مهاجرت کاری اسکاتلند

مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند

کار و مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند بعنوان مهاجر

مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند به عنوان یک مهاجر خارجی می تواند با فرصت های مختلف همراه باشد. شایان ذکر است کشور اسکاتلند از مردم سراسر دنیا استقبال میکنند. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند و به طور کلی فرصت های مختلف کاری در این کشور توسعه یافته می پردازند.

درباره مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند

افرادی که اهل کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا باشند، برای زندگی و کار در اسکاتلند به ویزا احتیاج دارند. نوع ویزای موردنیاز متقاضیان بستگی به کارهایی دارد که می خواهند در اسکاتلند انجام دهند؛ مانند بازدید، کار یا تحصیل. افرادی که قصد دارند اقدام به مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند کنند، می توانند با دریافت ویزای کاری مناسب با شرایط خود وارد خاک این کشور شوند. ویزای تایر 2 کشور اسکاتلند (ویزای عمومی) یکی از رایج ترین ویزاهای کاری اسکاتلند می باشد که مهاجران می توانند با کسب آن اقدام به مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند کنند. کسب ویزای کاری اسکاتلند در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان در یک زمینه مشخص تخصص و مهارت های لازم را داشته باشند و کارفرمایی داشته باشند که به دلیل عدم وجود نیروی کار داخلی (شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا)، آماده استخدام آنها باشد.

البته لازم به ذکر است که ویزای ذکر شده (ویزای تایر 2) تنها یکی از ویزاهای کاری برای مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند می باشد و متقاضیان می توانند با ویزاهای مبتکر، استارت آپ، سرمایه گذاری، استعداد جهانی و سایر موارد اقدام به ورود به خاک اسکاتلند و کار در این کشور کنند. تقریباً برای کسب تمام ویزاهای مهاجرت به اسکاتلند شرایط سختگیرانه ای وجود دارد که برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی و توانایی پشتیبانی از خود مالی باید برآورده شوند.

شرایط دقیق برای هر دسته ویزا متفاوت است. هزینه دریافت ویزا برای مهاجرت کاری به اسکاتلند به صورت زیر است:

دسته بندی متقاضیانهزینه ویزا به £ (پوند)
متقاضی خارجی از انگلستان610
شهروندان ترکیه یا مقدونیه555
ویزا برای هر همراه610
ثبت اطلاعات بیومتریک19.20

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت از طریق کار در اسکاتلند

درخواست ویزا برای مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند

قبل از سفر به اسکاتلند و انگلیس متقاضی باید درخواست ویزا یا مجوز خود را اعلام کند. در صورت تکمیل نبودن مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای کاری و مهاجرت به اسکاتلند، ورود به خاک این کشور امکان پذیر نخواهد بود. بسته به ویزای مورد نظر خود، نیازهای خاصی وجود دارد که متقاضی باید آنها را برآورده کند. برای کسب ویزای کاری تایر 2 متقاضی نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای معتبر در اسکاتلند، مدرک زبان انگلیسی معتبر، حامی مالی و مدرک تحصیلی مورد نیاز را ارائه دهد. بسته به مکان زندگی متقاضی، فرد ممکن است مجبور شود به صورت آنلاین اقدام به کسب ویزا کنند. زمان پردازش ویزا نیز بسته به نوع ویزا و محل درخواست متفاوت است. متقاضیان می بایست حداقل سه ماه قبل از تاریخ مشخص شده درخواست خود را اعلام کنند.

با کسب ویزای تایر 2 متقاضی می تواند حداکثر 5 سال و 14روز در اسکاتلند اقامت داشته باشند. به یاد داشته باشید که مدت زمان اقامت در اسکاتلند و یا سایر نقاط انگلستان به ویزای افراد بستگی دارد. برای مثال، کسب ویزای تحصیلی برای تحصیل در اسکاتلند معمولا تا پایان دوره تحصیل افراد اعتبار دارد. همچنین ویزای توریستی اسکاتلند نیز برای مدت زمان محدودی معتبر می باشد.

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت از طریق کار در اسکاتلند

مشاغل مورد نیاز در اسکاتلند بسته به محل زندگی افراد متفاوت است. اسکاتلند دارای بخش های مختلفی است که به دنبال کارگران ماهر هستند، از جمله خدمات مالی، صنعت نفت و گاز ، مهندسی، مراقبت های بهداشتی و صنعت خدمات. اگر قصد دارید به طور موقت در اسکاتلند بمانید، توصیه می شود در صنعت میهمان داری و خدمات مشغول به کار شوید، زیرا مشاغلی که در این دسته قرار می گیرند بسیار انعطاف پذیر هستند. آنها می توانند به شما فرصتی دهند که در اواسط هفته مرخصی داشته باشید. موقعیت جغرافیایی و توریسم در اسکاتلند موجب گسترش مشاغل در بخش گردشگری، میهمان داری و خدمات شده است. افرادی که در این زمینه مشغول به کار می شوند می توانند از مزایای مختلفی مانند آشنایی با فرهنگ ها و زبان های مختلف بهره مند شوند.

لازم به ذکر است که اگر به فکر مهاجرت به اسکاتلند هستید، نباید برای یافتن شغل در این کشور دغدغه داشته باشید. این که آیا شما در حال برنامه ریزی برای زندگی و کار به طور موقت در اسکاتلند هستید یا قصد دارید به طور دائمی در این کشور زندگی کنید، می توانید از فرصت های شغلی زیادی بهره مند شوید. بازار کار اسکاتلند حتی در زمان رکود اقتصادی جهانی در سال 2009 نیز شرایط بهتری نسبت به سایر مناطق اروپا داشت و هم اکنون نیز مهاجران می توانند در این کشور از فرصت های شغلی بی شماری بهره مند شوند.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در اسکاتلند اشاره شده است:

کار و مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند بعنوان مهاجر

مدت زمان اقامت و کار در اسکاتلند به متقاضیان و مهاجران خارجی کمک می کند تا در زمینه یافتن شغل و سکونت در این کشور برنامه ریزی کنند. در اسکاتلند شغل های مختلفی برای مهاجران و گزینه هایی برای کسانی که تصمیم می گیرند به طور موقت در اسکاتلند بمانند وجود دارد. اگر نمی توانید به یک قرارداد طولانی مدت متعهد شوید، ممکن است فکر کنید که نمی توانید در کشور اسکاتلند کار کنید و یا به طور کلی از مهاجرت از طریق کار به اسکاتلند صرف نظر کنید اما باید در نظر داشته باشید که اسکاتلند برای کارگران موقت نیز مکانی بسیار مناسب به شمار می رود. حتی شهروندان اسکاتلندی از طریق آژانس های موقت کار درخواست شغل می کنند، زیرا این شغل ها اغلب می توانند به سمت های دائمی تمام وقت در شرکت منتهی شوند.

افرادی که به دنبال انعطاف پذیری بیشتری هستند تا بتوانند هر زمان که دوست دارند به بازدید از اسکاتلند و سایر کشورهای اروپایی بپردازند، می توانند وارد صنعت گردشگری شوند تا از فرصت های بی شماری شغلی بهره مند شوند. بسیاری از افراد در جستجوی این سبک زندگی متقاضی کار در هتل ها، خوابگاه ها، رستوران ها و بارها می شوند. گزینه دیگری که به افراد توصیه می شود این است که در یکی از جاذبه های گردشگری اسکاتلند کار کنند. شهرهای بزرگتر این کشور مانند ادینبورگ دارای جاذبه های فراوانی هستند که با خوشحالی کارمندان خارجی را استخدام می کنند. یکی از این جذابیت ها باغ وحش ادینبورگ است. با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از شرایط اخذ ویزای کار در اسکاتلند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *