مهاجرت کاری اسکاتلند

مهاجرت کاری به اسکاتلند

بازار کار و مهاجرت کاری به اسکاتلند

اگر به فکر مهاجرت کاری به اسکاتلند هستید، در نخستین گام باید با شرایط کار و بازار کار آشنا شوید. اسکاتلند اقتصادی پر جنب و جوش و توسعه یافته دارد. با ایجاد تعادل عالی کار و زندگی، سبک زندگی بی نظیر و فرصتهای فراوان در بخش های رو به رشد علم، فناوری و نوآوری، اسکاتلند کشوری است که همیشه به دنبال استعدادهای بین المللی و متخصصان است. در اینجا می توانید با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سععادت اطلاعات بسیار خوبی در زمینه شرایط کار و مهاجرت به اسکاتلند کسب کنید.

بازار کار و مهاجرت کاری به اسکاتلند

اسکاتلند به عنوان چهارمین مرکز مهم خدمات مالی اروپا شناخته شده است و بیش از 160.000 کارمند مستقیم و غیرمستقیم را در خود جای داده است. این کشور زادگاه یکی از قدیمی ترین بانک های جهان و همچنین دفتر مرکزی چندین مؤسسه مالی تخصصی مانند JP Morgan و HSBC است. اسکاتلند همچنین یکی از قدرتهای پیشرو در اروپا است که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوریهای جدید به عنوان یک قطب اصلی شناخته می شود. در کشور اسکاتلند، چشم اندازهای شغلی بسیاری در این دو بخش برای متخصصان خارجی در دسترس است. در حقیقت، فن آوری و مشاغل مهندسی در اسکاتلند تقاضای زیادی دارند. بخش های نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر نیز در اسکاتلند بسیار قدرتمند می باشند. به طور کلی، این کشور از نیاز به انرژی تجدید پذیر آگاه است. 50% از مصرف ناخالص برق از انرژی تجدید پذیر تأمین می شود.

گفته می شود به لطف چندین دهه تجربه در دریای شمال، اسكاتلند نیز به عنوان یك قطب جهانی برای صنایع گاز و نفت شناخته شده است. اگر تخصص مهاجران در این بخش ها باشد، می توانند برای مهاجرت کاری به اسکاتلند از فرصت های شغلی بی شماری بهره مند شوند. علم همچنین یک بخش کلیدی در کشور اسکاتلند است. اسکاتلند میزبان یکی از بزرگترین مراکز علمی در اروپا با حدود 35000 کارمند و بیش از 650 سازمان درگیر در تحقیق، توسعه، تولید و غیره است. اما این همه مربوط به فناوری، علم و انرژی نیست. اسکاتلند همچنین در آموزش عالی نیز سابقه درخشان دارد. در قرن هفدهم، این کشور اولین کشور در سراسر جهان بود که هم به دختران و هم به پسران آموزش جهانی را ارائه می داد. امروزه اسکاتلند دارای سیستم آموزش عالی در سطح جهانی است که شامل (کمتر از) 19 دانشگاه می شود.

شرایط کار و مهاجرت کاری به اسکاتلند

مهم ترین شرط برای مهاجرت کاری اخذ ویزای کار اسکاتلند است که نیاز به یک دعوت شغلی دارد. اسکاتلند واقعاً به شرایط کاری خود افتخار می کند. کارمندان در این کشور به ویژه از نظر حقوق به خوبی حمایت می شوند و شرکت های اسکاتلندی با داشتن نرخ بالای حفظ کارمندان می بالند. کار تمام وقت در اسکاتلند به افراد اجازه می دهد حداقل 28 روز مرخصی سالانه داشته باشند، اگرچه در بسیار از کشورهای متقاضیان می توانند از تعداد روزهای مرخصی بیشتری بهره مند شوند. در این کشور بازنشستگی ایالتی در سن 65 سالگی ارائه می شود و به صورت هفتگی پرداخت می شود. توجه داشته باشید که مبلغ حقوق بازنشستگی که متقاضیان واجد شرایط هستند، بستگی به تعداد سالهای پرداخت بیمه ملی در انگلیس دارد.

مانند جاهای دیگر، روش های مختلفی برای جستجوی شغل و کار در اسکاتلند وجود دارد. متقاضیان می توانند با بررسی پیشنهادات در اینترنت و روزنامه های محلی یا ارسال رزومه های شغلی خود به خود برای شرکتهایی که در کشور کار می کنند شروع به کاریابی کنند.

قوانین مهاجرت کاری به اسکاتلند

درباره بیمه و مالیات کار در کشور اسکاتلند

هرکسی که در اسکاتلند کار می کند، از درآمد خود برای خدمات عمومی ارائه شده توسط دولت مالیات می پردازد. در بیشتر موارد، کارفرمای افراد به طور خودکار مالیات بر درآمد شخصی و بیمه ملی را از حقوق هفتگی یا ماهانه آنها کسر می کند. میزان مالیات بر درآمدی که افراد پرداخت می کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل میزان درآمد آنها در یک سال است. پس از ورود به خاک اسکاتلند، مهاجران باید با نزدیکترین دفتر HM درآمد و گمرک تماس بگیرند تا به آنها اطلاع دهند که برای شرکتی در اسکاتلند کار می کنند. اگر افراد خود اشتغالی باشند، باید اطمینان حاصل کنند که مقدار صحیح مالیات را در زمان مناسب پرداخت می کنند.

علاوه بر این، در اسکاتلند، مالیات بیمه ملی به پرداخت مزایای تأمین اجتماعی مانند مراقبت های بهداشتی رایگان، پرداخت مریض و زایمان کمک می کند. میزان مالیات بیمه ملی که افراد پرداخت می کنند بستگی به میزان درآمد آنها و اینکه آیا در یک شرکت کار می کنند یا خود اشتغالی هستند بستگی دارد. پس از ورود به خاک اسکاتلند، متقاضیان باید از HM Revenue and Customs درخواست شماره بیمه ملی کنند. این یک مرجع منحصر به فرد برای مالیات بریتانیا و سهم بیمه ملی افراد است. پس از دریافت شماره بیمه ملی خود، متقاضیان باید آن را به کارفرمای خود بدهند.

چه کسی در اسکاتلند مالیات پرداخت می کند؟

افرادی که در اسکاتلند زندگی می کنند می بایست مالیات پرداخت کنند. علاوه بر این، در لیست زیر به سایر افرادی که ممکن است مجبور به پرداخت مالیات اسکاتلندی شوند اشاره شده است:

  • افرادی که به کشور اسکاتلند مهاجرت می کنند و یا از این کشور مهاجرت می کنند.
  • افرادی که در برای کار در انگلستان یا اسکاتلند زندگی می کنند.
  • افرادی که در اسکاتلند کار می کنند اما در هتل یا اقامتگاه های عمومی زندگی می کنند.

در جدول زیر به نرخ مالیات کار در اسکاتلند اشاره شده است:

ردیفمتوسط نرخنرخ به £ (پوند)میزان درصد
1نرخ شروع12.500 الی 14.58519%
2نرخ پایه14.586 الی 25.15820%
3نرخ متوسط15.159 الی 43.43021%
4نرخ بالا43.431 الی 150.00041%
5بالاترین نرخبیش از 150.00046%

در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موضوعات مرتبط مختلف مانند شرایط کار در انگلستان و گرفتن اقامت انگلستان از طریق کار اشاره شده است. همچنین می توانید با همکاران ما در دفتر موسسه تماس بگیرید و از شرایط مهاجرت به کشورهای دیگر و روش ها هزینه های خروج از کشور به طور کامل آگاه شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *