متفرقه

قاره آمریکای جنوبی

قاره آمریکای جنوبی

 قاره آمریکای جنوبی شامل 22 کشور بوده و اغلب مردمان آن به دو زبان اسپانیایی و پرتغالی تکلم کرده و دین اکثریت آنها مسیحیت (کاتولیک) می باشد. مساحت این قاره حدود 17840000 کیلومتر مربع می باشد و از این لحاظ چهارمین کشور بزرگ جهان می باشد. از نظر جمعیتی این قاره با حدود 423581078 نفر در جایگاه پنجم جمعیتی قاره های جهان قرار دارد. اما از لحاظ شاخص اقتصادی قاره مذکور با تولید ناخالص داخلی (GDP) حدود 3019$ بیلیون دلاری فقط 3.2% از درآمد ناخالص کل دنیا را به خود اختصاص می دهد و از این لحاظ کشورهای این قاره در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برند.

از کشورهای معروف و صاحب نام قاره آمریکای لاتین نیز می توان به آرژانتین، برزیل، شیلی، اکوادور، پاراگوئه، اروگوئه، ونزوئلا، پرو، السالوادور، کلمبیا و سایر اشاره کرد. اما از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای این قاره نیز می توان به شهرهایی مثل سائو پائولو، لیما، بوگوتا، ریودوژایرو، سانتیاگو، کارکاس، بوینس آیرس، برازیلیا و سایر اشاره نمود. عزیزان برای دریافت پاسخ سوالات خود درباب شرایط مهاجرت به کشورهای این قاره در سال 2021 می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

جغرافیای قاره آمریکای جنوبی

قاره آمریکای جنوبی یا South America قاره ای کاملا واقع در نیمکره غربی و عمدتا در نیمکره جنوبی است اما اگر خوب به نقشه جهانی این قاره نگاه کنیم متوجه می شویم که بخش نسبتا کوچکی از این قاره در نیمکره شمالی واقع شده است. این قاره همچنین به عنوان زیرقاره ای از قاره واحد آمریکا محسوب می شود. گاها از این قاره به عنوان قاره آمریکای لاتین یا مخزوط جنوبی هم یاد می شود. این کشور از یک طرف به اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس و از طرف بالا نیز به دریای کارائیب ختم شده و با قاره آمریکای شمالی نیز مرز مشترک دارد. تصویری از موقعیت جغرافیایی قاره آمریکای جنوبی و 12 کشور آن را در زیر مشاهده می کنید:

12 کشور آمریکای جنوبی

تاریخچه قاره آمریکای لاتین نیز شنیدنی است. این قاره که زمانی محل اسکان و زندگی بومیان آمریکای جنوبی از جمله سرخپوستان بود اما در قرن نوزدهم و بیستم تحت استعمار اسپانیایی ها و پرتغالی ها قرار گرفت و علاوه بر تغییر ترکیب جمعیت قاره آمریکای جنوبی همچنین ترکیب فرهنگی و زبانی مردمان این قاره به نفع استعمارگران به پایان رسید. به همین دلیل نیز فعلا زبان اصلی مردمان این قاره اسپانیایی و پرتغالی و دین رایج آنها نیز غالبا مسیحیت کاتولیک می باشد.

حقایقی در باب قاره آمریکای جنوبی

همان طوری که گفته شد، آمریکای جنوبی دارای 22 کشور مستقل است. مساحت این قاره حدود 17840000 کیلومتر مربع می باشد و از این لحاظ چهارمین کشور بزرگ جهان می باشد. اما از نظر جمعیتی چگونه؟ از حیث جمعیت قاره مذکور با جمعیتی در حدود 423581078 نفر در جایگاه پنجم جمعیتی قاره های جهان قرار دارد. واقعیات مهمی که به لحاظ آماری در نمودار زیر نیز می توان بدان پی برد:

واقعیات مهم آمریکای جنوبی

از کشورهای معروف و صاحب نام قاره آمریکای لاتین نیز می توان به آرژانتین، برزیل، شیلی، اکوادور، پاراگوئه، اروگوئه، ونزوئلا، پرو، السالوادور، کلمبیا و سایر اشاره کرد. اما از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای این قاره نیز می توان به شهرهایی مثل سائو پائولو، لیما، بوگوتا، ریودوژایرو، سانتیاگو، کارکاس، بوینس آیرس، برازیلیا و سایر اشاره نمود.

سهم (%) GDP قاره های جهان

قاره آمریکای جنوبی چهارمین قاره ثروتمند جهان

یکی از معیارهای اندازه گیری ثروت و درآمد هر کشور در مقیاس خرد و هر قاره ای در مقیاس کلان از طریق میزان تولید ناخالص داخلی آنهاست که معمولا با علامت اختصاری GDP نشان داده می شود. از این نظر قاره مذکور در رده چهارم ثروتمندترین قاره های جهان قرار دارد. بر طبق آمارهای اخذ شده از صندوق بین المللی پول در سال 2021 کل میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای قاره آمریکای جنوبی در حدود 3019$ بیلیون دلار می باشد. از همین رو سهم GDP این قاره در بین شش قاره جهان نیز در حدود 3.2% بوده و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، قاره مذکور چهارمین قاره ثروتمند جهان محسوب می شود:

قاره آمریکای جنوبی چهارمین قاره ثروتمند جهان

south America برای مهاجرت

ابتداء باید به این نکته مهم توجه کرد که اقتصاد اغلب کشورهای آمریکای لاتین اقتصاد بازار آزاد بوده و درآمد عمده این کشورها ناشی از ترکیب صنایع تولیدی و محصولات کشاورزی است. از مهمترین صنایع این قاره می توان به صنایع الکترونیک، منسوجات، غذا، فولاد، هواپیما، پوشاک، نوشیدنی، تنباکو، الوار، مواد شیمیایی و سایر اشاره کرد. آمارها خود گویای این واقعیت است که برزیل ثروتمندترین کشور آمریکای لاتین محسوب می شود. چراکه فقط از درآمد حاصل از صادرات محصول در قاره آمریکای جنوبی که سالانه به حدود US$ 400 بیلیون دلار می رسد، برزیل نیمی از این درآمد را به خود اختصاص می دهد. همان طوری که در نمودار زیر هم به خوبی مشاهده می شود، برزیل از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) نیز در رتبه یک آمریکای لاتین قرار دارد:

درآمد ناشی از تولید ناخالص داخلی (میلیون دلار)

روش های مختلف قانونی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم برزیل مثل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سال 2021 وجود دارد که انتخاب آنها به شرایط و اهداف سفر هر متقاضی بستگی دارد. اما قبل از هر اقدام عملی برای مهاجرت به برزیل توصیه می شود که با اخذ مشاوره تخصصی از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با یک ارزیابی همه جانبه و کاملی به پیش بروید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *