مهاجرت کاری اسکاتلند

ویزای کاری اسکاتلند

معرفی ویزای کاری اسکاتلند

ویزای کاری اسکاتلند یکی از راه های مهاجرت به این کشور و کسب اقامت اسکاتلند و سپس پاسپورت اسکاتلند می باشد. با دریافت ویزای کاری اسکاتلند متخصصان و مهندسان و همچنین کارگران ماهر می توانند وارد خاک این کشور شوند و به صورت موقت یا بلند مدت کار کنند. اسکاتلند کشوری می باشد که از متخصصان، مهندسان، کارگران ماهر، سرمایه گذاران و کارآفرینان بین المللی استقبال می کند. قبل از مهاجرت کاری به اسکاتلند، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند متقاضیان و هموطنان عزیز چند موضوع اصلی را در نظر داشته باشند.

این موضوعات عبارتند از:

  • آیا شرایط زندگی در اسکاتلند برای آنها مناسب است؟
  • آیا شغل مورد نظر آنها در لیست مشاغل مورد نیاز اسکاتلند قرار دارد؟
  • آیا واجد شرایط دریافت ویزای کاری اسکاتلند هستند؟

همکاران ما با ارائه این نوشتار قصد دارند شما عزیزان را به طور کلی در زمینه اخذ ویزا و مهاجرت برای کار در اسکاتلند راهنمایی کنند.

شرایط اقتصادی اسکاتلند

اسکاتلند از زمان انقلاب صنعتی به بعد یکی از نیروگاه های صنعتی اروپا و یک رهبر جهانی در تولید بوده است. پس از انقلاب صنعتی در اسکاتلند، اقتصاد این کشور متمرکز بر صنعت سنگین بود و تحت سلطه آن در صنعت کشتی سازی، معدن زغال سنگ و صنایع فولادی بود. حضور اسکاتلند در امپراتوری انگلیس همچنین به اسکاتلند این امکان را داد که بتواند تولید خود را در بیشتر نقاط جهان صادر کند. با این حال صنعت سنگین در اواخر قرن بیستم کاهش یافت و منجر به تغییر اقتصاد اسکاتلند به سمت فناوری و بخش خدمات شد. صنایع مادر اقتصاد اسکاتلند عبارتند از:

  • ماهیگیری
  • کشاورزی
  • مواد خوراکی و نوشیدنی
  • جنگلداری
  • نفت و گاز
  • انرژی تجدیدپذیر
  • منسوجات
  • گردشگری و توریسم

به استثنای تجارت داخل انگلیس، اتحادیه اروپا و ایالات متحده بزرگترین بازارهای صادراتی اسکاتلند را تشکیل می دهند. اسکاتلند به عنوان بخشی از بریتانیا و اتحادیه اروپا کاملاً در یک بازار واحد و منطقه آزاد تجارت که در تمام کشورها و مناطق عضو اتحادیه اروپا وجود دارد، شرکت می کند. در قرن بیست و یکم، با رشد بالای اقتصادی در بسیاری از اقتصادهای نوظهور جنوب شرقی آسیا مانند چین، تایلند و سنگاپور، انگیزه ای برای بازاریابی محصولات اسکاتلندی و تولید کالاهای تولیدی در این کشورها وجود داشت.

با مشاهده نمودار زیر می توانید با شرکای اصلی صادرات اسکاتلند بیشتر آشنا شوید:

مشاغل مورد نیاز در اسکاتلند

مدرک حسابداری و مالی به شما کمک می کند تا مهارت هایی را توسعه دهید که شما را وارد حرفه های مالی می کند. فرصت‌ های گسترده ‌ای برای فارغ ‌التحصیلان حسابداری و مالی در بانک ‌ها، شرکت ‌های حسابداری، بخش دولتی، شرکت ‌های بیمه، مشاوره ‌های مدیریت و موارد مشابه وجود دارد. شرکت ‌های چند ملیتی بزرگ، استخدام ‌کنندگان اصلی هستند که از کمپین ‌های استخدام در مقیاس بزرگ برای جذب بهترین دست‌ ها با حداقل شرایط استفاده می ‌کنند. مجموعه ای از مشاغل بخش دولتی در اسکاتلند موجود است. همچنین می توانید با رفتن به دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه تخصصی تری کار کنید.

مدرک انیمیشن به شما کمک می‌ کند تا مهارت‌ های فنی و خلاقانه ‌ای را که برای فیلم‌ ها و مشاغل دیجیتالی مناسب است، توسعه دهید. شما می توانید یک انیماتور، هنرمند مفهومی، توسعه دهنده بازی، طراح گرافیک، تصویرگر، طراح وب و بسیاری دیگر شوید. با تجربه کاری در این زمینه رقابتی، می توانید مهارت های فنی خود را توسعه دهید، شبکه خود را بسازید و سطح تجربه خود را گسترش دهید. سعی کنید سایر مهارت های مکمل مانند کار گروهی، ارتباط قوی، حل مسئله، تحلیل و غیره را بیاموزید. همچنین می توانید برای تعمیق تخصص خود در انیمیشن، برای مطالعات بیشتر اقدام کنید.

مشاغل رایج در اسکاتلند

مطالعه زبان انگلیسی شما را قادر می سازد در زمینه های مختلف شغلی به دست آورید زیرا این دوره بسیار قابل فروش است. شما می توانید انتخاب کنید که نویسنده، کپی رایتر دیجیتال، دستیار تحریریه، معلم انگلیسی یا زبان خارجی، فرهنگ نویس، روزنامه نگار، ویراستار، معلم خصوصی و بسیاری دیگر باشید. مهارت‌هایی که در خارج از مطالعه خود ایجاد کرده‌اید نیز می‌تواند در ساخت CV شما مرتبط باشد. در دوران دانشجویی، می توانید برای روزنامه ها و مجلات دانشجویی بنویسید یا در رادیو دانشجویی یا انجمن های فیلم شرکت کنید. برای مطالعه بیشتر، می توانید مدرک کارشناسی ارشد خود را در مطالعات زبان انگلیسی و ادبیات، نوشتن خلاق، ادبیات و زبان شناسی ویکتوریایی، فانتزی یا قرون وسطی دریافت کنید. حوزه‌ های دیگر مانند تدریس، روزنامه ‌نگاری، بازاریابی و مدیریت نیز پیشنهادهای امیدوارکننده‌ ای برای شما دارند در صورتی که بخواهید شغل خود را تغییر دهید.

به عنوان فارغ التحصیل سیستم اطلاعاتی، مهارت های شما در تعدادی از زمینه ها بسیار مرتبط خواهد بود. جدای از تحصیل، می توان از شما خواسته شود که در سال آخر تحصیلی خود را ادامه دهید تا مهارت های خود را توسعه دهید و تجربه کسب کنید. تجربه کار در یک محیط شرکتی برای توسعه مهارت هایی مانند مدیریت مشتری، ارتباطات، توانایی درک و آگاهی تجاری بسیار ضروری است. دریافت گواهینامه حرفه ای در یک موسسه خبره برای فناوری اطلاعات برای دنبال کردن روندهای رشته خود و همچنین برای پیشرفت حرفه ای برای شما مفید خواهد بود. شما می توانید توسط شرکت های مشاوره فناوری اطلاعات، شرکت های نرم افزاری و شرکت های مخابراتی استخدام شوید.

معرفی ویزای کاری اسکاتلند

با داشتن شرایط اقتصادی با ثبات، تعادل کار و زندگی و همچنین فرصت های شغلی بی شمار، کشور اسکاتلند یک مقصد عالی برای مهاجرت کاری به شمار می رود. هموطنان عزیز برای کار در اسکاتلند نیاز به اخذ ویزای کاری اسکاتلند دارند. اما قبل از انجام امور مربوطه برای دریافت این ویزا، قصد داریم شما عزیزان را با شرایط دریافت آن آشنا سازیم. به طور کلی، برای ورود به خاک اسکاتلند جهت انجام فعالیت های تجاری در این کشور و یا کار در شرکت های اسکاتلندی، متقاضیان می توانند اقدام به دریافت ویزای کارآفرینی (TIER 1)، ویزای کار عمومی (TIER 2) و یا ویزای سرمایه گذاری کنند.

اطلاعات جزئی درباره این 3 ویزا عبارتند از:

نوع ویزاعنوان ویزاتوضیحاتهزینه دریافت به £ (پوند)
 ویزای کارآفرینی اسکاتلندTIER 1) Entrepreneur)ایجاد کسب و کار در اسکاتلند با حداقل £200.000 (پوند) سرمایه1021
ویزای عمومی (کار)TIER 2کار در یک زمینه خاص در شرکت اسکاتلندی با دریافت دعوت نامه کاری1623
ویزای سرمایه گذاریTIER 1) Investor)سرمایه گذاری در اسکاتلند با حداقل سرمایه 2 میلیون £ (پوند)186

شرایط ویزای استارت آپ اسکاتلند را در این قسمت مطالعه کنید.

شرایط کسب ویزای کاری اسکاتلند در سال 2023

ویزای کاری اسکاتلند (Tier 2) برای اشتغال در تمام نقاط انگلستان معتبر است. با این ویزا، متقاضیان می توانند مشغول به کار در یک پست مشخصی شوند که هیچ شهروند بریتانیایی برای کار در آن وجود نداشته باشد و یا توسط آنها پر نشده باشد. جهت کسب این ویزا، متقاضی خارجی حتما باید از طرف کارفرمای معتبر اسکاتلندی دعوت نامه کاری کسب کند. در این پروسه، کارفرمای متقاضی خارجی حتما باید فرد متقاضی را حمایت کند و قبل از صدور دعوت نامه، ثابت کند که هیچ شهروند بریتانیایی قادر به کار در پست مربوطه نمی باشد.

دو شرط اصلی برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند در سال 2023 عبارتند از:

  • داشتن پیشنهاد کاری در یک زمینه حرفه ای
  • داشتن تابعیت کشوری که خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشد.

به یاد داشته باشید که کسب مستقیم ویزای TIER 2 توسط متقاضی خارجی برای اشتغال در کشور اسکاتلند امکان پذیر نمی باشد و درخواست این ویزا توسط کارفرمای وی باید انجام شود. شایان ذکر است که در این پروسه، متقاضی حتما باید دعوت نامه کاری دریافت کند.

شرایط کسب ویزای کاری اسکاتلند در سال 2020

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند

همانطور که می دانید، کسب ویزای هر کشوری نیاز به تهیه مدارک و اسناد خاصی دارد. برای دریافت ویزای TIER 2 اسکاتلند (انگلستان) نیز متقاضیان باید مدارک و اسناد لازم را جمع آوری کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای TIER 2 اسکاتلند عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • نتایج آزمایش های پزشکی
  • ارائه اسناد مورد نیاز برای اثبات نداشتن سابقه جرم
  • مدارک تحصیلی، فنی و حرفه ای برای اثبات توانایی ها و مهارت های شخصی
  • اثبات توان مالی کافی با ارائه اسناد بانکی

تمامی مدارک ذکر شده باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند تا درخواست ویزای متقاضی قابل بررسی باشد. بعد از جمع آوری این مدارک، متقاضی می تواند با پرداخت هزینه درخواست ویزا، به کمک کارفرمای خود اقدام به اخذ ویزا کند.

حقوق کار در اسکاتلند

کارمندان از شش ماه مرخصی معمولی زایمان و 6 ماه مرخصی اضافی زایمان برخوردار هستند.OML یک دوره 26 هفته ای مرخصی است که برای همه کارمندان، صرف نظر از مدت خدمت، که زایمان می کنند و شرایط اطلاع رسانی را رعایت می کنند، در دسترس است. AML بلافاصله پس از پایان OML دنبال می شود و برای 26 هفته دیگر ادامه می یابد و مجموعاً 52 هفته مرخصی قانونی زایمان را به شما می دهد. یک کارمند در موارد زیر مستحق دریافت حقوق بارداری قانونی  SMP خواهد بود 26 هفته کار مداوم با کارفرما تا هفته پانزدهم قبل از هفته مورد انتظار زایمان. اگر کارمند معیارهای فوق را برآورده کند، مبلغی را بابت دوره اولیه 39 هفته مرخصی زایمان دریافت می کند. 6 هفته اول با 90% نرخ معمول حقوق کارمند (قبل از کسر مالیات) برای کارمند مورد نظر پرداخت می شود.

پس از آن، برای 33 هفته باقی مانده از بخش پرداخت شده مرخصی زایمان، تنها نرخ ثابت SMP پرداخت می شود. میزان پرداختی که کارفرما می تواند از دولت دریافت کند بستگی به سهم بیمه ملی کارفرما در سال مالیاتی مناسب دارد. با این حال، حداقل 92٪ از SMP قابل بازیابی و در بسیاری از موارد، 100٪ خواهد بود. مرخصی مشترک والدین  SPL کاملاً جدا از مرخصی والدین است. کارمندی که فرزندی به دنیا می‌آورد یا انتظار می‌رود به دنیا بیاید یا برای فرزندخواندگی قرار گیرد و شرایط خاصی را داشته باشد، مستحق دو هفته مرخصی پدری است. این را می توان در هر زمانی تا هشت هفته پس از تاریخ تولد یا قرار دادن برای فرزندخواندگی انجام داد. به منظور واجد شرایط بودن برای مرخصی پدری، کارمند باید پدر کودک باشد یا با همسر یا شریک مدنی مادر یا پذیرنده کودک ازدواج کرده باشد یا شریک زندگی او باشد.

کسب اقامت کاری در اسکاتلند

بعد از دریافت ویزا و ورود به خاک اسکاتلند، در صورتی که متقاضیان بیش از 5 سال در این کشور اقامت داشته باشند، می توانند اقدام به اخذ مجوز اقامت دائمی کنند. اقامت در اسکاتلند به متقاضیان و اعضای خانواده آنها این اجازه را می دهد تا به طور نامحدود مشغول به تحصیل در اسکاتلند و کار در این کشور و کل انگلستان شوند.

سایر مزایای اخذ اقامت کاری اسکاتلند عبارتند از:

  • بهره مند شدن از سیستم مراقبت های بهداشتی با سطح و کیفیت فوق العاده بالا
  • امکان اقامت نامحدود در تمام نقاط بریتانیا

هموطنان عزیز می توانید برای دریافت ویزای کشورهای مختلف دنیا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و به دفتر موسسه مراجعه کنید تا از شرایط و هزینه های امور مربوطه بیشتر آگاه شوید.

سوالات متداول در باب ویزای کاری اسکاتلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری اسکاتلند می باشیم:

  • دو شرط اصلی برای اخذ ویزای کاری اسکاتلند در سال 2023 چیست؟ داشتن پیشنهاد کاری در یک زمینه حرفه ای، داشتن تابعیت کشوری که خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشد.
  • مزایای اخذ اقامت کاری اسکاتلند چیست؟ بهره مند شدن از سیستم مراقبت های بهداشتی با سطح و کیفیت فوق العاده بالا، امکان اقامت نامحدود در تمام نقاط بریتانیا
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *