مهاجرت تحصیلی آلمان

مدارس ایرانی در آلمان

مدارس ایرانی در آلمان

از آنجایی‌ که بسیاری به‌ دنبال تحصیل در مدارس ایرانی در آلمان هستند این مقاله ارائه ‌شده است. آلمان یکی از کشورهای مطرح اروپا برای تحصیل است. آلمان دارای دانشگاه‌ های بسیار معتبری در اروپا و جهان است که دوره‌ های بسیار مختلفی را چه به زبان آلمانی و چه به زبان انگلیسی ارائه می‌کند. اما مدارس این کشور نیز پذیرای دانش ‌آموزان بین ‌المللی هستند و دانش ‌آموزان می‌توانند در مدارس آلمانی با تسلط به زبان آلمانی توی این کشور تحصیل کنند. همچنین مدارس بین ‌المللی در آلمان وجود دارد که دانش ‌آموزان می‌توانند به زبان ‌های مختلف ازجمله انگلیسی، سوئدی، فرانسوی و غیره تحصیل کنند. برای بررسی شرایط مهاجرت به آلمان می توانید از نظرات و مشاوره های تخصصی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

معرفی مدارس ایرانی در آلمان

باید بگوییم مدارس ایرانی در آلمان فقط به ‌صورت مؤسسات خصوصی و یا مراکز زبان یافت می ‌شوند. البته دانشکده‌ های ایران‌ شناسی در دانشگاه‌ های آلمان به ارائه دوره‌ های فارسی و با تمرکز بر زبان و فرهنگ فارسی ارائه می ‌شوند. درهر صورت این نکته را باید در نظر داشته باشید که مدارس ایرانی در آلمان هیچکدام به ‌صورت بین ‌المللی نیستند و از اعتبار چندانی برخوردار نیستند در نتیجه توصیه می‌ شود که برای تحصیل در آلمان اگر به زبان آلمانی مسلط هستید در مدارس آلمانی تحصیل کنید و یا برای تحصیل به زبان ‌های دیگر در مدارس بین ‌المللی که دارای آوازه و شهرت خوبی هستند ثبت نام کنید.

از آنجایی‌که شهر هامبورگ آلمان دانشجویان ایرانی و جامعه ایرانی بیشتری را در خود جای داده ‌است چندین مدرسه فارسی زبان در این شهر وجود دارند. در این ‌جا چندین مدرسه که دوره ‌های زبان فارسی و یا سایر دوره ها را برای هموطنان گرامی ارائه می‌ کنند معرفی شدند:

ردیفنام مدرسه
1مدرسه ایرانی هامبورگ
2مجتمع آموزشی شهید بهشتی هامبورگ
3موسسه زبان GLS
4مطالعات ایران در دانشگاه گوتینگن
5مؤسسه مطالعات ایران، گروه تاریخ و مطالعات فرهنگی، دانشگاه آزاد برلین

مزایا مدارس بین المللی در آلمان

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در آلمان

از آنجایی ‌که هم مدارس ایرانی معتبری در آلمان وجود ندارد و یا مدارس دوره های بسیار محدودی هستند پیشنهاد می‌ شود که مدارس بین ‌المللی جایگزین مدرسه ایرانی در آلمان شوند. لذا با اقامت در آلمان می‌توانید دانش ‌آموزان خود را به مدرسه بین ‌المللی بفرستید و در این مدارس آموزش بسیار معتبر و دوره ‌های باکیفیتی را به زبان ‌های مختلف مانند انگلیسی فرانسوی و سوئدی و حتی سوئیسی تحصیل کنند. در آلمان حدود 92 مدرسه بین ‌المللی در 27 شهر مختلف تاسیس شده ‌اند که پذیرای دانش‌ آموزان بین‌المللی هستند. هزینه تحصیل در مدرسه بین‌المللی با توجه به مدرسه متفاوت است و سالانه از 3000€ تا 20000€ (یورو) هزینه ‌های تحصیل توی این مدارس متغیر هستند.

بسیاری از این مدارس از سن 3 یا 6 سالگی تا 18 سالگی را پوشش می ‌دهند و دانش‌ آموزان می ‌توانند در این مدارس انواع دوره های بسیار با کیفیتی را بگذرانند. از جمله مدارس بین المللی که می توانند جایگزین مدارس ایرانی در آلمان شوند شامل:

  • Bavarian International School
  • Nelson Mandela School
  • International School of Hamburg
  • Moderne Schule Hamburg
  • Frankfurt International School
  • Bonn International School
  • SBW International School Ruhr, Essen
  • SBW International School Ruhr, Essen

موضوع تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش؟ را در اینجا مطالعه کنید.

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در آلمان

دوره های فارسی زبان در مدرسه Sprachenatelier Berlin آلمان

دوره های فارسی زبان در مدرسه Sprachenatelier Berlin آلمان در سطوح مختلف ارائه می دهد، به این معنی که مدرسه چیزی برای فارسی آموزان مبتدی و پیشرفته دارد. اگر قبلاً دانش قبلی دارید، از طریق یک امتحان تعیین سطح و یا یک مکالمه کوتاه، سطح مناسب برای شما پیدا می شود. چه بخواهید فارسی را آنلاین یاد بگیرید یا ترجیح دهید برای کلاس های حضوری به آموزشگاه زبان هر دو گزینه را ارائه می دهد، بنابراین تصمیم با شماست. صرف نظر از اینکه انتخاب می کنید به صورت آنلاین یا حضوری بپیوندید، تمام دوره ها توسط معلمان مجرب تدریس می شود که یادگیری زبان فارسی را به یک تجربه هیجان انگیز تبدیل می کنند و لذت و پیشرفت را تضمین می کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که اکثر دوره ها به 2 زبان آلمانی و زبان مقصد (به ویژه سطوح مبتدی) تدریس می شوند و حداقل سطح B1/B2 به زبان آلمانی توصیه می شود.

افزایش دانشجویان ایرانی در آلمان

طبق آمارهای منتشر شده، %0.4 از کل دانشجویان خارجی در دانشگاه های آلمان ایرانی الاصل هستند که شاهد افزایش دانشجویان ایرانی در آلمان هستیم. در سپتامبر 2020، اداره آمار ارقامی را در مورد ترکیب دانشجویان بین المللی بر اساس کشور مبدا و توزیع دانشجویان بین المللی در بین شهرهای های مربوطه در سال 2018 منتشر کرد. ایرانیان %0.4 از دانشجویان بین المللی در آلمان را تشکیل می دهند. در سال 2018، اداره آمار فدرال تعداد کل دانشجویان خارجی در آلمان را تقریباً 395000 نفر اعلام کرد که به این معنی است که در مجموع 1580 دانشجوی ایرانی در دانشگاه ها و کالج های آلمان تحصیل می کنند. درصد این دانش آموزان به ویژه در ایالت شهر هامبورگ (0.8%) بالا است.

چنانچه خواهان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و یا سایر روش ها هستید و نگران تحصیل فرزندان خود در این کشور هستید می توانید در این باره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید و در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید. خوشبختانه آلمان تحصیل با هزینه های مقرون به صرفه را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم کرده و گزینه خوبی برای تحصیل و مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *