مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

کار پس از تحصیل در اسکاتلند

کار پس از تحصیل در اسکاتلند

کار پس از تحصیل در اسکاتلند موضوعی مهم برای دانشجویانی می باشد که قصد دارند بعد از ادامه تحصیل اقدام به کسب اقامت در اسکاتلند کنند. اسکاتلند قرن هاست که در تعهد خود به تعالی در آموزش و پرورش راه قدم گذاشته است. این یکی از دلایلی است که این کشور هر ساله از بیش از 50.000 دانشجو بین المللی از 180 کشور مختلف استقبال می کند. اگر شما قصد تحصیل در اسکاتلند را دارید و به فکر کار پس از تحصیل در اسکاتلند هستید، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند به تمام اطلاعات لازم برای آگاهی شما عزیزان از این موضوع اشاره کنند.

کار پس از تحصیل در اسکاتلند پس از سال 2023

انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا قصد دارد با اجرای برنامه ای جدید به نام مسیر فارغ التحصیلی، به دانشجویانی که موفق به کسب مدرک از دانشگاه های این کشور می شوند این اجازه را بدهد که 2 سال در نقاط مختلف انگلستان اقامت داشته باشند و به دنبال شغل مناسب و مرتبط با مدرک دانشگاهی خود شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلانی که موفق به خود اشتغالی و یا کارآفرینی می شوند نیز می توانند از این برنامه بهره مند شوند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی با تحصیل در اسکاتلند می توانند براساس این برنامه به مدت 2 سال در اسکاتلند زندگی کنند و با برآورده کردن شرایط مربوطه، اقامت اسکاتلند را کسب کنند.

به طور کلی، متقاضیان موفق در این مسیر قادر خواهند بود برای مدت حداکثر 2 سال در انگلیس در هر سطح مهارتی بمانند و کار کنند یا به دنبال کار باشند. فارغ التحصیلان پس از پیدا کردن شغل مناسب، می توانند به کارگر ماهر تبدیل شوند.

در جدول زیر به بررسی کلی کار پس از تحصیل در اسکاتلند بعد از سال 2023 پرداخته شده است. اطلاعات این جدول عبارتند از:

آیتمشرح
هدف از برنامهجذب متخصصان بین المللی در زمینه های مختلف
تاریخ اجرای برنامهاز تابستان سال 2021
نیاز به حمایت مالی توسط دانشگاهندارد.
نیازهای ویژه برای شرکت در برنامهپرداخت هزینه های امور مهاجرتی و بیمه سلامت

فرصت های کار پس از تحصیل در اسکاتلند

فرصت های کار پس از تحصیل در اسکاتلند برای فارغ التحصیلان به چند بخش اصلی تقسیم می شوند. در این قسمت، قصد داریم به محبوب ترین مشاغل در بین فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند اشاره کنیم. این ارقام محبوب ترین بخش هایی را نشان می دهد که فارغ التحصیلان می خواهند در آن کار کنند. بخش های کاری محبوب در بین فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند عبارتند از:

بخش های کاری محبوب در بین فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند

در دانشگاه های اسکاتلند، اکثر دانشجویان در رشته های زیر مشغول به تحصیل می شوند. این رشته ها عبارتند از:

  • مدیریت و تجارت
  • مهندسی
  • امور مالی و حسابداری
  • بازاریابی
  • علوم کامپیوتر

در زمینه های ذکر شده، فرصت های کار پس از تحصیل در اسکاتلند به طور گسترده ای در دسترس فارغ التحصیلان می باشند. البته لازم به ذکر است که فارغ التحصیلانی که به فکر کار پس از تحصیل در اسکاتلند هستند، در صورت داشتن تجربه کاری، شانس بیشتری برای ورود به شرکت های اسکاتلندی خواهند داشت. تقریبا 19% از فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور دارای تجربه کاری می باشند. حقوق کار در اسکاتلند در بخش های ذکر شده متفاوت می باشد، اما یک دانشجو بعد از اتمام دوره تحصیلی خود در این کشور می تواند حداقل 23.000£ (پوند) درآمد داشته باشد.

اخذ اقامت و کار پس از تحصیل در اسکاتلند

اگر به فکر ادامه تحصیل در اسکاتلند هستید، یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، کسب اقامت این کشور بعد از اتمام دوره تحصیلی می باشد. همانطور که می دانید، در اسکاتلند فرصت های شغلی مختلفی برای کسب اقامت به عنوان متخصص، مهندس یا کارگر ماهر وجود دارد. فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند با یافتن شغل مناسب براساس برنامه فارغ التحصیلی سال 2023، ویزای خود را تغییر دهند و مجوز اقامت موقت کشور اسکاتلند را کسب کنند و با داشتن شرایط مورد نظر، اقدام به کسب اقامت دائم اسکاتلند کنند.

در جدول زیر به اصلی ترین موارد در زمینه کسب اقامت دائم اسکاتلند اشاره شده است. این موارد عبارتند از:

آیتمشرح
امکان کسب اقامت دائم اسکاتلندبعد از 5 سال زندگی در اسکاتلند
افراد معاف از کسب مجوز اقامت در اسکاتلندشهروندان سوئیس، اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا
شرایط کلی کسب اقامت اسکاتلنداثبات داشتن محل اقامت، شغل و درآمد مناسب
هزینه درخواست کارت اقامتتقریبا 85£ (پوند)
نحوه درخواستتکمیل فرم، ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه

برای کسب اقامت اسکاتلند، متقاضیان باید توانایی های زبان خود را اثبات کنند. علاوه بر این، مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت اسکاتلند عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • 2 عکس رنگ اندازه گذرنامه
  • یک قطع عکس رنگی اندازه پاسپورت اسپانسر خود که شهروند بریتانیا و یا منطقه اقتصادی اروپا است.
  • گذرنامه و یا شناسنامه عضو خانواده متقاضی (شهروند منطقه اقتصادی اروپا)
  • شواهدی از رابطه متقاضی با عضو خانواده خود که شهروند منطقه اقتصادی اروپا می باشد. (مانند گواهی ازدواج، گواهی مشارکت مدنی، شناسنامه یا اثبات دو سال زندگی مشترک بدون ازدواج)

به یاد داشته باشید که تمامی مدارک ذکر شده برای کسب اقامت اسکاتلند باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

اخذ اقامت و کار پس از تحصیل در اسکاتلند

سایر روش های مهاجرت به اسکاتلند

مهاجرت از طریق تجصیل تنها یکی از روش های مهاجرت به اسکاتلند و سپس کسب اقامت این کشور می باشد. علاوه بر این، با رعایت شرایط مربوطه، متقاضیان و مهاجران خارجی می توانند برای سرمایه گذاری، کارآفرینی، کار در شرکت های شناخته شده، ازدواج و یا ثبت شرکت نیز وارد خاک اسکاتلند شوند و اقامت این کشور را بدست آورند. شایان ذکر است که قبل از شروع پروسه مهاجرت به کشورهای خارجی، هموطنان عزیز باید دو موضوع اصلی را در نظر بگیرند. این دو موضوع عبارتند از:

  • هزینه های مهاجرت به کشور مورد نظر
  • الزامات و شرایط مهاجرت به کشور مورد نظر

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی شما عزیزان در تمامی مراحل مهاجرت و کار در اسکاتلند و یا ورود به خاک کشورهای برتر خارجی مانند کشورهای انگلستان، آلمان، اسکاتلند، سوئد، نروژ، نیوزلند، استرالیا، کانادا و غیره می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *