مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته هوافضا در دانمارک

رشته هوافضا در دانمارک

رشته هوافضا در دانمارک یکی از رشته های مهندسی در این کشور است. البته به صورت کلی دانمارک یکی از کشورهای کم تر فعال در زمینه هوافضاست. بیشتر فعالیت های این کشور در زمینه هوافضا در بخش حمل و نقل هوایی است. دانمارک به صورت کلی یکی از کشورهای برتر در زمینه تحصیلات مهندسی است. علاقه مندان به تحصیل رشته هوافضا در دانمارک معمولا در رشته های فیزیک و مهندسی می توانند دروس پایه این رشته را در دانشگاه های معتبر تحصیل کنند. تنوع برنامه های هوافضا در دانمارک کم است و دانشجویان علاقه مند به کسب تخصص می توانند به سیار کشورهای اروپایی بروند. در صورت درخواست برای مهاجرت کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

صنعت هوافضا در دانمارک

تقاضا برای سفرهای هوایی داخلی در اسکاندیناوی کاهش یافته است زیرا ظرفیت هواپیمایی در فرودگاه های منطقه کاهش یافته است تا با تغییر وضعیت مطابقت داشته باشد. در سال 2017، پروازهای داخلی %12 از کل ظرفیت صندلی ها را در دانمارک نشان می دادند. تجزیه و تحلیل داده های امسال نشان داد که این رقم با کاهش مطلق صندلی های داخلی بیش از 80000 در طول سال، به 11% کاهش یافته است. از 7 فرودگاه دانمارک با خدمات داخلی، 7 فرودگاه از جمله CPH شاهد کاهش صندلی های پروازهای داخلی بوده اند. صندلی های داخلی در نروژ بین سال های 2017 و 2019 با رشد ناچیزی (حدود 1.5%) روبرو شده اند. کشورها در سراسر اروپا و جهان به دنبال کاهش مالیات هواپیمایی در تلاش برای کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی هستند.

  • انجمن صنایع هواپیمایی دانمارک ایجاد یک بنیاد اقلیم مستقل را پیشنهاد کرده است.
  • به جای مالیات دولت به ازای مسافری که از فرودگاه دانمارک پرواز می کند، هزینه کمی دریافت می شود.
  • در کل، بنیاد آب و هوا می تواند سالانه 250-300 میلیون DKK (کرون) در ابتکارات هواپیمایی آب و هوا کمک کند.

درآمد کار رشته هوافضا در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای پیشرفته در اروپاست. میزان حقوق و درآمد مهندسان در دانمارک در سطح اروپا بالاست. درآمد مهندسین هوافضا در این کشور نیز در سطح و جایگاه مناسبی است. در حال حاضر مشاغل متنوعی در بخش هوافضا در کشور دانمارک وجود ندارد و بیشتر در بخش حمل و نقل و هوپیمایی مشاغل در دانمارک وجود دارد. در حال حاضر دستمزد کار در دانمارک به صورت متوسط 53300DKK (کرون دانمارک) است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور دانمارک به میزان 26700DKK (کرون دانمارک) و در بیشترین حالت 82700DKK (کرون دانمارک) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1000DKK (کرون دانمارک) معادل 158.8$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور دانمارک را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور دانمارکتحصیل رشته هوافضا در دانمارک

بسیاری از پیشرفت های فناوری که اکنون بخشی از زندگی روزمره ما هستند، مانند ماشین حساب دستی در ابتدا برای کمک به پروازهای فضایی ساخته شدند. دامنه پروژه های مهندسی هوافضا تقریباً همیشه مستلزم این است که مهندسان به عنوان بخشی از یک تیم کار کنند. علاوه بر این، هر دو پروژه تحقیقاتی و صنعتی در این زمینه اغلب بین المللی هستند. به همین دلیل، یافتن برنامه ای که نه تنها بر مبانی آکادمیک و شیوه های مهندسی بلکه بر کار گروهی، ارتباطات و توسعه حرفه ای تأکید داشته باشد، می تواند مفید باشد.

علاوه بر این، مهندسی هوافضا پایه و اساس خود را در مهندسی مکانیک دارد، بنابراین کسب مدرک کارشناسی در مهندسی هوافضا می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشاغل در پرواز و زمین شود. در حال حاضر متاسفانه دانشگاه های دانمارک در زمینه هوافضا برنامه های کمی ارائه می کنند و هر سال این موضوع باید بررسی شود.

جهت معرفی دانشگاه های دانمارک برای جستجوی رشته هوافضا و اخذ ویزای تحصیلی دانمارک جدول زیر را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی دانمارک
2دانشگاه کپنهاگم

درباره تحصیلات رشته مهندسی هوافضا در دانمارک

بسیاری از موسسات مقاطع مهندسی هوافضا را از مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا ارائه می دهند و انعطاف پذیری کامل با این مدرک نیز وجود دارد. کسانی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی هوافضا هستند می توانند تحصیلات تکمیلی خود را در یک زمینه خاص مهندسی مانند مهندسی برق ادامه دهند و یا به سایر رشته ها مانند علوم مواد یا ریاضیات کاربردی بروند. افرادی که دارای مدرک کارشناسی در طیف گسترده ای از علوم و مهندسی هستند، مجاز به مراجعه به اکثر برنامه های تحصیلات تکمیلی در مهندسی هوافضا هستند. به ویژه برای دوره های کارشناسی ارشد، مدارس عالی متعددی از جمله آکادمی نیروی هوایی و آکادمی نیروی دریایی وجود دارد.

درباره تحصیلات رشته مهندسی هوافضا در دانمارک

تحصیل رشته فضا در دانشگاه فنی دانمارک

برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک و مهندسی زمین و فضا صلاحیت های تحقیق و توسعه روش های اندازه گیری ماهواره ای، فضایی، هواپیمایی و زمینی و همچنین مدل های ریاضی و فیزیکی را برای نظارت، نقشه برداری و کاوش مقیاس ساختارها و فرآیندهای فیزیکی در زمین و جهان در اختیار شما قرار می دهد. برنامه فیزیک و مهندسی زمین و فضا بر توسعه، طراحی و استفاده از راه حل های فن آوری نوآورانه و پیشرفته برای نظارت، نقشه برداری، مدل سازی و پیش بینی ساختارها و فرآیندهای فیزیکی در مقیاس بزرگ متمرکز است

در این برنامه، شما می آموزید که دانش علمی را با صلاحیت های فن آوری بین رشته ای با هدف توسعه راه حل های پایدار و پیشرفته مانند ابزار دقیق، مدل سازی و روش های پردازش داده برای استفاده به کار ببرید. این برنامه تحصیلی همچنین به عنوان یک برنامه مطالعاتی صنعت در دسترس است که می توانید کار و تحصیل را در یک دوره 4 ساله ترکیب کنید. قوانین ویژه ای اعمال می شود. برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک و مهندسی زمین و فضا به شما امکان می دهد در یکی از 5 بخش مطالعه تخصص داشته باشید:

  • زمین و فیزیک سیاره
  • رصد زمین
  • نقشه برداری و پیمایش
  • تحقیقات فضایی
  • مهندسی سیستم های فضایی

هر 5 بخش مطالعه دارای یک مبنای میان رشته ای مشترک هستند که شامل فیزیک زمین و فضا، ریاضیات و الکترونیک است. با این حال باید توجه داشته باشید که انتخاب رشته ها در برنامه مطالعه انفرادی دانشجویان، انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهد. بنابراین، شما با انتخاب طیف گسترده ای از دوره های ارائه شده هر فرصتی برای طراحی برنامه تحصیلی و شغلی خود را دارید.

کار در کشور دانمارک به عنوان یک غیر دانمارکی

دانمارک یک کشور محافظه کار نسبت به مردم غیر دانمارکی است و حتی کسانی که در دانمارک متولد شده اند، تمام زندگی خود را در آنجا گذرانده اند، به زبان دانمارکی صحبت می کنند و تحصیلات دانمارکی دارند اما مانند دانمارکی ها به نظر نمی رسند دچار مشکل می شوند. این کشور بسیار بیگانه هراس است. حتی افرادی هستند که برای دعوت به مصاحبه شغلی مجبورند نام و نام خانوادگی خود را از برخی نام های غیر دانمارکی به یک نام معمولی دانمارکی تغییر دهند. حتی اگر آنها تمام زندگی خود را در دانمارک زندگی کرده و کاملاً واجد شرایط شغل هستند، به آنها فرصتی داده نمی شود که به مصاحبه شغلی بیایند فقط به این دلیل که نام آنها دانمارکی نیست.

البته بسیاری از شرکت های بین المللی وجود دارند که حتی از زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی در شرکت استفاده می کنند، کارمندان خود از افرادی مانند 20 تا 30 ملیت مختلف استفاده می کنند و نسبت غیر دانمارکی ها از %20 تا %50 است. همچنین، ممکن است به عنوان زیردست کار کنید و حقوق کمتری از دانمارکی ها دریافت خواهید کرد یا همان پول را دریافت می کنید، اما ساعات طولانی تری کار خواهید کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک را در قالب این مقاله شرح داده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *