مهاجرت تحصیلی دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک در سال های متوالی به صورت عام و خاص موضوعی پرطرفدار می باشد که ذهن دانشجویان را به سمت خود سوق می دهد. در حال حاضر دانشجویان زیادی از سراسر جهان، خواهان تحصیل در این کشورهستند. زیرا این کشو از برترین نظام آموزشی جهان برخوردار است. همچنین از لحاظ اقتصادی و رفاه اجتماعی هم در سال های 2024-2023 در بالاترین سطح قرار گرفته است. با تحصیل در این کشور دانشجو به نوعی می تواند آینده شغلی و حرفه ایی خود را نیز تضمین کند. متقاضیان گرامی می توانند با بهره مندی از راهنمایی های تیم مجرب ما، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به شرایط شخص در بهترین رشته و دانشگاه به تحصیل بپردازند.

رشته های تحصیلی در اعزام دانشجو به دانمارک

موضوع اعزام دانشجو به این کشور، از جمله مواردی می باشد که مورد توجه بسیار قرار گرفته است. توجه به این کشور به جهت تحصیل، به دلیل قرارگیری آن در رتبه های برتر دنیا می باشد. همچنین دارا بودن سطح علمی بسیار بالا در این کشور، از موارد دیگر آن می‌ باشد. این کشور با قرار دادن امکانات فراوان آموزشی در اختیار دانشجویان، تبدیل به مقصدی برای بسیاری از محصلان شده است.

دانشگاه های موجود دراین کشور از شیوه های آموزش و تدریس پیشرفته ای برخوردار می‌ باشد. از جمله رشته‌ های تحصیلی در این دانشگاه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشته های مهندسی
  • تجارت و بیزنس
  • پزشکی و داروسازی

شرایط اعزام دانشجو به دانمارک

در ابتدا به بررسی شرایط اعزام 2023 به این کشور به منزله تحصیل می پردازیم. برای افرادی که در دوره کارشناسی قصد تحصیل در این کشور را دارند، رشته های متنوع و فراوانی موجود است. مدت زمان تحصیل در این مقطع، 4 سال می باشد. زبان دانمارکی، زبان تدریس بسیاری از رشته‌ها است. لیکن تعداد محدودی از رشته‌ ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند به همین دلیل ارائه مدرک زبان دانمارکی، به جهت پذیرش در رشته مدنظر فرد، لازم می باشد.

نکته قابل توجه این می باشد که افراد در حال تحصیل در مقطع کارشناسی، می توانند مشغول به کار دانشجویی شوند. آن ها می توانند نزدیک به 10 ساعت در طول هفته را مشغول به کار باشند تا مخارج خود را تامین کنند.

تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیانی تحصیلی در دانمارک

تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانمارک

بعد از اتمام این دوره، دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. در این باب می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آیتمشرح
زبان تحصیلدانمارکی، انگلیسی
حداقل مدرک زبان مورد نیازآیلتس 6.5
طول دوره تحصیل2 سال
کار حین تحصیل20 ساعت در هفته

ارائه پایان نامه و پروژه در پایان این دوره، به جهت کسب مدرک، الزامی است. درخصوص تحصیل در این کشور پیشنهاد داده می شود ابتدا مقاله ویزای تحصیلی دانمارک مطالعه شود.

تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک

در صورتی که فرد نمره قبولی در مقطع کارشناسی ارشد را کسب کند می تواند به مقطع دکتری وارد شود. از موارد مهمی که در اعزام دانشجو به دانمارک به جهت تحصیل در مقطع دکتری مطرح است در زیر شرح داده شده است:

  • مدرک زبان از ملزومات می باشد.
  • نیاز به یک سوپروایزر برای پیش بردن تحقیقات
  • داشتن چندین مقالات ثبت شده ISI
  • داشتن معدل بالا
  • چاپ یا ترجمه کتاب

جهت تحصیل در این کشور ابتدا مقاله مهاجرت به دانمارک را مطالعه بفرمائید، تا به اطلاعات دقیقی دست یابید.

هزینه اعزام دانشجو به دانمارک و تحصیل در آن

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک به طور کلی بالا می باشد. اما به دلیل بالا بودن سطح آموزشی در این کشور و همچنین رقم خوردن آبنده ایی روشن پس از تحصیل، در کشور دانمارک یا سایر کشورهای اروپایی درجه اول، تحمل این هزینه ها آسان می گردد. در این کشور، با توجه به دانشگاه و رشته هر فرد متمایز می باشد. لیکن در کل حدودا می توان گفت که مبلغ 12000€ (یورو) به طور سالیانه، هزینه تحصیل می باشد. از نکات مثبت تحصیل در این کشور، صدور اجازه کار به دانشجو می باشد که باعث تامین حدودی از مخارج تحصیل و زندگی می شود. چنانچه فرد، توانایی اخذ بورسیه تحصیلی این کشور را داشته باشد، می تواند با حداقل هزینه به تحصیل در کشور دانمارک مشغول شود.

مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به دانمارک 2020

مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به دانمارک

مدارکی که جهت اعزام دانشجو به دانمارک مورد نیاز است به شرح ذیل می باشد:

  • پاسپورت ترجمه شده
  • شناسنامه ترجمه شده
  • مدرک دیپلم و ریز نمرات به همراه ترجمه آن ها
  • مدرک فوق دیپلم و ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • چنان چه فرد دارای مدرک کارشناسی باشد، ترجمه آن مدرک به همراه ترجمه ریز نمرات آن نیاز است.
  • چنان چه فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد و قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارد، مدرک و ریز نمرات آن به صورت ترجمه شده نیاز است.
  • بهره مندی از نامه تمکن مالی
  • بهره‌ مندی از نامه پذیرش تحصیلی

کار ضمن تحصیل در دانمارک

تعداد زیادی از دانشجویان در این کشور، مشغول به کار نیمه وقت هستند. همچنین در پایان تحصیلات خود، فرصت های زیادی به جهت کار تمام وقت دارید. 20 ساعت کار در طول هفته، از شرایط دانشجویانی می باشد که از تبعه غیر اتحادیه اروپا هستند. شما برای کار در این کشور، نیاز به مجوز کار در گذرنامه خود دارید. توجه به این نکته ضروری می باشد، که چنان چه دانشجویی به صورت غیرقانونی در این کشور کار کند. سازمان مهاجرت دانمارک، ویزای اقامت فرد را لغو می‌کند یا اجازه تمدید به آن را نمی دهد.

به عنوان مثال: شما به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا، اجازه کار بیشتر از 20 ساعت در هفته را ندارید. به همین دلیل، در صورت رعایت نکردن موارد ذکر شده، امکان اخراج شما از دانشگاه وجود دارد. همچنین ممکن است که شما و کارفرما شما، جریمه و یا زندانی شوید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر مشتاق به اطلاعات بیشتر در این باره هستید مقاله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کار ضمن تحصیل در دانمارک را مطالعه کنید.

مزایای تحصیل در دانمارک

تحصیل در این کشور قطعا از مزایایی برخوردار است که ذیلا به آن اشاره می گردد:

  • این کشور دارای سیستم آموزشی فوق العاده ای در اروپا می باشد.
  • همچنین نظام آموزشی آن، بر پایه افزایش و بالا بردن خلاقیت، تفکر انتقادی-تحلیلی و نوآوری دانشجویان می باشد.
  • دانشگاه های این کشور، کاملا به روز می باشد. اساتید حرفه‌ای و مجربی در آن مشغول به کار هستند.
  • همچنین موسسه های آموزش عالی، موسسات کسب و کار و موسسات تحقیقاتی عمومی، دست به دست هم می دهند تا به هرچه بهتر شدن و به روز شدن دانشگاه های این کشور کمک کنند.

درباره کشور دانمارک

من باب موضوع اعزام دانشجو به دانمارک، به توضیح مختصری در رابطه با این کشور می‌پردازیم:

  • این کشور بخشی از اسکاندیناوی است.
  • این کشورمتشکل از تعداد زیادی جزیره می باشد.
  • از بین این جزیره ها، 72 تا از آن ها بهره مند از سکنه هستند.
  • این کشور از نظر تعادل کار و زندگی رتبه مناسبی را در بین کشورهای اروپا دارد.

با ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین نتیجه را در مهاجرت خواهید گرفت. همچنین شما متقاضیان گرامی به جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با ما تماس حاصل نمایید. همچنین جهت کار در این مقاله ویزای کاری دانمارک را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *