مهاجرت تحصیلی اسلواکی

مدارس ایرانی اسلواکی

مدارس ایرانی اسلواکی

تحصیل در اسلواکی با وجود مدارس ایرانی اسلواکی به مکانی جذاب برای تمام دانش آموزان و دانشجویان جهان به ویژه ایرانی ها تبدیل شده است. در اسلواکی اکثر مدارس به ویژه دانشگاه ها، متعلق به دولت هستند. و اسلواکی دارای 10 سال تحصیل اجباری است.

که دانش آموزان 5 روز در هفته از دوشنبه تا جمعه به مدرسه می روند. و شنبه ها به عنوان روزهای مدرسه قبل از دهه 1980 لغو شد. و تعطیلات تابستانی در این کشور از اول جولای تا پایان آگوست است. و سایر تعطیلات 1 هفته در حدود کریسمس و عید پاک، در بهار و تعطیلات رسمی است. و در این مقاله تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاع جامعی را در زمینه شرایط تحصیل در اسلواکی و مدارس ایرانی اسلواکی ارائه می دهد:

تعریف کلی کشور اسلواکی

قبل از شروع مقاله هر آنچه که در مورد اطلاعات عمومی اسلواکی می خواهید بدانید را در یک تصویر به نمایش گذاشته ایم:

و در ادامه تصویر بالا کشور اسلواکی با نام رسمی جمهوری اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد. و از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین، از جنوب با مجارستان و از غرب با اتریش و جمهوری چک همسایه است. همچنین اسلواکی خانه زبان اسلواکی است. یک زبان اسلاوی، می تواند دروازه ای برای درک زبان های اصلی مانند، لهستانی،صربی و روسی باشد. و در ادامه موارد گردآوری شده در این مقاله که مورد بررسی قرار داده ایم به شرح زیر است:

  • قوانین عمومی تحصیل در مدارس ایرانی اسلواکی
  • آیا بورسیه تحصیلی برای مدارس ایرانی اسلواکی تعلق می گیرد
  • معرفی مدارس مهم براتیسلاوا
  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی اسلواکی

مزایا تحصیل در مدارس ایرانی اسلواکی

مزایای تحصیل در اسلواکی شما را شگفت زده خواهد کرد زیرا این کشور محصور در خشکی در مرکز اروپا یا مثلاً «قلب اروپا» است. با این حال، این یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است. در آنجا دانش ‌آموزان به هر چیزی که روزی می‌خواهند نزدیک هستند. آنها گواهینامه ها و مدارک اروپایی را دریافت می کنند. آنها می توانند آزادانه در سراسر منطقه شنگن سفر کنند. آنها یک آموزش مقرون به صرفه اما با کیفیت بالا دریافت می کنند و در عین حال که راحت زندگی می کنند، پول کمی خرج می کنند. علاوه بر این، دانشجویان در اسلواکی خوش شانس هستند که به طیف متنوعی از بورسیه ها و دوره های کارآموزی دسترسی دارند که به آنها کمک می کند تا تحصیلات خود را پیش ببرند و زمینه را برای یک شغل موفق فراهم کنند.

این کشور علاوه بر اینکه کشوری زیبا است، به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی نیز شناخته می شود. در حال حاضر، 20 دانشگاه دولتی، 10 دانشگاه خصوصی، و سه دانشگاه و کالج دولتی در اسلواکی مانند دانشگاه Comenius، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا، و مدرسه بین المللی هنرهای لیبرال براتیسلاوا وجود دارد.

مزایای تحصیل در اسلواکی به شرح زیر است:

  • در اکثر دانشگاه‌ها، هیچ اجباری برای اثبات مهارت زبان به زبان رسمی اسلواکی وجود ندارد.
  • امکان تحصیل به بسیاری از زبان ها مانند انگلیسی و فرانسوی.
  • دانش آموزان می توانند در حین ثبت نام در یک برنامه آموزشی در اسلواکی کار کنند.
  • شهریه و هزینه زندگی نسبت به سایر کشورها کمتر است.
  • گواهینامه ای که در سراسر اتحادیه اروپا و فراتر از آن به رسمیت شناخته شده است، در انگلستان (GMC و GDC)، اروپا، ایالات متحده، کانادا، آلمان و غیره است.

قوانین عمومی تحصیل در مدارس ایرانی اسلواکی

عموما کودکان از 6 سالگی در مدارس ایرانی اسلواکی، دبستان را شروع می کنند. و سیستم آموزش ابتدایی به طور رسمی به 2 مرحله تقسیم می شود. و تا زمانی که دانش آموز به سن 16 سالگی برسند اجباری است.

  • مرحله اول آموزش ابتدایی 6 تا10 سالگی، به عنوان بستری، برای مطالعات بعدی عمل می کند.
  • مرحله دوم تحصیلات ابتدایی 10 تا 15 سالگی، می تواند در 1 دبستان 9 ساله و یا در 1 سالن ورزشی 8 ساله سپری شود.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه تا زمانی در یکی از مدارس دولتی ایرانی اسلواکی حضور داشته باشند رایگان است. اما افرادی که نتوانند در مدت زمان تایین شده فارغ التحصیل شوند، باید هزینه دوره هایی که گذرانده ان را بپردازند.

بورسیه تحصیلی اسلواکی

اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در مدارس ایرانی اسلواکی را دارید، قبل از اقدامات نهایی شهریه مدارس این کشور را به صورت دقیق بررسی کنید. زیرا کشور اسلواکی برای دانش آموزانی که هنوز به دانشگاه نرفته اند. بورسیه تحصیلی را مشخص نکرده است. بدیهی است که شما به عنوان یک دانش آموز خارجی مجبور به تحصیل در اسلواکی هستید. بنا بر این جهت ادامه تحصیل در این مدارس باید شهریه آن را به طور کامل پرداخت نمایید. و مشمول اخذ بورسیه تحصیلی نمی باشید. در ادامه مقاله به مدارس مهم براتیسلاوا پایتخت اسلواکی خواهیم پرداخت.

معرفی مدارس مهم براتیسلاوا اسلواکی

علاوه بر مدارس ایرانی اسلواکی، مدارس مهم دیگری نیز در پایتخت این کشور وجود دارد. که در این بخش از مقاله به این مدارس خواهیم پرداخت.

معرفی مدارس مهم براتیسلاوا اسلواکی

مدرسه بین المللی انگلیسی براتیسلاوا اسلواکی

مدرسه بین المللی انگلیسی براتیسلاوا 1 آموزش بین المللی برجسته برای کودکان پیش دبستانی، 3 تا 14 ساله از همه ملیت ها ارائه می دهد و یک برنامه آکادمیک و جامع 6 ساله با هدف توسعه یادگیرندگان مستقل است. و دوره ابتدایی دارای 2 بخش EISB مجزا است:، ابتدایی اولیه (1 تا 3 سال) و ابتدایی عالی (4 تا 6 سال).

مدرسه بین المللی QSI براتیسلاوا اسلواکی

مدرسه بین المللی QSI یک مدرسه روزانه مستقل و محتاط است. که برنامه آموزشی( برنامه ابتدایی کودکی) تا کلاس 12 را برای دانش آموزان از همه ملیت ها ارائه می دهد. که سال تحصیلی در این مدرسه به 3 ترم تقسیم می شود. که از اواخر آگوست تا اواسط دسامبر، از اوایل ژانویه تا اواخر مارس، و از اوایل آوریل تا اواسط ژوئن گسترش می یابد. در این مدرسه آموزش به زبان انگلیسی است اما با این حال، برنامه تحصیلی دقیق، آلمانی، اسپانیایی، کره ای، فرانسوی، و اسلواکی به عنوان زبان های خارجی تدریس می شود.

مدرسه فرانسوی در براتیسلاوا اسلواکی

مدرسه بین المللی فرانسوی در براتیسلاوا متعلق به شبکه مدارسی است. که توسط آژانس آموزش فرانسه در خارج از کشور اداره می شود. و این مدرسه 1 برنامه تحصیلی را برای دانش آموزان از مهد کودک (سنین 2 تا 5 سال) تا دبیرستان ارائه می دهد. و کودکانی که ثبت نام می کنند. دانش کاملی از زبان فرانسه و عشق به فرهنگ فرانسوی به دست می آورند.

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی اسلواکی

هزینه تحصیل مدارس ایرانی اسلواکی، به صورت جداگانه تعیین می شود. که اگر برنامه های تحصیلی به زبان خارجی ارائه شود، دانش آموزان باید شهریه پرداخت کنند. و هزینه شهریه از 700€ (یورو) تا €10000 (یورو) تعیین می شود. پس از اینکه به هزینه های ثبت نام مدارس ایرانی اسلواکی پرداختیم. به این موضوع نیز باید اشاره کرد. که هزینه های زندگی در اسلواکی، وضعیت خوبی دارد. اما میزان دستمزد ها در این کشور خیلی بالا نیست. در این بخش به میانگین و مقایسه هزینه های زندگی در اسلواکی بر روی نمودار خواهیم پرداخت:

هزینه های زندگی در اسلواکی بر روی نمودار

با توجه به آمار دولت اسلواکی در سال2022  هزینه های اقامت در اسلواکی به طور قابل توجهی کمتر از کشور های اروپایی است. که با حداقل هزینه، تمام شرایط لازم را برای دانش آموزان فراهم می کند. با توجه به مباحثی که در این مقاله در مورد مدارس ایرانی اسلواکی به آن پرداختیم، شما عزیزان اگر قصد ادامه تحصیل در اسلواکی را داشته باشید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه کارها را برای شما در نظر گرفته اند. و در زمینه مهاجرت به کشورها بهترین همراه شما خواهند بود.

سوالات متداول در باب مدارس ایرانی در اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در این باب می باشیم:

  •  مدارس مهم براتیسلاوا اسلواکی کدام است؟ مدرسه بین المللی انگلیسی براتیسلاوا اسلواکی، مدرسه بین المللی QSI براتیسلاوا اسلواکی، مدرسه فرانسوی در براتیسلاوا اسلواکی
  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی اسلواکی چقدر است؟ هزینه تحصیل مدارس ایرانی اسلواکی، به صورت جداگانه تعیین می شود. که اگر برنامه های تحصیلی به زبان خارجی ارائه شود، دانش آموزان باید شهریه پرداخت کنند. و هزینه شهریه از 700€ (یورو) تا €10000 (یورو) تعیین می شود. پس از اینکه به هزینه های ثبت نام مدارس ایرانی اسلواکی پرداختیم. به این موضوع نیز باید اشاره کرد. که هزینه های زندگی در اسلواکی، وضعیت خوبی دارد. اما میزان دستمزد ها در این کشور خیلی بالا نیست.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *