ویزای مسافرتی عمان

ویزای مسافرتی عمان

درباره ویزای مسافرتی عمان

ویزای مسافرتی عمان یک سند مسافرتی رسمی، معتبر و قانونی برای متقاضیان خارجی جهت سفر به منظور تفریح و بازدید از اقوام در مدت زمان معین محسوب می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند تا شما عزیزان را با شرایط کسب ویزای مسافرتی عمان و گردشگری در این کشور آشنا سازند. فرهنگ عمان عمیقا در میراث مفتخر و تاریخ دریانوردی، تجارت و اکتشافات ریشه دارد. امروزه، سنت های دیرینه با زندگی مدرن روزانه یکپارچه شده است. با جدیدترین مارک های مد و الکترونیک که در کنار صنایع دستی سنتی، جواهرات و حتی حیوانات با قیمت های مختلف در سراسر کشور به فروش می رسد. در بین کشورهای عربی، کشور عمان مقصد جذاب گردشگری به شمار می رود که ارائه دهنده جاذبه های تاریخی متنوع، فعالیت های ساحلی مختلف، بازارها، قلعه ها، رویدادهای مختلف فرهنگی، اسب سواری و شتر سواری و غیره می باشد.

گردشگری در عمان

عمان کشوری در شبه جزیره عربستان است. گردشگری در عمان طی دهه 2000 رشد چشمگیری داشت و گزارش سال 2013 پیش بینی می کرد که این صنعت به یکی از بزرگترین صنایع کشور عمان تبدیل شود. در سال 2018، عمان حدود 4.2 میلیون گردشگر از سراسر جهان را به خود جلب کرد، از این تعداد 898000 نفر از کشورهای دیگر عرب بودند. لازم به ذکر است که این تعداد از سال 2017 تا کنون 2.1 میلیون نفر افزایش یافته است. عمان دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است. به ویژه در حوزه گردشگری فرهنگی. بازدید کنندگان از عمان باید قبل از مسافرت ویزا بگیرند. مگر اینکه از یکی از کشورهای معاف از ویزا بیایند. شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می توانند بدون محدودیت ویزا به عمان سفر کنند. اتباع 69 کشور دیگر می توانند ویزا آنلاین عمان را کسب کنند که برای مدت 30 روز اعتبار دارد.

همه بازدید کنندگان باید گذرنامه معتبر 6 ماه داشته باشند. به استثنای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، کشورهایی که بیشترین تعداد گردشگران در عمان در سال 2013 را داشته اند عبارتند از:

درباره ویزای مسافرتی عمان

اگر می خواهید به عمان سفر کنید، احتمالا قبل از هر چیز به ویزا احتیاج دارید. شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می توانند بدون محدودیت ویزا به عمان سفر کنند. اتباع 71 کشور و سرزمین دیگر می توانند برای ویزای آنلاین درخواست کنند که برای مدت 30 روز اعتبار خواهد داشت. برای سفر به کشور عمان و کسب ویزای مسافرتی عمان باید گذرنامه معتبر 6 ماهه داشته باشند. دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک یا رسمی بلاروس، قبرس، آلمان، ژاپن، قزاقستان، پرتغال، رومانی، روسیه، کره جنوبی و سوئیس برای اقامت در عمان تا 90 روز نیازی به ویزا ندارند.

علاوه بر این، شهروندان کشورهای زیر برای سفر به عمان و بازدید از این کشور نیازی به کسب ویزا ندارند:

  • بحرین
  • کویت
  • قطر
  • عربستان سعودی
  • امارات متحده عربی

ویزای توریستی برای بازدید از کشور عمان استفاده می شود. معمولا با اعتبار 1 ماهه صادر می شود. به طور کلی، ویزای توریستی پس از درخواست تمدید به دارنده خود اجازه می دهد تا 1 ماه دیگر در عمان اقامت داشته باشد. مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای مسافرتی عمان عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • 4 قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • برنامه سفر
  • اثبات رزرو هتل و یا محل اقامت
  • اثبات توان مالی کافی برای پرداخت تمامی هزینه های سفر
  • بیمه درمانی و مسافرتی
  • اثبات نداشتن سوابق جرم
  • اثبات وضعیت اشتغال یا تحصیلی

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در عمان را بررسی بفرمائید.

شرایط ویزای مسافرتی عمان

در جدول زیر به شرایط ویزای مسافرتی عمان اشاره شده است:

آیتمشرح
هزینههزینه این ویزا 99€ (یورو) است و قابل استرداد نیست.
درخواست کنندهدر زمان درخواست باید خارج از عمان باشد.
حمایت مالیاین ویزا نیازی به اسپانسر در عمان ندارد.
اسناد اصلی لازمعکسی از متقاضی (دیجیتالی)
کپی گذرنامه متقاضی
مدت اعتبارویزا باید برای ورود به عمان ظرف 6 ماه از تأیید استفاده شود. در غیر اینصورت منقضی .شده تلقی می شود
ورودگذرنامه برای ورود به عمان حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد.
ویزا فقط برای ورود تنها به عمان قابل استفاده است.
 متقاضی باید در عمان هتل رزرو کرده باشد.
متقاضی باید بلیط برگشت داشته باشد.
مدت زمان اقامتمدت اقامت در عمان 1 ماه است.
اگر بازدید کننده در عمان بیش از یک ماه بماند، باید برای هر روز اضافه 10000OMR (ریال عمان) جریمه پرداخت کند.
تمدید ویزااقامت در عمان فقط 1 بار قابل تمدید است.
تمدید اجازه اقامت همان ویزای اصلی است.
عمومیاین ویزا قابل تبدیل به ویزای دیگر نیست.
داشتن ویزای معتبر تضمین نمی کند که یک مسافر برای ورود به عمان مجاز باشد. ورود به عمان به اختیار مامور پلیس رویال عمان در بندر ورودی است.

شرایط ویزای مسافرتی عمان

اخذ ویزای مسافرتی عمان به صورت آنلاین

یک روش اصلی برای کسب ویزای مسافرتی عمان به شهروندان کشورهای واجد شرایط، کسب ویزا به صورت آنلاین می باشد. تهیه مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای آنلاین عمان یک مورد مهم برای کسب ویزای این کشور است. دومین موضوعی که متقاضیان باید به آن توجه کنند، گذرنامه می باشد. کلیه متقاضیان باید گذرنامه معتبری داشته باشند که حداقل تا 6 ماه دیگر از تاریخ ورود به عمان اعتبار داشته باشد. یکی دیگر از موارد مورد نیاز برای کسب ویزای مسافرتی آنلاین عمان عکس است. در زمان درخواست آنلاین ویزای کشور عمان، متقاضیان باید یک عکس دیجیتال از خود تهیه کنند. با این حال، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تصویر متناسب با استانداردهای عکس گذرنامه است.

شهروندان 70 کشور و قلمرو (به علاوه ایران) زیر می توانند با کسب ویزای الکترونیکی تک ورود یا ورود چندگانه به مدت 30 روز در کشور عمان اقامت داشته باشند:

نیوزلند/ سان مارینو/ کره جنوبی/ آمریکا/ مالزی/ انگلستان/ آندورا/ برونئی/ اکوادور/ اروگوئه/ مولداوی/ ترکیه/ مقدونیه شمالی/ صربستان/ سورینام/ واتیکان/ موناکو/ اوکراین/ آرژانتین/ کانادا/ هنگ کنگ/ ونزوئلا/ ژاپن و چین/ آفریقای شمالی/ سوئیس و نروژ/ سیشل/ روسیه/ ایسلند/ لبنان/ برزیل/ استرالیا/ شیلی/ تایوان/ اندونزی/ لیختن اشتاین/ کلمبیا/ پاراگوئه/ سنگاپور/ تایلند/ ماکائو/ کشورهای اتحادیه اروپا و بولیوی.

کسب اقامت عمان از طریق ویزای مسافرتی عمان امکان پذیر نمی باشد و متقاضیان باید از روش های دیگری برای کسب اقامت این کشور مانند کسب اقامت از طریق کار در عمان، سرمایه گذاری در این کشور و یا تحصیل در دانشگاه های عمان اقدام کنند. در سایر مقالات تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی تمامی موارد ذکر شده و همچنین سایر موضوعات مهاجرتی پرداخته شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *