مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته های مهندسی در روسیه

تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه

تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه اعم از مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک و مهندسی کامیپوتر مورد استقبال در سال های متوالی قرار گرفته است. اگر چه علاقه مندان به تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه بایستی توجه داشته باشند که شرایط کاری در این کشور اصلا مناسب نیست. در نتیجه امکان تمدید اقامت فرد بعد از تحصیل پایین است. چرا که این کشور خود، پس از چین، دومین کشور مهاجر فرست دنیا است. مردم در پی خروج از این کشور می باشند.

  • آیا امکان تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در روسیه می باشد؟
  • تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه چقدر زمان میبرد؟
  • آیا با رشته مهندسی نفت در روسیه می توان به کار ضمن تحصیل در روسیه مشغول شد؟

در مقاله ای که پیش روی شما سروران گرامی قرار دارد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود و قوانین بین المللی، به ارائه مقاله ای در موضوع تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور پرداخته اند. اگر چه خیلی پر طرفدار نیست. از این رو متقاضیان خاص خود را دارد. در ابتدای امر راجع به این کشور توضیحاتی را ارائه می دهیم. در نهایت به موضوع اصلی که همان تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور می باشد، پرداخته خواهد شد.

تحصیل در روسیه

روسیه از دشت های شرقی اروپا تا شرق آسیا را در بر می گیرد. زبان رسمی روسی است، اگرچه در میان 160 گروه قومی ثبت شده برای زندگی در مرزهای روسیه، حدود 100 زبان صحبت می شود. این امر روسیه را به کشوری فوق‌ العاده متنوع تبدیل می ‌کند که هیچ فرهنگی برای هدایت انتظارات شما وجود ندارد. آموزش عالی روسیه به دلیل برتری خود در زمینه های علمی و تحقیقاتی مشهور است. گفته می ‌شود که بیش از یک چهارم ادبیات علمی جهان به زبان روسی منتشر می ‌شود. زبانی که به ‌طور شگفت ‌انگیزی یکنواخت است، علی‌رغم گسترش بسیار زیاد آن در سراسر کشور و مردم. همچنین یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است. سیستم آموزشی روسیه عمدتاً مبتنی بر سیستم اروپای مرکزی است و در ساختار آن کاملاً مشابه است. این سیستم به 4 بخش اصلی تقسیم می شود آموزش ابتدایی، متوسطه، عالی و تحصیلات تکمیلی.

تحصیلات متوسطه در روسیه به جای 12 سال مانند بسیاری از کشورها در 11 سال تکمیل می شود. سال اول تا نهم واجب است. پس از آن، هر دانش آموز می تواند یکی از چندین راه را برای حرکت به جلو انتخاب کند. گواهینامه آموزش عمومی پایه که پس از سال نهم دریافت می شود، می تواند منجر به 2 سال دیگر در دبیرستان شود، که گواهی تحصیلات متوسطه کامل را می دهد که به نوبه خود دانش آموز را واجد شرایط ورود به آموزش عالی می کند. جایگزین دیگر این است که مدرک کاردانی را در یک مدرسه یا کالج بازرگانی دنبال کنید که 3 سال طول می کشد و به طور کلی مستقیماً به کار منتهی می شود. 3 نوع اصلی از مؤسسات آموزش عالی در روسیه وجود دارد. اینها دانشگاه ها، آکادمی ها و مؤسسات هستند. دانشگاه ها طیف گسترده ای از برنامه ها را در تمام سطوح آموزشی ارائه می دهند.

بررسی رشته های مهندسی در روسیه

پایتخت روسیه، مسکو، محل واقع شدن بسیاری از دانشگاه های برتر کشور از جمله دانشگاه دولتی لومونوزو مسکو، دانشگاه فنی مهندسی دولتی بائومن مسکو، دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو، موسسه تکنولوژی و فیزیک مسکو و غیره می باشد. تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور هیچگاه از بورس نمی افتد در واقع یکی از دلایل آن نیز این می باشد. فارغ التحصیلان رشته های مهندسی هم می توانند در خود این کشور سریع تر از سایر رشته ها به کار برسند. از این رو هم می توانند در نهایت به کشور های صنعتی دنیا یعنی آلمان، اتریش و آمریکا بروند. ادامه تحصیلات و آینده شغلی خود را در این کشورها سپری کنند.

متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

 

ملیت دانشجویان بین المللی در روسیه

مزایای تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه

در بسیاری از کشور های برای دوره های مختلف تحصیلی و ویزای تحصیلی روسیه، محدودیت های سنی در نظر گرفته شده است. یکی از مزایای ویژه تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور آن است که متقاضیان با هر شرایط سنی می توانند برای اخذ پذیرش اقدام کنند. از دیگر مزایای تحصیل در روسیه می توان به سیستم آموزش مشارکتی در کشور روسیه اشاره کرد. در این کشور معمولا از دانشجویان خواسته می شود تا کلیه فعالیت های تحصیلی خود را به صورت گروهی انجام دهند.

همچنین کشور روسیه در حال قدرتمند تر کردن نظام آموزشی خود است. سیستم آموزشی بولونیا از سال 2003 در کشور روسیه در حال اجرا است. بیش از 60 کشور نیز با این کشور قرارداد همکاری در این زمینه امضاء کرده اند. در اثر این قرارداد، دانشجویان می توانند در هنگام دریافت مدرک تحصیلی خود، از یک مدرک تحصیلی دوگانه بهره مند شوند. برای مثال در هنگام دریافت مدرک تحصیلی شما می توانید یک مدرک روسی و یک مدرک فرانسوی دریافت کنید.

مزایای تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه

رشته های مهندسی در کشور روسیه

از مهم ترین رشته ها و زیر شاخه های مهندسی در روسیه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مهندسی امواج رادیویی
  • مهندسی ماشین های قدرتی
  • مهندسی تکنولوژی لیزر
  • مهندسی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر

هدف دانشگاه های روسیه تعلیم و تربیت افراد خبره است. فرآیند رشد و پیشرفت اقتصاد و صنعت این کشور سرعت بخشیده شود.

تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های روسیه

تحصیل در دانشگاه های برتر روسیه با اساتید شناخته شده در سطح جهانی اتفاق می افتد. در تکمیل مقاله فعلی با موضوع تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه، به تعدادی از آن ها اشاره می نماییم:

  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه فنی مهندسی تومسک
  • دانشگاه فنی بلگورود
  • دانشگاه فنی مهندسی سامارا
  • دانشگاه فنی مهندسی کورسک
  • دانشگاه دولتی فنی مهندسی مسکو
  • دانشگاه فنی مهندسی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه فنی مهندسی تومبوو

طول مدت تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور بدین قرار است:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دوره های ورود به بازار کار10 ماه

هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه

شهریه تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور در مقاطع مختلف متغیر و بدین قرار است:

مقطع تحصیلیزبان تحصیلشهریه سالانه به دلار آمریکا
کارشناسیزبان انگلیسی3500$ تا $5000
زبان روسی2200$ تا $2800
کارشناسی ارشدزبان انگلیسی3500$ تا $5000
زبان روسی2200$ تا $3000
دوره های آمادگی برای بازار کارزبان روسی1600$ الی $2200

در مقاله ای که از نظر گذراندید تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود و مطابق قوانین روز دنیا به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل در رشته های مهندسی در این کشور پرداختند. امید است مطالعه آن کمک زیادی به شما کرده باشد. سوالات و ابهاماتی که تا به حال در این حوزه داشته اید را بر طرف کرده باشد.

البته لازم به ذکر است ارائه مقاله ای در موضوع تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه صرفا به دلیل تقاضای یک سری از موکلین مجموعه بوده و به معنای تاییدیه از جانب ما نمی باشد، در واقع ما اغلب کشور روسیه را مقصد خوبی برای تحصیل نمی دانیم مخصوصا برای کسانی که بخواهند پس از تحصیل در کشور محل تحصیل مشغول به کار شوند و اقامت خود را تمدید کنند.

دلیل آن هم این است که کشور روسیه بازار کار خوب و شرایط اقتصادی جالب توجهی ندارد و حتی خود تابعین این کشور نیز با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند با این که به زبان روسی آشنایی کامل دارند. البته می توانید در صورتی که دانش تئوری و عملی خوب در رشته تحصیلی خود و اگر علاوه بر این هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی تسلط دارید امید داشته باشید که راحت تر از سایر رقبای خود به کار مناسبی در این کشور دست پیدا کنید.

سوالات رایج در باب رشته های مهندسی در روسیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • مهم ترین رشته های مهندسی تحصیلی در روسیه چیست؟ مهندسی هوافضا-مهندسی مکانیک-مهندسی کامپیوتر-مهندسی برق-مهندسی امواج رادیویی-مهندسی ماشین های قدرتی-مهندسی تکنولوژی لیزر-مهندسی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر.
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی چیست؟ دانشگاه دولتی نووسیبیرسک-دانشگاه فنی مهندسی تومسک-دانشگاه فنی بلگورود-دانشگاه فنی مهندسی سامارا-دانشگاه فنی مهندسی کورسک-دانشگاه دولتی فنی مهندسی مسکو-دانشگاه فنی مهندسی سنت پترزبورگ-دانشگاه فنی مهندسی تومبوو.
5/5 - (2 امتیاز)

15 دیدگاه برای “رشته های مهندسی در روسیه

  1. طلایی پور گفت:

    مبشه به غیر از تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه در مورد رشته های مدیریتی هم مقاله بزارید؟

  2. خدیجه هزاره گفت:

    آیا کشور روسیه فقط نیوری کار برای رشته های مهندسی احتیاج دارد؟

  3. امیر گفت:

    مقاله مفید و خیلی خوبی بود .
    مرسی

  4. Arezoo گفت:

    سلام . تشکر از مطالب خوبتون.
    یه سوال: با توجه به اینکه تحصیل در این رشته به دلیل نبود بازار کار خوب توصیه نمی شود. اقامت کاری به این کشور به چه صورت است؟ یعنی موسسه سفیرام سروش سعادت مهاجرت کاری و اخذ اقامت از این طریق را در روسیه راه مناسبی می داند؟
    ممنون.

  5. امید گفت:

    اطلاعات خوبی دادین با تشکر از شما

  6. زهرا مشایخی گفت:

    همینطور که درمقاله هم گفته شد ، تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه برای کسایی که قصد اقامت دارند، به دلیل نبود بازارکار توصیه نمیشه. ممنون از اینکه مطالب تون به صورت جامع گفته میشه.

  7. نظریان گفت:

    سلام سلام خیلی ممنون بسیار مفید بود

  8. Erfan گفت:

    اعتبار تحصیل در رشته های مهندسی در روسیه چگونه است؟

  9. leilakk گفت:

    سلام. از اطلاعاتی که در اختیار قرار میدین متشکرم. سایت بسیار خوبی دارین. تشکر

  10. ترانه گفت:

    تحصیل در رشته هوا فضا چگونه هست؟

  11. پیام گفت:

    ایا به زبان انگلیسی هم میشه تحصیل کرد

  12. سحر گفت:

    سلام لطفا در خرید ملک روسیه توضیح میدید؟
    درسته که میگن ویزای آسونی هست ؟
    تشکر میکنم از سایت خوب تون

  13. v!da گفت:

    سلام و تشکر از مطالب خوب و گویاتون
    من مهندسی برق خوندم و میخوام برای ادامه تحصیل به روسیه مهاجرت کنم ایا در رشته برق در این کشور میتونم کار پیدا کنم و مشغول شم؟

  14. محمدحسین گفت:

    این دوره ها به زبان انگلیسی هم برگزار می شه

  15. شجاع گفت:

    مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *