مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

تحصیل در اسکاتلند

تحصیل در اسکاتلند

رنکینگ بالای دانشگاه‌ های اسکاتلند و مورد تایید بودن از جمله دلایلی است که موجب افزایش اشتیاق دانشجویان به سمت تحصیل در اسکاتلند می گردد. طبق آمارهایی که از دانشگاه‌ های این کشور به دست آمده است، بالغ بر 50000 دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور مشغول تحصیل می‌ باشند.

اکثر دوره های درسی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می گردند. مراجعه به یک موسسه مهاجرتی معتبر و برگزیده شانس شما را برای موفقیت در راه تحصیل در روسیه افزایش می‌دهد. پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است که روش های ارتباطی مختلفی با این موسسه وجود دارد. مشاوره‌ های تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه راه های برقراری ارتباط جهت اخذ مشاوره از کارشناسان این موسسه می‌ باشد.

اینفوگرافیک تحصیل در اسکاتلند

مدارس و تحصیل در اسکاتلند

آموزش دوره ابتدایی در اسکاتلند برای کلیه کودکان قابل دسترسی بوده و امکان پذیر است. کودکانی که جزء شهروندان این کشور محسوب می شوند، امکان استفاده از تحصیل در اسکاتلند به صورت رایگان را دارند. برنامه های درسی که از سنین کودکی و از دوره ابتدایی تا پایان مقطع دبیرستان برای دانش آموزان ارائه می گردد. این برنامه ها مملو از مهارت ها، دانش ها و تجارب زندگی است. گواهینامه تحصیلی که در 3 ساله پایان دوره دبیرستان به دانشجویان اعطاء می گردد. میزان و سطح تحصیلات دانش آموز را جهت ورود به دانشگاه مشخص و تعیین می نماید. دانش آموزان علاوه بر مدارس دولتی، می توانند در مدارس خصوصی ثبت نام کنند. هر دو این مدارس از سوی اداره آموزش و پرورش این کشور به صورت منظم تحت نظارت قرار دارند.

تحصیل در مدارس ایرانی اسکاتلند در بهترین شهرهای اسکاتلند از جمله شهرهای بزرگ اسکاتلند امکان پذیر است. کشور اسکاتلند یکی از برترین مقاصد برای دانش آموزان بین المللی می باشد که تحصیل را با کیفیت بالا به دانش آموزان خارجی ارائه می دهد. سیستم آموزشی اسکاتلند مشابه انگلستان است.

بررسی تحصیل در اسکاتلند

اسکاتلند به ازای هر نفر جمعیت، دانشگاه‌های کلاس جهانی بیشتری نسبت به هر جای دیگری در جهان دارد. بخش دانشگاهی اسکاتلند با 19 موسسه در سطح جهانی، کیفیت و انتخاب بی نظیری را ارائه می دهد. دانشگاه های اسکاتلند مفتخرند که بالاترین میزان رضایت دانشجویان را از کیفیت تدریس در سراسر بریتانیا ارائه می دهند. دانشگاه های اسکاتلند به فارغ التحصیلان خود بالاترین نرخ اشتغال یا ادامه تحصیل را در کل بریتانیا ارائه می دهند. در اسکاتلند تحصیل کنید و شهرهای پر جنب و جوش جهان وطنی، مناظر تماشایی و ورزش، هنر، سرگرمی و صحنه اجتماعی زنده و متنوع را تجربه خواهید کرد. اسکاتلند کشوری بسیار جمع و جور است، بنابراین دسترسی به آن و رفت و آمد آسان است. 6 شهر بزرگ، از جمله پایتخت ادینبورگ، وجود دارد که همگی به راحتی در دسترس یکدیگر و حومه شهر اسکاتلندی خیره کننده هستند.

اسکاتلند یک جامعه چند فرهنگی با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر است. قرن هاست که مردم از سرتاسر جهان برای زندگی به اینجا می آیند، بنابراین هنگام ورود برای تحصیل به اسکاتلند می توانید از استقبال گرم خود مطمئن باشید. اسکاتلند مانند کشورهای برتر جهان سیستم آموزشی بین المللی و معتبری دارد و و دانشگاه های خوبی دارد که دانشجویان را سراسر جهان جذب کرده است. به همین دلیل است که تقریباً 70000 دانشجو از بیش از 180 کشور مختلف سالانه برای تحصیل در اسکاتلند را انتخاب می کنند. خوابگاه مناسب برای دانشجویان بین المللی بسیار مهم است، به همین دلیل است که همه دانشگاه های اسکاتلند طیف گسترده ای از گزینه های زندگی را ارائه می دهند. از راحتی سالن ‌های دانشجویی که نظافت و پذیرایی را فراهم می‌کنند تا استقلال خانه ‌های دانشجویی، ترکیبی عالی از مکان ‌ها برای زندگی، مطالعه و ملاقات با افراد جدید دارند.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان در اسکاتلند هستید:

نرخ فارغ التحصیلیسال
75%2021
70%2022
70%2023

بورس های تحصیل در اسکاتلند

دولت اسکاتلند و دانشگاه های این کشور به منظور رفاه دانشجویان بین المللی، بورسیه های متعددی را برای تحصیل در اسکاتلند در مقاطع مختلف در نظر گرفته اند که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

  • بورس تحصیلی Commonwealth Scholarship Fellowship Plan که مختص دانشجویانی است که جزء شهروندان کشورهای مشترک المنافع محسوب می شوند. آنها با در نظر گرفتن کشور مبدا مجاز هستند با دریافت این بورسیه در مقطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی به تحصیل بپردازند.
  • بورس تحصیلی Chevening Scholarships که جزء بورسیه های دولتی تحصیل در اسکاتلند محسوب می گردد.
  • بورسیه تحصیلی Fulbright Awards دانشجویان آمریکایی جهت تحصیل در دوره های کارشناسی می توانند از این بورسیه استفاده نمایند.
  • بورسیه تحصیلی Royal Society Grants که مختص دانشجویانی که قصد گذراندن دوره های علمی را دارند.
  • بورسیه تحصیلی Saltire Scholarships برای تحصیل در روسیه در 3 مقطع مختلف قابل دسترسی است که شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شود. به دانشجویان کشورهای ایالات متحده، هند، چین و کانادا اختصاص دارد. این بورسیه تنها برای یک سال دانشجوی متقاضی را تحت پوشش قرار می دهد.
  • بورسیه تحصیلی Tullow Scholarships که صرفا برای دانشجویان آفریقایی و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده و در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

تحصیل در دانشگاه استرثکلاید اسکاتلند

در سال 2019 میلادی، دانشگاه استرثکلاید اسکاتلند اقدام به ارائه بورس تحصیلی برای علاقمندان تحصیل در اسکاتلند در مقطع فوق لیسانس نمود. این بورسیه قابل اعطاء به کلیه دانشجویان جهان بوده است. هدف از ارائه آن تشویق و جذب دانشجویان خارجی به سوی این کشور بوده است. این دانشگاه جزء دانشگاه های دولتی و تحقیقاتی اسکاتلند به شمار می رود که در شهر گلاسکو قرار گرفته است. قدمت این دانشگاه به سال 1947 میلادی باز می گردد. این بورسیه هر ساله در تاریخ 16 سپتامبر به دانشجویان اعطاء می شود. رشته های تحصیلی که برای این بورسیه تعیین شده اند، شامل قانون و علوم مرتبط، کامپیوتر و علوم اطلاعاتی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و آمار می باشد. ارزش بورسیه مذکور به اندازه 3000£ (پوند انگلستان) است.

تحصیل در دانشگاه استرثکلاید اسکاتلند

شرایط دریافت بورس تحصیلی دانشگاه استرثکلاید

همان طور که می دانید جهت استفاده از بورسیه های تحصیلی هر دانشگاهی جهت تحصیل در اسکاتلند، نیاز به شرایط خاصی است که دانشجوی متقاضی باید دارا باشد. در صورتی که هر یک از شرایط لازم را نداشته باشید، از دریافت بورسیه محروم می شوید. یکی از شرایط لازم جهت دریافت بورسیه این دانشگاه، در حال تحصیل بودن در مقطع کارشناسی یا ارائه گواهینامه تحصیلی در مقطع کارشناسی می باشد که حداکثر 3 سال از تاریخ اخذ آن گذشته باشد. هزینه مربوط به دریافت این بورسیه بایستی توسط دانشجوی متقاضی پرداخت گردد. ضمنا جهت دریافت بورسیه نیاز به درخواست دارید. از دیگر مدارک و شرایطی که در این خصوص وجود دارد ارائه مدرک زبان انگلیسی است. جهت اطلاع از شرایط کار در اسکاتلند، مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شرایط تحصیل در اسکاتلند

دانشگاه ها و کالج ها شرایط ورود خود را برای دوره های آموزش عالی تعیین می کنند و این شرایط بسته به موضوع، دوره خاص و ارائه دهنده دوره بسیار متفاوت است. آنها شرایط ورود برای هر دوره را تعیین می کنند تا اطمینان حاصل کنند که شما مهارت ها و دانش مناسب برای تکمیل موفقیت آمیز دوره را دارید. این شامل مدارک تحصیلی، موضوعات و نمرات امتحان معمولا سطوح A، سطوح عالی پیشرفته یا مدارک سطح معادل، گاهی اوقات به امتیازات تعرفه UCAS تبدیل می شوند. اکثر دوره ها همچنین از شما انتظار دارند که برخی از مدارک تحصیلی قبل از 16 مانند GCSE انگلیسی و ریاضیات یا معادل های آنها را داشته باشید.

در توضیحات دوره اغلب به مهارت ها، علایق یا تجربه ای اشاره می شود که داشتن آن خوب است، بنابراین مراقب این جزئیات باشید زیرا برنامه ها می توانند کاملاً رقابتی باشند. آزمون پذیرش کمتر رایج است، اما الزامات دوره را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به شرکت در آن دارید یا خیر. برخی از آزمون ها یک سال قبل از تاریخ شروع دوره برگزار می شود. اگر به مصاحبه دعوت شده اید، پس از درخواست به شما اطلاع داده می شود، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در مراحل اولیه آماده سازی یا در صورت لزوم یک نمونه کار را گردآوری کنید.

در نمودار زیر شاهد افزایش مهاجرت تحصیلی در اسکاتلند در سال های اخیر هستید:

افزایش مهاجرت تحصیلی در اسکاتلند

ویزای تحصیلی اسکاتلند

این که از چه کشوری برای تحصیل در اسکاتلند وارد این کشور می شوید، در ویزای تحصیلی شما موثر است. چراکه دانشجویانی که جزء شهروندان اتحادیه اروپا و انگلستان محسوب می شوند، نیازی به دریافت ویزای اسکاتلند نخواهند داشت. دانشجویان کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین که همگی جزء کشورهای منطقه EEA محسوب می شوند، نیز همین شرایط را دارند. چنانچه جزء اتباع کشورهایی غیر از کشورهای فوق الذکر می باشید به منظور تحصیل در اسکاتلند باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید. این ویزا با نام ویزای تحصیلی Tier4 برای دانشجویان متقاضی صادر می گردد. مدت اخذ این ویزا به مدت زمان دوره تحصیلی دانشجو بستگی خواهد داشت و قابل تمدید است. گفتنی است تحصیل در سوئیس را نیز پیشنهاد می نماییم. چراکه اسکاتلند و سوئیس به عنوان کشورهای اروپایی، هر 2 در یک رده قرار دارند.

دانشگاه های اسکاتلند

دانشگاه آبردین میزبان یکی از قدیمی ‌ترین انجمن ‌های دانشجویی است که اتحادیه بحث ‌های آن در سال 1848 تأسیس شد. دانشگاه آبردین تارتان مخصوص به خود را دارد. هزینه های بین المللی بین £12000 تا £15000 (پوند) است. هزینه های زندگی سالانه حدود £5700 (پوند) تخمین زده می شود. اخیراً، دانشگاه آبردین سرمایه‌گذاری هنگفتی روی امکانات خود انجام داده است. از جمله یک دهکده ورزشی با استاندارد المپیک، یک پردیس بزرگ بی ‌سیم، یک مرکز آموزشی پزشکی در بزرگترین پردیس سلامت اروپا و یک کتابخانه کاملاً جدید. دانشگاه رابرت گوردون در سال 2013 به یک پردیس جدید در سواحل رودخانه دی نقل مکان کرد. هزینه دوره ها بسیار متغیر است دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که سالانه حدود £10000 (پوند) بپردازند. دانشکده داروسازی قدیمی ترین دانشکده در انگلستان است و توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه ادینبورگ در سال 1583 تأسیس شد و ششمین دانشگاه قدیمی در جهان انگلیسی زبان است. چارلز داروین و سر آرتور کانن دویل از جمله فارغ التحصیلان آن هستند کتابخانه دانشگاه ادینبورگ بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در اسکاتلند است و دانشکده پزشکی به طور گسترده در بریتانیا رتبه برتر را دارد. علاوه بر این، آنها بورسیه هایی در محل دارند که شرکت در آن را برای کسانی که دارای فرزند هستند آسان تر می کند. دانشگاه گلاسکو در سال 1451 تأسیس شد و آن را به چهارمین دانشگاه قدیمی در جهان انگلیسی زبان تبدیل کرد. هزینه تحصیل  برای دانشجویان بین المللی بین 9000 تا 23000 پوند است. هزینه های زندگی  حدود £890 (پوند) در ماه تخمین زده می شود. شایان ذکر است که دو پردیس وجود دارد. یکی در West End گلاسکو و دیگری در Dumfries .

الزامات زبان جهت تحصیل در اسکاتلند

زبان های انگلیسی و اسکاتلندی از زبان های رسمی مردمان اسکاتلند می باشند. لذا از دیگر مزیت هایی که در تحصیل در اسکاتلند وجود دارد، تحصیل به زبان انگلیسی است. از این رو شرایط تحصیلی را برای دانشجویان خارجی آسان می سازد. اما در این میان ممکن است سطح زبان شما با استانداردهای دانشگاه انتخابی مطابقت نداشته باشد. دارای تحصیلات کافی در زمینه زبان نباشید که در این صورت دانشگاه مورد نظر دوره هایی را جهت آموزش و یادگیری زبان برای ارتقاء سطح زبان و ورود به مقاطع دانشگاهی در نظر می گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همیشه سعی بر آن داشته است تا بهترین و مناسب ترین مشاورها را در اختیار متقاضیان قرار دهد تا آنها درست ترین و صحیح ترین تصمیم مهاجرتی خود را اخذ نمایند.

سوالات متداول در باب تحصیل در اسکاتلند

در این بخش مفتخریم در خصوص تحصیل در اسکاتلند رایج ترین سوالات شما را پاسخ دهیم:

  • آیا تحصیل در اسکاتلند تصمیم مناسبی است؟ بله اسکاتلند یکی از کشورها مناسب برای تحصیلات عالیه در جهان است.
  • آیا اسکاتلند دانشگاه های معتبری دارد؟ بله این کشور دارای چندین دانشگاه عالی رتبه در جهان می باشد.
  • زبان تحصیل در اسکاتلند چیست؟ زبان تحصیل در اسکاتلند انگلیسی است.
  • مزایا تحصیل در اسکاتلند چیست؟ اخذ مدرک معتبر-تحصیل در دانشگاه های عالی رتبه-تحصیل در دانشگاه های بین المللی-آموزش های تخصصی-امکان تحقیقات تخصصی-امکانات دانشجویی عالی-بورسیه های تحصیلی.
  • آیا می شود برای مقاطع دبیرستان و راهنمایی نیز در اسکاتلند برنامه ریزی کرد؟ بله این کشور دارای مدارس بین المللی است که دانش آموزان ممتاز را پذیرش می کنند.
  • چه دانشگاه هایی در اسکاتلند بهترین هستند؟ دانشگاه ادینبور -دانشگاه گلاسکو -دانشگاه استرثکلاید-دانشگاه غرب اسکاتلند-دانشگاه سنت اندروز-دانشگاه آبردین.
  • بورسیه های تحصیلی در اسکاتلند چند پوند هستند؟ می توان گفت بورسیه ها از محدوده £1000-£3000 (پوند) می باشند.
  • شهرهای دانشجویی در اسکاتلند کدام هستند؟ گلاسکو -ادینبرو-داندین-ابردین
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند چیست؟ پرداخت شهریه-اسکان-داشتن نمرات خوب-اخذ پذیرش-ویزای تحصیلی-
  • آیا دانشگاه های اسکاتلند آزمون دارند؟ آزمون ورودی رایج نیست اما ممکن است برخی از دانشگاه ها آزمون و یا مصاحبه داشته باشند.
  • ویزای تحصیلی اسکاتلند چیست؟ به منظور تحصیل در اسکاتلند باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید. این ویزا با نام ویزای تحصیلی Tier4 برای دانشجویان متقاضی صادر می گردد.
  • اگر مدرک زبان انگلیسی نداشته باشیم می توانیم در اسکاتلند پذیرش بگیریم؟ بله در مواردی دانشگاه های اسکاتلند دوره های زبان انگلیسی را ارائه می دهند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در اسکاتلند

  1. مسعود یحیی زاده گفت:

    برای ادامه تحصیل رایگان برای کسانی که دوره متوسطه را درایران در رشته تجربی به اتمام میرسانند چه مسیری وجود دارد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      سیستم آموزشی رایگان در کشورهایی مثل اتریش، المان، نروژ، فرانسه برای دانشجویان خارجی مهیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با موسسه با شماره 021-91003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *