مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته هوافضا در روسیه

رشته هوافضا در روسیه

رشته هوافضا در روسیه از بهترین رشته های ارائه شده در روسیه است. هوافضا رشته ای در زمینه مهندسی و تلفیق رشته های فیزیک و ریاضی و مهندسی است. روسیه از گذشته تاکنون در بخش هوافضا و صنعت هوانوردی و هواپیمایی صاحب سبک بوده و امروز نیز یکی از بزرگترین صنایع هوافضا در جهان را دارد. از این رو بسیاری به دنبال کسب تخصص در دانشگاه های روسیه برای رشته هوافضا هستند. رشته های مختلفی در این بخش از جمله مهندسی هوافضا، هوانوردی، طراحی هواپیما، پیشرانه و غیره وجود دارد. گروه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله رشته هوافضا در روسیه را بیشتر بررسی کرده اند.

صنعت هوافضا در روسیه

در دوره اتحاد جماهیر شوروی، تقریباً تمام بخش های هوافضا در روسیه متعلق به وزارت تولید قدرت هواپیماها (MAP) بود. این امپراتوری گسترده صنعتی تقریباً همه جنبه های هواپیما، موتور و ساخت سلاح های پرتاب شده در هوا و کلیه مراکز تحقیق و طراحی مرتبط با آنها را کنترل می کرد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، این وزارتخانه عظیم به 4 شرکت اصلی هلدینگ تقسیم شد:

  • شرکت هواپیماسازی متحد (OAK)
  • شرکت محرکه متحد (ODK)
  • هلیکوپترهای روسی
  • و شرکت موشک های تاکتیکی (KRTV)

 ایده این بود که 4 جریان فعالیت طراحی و توسعه در مقابل همه این فعالیت ها از طریق یک ساختار اداری واحد، هم افزایی های خاصی را ایجاد می کند که سیستم های بهتر و پیشرفته تری را با هزینه کمتری تولید می کند. صنعت هواپیمایی پیشرفته ترین شاخه صنعت روسیه است. این صنعت با شدت دانش بسیار بالا و نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه مشخص می شود. صنعت هواپیمایی اختصاصی مهم ترین ویژگی پتانسیل فناوری اقتصاد ملی کشور است. این صنعت برای توسعه کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. این صنعت امکان تسلط بر محصولات جدید نظامی، غیرنظامی و دو منظوره را فراهم می کند. مجموعه هواپیمایی به عنوان یک سیستم واحد متولد شد و حتی در ساله ای تحولات اقتصادی شدید در روسیه در اوایل دهه 1990 این ویژگی سیستمی را حفظ کرد.

درآمد کار رشته هوافضا در روسیه

با توجه به اهمیت صنعت هوافضا در کشور روسیه میزان درآمد مهندسین در این بخش قابل توجه است. البته به صورت کلی نمی توان گفت که در تمامی مشاغل میزان حقوق بالاست. مسلما میزان حقوق به عوامل مختلفی مانند تجربه کاری، تخصص وجود و محل کار و بسیاری دیگر از موارد بستگی دارد. در هر صورت طبق آمارهای گرفته شده میزان حقوق ماهیانه کار در روسیه در رشته هوافضا به صورت متوسط 134000RUB (روبل روسیه) است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور روسیه به میزان 72200RUB (روبل روسیه) و در بیشترین حالت 202000RUB (روبل روسیه) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور روسیه را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در روسیه

تحصیل رشته هوافضا در روسیه

تحصیل رشته هوافضا در روسیه یک گزینه ای جذاب است. در کشور روسیه دانشگاه های مختلفی برای تحصیل رشت هوافضا وجود دارد. دانشگاه دولتی مسکو و موسسه فنی دولتی باومن شایسته برای کسانی هستند که مقصد ترجیحی برای فیزیکدانان نظری و کاربردی است و دومی برای برخی از رشته های مهندسی که کاملا هوافضا نیستند اما با این وجود در آن صنعت تقاضا دارند (به عنوان مثال هسته ای، شیمیایی، الکتریکی و غیره). با این اوصاف، بعضی از آن ها دارای ارزش و اعتبار کمتری نسبت به یکدیگر هستند برای مثال، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک در سیبری بسیار عالی است و از دانشگاه دولتی مسکو دور نیست، اما از اعتبار کمتری برخوردار است زیرا نووسیبیرسک کمتر از مسکو هیجان انگیز است و زندگی دانشجویی در مسکو بهتر است.

جهت تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه و رشته هوافضا می توانید از یکی از دانشگاه های معرفی شده زیر پذیرش بگیرید:

ردیفنام دانشگاه
1موسسه فیزیک و فناوری مسکو
2دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه
3موسسه هواپیمایی مسکو
4دانشگاه هوافضای دولتی سامارا
5دانشگاه فنی هواپیمایی دولتی مسکو
6دانشگاه فنی هواپیمایی کشوری مسکو
7دانشگاه هوانوردی کشوری سنت پترزبورگ
8دانشگاه دولتی هوافضای سیبری
9موسسه هوانوردی کازان
10دانشگاه فنی هواپیمایی دولتی اوفا
11دانشگاه فنی دولتی ایرکوتسک
12دانشگاه دولتی اورال جنوبی
13دانشگاه فنی هواپیمایی ایالت ریبینسک
14دانشگاه سنت پترزبورگ
15دانشگاه مهندسی هواپیمایی ورونژ
16دانشگاه فنی دولتی ورونژ
17دانشگاه فنی دولتی اومسک
18دانشگاه فنی دولتی نووسیبیرسک
19دانشگاه فنی دولتی کومسومولسک-آمور
20دانشگاه ملی تکنیک تحقیقات ملی پرم
21دانشگاه دولتی اورنبورگ
22دانشگاه فنی دولتی اولیانوفسک

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه فنی کازان روسیه

دانشگاه فنی ملی تحقیقات کازان به نام (KNRTU-KAI) موسسه پیشین هواپیمایی کازان در سال 1932 تاسیس شد. در سال 1992 عنوان دانشگاه را به دست آورد و در سال 2009 به مقام عالی یک دانشگاه تحقیقاتی ملی دست یافت. تاریخچه این دانشگاه ارتباط نزدیکی با پیشرفت هوانوردی روسیه دارد. آموزش بنیادی و تحقیقات علمی عمیق از ویژگی های متمایز این دانشگاه است که باعث شده این دانشگاه برای تعداد زیادی از جوانان بسیار جذاب باشد. این دانشگاه در روسیه و خارج از کشور به عنوان یک مجموعه آموزشی و تحقیقاتی مدرن، که ترکیبی از سنت های کلاسیک دانشگاه و آخرین فناوری در آموزش است، شناخته شده است. این دانشگاه پرسنل واجد شرایط را برای صنایع با فناوری پیشرفته در علم و فناوری و همچنین متخصصانی در زمینه اقتصاد، مدیریت و قانون آماده می کند.

این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه ها را در سطوح مختلف ارائه می دهد:

  • مهندسی یا دیپلم تخصصی
  • لیسانس
  • فوق لیسانس
  • یا مدرک دکترا

طی 15 سال گذشته، دانشگاه همکاری و توافق نامه های دوجانبه ای را با دانشگاه ها و مراکز علمی بسیاری از کشورها از جمله اتریش، برزیل، چین، دانمارک، آلمان، انگلیس، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، صربستان، اسلواکی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، ایالات متحده و غیره امضا کرده است. تحقیقات اساسی و کاربردی نظری و تجربی به طور فعال توسط دانشکده های برجسته علمی دانشگاه در زمینه های زیر انجام می شود:

  • مهندسی هوافضا، طراحی و دوام محصولات و ساختارهای مهندسی با تکنولوژی پیشرفته
  • چالش های فیزیکی و فنی ایجاد موتور و نیروگاه های کم مصرف، فناوری های جدید و مهندسی مواد پیشرفته
  • مشکلات مدیریت و فناوری اطلاعات در فناوری مهندسی مکانیک
  • رادیو الکترونیکی اطلاعات و سیستم های ارتباطی در مهندسی فناوری

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه فنی کازان روسیه

تحصیل در دانشگاه هوافضای سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه ابزارآلات هوافضای سنت پترزبورگ (SUAI) یک مرکز مشهور با نمای گسترده برای آموزش و بازآموزی مهندسان، اقتصاددانان و حقوقدانان است. همچنین SUAI یک مرکز بزرگ علمی است. تاریخ رسمی تأسیس دانشگاه 25 ژانویه 1941 است، هنگامی که شورای کمیساریای اتحاد جماهیر شوروی قطعنامه ای در مورد تأسیس موسسه هوانوردی لنینگراد تصویب کرد. از آن زمان دانشگاه به سرعت رشد کرد و اکنون SUAI طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی عالی، دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری را اجرا می کند. پس از فارغ التحصیلی می توانید یک مدرک تخصصی (مهندسی، برنامه نویسی، اقتصاد، مدیریت و وکالت)، یک لیسانس یا یک مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنید. این دانشگاه دارای 9 دانشکده، 46 بخش، 3 موسسه تحقیقاتی و بیش از 150 تخصص است. بیش از 15000 دانشجو از جمله دانشجویان بین المللی از 39 کشور در دانشگاه تحصیل می کنند.

تحقیق و توسعه در 12 موسسه تحقیق و توسعه دانشگاه و مراکز فناوری و همچنین در شرکت های کوچک و متوسط ​​راه اندازی شده است. همچنین SUAI دارای 3 شعبه در مناطق مختلف روسیه است:

  • پیاتیگورسک
  • ایوانگورود
  • و کیریشی

تحصیل در دانشگاه دولتی هوافضای سامارا روسیه

دانشگاه دولتی هوافضای سامارا (SSAU) در سال 1942 در کوبیشف تاسیس شد. پیش از این SSAU موسسه هوانوردی کوبیشف (KuAI) نامیده می شد. هدف استراتژیک SSAU این است که به یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در جهان در زمینه هوافضا و سایر فناوری های پیشرفتی ممتاز تبدیل شود و وارد رتبه بندی دانشگاه های برتر QS برای مهندسی و فناوری و یک مرکز بین المللی رشته علوم و آموزش برای ایجاد محیطی شود که محققان، طراحان، مبتکران و رهبران صنعت را پرورش می دهد. حدود 12000 دانشجو در دانشگاه هوافضای ایالتی سامارا تحصیل می کنند. 62 برنامه آموزشی اصلی آموزش عالی حرفه ای، 32 برنامه تحصیلات تکمیلی و 48 برنامه آموزش حرفه ای مداوم را فراهم می کند. این دانشگاه شامل 9 دانشکده، 54 گروه، 3 موسسه دانشگاهی، یک کالج، مدرسه متوسطه فنی و دفتر نمایندگی در تولیاتی است.

این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی هوافضای در منطقه سامارا است. دارای 14 مرکز علمی و آموزشی، 7 مرکز تحقیق و توسعه برای استفاده مشترک، 5 مرکز علمی، 3 دفتر طراحی دانشجو، 7 موسسه تحقیقاتی، 24 آزمایشگاه تحقیقاتی در ساختار دانشگاه است. زمینه های عبارتند از:

  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی زیستی و سیستم های زیست پزشکی
  • مواد و فناوری های پیشرفته
  • دینامیک ماشین و ویبرواکوستیک
  • مبانی علوم مهندسی
  • ابر رایانه، فناوری های اطلاعاتی و ژئو انفورماتیک
  • پردازش تصویر و اپتیک کامپیوتر
  • میکرو و نانو الکترونیک، مهندسی ابزار
  • هوانوردی
  • مهندسی پیشرانه.

جهت تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه می توانید از مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و شرایط را بررسی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *