مهاجرت تحصیلی دانمارک

معرفی دانشگاه های دانمارک

آگاهی از دانشگاه های دانمارک مزیت بزرگی برای متقاضیان تحصیل در این کشور می باشد. این مقاله به منظور معرفی دانشگاه های دانمارک به رشته تحریر درآمده است. در مقاله معرفی دانشگاه های دانمارک به موارد زیر اشاره می گردد:

  • ارائه اطلاعات در خصوص معرفی دانشگاه های این کشور
  • ارائه اطلاعات در مورد معرفی دانشگاه های این کشور و رتبه های آن ها
  • ارائه اطلاعات درباره معرفی دانشگاه های این کشور و موقعیت های مکانی دانشگاه ها

این کشور دارای دانشگاه های زیادی می باشد. از میان دانشگاه های این کشور 5 عدد در 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور بیشتر به زبان دانمارکی امکان پذیر می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله مذکور را با تکیه بر تجربیات خود طی سالیان اخیر در اختیار شما قرار داده اند.

معرفی دانشگاه های دانمارک به نام کپنهاگ

این دانشگاه با رتبه 73 در منطقه اسکاندیناوی پرطرفدار می باشد. در سال 1479 تاسیس گردیده است. این دانشگاه پس از دانشگاه اوپسالا قدیمی ترین دانشگاه اسکاندیناوی می باشد. این دانشگاه دارای 4 پردیس می باشد که واقع در شهرهای اطراف کپنهاگ می باشد. موقعیت مکانی پردیس و دانشکده های مختلف این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • اکثر دانشکده های علوم و علوم پزشکی در پردیس شمال واقه شده اند.
  • در پردیس شهر قسمتی از دانشکده های علوم، علوم پزشکی و علوم اجتماعی واقع شده است.
  • در پردیس جنوب دانشکده های علوم انسانی، حقوق، فقه قرار دارد.
  • قسمت هایی از دانشکده علوم و دانشکده علوم پزشکی هم در پردیس فردریکسبرگ واقع شده است.

این دانشگاه دارای 38000 دانشجو می باشد که 3.600 نفر از آنها خارجی می باشند. اکثر دروس به زبان دانمارکی ارائه می گردند. اما برخی دروس نیز به زبان های آلمانی و انگلیسی نیز ارائه می گردند.

معرفی دانشگاه های دانمارک و Technical University

این دانشگاه در سال 1829 تاسیس گردیده است. این دانشگاه اولین دانشگاه پلی تکنیک دانمارک است که توسط فیزیکدان و شیمیدان معروف، هانس کریستین اورستد تاسیس شده است. این دانشگاه در رنکینگ جهانی QS رتبه 116 را در دنیا اخذ نموده است. دانشگاه صنعتی دانمارک دارای 10600 نفر دانشجو می باشد. این دانشگاه به فعالیت های علمی و ورزشی از جمله راگبی و والیبال نیز شهره می باشد. پردیس دانشگاه صنعتی دانمارک در حومه شهر کپنهاگ واقع شده است.

دانشگاه آرهوس دانمارک (Aarhus University)

این دانشگاه با رنکینگ جهانی 119 رتبه دوم در دانشگاه های دانمارک را از آن خود نموده است. این دانشگاه در مقابل دانشگاه کپنهاک قدمت زیادی ندارد. ولی با این وجود دومین دانشگاه غیر فنی و قدیمی کشور دانمارک می باشد. این دانشگاه در سال 1928 تاسیس گردیده است. از همان زمان رو به افزایش و بزرگی داشته است. اکنون این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دانمارک می باشد. این دانشگاه دارای 44.500 نفر دانشجو می باشد. ملکه دانمارک مارگریت دوم در دهه 1960 در رشته علوم سیاسی در این دانشگاه تحصیل نموده است. دانشگاه آرهوس در شهر آرهوس که در 200 کیلومتری کپنهاگ، واقع گردیده است. این شهر دومین شهر دانمارک می باشد. این دانشگاه چندین پردیس کوچک دارد اما پردیس اصلی آن در همین شهر قرار دارد.

بطور کلی متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند، با توجه به نمودار زیر می باشد:

تعداد متقاضیانی تحصیلی در دانمارک

رشته های قابل تحصیل در این دانشگاه عبارتند از:

  • فلسفه
  • اقتصاد و حقوق
  • پزشکی
  • علوم انسانی
  • الهیات

معرفی دانشگاه های دانمارک و دانشگاه آلبورگ

این دانشگاه در شهری به همین نام واقع شده است. این شهر در 400 کیلومتری پایتخت این کشور قرار دارد. همچنین شهر آلبورگ چهارمین شهر این کشور می باشد. این دانشگاه در رنکینگ جهان رتبه 379 را اخذ نموده و چهارمین دانشگاه دانمارک می باشد. سال تاسیس این دانشگاه 1974 می باشد. دانشگاه آلبورگ دارای 20700 دانشجو می باشد. دانشجویان این دانشگاه 15% بین المللی می باشند. دانشگاه آلبورگ 3 پردیس دارد که اصلی ترین آنها در همین شهر واقع شده است. سایر پردیس ها در شهرهای اسبیرگ و کوپنهاگ واقع شده اند. در سال 2007 دانشگاه آلبورگ به 4 دانشکده تقسیم شده است. این دانشکده ها در زمینه های علوم انسانی، اجتماعی، مهندسی و پزشکی می باشند. دانشگاه آلبورگ در میان دانشجویان از شهرت زیادی برخوردار است. درخصوص تحصیل در این کشور، متقاضیان می باید ابتدا ویزای تحصیلی دانمارک را اخذ نمایند.

معرفی دانشگاه های دانمارک و دانشگاه آلبورگ

دانشگاه دانمارک جنوبی (University of Southern Denmark)

این دانشگاه بین تمام دانشگاه های دانمارک رتبه 5 را دارد. رتبه این دانشگاه بین دانشگاه های برتر جهان 384 می باشد. این دانشگاه از ترکیب چندین دانشگاه و مدرسه در سال 1980 تاسیس گردیده است. اکنون این دانشگاه جنوبی دارای 7 پردیس می باشد. پردیس های این دانشگاه در موقعیت های مکانی شهرهای زیر می باشد:

  • ادنسه
  • کوپنهاگ
  • اسلاگلس
  • کولدینگ
  • اسبیرگ
  • سوندربورگ

این دانشگاه 32000 دانشجو دارد. از این تعداد 15% خارجی می باشند. 5 دانشکده در رشته های علوم انسانی، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، علوم مهندسی در این دانشگاه وجود دارد. همچنین دارای 11 مرکز تحقیقاتی و کتابخانه نیز می باشد.  درخصوص تحصیل و زندگی در این کشور پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در دانمارک را مطالعه بفرمائید.

معرفی دانشگاه های دانمارک به نام دانشگاه روسکیلده

دانشگاه روسکیلده در شهری با این نام در سال 1972 در 30 کیلومتری غرب کوپنهاگ تاسیس گردیده است. در این دانشگاه متقاضیان قادر به تحصیل در رشته های گوناگون در علوم اجتماعی، انسانی و طبیعی می باشند. متقاضیان می توانند در این رشته ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایند. دانشگاه IT کپنهاگ IT University of Copenhagen در همین شهر در سال 1999 تاسیس گردید. این دانشگاه با توجه به نامش تنها دارای یک دانشکده می باشد. این دانشکده مربوط به فن آوری اطلاعات می باشد. در این دانشکده متقاضیان قادر به تحصیل در رشته های مهندسی نرم افزار، IT و غیره می باشند.

کالج دانشگاه متروپولیتن دانمارک (Metropolitan)

ترکیب 2 مرکز آموزش در شهر کپنها’ در سال 2008 این دانشگاه به وجود آمد. این دانشگاه دارای 2 دانشکده می باشد. امکان تحصیل در رشته تغذیه و سلامتی جهانی به زبان های دیگر وجود دارد. سایر رشته ها در این کشور به زبان دانمارکی ارائه می گردد. تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه تقریبا 9000 نفر می باشد . که برخی از آنان دانشجوهای بین المللی را تشکیل می دهند. با توجه به رتبه های دانشگاه های این کشور تحصیل در این دانشگاه ها فرصت خوبی می باشد. برای تحصیل در این کشور می توان برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود. برای آگاهی از نحوه اقدام از این طریق به مقاله تحصیل در دانمارک مراجعه نمایید. برای مهاجرت به دانمارک نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما عزیزان هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *