مهاجرت تحصیلی روسیه

دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه

دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه

دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های این کشور است. تحصیل مقطع دکتری در این کشور رایج است. این دانشگاه در سال 1763 بدست کاترین دوم رئیس جمهور روسیه تأسیس گردید. این دانشگاه به عنوان مدرسه ای برای کودکان یتیم فعالیت می­ نمود. این دانشگاه مجهز به خوابگاه و اتاق های ناهار خوری و کارگاه هایی عالی برا صنایع مختلف بود. اما در ژوئیه سال 1830 امپراتوری روسیه قوانین جدیدی برای این مدرسه وضع نمود. اولین دانشگاه فنی در روسیه افتتاح گردید. هدف از ایجاد چنین مدرسه ای آموزش های حرفه ای و بوجود آوردن نیروی کارآمد و با مهارت های حرفه ای در روسیه بود. پس از افتتاح این دانشگاه فنی مهندسی این دانشگاه به خوبی درخشید. دانشجویان حرفه ای زیادی با مهارت های ویژه از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیدند.

در دوره اتحاد جماهیر شوروی این دانشگاه شروع به آموزش مهندسان جهت ساخت ماشین و ابزارآلات نمود. پس از آن ساخت تانک و توپو گروه های موشکی نیز به آن اضافه گردید. پس از موفقیت دانشگاه فنی و مهندسی Bauman  مسکو در روسیه دیگر دانشکده های فنی از جمله دانشکده هواشناسی، مهندسی برق، دانشکده شیمی و موسسه ارتباطات و فناوری مسکو نیز تأسیس گردید. تمامی این دانشکده ها تحت نظارت دانشگاه باومن شروع به فعالیت نمودند. با معرفی برترین دانشگاه های جهان دانشجویان عزیز را یاری و راهنمائی نمایند. این مقاله توسط کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

تحصیل در دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه

دانشگاه فنی و مهندسی باومن با 175 سال قدمت، دانشمندان زیادی را در تاریخ خود داشته است. این دانشگاه توانست برجسته ترین دانشمندان و محققین هواپیمائی، صنایع موشکی و صنایع سنگین را پرورش داده است. همچنین به دستاوردهای بزرگی رسید. دانشجویان در دانشگاه باومن می ­توانند در 19 بخش مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل در روسیه بپردازند. از مهمترین رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه می ­توان به علوم کامپیوتری، سیستم های اطلاعاتی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، ریاضیات و نجوم اشاره نمود.

در حال حاضر نیز این دانشگاه پذیرای بیش از 19000 دانشجو می ­باشد. حدود 59% از دانشجویان مقطع کارشناسی و 49% دانشجویان در تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می­ دهد. ناگفته نماند دانشگاه دانشگاه فنی و مهندسی Bauman  مسکو در روسیه ارتباطات گسترده ای برای تبادل دانشجو با دیگر دانشگاه های پیشرفته تحقیقاتی در سایر نقاط جهان دارد. همچنین این دانشگاه مراکز آموزشی پیشرفته ای برای دانشجویان کم شنوا ایجاد نموده است.

رنکینگ دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه

رنکینگ دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه

دانشگاه باومن یکی از معتبرترین دانشگاه های فنی در روسیه و جهان بشمار می­ رود. این دانشگاه رنکینگ های بالایی را در رتبه بندی های مختلف کسب نموده است. این دانشگاه رتبه 379 را در میان دانشگاه های جهان و رتبه 229 را در میان دانشکده های فنی و مهندسی به خود اختصاص داده است. از مهمترین ویژگی های دانشگاه این فنی و مهندسی برقرار ارتباط با موسسات صنعتی، علمی و آموزشی و فرهنگی است.

اخذ پذیرش در دانشگاه باومن روسیه

متقاضیانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، م­ی باید یک فرآیند 4 مرحله از را بگذرانند. در ابتدا متقاضیان به صورت آنلاین فرم درخواست پذیرش در این دانشگاه را تکمیل نمایند. پس از بررسی و تأئید مدارک دانشجویان می­ توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه به سفارت این کشور مراجعه نمایند. پس از آن می­ باید مراحل ثبت نام خود در این دانشگاه را تکمیل و در نهایت به روسیه جهت ادامه تحصیل مراجعت نمایند.

همانطور که می­ دانید تدریس در دانشگاه های معتبر روسیه به زبان های روسی، انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است. دانشجویان جهت ادامه تحصیل به هر یک از زبان های فوق می باید مدارک لازم که نشان دهنده مهارت زبان آنان می ­باشد را ارائه نمایند. دانشجویانی که از مهارت زبان انگلیسی و یا روسی برخوردار نمی­ باشند. همچنین می ­توانند دوره های زبان را قبل از ورود به این دانشگاه بگذرانند. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند، از امتیازیاتی همچون اخذ بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه های تحصیلی برخوردار خواهند بود.

کار ضمن تحصیل در دانشگاه فنی مهندسی مسکو روسیه

برای اکثر فرصت های شغلی جز برای دانشجویان پزشکی و دانشجویانی که دستیار استاد هستند مجوز لازم است. مجوزهایی که منحصراً به دانشجویان در دوره های تمام وقت در دانشگاه های روسیه داده می شود. دانش ‌آموزان می ‌توانند طبق فراخوان تعیین ‌شده در مجوز کار کنند. و در منطقه (شهر) که دانشکده آنها را پیدا کرد. اگر دانشجویی قبل از پایان دوره مجوز فعلی شغل خود را تغییر دهد. آنها ممکن است تحت این سند در محل کار بعدی خود کار کنند. با این حال، آنها باید اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه را از چنین تغییراتی روشن کنند. گواهی قرارداد کار که وضعیت HIV منفی، عدم وجود بیماری مقاومت ناپذیر یا مصرف مزمن مواد مخدر را تأیید می کند. اعلامیه ای از یک کالج که تأیید می کند دانشجو در یک دوره تمام وقت ثبت نام کرده است هم الزامی است.

دانشجویان بین المللی دارای تسهیلات اقامتی با دو سالن اقامت هستند. هر دو دارای اتاق‌های مبله کامل در هر طبقه، مجهز به امکانات زیر هستند. 8 اتاق نشیمن به مساحت 17 متر مربع با یک بالکن کوچک. سه سینک؛ سه سرویس بهداشتی؛ یک حمام؛ یک دوش؛ یک آشپزخانه با دو اجاق گاز طبیعی و یک یخچال. همچنین یک سالن اقامتی دیگر در مجموعه دانشگاه وجود دارد. دانشگاه همچنین دارای یک ایستگاه مترو، یک پارک، یک مجموعه ورزشی و فروشگاه های اطراف محوطه دانشگاه است. دانشجویان اوقات فراغت استفاده از کتابخانه علمی دانشگاه را خواهند داشت که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است. بودجه کتابخانه شامل 2.7 میلیون واحد ذخیره ادبیات آموزشی و علمی است.

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

روسیه از جمله کشورهای اروپایی می ­باشد. اعتبار دانشگاه این کشور از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. با این حال هزینه تحصیل و زندگی در کشور روسیه در مقایسه با دیگر کشورها بسیار مناسب تر و ارزان تر تخمین زده شده است. شهریه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور برای رشته های پزشکی از 8000$ الی1000$ (دلار) و برای رشته های فنی مهندسی 7900$ (دلار) در سال می­ باشد. در زمینه هزینه های زندگی در این کشور می ­باید بیان شود. هزینه ها در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. بیشترین هزینه ها در شهر مسکو پایتخت این کشور گزارش شده است.

از آنجائیکه این دانشگاه فنی و مهندسی در روسیه در این شهر موقعیت دارد. دانشجویان عزیز باید هزینه ای برابر با 400$ الی500$ (دلار) در ماه برای مخازج زندگی خود در این شهر در نظر داشته باشند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره با در نظر گرفتن شرایط دانشجویان بهترین گزینه ها را معرفی خواهند نمود.

سوالات پرکاربرد در خصوص دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه

در این بخش از مطلب در خصوص دانشگاه فنی و مهندسی Bauman مسکو در روسیه به سوالات پرکاربرد شما پاسخ می دهیم:

  • مهمترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدام اند؟ از مهمترین رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه میتوان به علوم کامپیوتری، سیستم های اطلاعاتی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، ریاضیات و نجوم اشاره نمود.
  • رنکینگ دانشگاه Bauman مسکو روسیه چند است؟ دانشگاه باومن یکی از معتبرترین دانشگاه های فنی در روسیه و جهان بشمار می­ رود. این دانشگاه رنکینگ های بالایی را در رتبه بندی های مختلف کسب نموده است. این دانشگاه رتبه 379 را در میان دانشگاه های جهان و رتبه 229 را در میان دانشکده های فنی و مهندسی به خود اختصاص داده است
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *