مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته هوافضا در رومانی

رشته هوافضا در رومانی

رشته هوافضا در رومانی در سال های گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بخش هوافضا رومانی دارای مجموعه وسیعی از محصولات و اجزای سازنده است. توسط تعدادی از شرکت های بزرگ جهانی مورد استفاده و خرید قرار می گیرد. مجامع پویا برای هلیکوپتر، محرک و چرخ دنده، ترمز، لوازم جانبی هیدرو پنوماتیک و تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی، قطعات، اجزا و زیر مجموعه های این محصولات ارائه می شود. همچنین خدمات هواپیماهای نظامی و غیرنظامی ارائه می شود. محصولات و خدمات با توجه به نیاز مشتری و با قیمت های رقابتی عرضه می شوند. جهت بررسی بیشتر رشته هوافضا در رومانی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تهیه و تنظیم کرده اند.

صنعت هوافضا در رومانی

رومانی میزبان چندین شرکت با تخصص قوی در زمینه ساخت و نگهداری هوا فضا از جمله:

  • Avioane Craiova(تولید زیر مجموعه هواپیما)
  • IAR Brasov(اجزای بالگرد)
  • Romaero Bucharest(تولید اجزای هواپیما و تعمیر و نگهداری هواپیما)
  • باکائو (اجزای هواپیما).

یوروکوپتر رومانی، Aernnova European Component و Premium AEROTEC (شرکت تابعه آلمان در گروه ایرباس) در براسوف مستقر هستند. در فاصله کمی از براسوف، در گیمباو، شرکت هواپیماسازی ایرباس در حال ساخت کارخانه جدیدی برای ساخت بالگردهای سوپر پوما است. جنرال الکتریک نیز در رومانی کارخانه دارد. کل صادرات کارخانه هواپیمایی GE به ایالات متحده انجام می شود و مشتریان نهایی بوئینگ و ایرباس هستند.

سوناکا فعالیت خود را در شرق اروپا از طریق سرمایه گذاری چند میلیون یورویی در بخش هوافضا با ایجاد یک مرکز تولید در رومانی، استان کلوژ، با هدف اصلی توسعه ظرفیت صنعتی گسترش می دهد و در فعالیت های خود به عنوان مکمل آن دسته از نهادهای دیگر فعالیت می کنند. Turbomecanica تنها تولید کننده رومانیایی موتورهای توربو جت و شافت توربو و یک تامین کننده معتبر بین المللی قطعات پیچیده موتور و هلی کوپتر برای برنامه هایی مانند Trent 700 ، Trent 900 ، cfm و AW 109 شناخته شده در سطح بین المللی است.

درآمد کار رشته هوافضا در رومانی

در حال حاضر شرکت های مختلفی در کشور رومانی در بخش هوافضا مشغول فعالیت هستند. البته این شرکت ها برخی خارجی و برخی رومانیایی هستند. با توجه به نوع فعالیت و نوع شغل ممکن است میزان حقوق متفاوت باشد. هم اکنون میزان حقوق ماهیانه کار در رومانی در رشته هوافضا به صورت متوسط 10900RON (لئو رومانی) است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور رومانی به میزان 5780RON (لئو رومانی) و در بیشترین حالت 16600RON (لئو رومانی) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور رومانی را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در رومانی (لئو)

تحصیل رشته هوافضا در رومانی

تحصیل در کشور رومانی می تواند مقصدی ارزان تر از سایر کشورهای اروپای غربی برای دانشجویان باشد. رومانی دارای دانشگاه های معتبر مهندسی در شهرهای بزرگ خود است. این کشور تحصیلات را به زبان های رومانیایی و انگلیسی در رشته هوافضا برای دانشجویان بومی و خارجی ممکن ساخته است. علاقه مندان به تحصیل رشته هوافضا در رومانی می توانید در دانشگاه های فنی و مهندسی این کشور پذیرش بگیرید. جهت مهاجرت تحصیلی به رومانی و اخذ ویزای تحصیلی رومانی و تحصیل این رشته می توانید از یکی از دانشگاه های زیر پذیرش بگیرید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پلی تکنیک بخارست
2آکادمی نظامی فنی بخارست
3دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف
4دانشگاه کرایووا

تحصیل مهندسی رشته هوافضا در دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف رومانی

زمینه مطالعه این برنامه مهندسی هوافضا است. طول تحصیلات 4 سال (240 اعتبار ECTS) است. دانشجویان در استفاده از برنامه های نرم افزاری برای انجام وظایف خاص مهندسی هوافضا، در طراحی شکل و ارزیابی عملکرد، پایداری و قدرت مانور هواپیماها، در طراحی و آزمایش عناصر ساختاری کامپوزیت اولیه و فلزی، در طراحی فناوری، ساخت، توانایی هایی را به دست می آورند. برنامه ریزی و بهره برداری از سیستم های تولیدی ارائه عملیات فرودگاه مطابق با مقررات بین المللی هواپیمایی و کتابچه های راهنمای کیفیت نیز در این برنامه ارائه می شوند. هدف اصلی این برنامه آموزشی، آموزش مهندس با لیسانس مهندسی هوافضا است که بتواند به سرعت در رشته اقتصاد کشور یا خارج از کشور ادغام شود.

از دلایل تحصیل در این دانشگاه:

  • لذت بردن از آموزش استاندارد و ابتکاری در یک دانشگاه مشهور، در شهری که ترکیبی الهام بخش از تاریخ و مدرنیته را به نمایش می گذارد.
  • در حالی که تخصص بین رشته ای را کسب می کنید، در زمینه مورد نظر در تمام مقاطع تحصیلی از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تخصص کسب می کنید.
  • توسعه در میان دانشگاهیان و ارائه مطالب به روز و آموزش آگاهانه از تحقیقات.
  • در تمام دوره های دانشجویی به زمینه های علمی مورد علاقه خود بپیوندید.
  • مشارکت در کار مشترک با نمایندگان اصلی بازار کار و آگاهی از نیازهای فعلی بازار و شرایط اشتغال.
  • توسعه در یک محیط دانشگاهی با استفاده از پیشرفته ترین زیرساخت های آموزشی.
  • ادغام در یک فضای بین المللی سریع و در حال گسترش و متنوع.
  • لذت بردن از زندگی دانشجویی شگفت انگیز، با امکانات مدرن و به طور مداوم بهبود یافته.
  • مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی.

تحصیل مهندسی رشته هوافضا در دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف رومانی

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه کرایووا رومانی

تخصص و تجهیزات هوانوردی در سال 1992 با نام “تجهیزات و تجهیزات بورد” به عنوان یک دوره 5 ساله تاسیس شد که مهندسان را در حوزه مهندسی هوافضا آماده می کرد. اکنون، پس از انطباق آموزش فنی رومانی با استانداردهای اروپایی، مطالعه به 4 سال کاهش یافت. این برنامه ها متخصصانی را در حوزه مهندسی هوافضا، به ویژه برای هواپیمایی، آموزش می دهد. در رومانی، فقط 2 دانشکده وجود دارد که دارای این تخصص هستند

  • دانشکده مهندسی هوافضا – بخارست
  • و دانشکده مهندسی برق – کرایووا).

متخصصانی که در اینجا آموزش دیده اند دارای مهارت و دانش کافی هستند که به آنها امکان می دهد هم در عملیات هواپیما =، هم امکانات فرودگاه و هم در زمینه تحقیق و طراحی هوافضا کار کنند. از آنجا که رشته مهندسی هوافضا به آموزش چند رشته ای نیاز دارد، تجهیزات و دستگاه های مطالعه سیستم های ناوبری، مسیریابی هوافضا، ژیروسکوپی، الکتریکی، الکترونیکی، هیدرولیک، اتوماسیون، رایانه های پردازشی نیاز است. آزمایشگاه های تخصصی این دانشگاه دارای امکانات صنعتی هستند و دانشجویان می توانند از زمان تحصیل در دانشگاه، مطالعه در زمینه تجهیزات معدنی و امکانات موجود در حوزه هوافضا، تعمیق بیشتری پیدا کنند. فارغ التحصیلان این تخصص می توانند تحصیلات کارشناسی ارشد هواپیمایی و مقطع دکترا را دنبال کنند. برخی از فارغ التحصیلان این تخصص قبلاً در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های فرانسه، ایتالیا و کانادا پذیرفته شده اند.

تحصیل رشته هوافضا در دانشگاه پلی تکنیک بخارست رومانی

دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه پلی تکنیک بخارست رومانی برنامه های مطالعاتی را برای دانشجویان بین المللی در 3 سطح کارشناسی (لیسانس)، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. بیشتر برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان رومانیایی است. دسترسی به این موارد نیاز به مطالعه 1 سال مقدماتی برای دانشجویان بین المللی برای یادگیری زبان رومانیایی دارد. برنامه هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند نیز ارائه می شوند:

  • کارشناسی ناوبری هوایی مهندسی هوافضا
  • و کارشناسی ارشد حمل و نقل هوایی مهندسی هوافضا.

تحصیلات برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست، شهریه دریافت می شود. برای شهروندان اتحادیه اروپا و برای همه شهروندان با ملیت رومانیایی امکانات و بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط وزارت آموزش وجود دارد. آموزش عالی هواپیمایی در سال 1928 آغاز شد، زمانی که پروفسور الی کارافولی اولین کنفرانس هوانوردی را در پلی تکنیک بخارست افتتاح کرد. وی همچنین اولین تونل باد در جنوب شرقی اروپا (1931) را ساخت که هنوز در حال کار است. تخصص هواپیمایی موجود در پلی تکنیک بخارست طی دوره 1933-1971، در سال 1971 با تعداد ورودی 180-200 دانشجو تبدیل شد. برای تبدیل شدن به یک مهندس هوافضا 4 سال تحصیل لازم است. مهندسانی که در دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه پلی تکنیک بخارست آموزش دیده اند، دارای اختیار هستند، قادر به سازگاری خود با هرگونه نیازهای فنی و علمی جدید و همچنین مشکلات مربوط به مدیریت مهندسی.

رشته های تحصیلی:

  • ساخت و سازهای هوافضا
  • سیستم های پیشرانه
  • تجهیزات و ابزار هواپیمایی
  • مهندسی و مدیریت در هوانوردی
  • ناوبری هوایی (به انگلیسی)
  • طراحی هوانوردی

جهت اعزام دانشجو به رومانی می توانید از مطالب ارائه شده در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توسط کارشناسان ما بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *