مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین

نوآفرینی در فیلیپین

نوآفرینی در فیلیپین

برای اینکه درباره نوآفرینی در فیلیپین و نحوه اخذ اقامت از این طریق اطلاعات کاملی کسب کنید این مقاله را مطالعه کنید. شهر ماکاتی علیرغم تأثیر همه‌گیری کووید-19، فیلیپین همچنان در میان نوآورترین اقتصادهای جهان باقی مانده است. شاخص جهانی نوآوری این کشور را در بین 132 کشور در رتبه 51 قرار می دهد، زیرا برای سومین سال متوالی جایگاه خود را به عنوان “موفق به نوآوری” حفظ می کند.

وزیر تجارت و صنعت تاکید کرد که از طریق استراتژی صنعتی نوآوری فراگیر کشور تلاش های خود را در تقویت اکوسیستم های نوآوری و کارآفرینی ملی و منطقه ای از طریق ایجاد همکاری دولت صنعت آکادمی متمرکز کرده اند. ایجاد یک محیط تجاری و سیاستگذاری قوی، و ارتقای مهارت استعداد خلاق از ویژگی های این کشور است. تجربه ما پتانسیل قوی نوآوری برای تسریع ایجاد شغل، ارتقاء رقابت صنعتی و جذب سرمایه ‌گذاری ‌های با ارزش را تأیید می‌کند.

جایگاه نوآفرینی در فیلپین

فیلیپین به عملکرد بهتر در خروجی های نوآوری نسبت به ورودی های نوآوری ادامه می دهد. از جمله نقاط قوت خروجی نوآوری آن می توان به صادرات فناوری پیشرفته (رتبه اول در جهان)، در مدل های کاربردی بر اساس مبدا صادرات کالاهای خلاقانه (به عنوان درصد از کل تجارت، رتبه 10 در سطح جهانی)، و صادرات خدمات فناوری اطلاعات اشاره کرد. برای ورودی‌های نوآوری، نقاط قوت کشور در واردات با فناوری پیشرفته (اول)، شرکت ‌های ارائه‌دهنده آموزش رسمی (هشتم)، و تجارت، تنوع، و مقیاس بازار (21 رتبه) است. این بدان معناست که علیرغم محدودیت منابع نوآوری و شکست های ناشی از بیماری همه گیر، توانسته اند خروجی های نوآوری بیشتر و با کیفیت بالاتری تولید کنند. این در مشاهدات GII منعکس شده است که فیلیپین همچنان جزو کشورهایی است که با توجه به سطح توسعه فعلی بالاتر از انتظارات عمل می کند.

فیلیپین در میان 34 اقتصاد گروه با درآمد متوسط ​​پایین رتبه چهارم را دارد. این کشور یازدهمین کشور در میان 17 اقتصاد در آسیای جنوب شرقی، شرق آسیا و اقیانوسیه است که عملکردی بالاتر از میانگین منطقه ای در 2 رکن، یعنی: پیچیدگی تجاری، و خروجی های دانش و فناوری دارد. مهم تر از آن، این کشور در میان اقتصادهای ترکیه، ویتنام، هند و فیلیپین قرار دارد که به طور سیستماتیک در حال عقب نشینی هستند و پتانسیل تغییر چشم انداز نوآوری جهانی را برای همیشه دارند. اهمیت همکاری بین سازمان‌ های دولتی و پیوند پژوهشگران دانشگاه ‌ها و صنعت کشور با یکدیگر برای ایجاد و پرورش اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور حاکی از اهمیت نوآفرینی است.

مزایا نوآفرینی در فیلیپین

فراگیر کردن اکوسیستم خود، پرورشی دوستانه محیط کسب و کار، و با تأمین بودجه مورد نیاز برای تحقیق و توسعه توسط دولت و بخش خصوصی، فیلیپین قادر خواهیم بود سرمایه ‌گذاری ‌های بیشتری را جذب کنیم، مشاغل بیشتر و باکیفیت‌ تری ایجاد کنیم و محصولات با ارزش بالاتری تولید کنیم که منجر به قیمت‌های بهتر در کشور شود. بازار به نفع مصرف کنندگان ما باشد. با همکاری ‌های مناسب، افراد کارآفرین و نوآور کشور می‌توانند پتانسیل اکتشاف خود را تقویت و بهینه کنند و به‌عنوان موتور اصلی توسعه اقتصادی به ‌ویژه در بحبوحه انقلاب صنعتی چهارم عمل کنند. این بهترین راهی است که از طریق آن می توانیم بنگاه های جدید را تشویق کنید، مشاغل بیشتر و بهتر ایجاد می شوند و رقابت صنعتی را به سمت زندگی راحت تر برای همه فیلیپینی ها توسعه می بخشند.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال و نوآفرینی در فیلیپین می باشید:

نرخ اشتغال و نوآفرینی در فیلیپین

زمینه های نوآفرینی مورد نیاز در فیلپین

مترو مانیل، پرجمعیت ترین منطقه فیلیپین که %36 از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد، مترو مانیل خانه بیش از 12 میلیون نفر است. این منطقه همچنین با تراکم جمعیت 20785 نفر در کیلومتر مربع، بیش از 60 برابر بیشتر از سطح ملی، پرجمعیت ترین منطقه در کشور است. هر روز، ساکنان شهر باید با یکی از مهم ترین نگرانی های آن دست و پنجه نرم کنند: ازدحام ترافیک. یک نظرسنجی در سال 2017، مترو مانیل را به عنوان سومین شهر پر ازدحام در آسیا رتبه بندی کرد. مردم مجبور بودند به طور متوسط ​​هر روز 66 دقیقه را در ترافیک بگذرانند. در طول تاریخ ما، نوآوری های اجتماعی نقشی اساسی در دگرگونی تکنولوژیکی ما داشته اند. فیلیپین با بکارگیری فناوری برای حل چالش های نوآوری اجتماعی، به دنبال حل چالش های شهرنشینی مترو مانیل است.

طبق یک مطالعه، تراکم ترافیک روزانه تا 3.5 میلیارد $ (دلار) برای اقتصاد فیلیپین هزینه دارد. اگر مداخله ای صورت نگیرد، این مقدار احتمالاً تا سال 2035 به بیش از 5.4$ (میلیون دلار) در روز افزایش می یابد. در همین مدت، هزینه های حمل و نقل 2.5 برابر افزایش می یابد که به شدت بر معیشت افراد کم درآمد تأثیر می گذارد. گروه ها بیشتر از بقیه انتظار می رود تا سال 2030 مترو مانیل 14 میلیون نفر را در خود جای دهد. این رشد مسائل شهرنشینی را پیچیده تر می کند و استرس بیشتری را به شهر اضافه می کند. برای حل این مشکل، دولت پروژه New Clark City را برای کاهش تراکم شهر آغاز کرده است.

برنامه نوآفرینی در فیلیپین

این برنامه شامل 3 دسته است که در صورت داشتن حقوق بازنشستگی یا سپرده گذاری در یک بانک محلی یا ترکیبی از هر دو، می توانید ویزای اقامت خود را دریافت کنید. با داشتن این ویزا، ممکن است بتوانید در فیلیپین کار کنید، البته تا زمانی که مجوز استخدام خارجی AEP را دریافت کنید. شما از معافیت مالیات بر درآمد بر حقوق بازنشستگی و مستمری خود، معافیت از عوارض گمرکی با توجه به واردات کالاهای خانگی و وسایل شخصی تا سقف $7000 دلار آمریکا و معافیت مالیات سفر در صورت اقامت با هزینه کمتر در فیلیپین بهره مند خواهید شد. این دسته ویزای SSR برای بازنشستگان فعال و سالم است. از شما می خواهد که مبلغ $20000 دلار آمریکا را در یک حساب بازنشستگی تایید شده نگه دارید. این پول باید برای کل اقامت شما در فیلیپین دست نخورده باقی بماند، اگرچه می توان پس از خروج از آن برداشت کرد.

در جدول زیر شاهد میانگین هزینه لازم برای نوآفرینی در فیلیپین می باشید:

میانگین هزینه لازم به دلارسال
13000$2021
20000$2022
22000$2023

الزامات ویزای نوآفرینی در فیلیپین

الزامات ویزای نوآفرینی در فیلیپین

پس از انطباق با قوانین و مقررات بانککو سنترال، بازگرداندن سپرده شامل سود سرمایه گذاری شده، سود سرمایه و سود سهام حاصل از سرمایه گذاری ها تضمین می شود. پس از 30 روز از صدور ویزا، سپرده ها ممکن است به پزوی فیلیپین (PHP) تبدیل شود. سپرده گذاری باید در یکی از موسسات مالی زیر انجام شود: بانک توسعه فیلیپین (DBP)، بانک متحد، بانک ملی فیلیپین (PNB)، تنها شعبه ستاره اقیانوس آرام، بانک چین، بانک صرافی کره، بانک تانگ یانگ و بانک اتحادیه. سپرده های بانکی ویزا برای بازنشستگان اصلی و 2 نفر تحت تکفل (همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال) می باشد. برای هر وابستگی اضافی، بیش از 2، مبلغ 15000$ دلار آمریکا سپرده اضافی لازم است. سرمایه گذاری در فیلیپین شرایط خاص و مبالغ دقیقی نیاز دارد.

اخذ تابعیت فیلپین از طریق نوآفرینی

ممکن است برنامه ای بلند مدت برای مهاجرت خود به فلیپین داشته باشید و قصد اخذ تابعیت این کشور را داشته باشید. برای تبدیل اقامت به تابعیت در فلیپین شرایط خاصی دارد. برای واجد شرایط بودن برای تابعیت فیلیپین، باید حداقل 10 سال در این کشور اقامت داشته باشید، در این مدت به هیچ جرمی محکوم نشده باشید، دارای املاک و مستغلات به ارزش کمتر از 5000 PHP نباشید یا یک تجارت، حرفه یا شغل قانونی پرسود داشته باشید، بتوانید تاگالوگ یا انگلیسی یا اسپانیایی صحبت کنید و فرزندان خردسال خود را در هر یک از مدارس دولتی یا خصوصی که توسط اداره مدارس دولتی فیلیپین به رسمیت شناخته شده است ثبت نام کرده باشید. شرایط اضافی ممکن است اعمال شود. ت

الزامات و مدارک لازم برای اخذ تابعیت کشور فیلیپین عبارت است از:

  • داشتن حداقل 35 سال سن.
  • گواهی سپرده مورد نیاز توسط یک بانک فهرست نهایی
  • فرم معاینه پزشکی
  • ترخیص پلیس
  • بیمه درمانی در فیلیپین قابل قبول است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کارآفرینی در فیلیپین و نوآفرینی در این کشور به سوالات شما پاسخ می دهد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در فیلیپین

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در فیلیپین پاسخ داده شده است:

  • هزینه لازم برای نوآفرینی در فیلیپین چقدر است؟ هزینه لازم برای نوآفرینی در فیلیپین در سال 2023 حداقل 20000$ (دلار) تخمین زده شده است.
  • محبوب ترین زمینه های نوآفرینی در فیلیپین کدامند؟ حمل و نقل، کشاورزی، گردشگری، فناوری و اطلاعات و مواد غذایی
  • میزان رشد تجارت و نوآفرینی در فیلیپین چقدر است؟ در سال 2023 میزان نرخ اشتغال و نوآفرینی در فیلیپین به ترتیب 88% و 47% می باشد.
  • جایگاه نوآفرینی در فیلیپین کجاست؟ فیلیپین در صادرات پیشرفته فناوری در بخش نوآوری رتبه 1 و در مدل های کاربردی بر اساس مبدا صادرات کالاهای خلاقانه در رتبه 10 قرار دارد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *