مهاجرت کاری اسکاتلند

کار در اسکاتلند

کار در اسکاتلند

اگر به یک حرفه ای هیجان انگیز علاقه دارید، کار در اسکاتلند می تواند جای مناسبی برای شما باشد. در این کشور گزینه های بی شماری شغلی برای مهاجران وجود دارد. بسیاری از شرکت های بزرگ در این کشور وجود دارند که مهاجران می توانند حرفه خود را در آنها رشد دهند. اسکاتلند به دلیل استقبال گرم و دوستانه خود از متخصصان و مهاجران ماهر مشهور است.

برخی از افراد برای مهاجرت برای کار در این کشور نیاز به کسب ویزا دارند. اما خبر خوب برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا این است که برای زندگی و کار در اسکاتلند نیازی به ویزا ندارند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به طور کامل با شرایط کار در کشور اسکاتلند آشنا شوید.

سوالات رایج کار در اسکاتلند

  • مزایا کار در اسکاتلند چیست؟ به عنوان یک کارمند تمام وقت، افراد می توانند از 28 روز تعطیلات پرداخت شده در سال بهره مند شوند. این زمان مرخصی فرصت های زیادی برای بازدید از این کشور و سایر اروپا به افراد می دهد. بسیاری از شرکت ها بسته به بخشی که متقاضیان در آنها کار می کنند، زمان اضافی را برای تعطیلات ارائه می دهند.
  • راه های کاریابی در اسکاتلند چیست؟ جستجوی کار در این کشور از طریق وب سایت های تبلیغاتی شغلی، مراجعه به آژانس های استخدام موقت، درخواست مستقیم به شرکت هایی که افراد می خواهند برای آنها کار کنند و پرس و جو از آشنایان و دوستان امکان پذیر می باشد.
  • الزامات برای کار در اسکاتلند چیست؟ برای به دست آوردن شماره بیمه ملی خود و افتتاح حساب بانکی به عنوان شهروند اتحادیه اروپا، افراد فقط نیاز به نشان دادن شناسه به عنوان اثبات توانایی کار در اسکاتلند را دارند.

کار در اسکاتلند

چه با ویزای جوانان به طور موقت به اسکاتلند نقل مکان کنید و چه در حال مهاجرت دائمی به اسکاتلند هستید، باید به زودی پس از ورود شغلی پیدا کنید. خوشبختانه، مشاغل زیادی در اسکاتلند برای خارجی ها وجود دارد. اگر ویزای موقت دارید، ممکن است نگران باشید که کسی نخواهد شما را استخدام کند، زیرا نمی توانید متعهد شوید که برای مدت طولانی برای او کار کنید. سوال استاندارد مصاحبه، “5 سال دیگر خودت را کجا می بینی؟” مطمئناً ظاهر می شود. مشاغل موقت زیادی در اسکاتلند وجود دارد که به طور خاص برای خارجی هایی که به دنبال کار موقت در داخل کشور هستند، ارائه می شود. این یکی از چیزهایی است که اسکاتلند را به مکانی عالی برای مهاجرت به عنوان یک کارگر موقت خارجی تبدیل می کند.

یکی از بهترین جنبه های کار در اسکاتلند تعادل پایدار بین کار و زندگی است. به عنوان یک کارمند تمام وقت، شما حق دریافت حداقل 28 روز تعطیلات با حقوق را در سال دارید. این زمان تعطیل به شما فرصت های زیادی برای کشف اسکاتلند و بقیه اروپا می دهد. بسیاری از شرکت ‌ها بسته به جایی که کار می ‌کنید، مرخصی بیشتری ارائه می‌دهند. هنگام کار در اسکاتلند می توانید کار کنید، سفر کنید و از کیفیت زندگی فوق العاده ای لذت ببرید. شما می توانید به روش های مختلفی در اسکاتلند به دنبال شغل بگردید. جست ‌و جوی وب‌ سایت‌ های تبلیغات شغلی، مراجعه به آژانس ‌های استخدام موقت، درخواست مستقیم برای شرکت ‌هایی که می ‌خواهید در آن کار کنید و پرس و جو در مورد مشاغل در مزارع دارای محل اقامت، همه گزینه ‌های ممکن هستند.

زندگی و کار و در اسکاتلند

ادینبورگ پایتخت اسکاتلند است و در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. چه بخواهید در زمان قدم زدن در خیابان‌ های سنگ‌فرش شده و کوچه‌ های باریک یا لذت بردن از تجربه ‌ای سرزنده ‌تر و جهانی ‌تر، ادینبورگ همه چیز را دارد. جالب‌ ترین شهر با تاریخی غنی و رنگارنگ که با افتخار میراث خود را حفظ کرده است، اما مدرن ‌سازی را نیز پذیرفته است، عنوان «بهترین شهر کوچک آینده» را به خود می ‌بالد و پیوسته به عنوان یکی از مرفه‌ترین و شکوفاترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. انگلستان خارج از لندن در سطح بین المللی، اخیراً به عنوان سیزدهمین مرکز مالی بزرگ و چهارمین مرکز بزرگ در اروپا رتبه بندی شده است. دانشگاه بسیار تحسین شده ادینبورگ دانشجویان با استعداد بسیاری را از سراسر جهان جذب می کند.

بنابراین، صنایع عمده به وضوح شامل خدمات بانکی و مالی می شوند، اما تمرکز زیادی نیز بر آموزش، بهداشت، نرم افزار و دیجیتال، انرژی و مهندسی، امور مالی، بیوتکنولوژی، علوم زیستی، حمل و نقل و ساخت و ساز، سرگرمی و اوقات فراغت است و البته نه ویسکی های معروف جهان خود را فراموش کرده اند! گردشگری، چه ملی و چه بین المللی، یک عامل بزرگ در اقتصاد ادینبورگ ایفا می کند و سالانه مقدار خیره کننده ای از درآمد را به ارمغان می آورد. با وجود چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در ادینبورگ، تنها تعداد انگشت شماری از جاذبه های شناخته شده تر، قلعه ادینبورگ (که به طرز جالبی بر روی یک آتشفشان خاموش ~ قلعه صخره قرار دارد) است که از آنجا می توانید مناظر بی نظیر شهر و فراتر از آن را تحسین کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ بیکاری در اسکاتلند هستید:

نرخ بیکاریسال
4%2021
3%2022
3%2023

مشاغل مورد نیاز پزشکی در اسکاتلند

داروسازی یکی از مشاغل پرسود در اسکاتلند است. مدرک لیسانس حداقل برای کار در این رشته است. با این حال، برای کشف بهتر شغل خود و دریافت حقوق بالاتر، بهتر است به تحصیلات بیشتری بروید. میدانی است که هرگز رو به انقراض نخواهد رفت. بنابراین، توسعه حرفه خود در این زمینه می تواند بهترین تصمیمی باشد که می توانید بگیرید. مدرک شما می تواند درهای فرصت را در زمینه هایی مانند تحقیق، توسعه دارو، نوشتن علم، سم شناسی، ثبت اختراع و تدریس باز کند. کسب تجربه کاری مرتبط برای ایجاد حرفه شما بسیار ضروری است. انگلستان تمایل زیادی به داروسازی دارد و سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام داده است، اسکاتلند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به عنوان فناوری پزشکی، علم سلامت یک انتخاب شغلی عالی در اسکاتلند است. میانگین امید به زندگی این دوره در نتیجه تقاضا برای کارکنان بهداشتی بیشتر بالا می رود. فارغ التحصیلان رشته علوم بهداشتی می توانند در زمینه های مختلفی مانند بیمارستان، کلینیک های توانبخشی، خانه های سالمندان، مطب دکتر و موارد دیگر کار کنند. متفکران تحلیلی و ارتباطات و استراتژیست های خوب نیز می توانند تجارت و سلامت را ترکیب کنند و در نتیجه افق های خود را گسترش دهند. داشتن تجربه در امر مشاوره و مشاوره می تواند در زمینه های مددکاری اجتماعی و مشاغل مرتبط مفید باشد.

محبوب ترین مشاغل در اسکاتلند

تقریباً هر رشته و صنعتی تحت تأثیر رایانه است. هیچ رشته ای در قرن بیست و یکم وجود ندارد که بتواند بدون کامپیوتر زنده بماند. به این ترتیب، علوم کامپیوتر یک رشته تحصیلی رو به رشد با زمینه های تخصصی است. کسانی که در سیستم های اطلاعات مدیریت تخصص دارند، در این منطقه بیشترین درخواست را دارند. این به این دلیل است که داده های بزرگ به سرعت در حال گسترش هستند. قبل از اینکه در حوزه مورد علاقه خود تخصص داشته باشید، باید حداقل مدرک لیسانس خود را در رشته کامپیوتر بگذرانید. همچنین، به شما کمک می کند تا به راحتی در اکثر شرکت ها شغل پیدا کنید. با توجه به گستردگی رشته علوم کامپیوتر، شما همچنان می توانید با مدرک کاردانی در اسکاتلند شغلی پیدا کنید، اما نمی توانید حقوق را مقایسه کنید.

آموزش دوره ای است که در سراسر جهان تقاضای زیادی دارد. هیچ وقت در هیچ کجا معلمان کافی وجود نداشته است. اگر روش تدریس سنتی برای شما مطلوب نباشد، حتی می توانید تحصیلات خود را به صورت آنلاین دنبال کنید. به عنوان یک مربی، شما نقش بزرگی در شکل دادن به چشم انداز آموزشی اسکاتلند دارید و در عین حال نسل بعدی را برای موفقیت در زندگی آماده می کنید. برخی از ایالت‌ها برای اینکه بتوانید در کلاس درس تمرین کنید نیاز به گواهینامه و مجوز دارند، اما سطح ابتدایی برای مربیان مدرک لیسانس است. برای تبدیل شدن به یک مدیر و بالا رفتن سریعتر از نردبان شرکت، رفتن به مدرک کارشناسی ارشد و کسب تحصیلات کارشناسی ارشد مفید خواهد بود. سپس، تا زمانی که می توانید، برای مدرک دکتری خود بروید. بیشتر اوقات، پول نیروی محرکه برای انتخاب یک معلم نیست.

جستجوی کار در اسکاتلند

یکی از بهترین جنبه های کار در اسکاتلند، تعادل پایدار کار و زندگی است. به عنوان یک کارمند تمام وقت، افراد می توانند از 28 روز تعطیلات پرداخت شده در سال بهره مند شوند. این زمان مرخصی فرصت های زیادی برای بازدید از این کشور و سایر اروپا به افراد می دهد. بسیاری از شرکت ها بسته به بخشی که متقاضیان در آنها کار می کنند، زمان اضافی را برای تعطیلات ارائه می دهند. افرادی که در کشور این کشور زندگی می کنند، می توانند هنگام کار در اسکاتلند درآمد بالا کنند، مسافرت کنند و از یک زندگی عالی لذت ببرند.

در جدول زیر به مشاغل مورد نیاز در این کشور براساس رتبه بندی اشاره شده است:

رتبهمشاغل مورد نیاز در اسکاتلند
1آموزش و پرورش
2مراقبت های بهداشتی
3فناوری ها
4علوم
5صنایع خلاق
6منابع تجدیدپذیر
7خدمات مالی

مدارک لازم برای کار در اسکاتلند

افراد می توانند از روش های مختلف در این کشور اقدام به جستجوی شغل کنند. جستجوی کار در این کشور از طریق وب سایت های تبلیغاتی شغلی، مراجعه به آژانس های استخدام موقت، درخواست مستقیم به شرکت هایی که افراد می خواهند برای آنها کار کنند و پرس و جو از آشنایان و دوستان امکان پذیر می باشد. اما قبل از اینکه به دنبال کار در اسکاتلند باشید، موارد قانونی زیادی وجود دارد که باید آنها را مرتب کنید، زیرا از نظر قانونی قبل از استخدام در هر زمینه در این کشور، بایستی شرایط خاصی را رعایت کنید. قبل از کار در خارج از کشور در این کشور، متقاضیان به مدارک و اسناد زیر نیاز دارند. البته افراد می توانند قبل از داشتن مدارک زیر شروع به جستجو و درخواست کار کنند.

شایان ذکر است که کار در این کشور بدون داشتن اسناد زیر ممکن نیست:

شماره بیمه ملی انگلیس برای کار در اسکاتلند

برای کار قانونی در این کشور، همه به شماره بیمه ملی نیاز دارند. این عددی است که دولت برای مستندسازی درست مالیات و مشارکت مورد استفاده قرار داده است. برای درخواست شماره بیمه ملی، متقاضیان باید با سازمان بیمه ملی تماس بگیرند. تنها مشکلی که ممکن است افراد با آن روبرو شوند، دریافت کارت شماره بیمه ملی است. متقاضیان باید یک آدرس مشخص در انگلستان داشته باشند. بنابراین افراد بایستی یک محل مشخص برای زندگی داشته باشند و بتوانند وضعیت خود را اثبات کنند. متقاضیان می توانند حتی قبل از دریافت شماره بیمه ملی مشغول به کار شوند، اما باید به کارفرمای خود اعلام کنند که درخواست آنها برای دریافت شماره بیمه ملی ثبت شده است.

برای به دست آوردن شماره بیمه ملی خود و افتتاح حساب بانکی به عنوان شهروند اتحادیه اروپا، افراد فقط نیاز به نشان دادن شناسه به عنوان اثبات توانایی کار در اسکاتلند را دارند. افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا به اسکاتلند مهاجرت می کنند، قبل از اینکه بتوانید شماره بیمه ملی خود را دریافت کنند، باید ویزای کار به عنوان اثبات توانایی کار در اسکاتلند را اخذ کنند.

شماره بیمه ملی انگلیس برای کار در اسکاتلند

ارائه رزومه کاری برای اشتغال در اسکاتلند

برای درخواست شغل، متقاضیان نیاز به ارائه برنامه درسی (رزومه) دارند. کارفرمایان CV که در این کشور انتظار دارند ممکن است کمی متفاوت از مواردی باشد که افراد در کشور خود استفاده می کنند. اگر شما به فکر مهاجرت به این کشور و کار در این کشور هستید اما زبان اصلی شما زبان انگلیسی نمی باشد، برای تهیه رزومه کاری حتما به کمک یک استاد زبان نیاز خواهید داشت. هنگام تهیه هر CV، باید آن را به شغلی که برای آن درخواست می کنید، اختصاص دهید. نکات کلیدی برای تهیه یک CV کارآمد عبارتند از:

  • توضیحات شغلی و مشخصات فردی را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی لازم است و آنچه را نشان می دهید.
  • مدارک خود را ارائه دهید تا با ویژگیهای شغلی مورد نظر مطابقت داشته باشد و همیشه نیازهای کارفرما را در نظر بگیرید.
  • به تجربه، مهارت ها و دستاوردهای مربوطه فضا و اهمیت دهید.
  • CV خود را برای هر برنامه تنظیم کنید.

فرصت های کاری در اسکاتلند

وقتی نوبت به فرصت های کاری در اسکاتلند می رسد، اسکاتلند چیزی برای همه دارد. در اینجا چند مورد از فرصت های کاری در اسکاتلند شرح داده شده است:

فرصت های کاریشرح
مراقبت های بهداشتیسرویس بهداشت ملی اسکاتلند (NHS) بزرگترین کارفرما در این کشور است که برای افراد در بیش از 70 حرفه مختلف شغل فراهم می کند. این بدان معنی است که فرصت های زیادی در کشور برای افرادی که به دنبال کار در بخش بهداشت هستند وجود دارد.
تدریس و آموزشمعلمی یکی از پر ارزش ترین حرفه های موجود است و اسکاتلند مکانی عالی برای شروع حرفه ای در تدریس است.
فناوریاتصال به صنعت فناوری اسکاتلند نمی‌تواند آسان‌تر باشد، زیرا شرکت‌ها، منابع و زیرساخت‌های مناسب همه در جلوی شما هستند. به راحتی می توان فهمید که چرا شرکت های جهانی مانند CGI، Hewlett Packard و Outplay اسکاتلند را به عنوان خانه خود انتخاب کردند.
علوماگر به دنبال شغلی در زمینه علوم هستید، ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید اسکاتلند خانه یکی از بزرگترین گروه های علوم زیستی در اروپا است.
صنایع خلاقاز تبلیغات، معماری و هنرهای نمایشی گرفته تا مد، موسیقی، عکاسی، فیلم و تلویزیون، اینها تنها بخشی از مشاغل مختلف هستند که می توانید در اسکاتلند شکوفا شوید.
نفت و گاز و تجدید پذیردهه‌ ها تجربه اسکاتلند در دریای شمال به این معنی است که این کشور به عنوان قطب جهانی صنعت نفت و گاز شناخته شده‌ است. اسکاتلند همچنین در خط مقدم منابع انرژی تجدیدپذیر است.

افتتاح حساب بانکی برای اشتغال در اسکاتلند

برای پرداخت حقوق کار در این کشور، باید یک حساب بانکی داشته باشید و افتتاح یک حساب بانکی این کشور در اسکاتلند برای مهاجران خارجی کار ساده ای نمی باشد. در صورت نیاز برای افتتاح حساب بانکی در یک بانک اسکاتلندی (رویال بانک اسکاتلند یا بانک اسکاتلند)، ممکن است مقاضیان نیاز به دریافت مرجع از یک شهروند معتبر انگلیس داشته باشید. برای باز کردن یک حساب بانکی در این کشور از افراد خواسته می شود مدارکی برای اثبات آدرس و شناسنامه ارائه دهند. توصیه می شود که متقاضیان برای افتتاح حساب بانکی در این کشور توافق نامه اجاره و ویزای کار موقت خود را به همراه خود داشته باشند. این کار معمولاً برای اثبات آدرس کافی است. اکثر بانکها با این کار اشکالی ندارند.

متقاضیانی که از خارج از اتحادیه اروپا به این کشور مهاجرت می کنند، نیاز به کسب ویزای کار دارند و لازم به ذکر است که گزینه های مختلفی برای افراد وجود دارد که بسته به مدت زمانی که افراد قصد اقامت در این کشور را دارند برنامه ریزی می شود. شهروندان اتحادیه اروپا برای کار قانونی در این کشور لازم نیست ویزا دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و قوانین انگلستان در زمینه های مختلف این کشور و همچنین شرایط گرفتن ویزای کار انگلستان می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب کار در اسکاتلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار در اسکاتلند می باشیم:

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای کار در اسکاتلند چیست؟

  • شماره بیمه ملی، CV اسکاتلندی (رزومه کاری)، افتتاح حساب بانکی در اسکاتلند، ویزای کار
  • مشاغل مورد نیاز اسکاتلند کدام اند؟ آموزش و پرورش، مراقبت های بهداشتی، فناوری، علوم، صنایع خلاق و خدمات مالی
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *