین
  • ارائه مجوز کار صادر شده از سوی وزارت کار و اشتغال
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری
  • اثبات تمکن مالی برای مهاجرت اعضای خانواده
  • چند قطعه عکس اندازه پاسپورت
  • گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سابقه کیفری

جهت مهاجرت از طریق کار به کشورهای آسیایی مانند مهاجرت کاری به ژاپن همچنین می توانید به مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مهاجرت کاری همچنین می توانید به صورت ویژه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *