مهاجرت کاری روسیه

حقوق ماهیانه کار در روسیه

حقوق ماهیانه کار در روسیه

با آگاهی حقوق ماهیانه کار در روسیه در سال 2023 متقاضیان علاقه مند می توانند در رابطه با مهاجرت به این کشور تصمیم نهایی خود را بگیرند. این کشور، یک کشور قاره ای است که در اروپای شرقی و آسیای شمالی قرار دارد. این کشور بزرگترین کشور در جهان است. به طوری که مساحت آن بیش از 17.125.191 کیلومتر مربع است. بدین ترتیب، متشکل از بیش از یک هشتم مساحت زمین را اشغال کرده، و به 11 منطقه زمانی، و با 16 کشور مستقل هم مرز است. این کشور 146.7 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور، نهمین کشور پرجمعیت و همچنین پرجمعیت ترین کشور در اروپا است. مسکو، پایتخت و بزرگترین شهر اروپا است. در حالی که سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ و مرکز فرهنگی این کشور است.

روس ها بزرگترین ملت اسلاوی و اروپایی هستند. صحبت کردن به روسی، بیشترین زبان اسلاوی و بیشترین صحبت در زبان بومی در اروپا می باشد. اسلاوهای شرقی بین قرن های سوم و هشتم میلادی به عنوان یک گروه قابل شناسایی در اروپا ظهور کردند. دولت قرون وسطایی این کشور در قرن نهم بوجود آمد. این کشور، در سال 988 مسیحیت ارتدکس را از امپراتوری بیزانس پذیرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حقوق ماهیانه کار در این کشور را به خصوص در شهرهای مسکو و سنت پطرزبورگ در این نگارش بررسی کرده است.

بررسی حقوق ماهیانه کار در روسیه

حقوق ماهیانه کار در روسیه در تاریخ دسامبر 2020 برابر با 936$ (دلار) بود. در حالی که در نوامبر 2020 حقوق ماهیانه برابر با 640$ (دلار) بود. حقوق ماهیانه در دسامبر 2013 به بالاترین رقم خود یعنی 1،2052$ (دلار) و در نوامبر 1992 به کمترین رکورد یعنی 25$ (دلار) رسیدند. برای تبدیل ارز از نرخ ارز بازار بانک مرکزی فدراسیون این کشور به طور متوسط استفاده می شود. داده های درآمد در این کشور، به صورت ماهیانه به روز می شود که از ژوئن 2020 تا دسامبر 2020 در دسترس است.

در نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در این کشور را در سال 2020 مشاهده می کنید:

حقوق ماهیانه کار در سال 2020 به دلارهمان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، حقوق ماهیانه کار در آخرین ماه سال 2020، به 935.552$ (دلار) رسیده است. که در مقایسه با ماه های دیگر سال 2020، رشد چشمگیری داشته است. در آخرین گزارش ها، جمعیت این کشور در دسامبر سال 2020، به 146 میلیون نفر رسیده است. نرخ بیکاری در این کشور در سپتامبر 2020 به 6% کاهش یافت. نرخ مشارکت نیروی کار این کشور در سپتامبر 2020، به 68% کاهش یافت.

شرح حقوق ماهیانه کار در روسیه

جهت بررسی حقوق ماهیانه کار در روسیه، پایتخت این کشور یعنی شهر موسکو در نظر گرفته شده است. مسکو یکی از بزرگترین پایتخت های جهان است که 1000 مایل مربع مساحت جمعیتی نزدیک به 17 میلیون نفر را در بر می گیرد. مردم در شهر و حومه این شهر زندگی می کند. دستمزد در این شهر، بسیار بالاتر از متوسط ​​ارقام در این کشور است. با حداقل حقوق در مسکو، شما از پس هزینه زندگی در روسیه بر خواهید آمد.

در سال 2020، حداقل دستمزد در مسکو تقریبا 274$ (دلار) بود. این کشور حداقل حقوق خود را براساس منطقه تقسیم می کند و مسکو بالاترین حقوق را دارد. سایر مناطق حداقل حقوق به میزان قابل توجهی پایین تر دارند. در بسیاری از مناطق مانند مورمانسک، پسکف و جمهوری باشقورتستان حداقل حقوق فقط 12130RUB (روبل) می باشند. بدیهی است که حداقل دستمزد ملی کاملا منعکس کننده حقوق واقعی پرداخت شده در پایتخت نخواهد بود. به عنوان مثال، متوسط ​​حقوق یک کارگر ماهر در مسکو حدود 1000$ (دلار) در ماه است.

در جدول زیر هزینه ها در موسکو آمده است:

اقلامهزینه به دلار
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر500$
پرداخت قبض ها100$
هزینه حمل و نقل25$

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، متوسط هزینه ​​اجاره یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز حدود 500$ (دلار) است. فرد برای پرداخت قبض ها باید در حدود 100$ (دلار) و هزینه حمل و نقل با 25$ (دلار) در ماه، بپردازد. مانند بسیاری از کشورهای اروپای شرقی، جوانان تمایل دارند تا زمان ازدواج با والدین زندگی کنند. این روش کاهش هزینه به آن ها امکان می دهد بعدا بتوانند املاک و مستغلات خود را خریداری کنند.

حقوق ماهیانه کار در سنت پترزبورگ روسیه

سنت پترزبورگ پایتخت شمال این کشور نامیده می شود. این شهر با 5 میلیون سکنه، دارای صنایع و مشاغل پیشرفته بسیاری است و بازار کار خوبی دارد. این یک شهر محبوب در بین روس ها و مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق است که برای تحصیل در روسیه یا یافتن کار می آیند.

صنایع اصلی در سنت پترزبورگ عبارتند از:

  • تولید تجهیزات صنعتی
  • دستگاه های الکتریکی
  • اپتیک

متالورژی آهنی و غیر آهنی، مواد شیمیایی، چاپ و کالاهای مصرفی نیز در این شهر بسیار بزرگ است. طبق اطلاعات رسمی آژانس آمار این کشور، متوسط حقوق ماهیانه کار در روسیه در سنت پترزبورگ برابر با 65286RUB (روبل) که معادل 860$ (دلار) است. به طوری که، 2 برابر بیشتر از متوسط حقوق در این کشور است. بیشتر مردم در آپارتمان های سنت پترزبورگ و مناطق اطراف آن در استان لنینگراد زندگی می کنند. حومه این شهر، از هزاران بلوک بلند مرتبه ساخته شده است. به طوری که، بیشتر آن ها در 20 سال گذشته ساخته شده اند.

حقوق ماهیانه کار در سنت پترزبورگ روسیه

اقتصاد روسیه

بزرگترین شهرهای این کشور مانند مسکو، سنت پترزبورگ و ولادی وستوک، منعکس کننده وضعیت پولی کشور نخواهند بود. چرا که، در بیشتر استان ها حقوق ماهیانه کار در روسیه 100$ (دلار) است. مسلما هزینه زندگی نیز بسیار پایین است. اما تمایز شرایط زندگی بین شهرهای چند مایل دورتر از یکدیگر بسیار زیاد است. حتی اگر دستمزد ماهیانه در سطح فدرال نمی تواند کمتر از حداقل سطح معیشت باشد. این مقررات هنوز در اکثر مناطق اجرا می شود.

دولت این کشور انتظار دارد که افزایش حداقل دستمزد تا سطح معیشتی به چند سال زمان نیاز داشته باشد. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، با توجه به حقوق ماهیانه آن کار در روسیه، مهاجرت کاری، یک پیشنهاد عالی می باشد. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کشور و بازار کار رشته های مختلف در این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در روسیه در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در روسیه در سال 2023 می باشیم:

  • مشاغل مورد نیاز کشور روسیه کدام اند؟ برنامه نویسی، رانندگی، حسابداری، گروه پزشکی و گروه مهندسی
  • میانگین حقوق دریافتی در کشور روسیه چه قدر می باشد؟ حدود 12792RUB (روبل روسیه)
  • ساعت کاری در کشور روسیه چگونه می باشد؟ در هر هفته حدود 40 ساعت کاری
  • مالیات بردرآمد در کشور روسیه چند درصد از حقوق می باشد؟ میزان مالیات بردرآمد حدود 13% از حقوق است.
  • الزامات ویزای کاری روسیه شامل چه مواردی است؟ پاسپورت، گواهی تایید پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه، مدرک زبان روسی یا انگلیسی
  • عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق کار در روسیه چیست؟ سن، جنسیت، تحصیلات، سابقه کاری، رزومه کاری
  • شهرهای برتر و پردرآمد روسیه کدام اند؟ مسکو، سن پترزبورگ، کازان
  • نرخ بیکاری در کشور روسیه چه قدر تخمین زده شده است؟ نرخ بیکاری در روسیه حدود 3.9% تخمین زده شده است.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *