مهاجرت تحصیلی اکوادور

مدارس ایرانی اکوادور

مدارس ایرانی اکوادور

شبکه آموزش قوی برای ارتقاء سواد همگانی و وجود مدارس ایرانی اکوادور، جذابیت اکوادور را برای تحصیل دانش و آینده روشن چند برابر کرده است. و آموزش ابتدایی به مدت 6 سال رایگان است. که از 6 سالگی آغاز می شود. و اکوادور در سال های اخیر در ارائه آموزش برای طبقات و گروه های قومی محروم و زنان پیشرفت چشم گیری داشته است. و مدارس خصوصی مذهبی، نقش به سزایی دارند. اما با این حال رشد سریع جمعیت و محدودیت بودجه در اکوادور، فشارهای زیادی بر سیستم آموزشی وارد کرده است. و اکوادور کشوری با تضاد های فراوان ثروت و فقر است. و در همین ابتدا به کمک گروه تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصویری را برای درک بهتر و کامل تر شما نسبت به اکوادور آماده کرده ایم که تعریف کلی از این کشور به شمار می رود:

تعریف کلی کشور اکوادوردولت مستقل اکوادور، سطح درآمد متوسطی دارد. و یک کشور در حال توسعه است. و ما در این مقاله سعی کرده ایم که بهترین راه کارها در مورد مدارس ایرانی اکوادور در موضوعات زیر بپردازیم:

  • اطلاعات عمومی درباره مدارس ایرانی اکوادور
  • نحوه ثبت نام در مدارس ایرانی اکوادور
  • آموزش در منزل در مدارس ایرانی اکوادور
  • مدارس ایرانی اکوادور چه زمانی شروع و پایان می یابند
  • کتاب های درسی و سایر مطالب در مدارس ایرانی اکوادور
  • مشارکت های اضافی در مدارس ایرانی اکوادور

در بخش اول مقاله به هرچه باید و نباید، که شما در مورد مدارس ایرانی اکوادور باید می دانستید را گردآوری کردیم.

اطلاعات عمومی درباره مدارس ایرانی اکوادور

سیستم آموزشی اکوادور از آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی تشکیل شده اند. که در مدارس ایرانی اکوادور اجرا می شوند. و اگرچه در این مدارس آموزش به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما دانش آموزان اسپانیایی نیز یاد می گیرند.و کلاس های انگلیسی، به عنوان زبان دوم برای دانش آموزانی برگزار می شود. که سطح دانش آنها پایین است. و در ادامه به غیر از مدارس ایرانی اکوادور 1000 مدرسه ابتدایی و 35 مدرسه متوسطه در اکوادور وجود دارد. به منظور بهبود کیفیت آموزش در مدارس ایرانی اکوادور. دولت اکوادور برنامه هایی برای سرمایه گذاری در منابع مختلف مد نظر دارد.

در این بخش از مقاله به سیستم آموزشی در مدارس اکوادور خواهیم پرداخت:

 

سیستم آموزشی در مدارس اکوادور

  • آموزش ابتدایی: قانون اساسی تصریح می کند که تمامی کودکان به مدت 9 سال به مدرسه می روند. و این تحصیل رایگان است. و اگرچه نرخ ثبت نام در مدارس ابتدایی بیش از 95% است. اما بیش از 25% از کودکان تا پایان کلاس پنجم ترک تحصیل خواهند کرد.
  • آموزش متوسطه: سیستم آموزسی در اکوادور بسیار قوی است. بیش از 100 مدرسه متوسطه وجود دارد. کلاس 7 تا 9 رایگان است. پس از آن اگر دانش آموزان قصد ادامه تحصیل داشتند. باید هزینه های مدرسه را بپردازند. وقتی هزینه های مدرسه پرداخت می شود. دانش آموزان می توانند در کلاس های، مهارت های رایانه، ریاضی، علوم و مطالعات اجتماعی شرکت کنند.
  • آموزش حرفه ای: پس از دوران متوسطه 2 سال تحصیلات tecnico superior یا آموزش حرفه ای است. که علاقه مندان می توانند به آن ادامه دهند. ورود به یک هنرستان حرفه ای در اکوادور نیاز به آموزش قبلی موسیقی یا آزمون ورودی دارد، این برنامه ها 2 سال برای دانشجویان برابر با 3200 ساعت زمان می برد.

و شما می توانید برای درک بهتر از سیستم آموزشی اکوادور و مدارس ایرانی این کشور، به مطالعه جدول زیر بپردازید:

پارامترسال هاسنمدرسه/ سطح
آموزش اجباری و رایگان برای همه کودکان 6 تا14 سال66 تا 12 سالدبستان
به 2 دوره 3 ساله تقسیم می شود612 تا 18 سالآموزش متوسطه
Tecnico218 سال به بالاآموزش حرفه ای
سیستم آموزش عالی در اکوادور مشابه سیستم آموزشی سایر کشور های آمریکای لاتین است.418 سال به بالامدرک کارشناسی
دارای سیستم آموزشی قوی در دانشگاه ها218 سال به بالامدرک کارشناسی ارشد
بالاترین مدرک معتبر تحصیلی در اکوادور3 تا 6 سال18 سال به بالادکتری

در ادامه مقاله با جزئیات دقیقی در مورد مدارس ایرانی اکوادور آشنا خواهیم شد.

نحوه ثبت نام در مدارس ایرانی اکوادور

شما در ابتدا به پاسپورت فرزند خود نیاز دارید. تا نشان دهید در کدام کلاس باید ثبت نام کنید. و یک کارنامه به طور کلی کافی است. و اگر شک و شبه ای وجود داشته باشد. ممکن است مدرسه از کودک بخواهد که امتحان بدهد. تا مطمئن شود که در نمره صحیح قرار دارد، و عقب نخواهد ماند. و گاهی اوقات نیز مصاحبه با والدین نیز لازم است.

آموزش در منزل در مدارس ایرانی اکوادور

از زمان همه گیری کرونا، بسیاری از خانواده ها توانسته اند مهاجرت در زمان ویروس کرونا را برای تحصیل تجربه کنند. که این تجربه باعث شد بدانند که تحصیل مدرسه در منزل چگونه است. این یک تعهد بزرگ است. اما در نهایت می تواند بسیار مفید باشد. زمانی که کووید19 شیوع پیدا کرد. مدارس ایرانی اکوادور جزو اولین مدارسی بودند که آموزش اجباری در خانه را شروع کردند. و این یک گزینه محبوب در میان مهاجران است. به ویژه آنهایی که در جوامع کوچکتر زندگی می کنند.

شروع دوره تحصیلی مدرسه های ایرانی اکوادور

شروع دوره تحصیلی مدرسه های ایرانی اکوادور

این بستگی به محل زندگی شما دارد. زیرا مناطق مختلف کشور، تعطیلات متفاوتی بر اساس فصل باران دارند. در سیرا از جمله ( کیتو و کوئنکا )، تعطیلات اصلی معمولا در ماه های جولای و آگوست است. و سال تحصیلی جدید بلافاصله بعد از آن شروع می شود. و مدت زمان سال تحصیلی در اکوادور 10 ماه است. و اکوادور دارای 11 تعطیلی رسمی ملی است. و هر استان ممکن است تعطیلات خاص خود را داشته باشد.

 

کتاب های درسی و سایر مطالب در مدارس ایرانی اکوادور

ممکن است از طولانی بودن لیست لوازم مدرسه ایرانی اکوادور که انتظار می رود در ابتدای هر سال بیرون بروید شگفت زده شوید. شما باید یک سری چیز ها را تهیه کنید مانند:

  • کتاب هاب درسی
  • اسباب بازی های آموزسی
  • کاغذ
  • لوازم صنایع دستی
  • دستمال توالت

که بیشتر این اقلام باید به صورت جداگانه برچسب گذاری شوند. که می تواند 1 روز کامل از وقت شما را تلف کند. زیرا حتی کوچک ترین اقلام نیز نیاز به برچسب زدن دارند و شما باید همه این موارد را در روز اول مدرسه بیاورید.

مشارکت های اضافی در مدارس ایرانی اکوادور

تامین مالی اغلب موضوع بحث است. زیرا بسیاری از مدارس نیاز زیادی به طرح های مختلف جمع آوری سرمایه در طول سال تحصیلی دارند. که این نوع فعالیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نمایشگاه های مدارس. اساسا 1 روز سرگرم کننده با تعداد زیادی نقاشی چهره، ورزش و غذا های خوشمزه. و نمایشگاه های مدرسه طرح بسیار جالبی است. زیرا می توان با انواع غذا های خوشمزه و لذیذ آشنا شد.
  • روزهای پاکسازی مدارس. روزهای پاک سازی جامعه یا ( مینگا ) در سراسر اکوادور رایج است. و این جایی است که کل جامعه دور هم جمع می شوند و مکان را به خوبی مرتب می کنند.

و نکته آخر اینکه. با وجود مدارس ایرانی اکوادور، و مزایای بسیار این کشور که در این مقاله به آن پرداختیم. شما برای یک مهاجرت ایمن به این کشور که در قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. نیاز به مشاوره دقیق و هدفمند دارید. که پیشنهاد من برای شما ارتباط با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *