مهاجرت تحصیلی صربستان

رشته مهندسی شیمی در صربستان

رشته مهندسی شیمی در صربستان

رشته مهندسی شیمی در صربستان به دلیل موسسات آموزشی برجسته این کشور یکی از برترین برنامه ها برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. آموزش عالی در این کشور توسط دولت از طریق وزارت آموزش، علم و توسعه فناوری این کشور تنظیم و پشتیبانی می شود. مؤسسات آموزش عالی نیز مسئولیت تنظیم مستقل ساختار برنامه و تضمین کیفیت را بر عهده دارند. نظارت و ارزیابی سالانه کلیه دوره های تدریس شده بر عهده کمیته تضمین کیفیت و ارتقاء (QAEC) است. یک نهاد قانونی جداگانه، معروف به کمیسیون اعتبار بخشی و تضمین کیفیت، توسط قانون آموزش عالی سال 2007 برای ارزیابی و اعتبار سنجی مؤسسات دانشگاهی با هدف بهبود آموزش و پژوهش تأسیس شد.

از سال 2005 به بعد، هر مؤسسه آموزش عالی در این کشور ECTS (سیستم انتقال اعتبار اروپایی) را پذیرفته است و همچنین پس از فارغ التحصیلی هر دانشجو، همراه با دیپلم خود، هر دانشجو یک مکمل دیپلم دریافت می کند که ترجمه های اضافی تایید شده توسط دادگاه به زبان انگلیسی و صربی را ارائه می دهد. که فرمت آن از مشخصات یونسکو و شورای اروپا پیروی می کند. برای بررسی رشته مهندسی شیمی در صربستان می توانید این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است را مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در صربستان

5 دلیل اصلی وجود دارد که نشان می دهد تحصیل در این کشور انتخاب خوبی است. اول، در اینجا دانش آموزان یک دیپلم بسیار توصیه شده را دریافت می کنند که در سراسر جهان شناخته شده است. دوم، این کشور تعداد زیادی دانشگاه دارد که دانشجویان می توانند از بین آن ها انتخاب کنند. دلایل شماره 3 و 4 برای تحصیل در این کشور هزینه های تحصیل همیشه پایین است و زندگی دانشجویی رتبه بالایی دارد. در نهایت، هزینه زندگی مقرون به صرفه است.

آموزش عالی این کشور به دلیل برتری آکادمیک خود شناخته شده است. کیفیت بالای آموزش ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور به همراه هزینه های زندگی ارزان این کشور شهرت دارد. همین امر، این کشور را به مقصدی قابل توجه برای صدها دانشجو از هر 4 گوشه جهان که به این کشور می آیند تبدیل می کند، بدون این که دانشمندان و محققان برجسته را در نظر بگیرید. همین محیط آکادمیک است که آموزش عالی این کشور متوسط ​​اروپای شرقی را با دانشگاه ‌های شمال و غرب اروپا برابری کرده و حتی از آن پیشی گرفته است. بیش از 20 سال است که دانشگاه های این کشور برنامه هایی را به زبان انگلیسی برای طیف متنوعی از برنامه ها ارائه می دهند.

دانشگاه های زیر رشته مهندسی شیمی در صربستان را ارائه می دهند:

  • دانشگاه بلگراد
  • دانشگاه نووی ساد

رتبه جهانی دانشگاه های بالا در جدول زیر نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه بلگراد308149
دانشگاه نووی ساد716304

مشاغل رشته مهندسی شیمی در صربستان

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در صربستان (معروف به مهندسین فرآیند شیمیایی) در تحقیق، توسعه و اجرای فرآیندهای شیمیایی مورد نیاز برای تولید انواع محصولات مشارکت دارند.

برخی از محصولات در نمودار زیر نشان داده شده است:

محصولات مهندسی شیمی در صربستانمهندسان شیمی توسط سازمان ها در صنایع مختلف مانند انرژی و تاسیسات، داروسازی، تولید مواد غذایی و آشامیدنی، تولید مواد شیمیایی صنعتی و متالورژی استخدام می شوند. اگر وارد این حرفه شوید، مسئولیت های اصلی شما بر تحقیق و توسعه، طراحی فرآیندهای تولید شیمیایی، آزمایش تکنیک ها و مواد تولید و استفاده از مدل های کامپیوتری برای ارزیابی کارایی فرآیندهای تولید متمرکز خواهد بود. علاوه بر این، شما ممکن است مسئول مدیریت تاسیسات تولید، انجام ممیزی و بازرسی فنی، نظارت بر تضمین کیفیت و هماهنگی مدیریت و دفع زباله های شیمیایی باشید.

همان طور که به سمت نقش های ارشد تر حرکت می کنید، مسئولیت های مدیریتی شما ممکن است به آموزش کارمندان جوان تر و اطمینان از مطابقت تمام فعالیت های مهندسی شیمی با مقررات بهداشتی، ایمنی و محیط زیست گسترش یابد. مهندسان شیمی نقش حیاتی در توسعه محصولات جدید و ارائه تضمین کیفیت و بهبود محصولات موجود دارند. آن ها تحقیقاتی را برای توسعه جدید انجام می دهند و همچنین فرآیندهای تولید فعلی را نظارت و عیب یابی می کنند. علاوه بر کارایی و نوآوری، مهندسان باید ایمنی و رعایت قوانین را در اولویت قرار دهند.

حقوق ماهیانه کار در صربستان برای مهندسان شیمی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در صربستان برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در صربستان

تحصیل در صربستان در مؤسسات دولتی اعم از دانشگاه ها و کالج ها می تواند توسط دولت تأمین مالی شود. اما برای تحصیل در برخی از دانشگاه ها و موسسات دانشجویان باید شهریه بپردازند. دانشجویانی که در موسسات آموزش عالی خصوصی تحصیل می کنند هزینه هایی را که توسط موسسه آموزش عالی تعیین می شود پرداخت می کنند. دانشجویان خارجی هزینه تحصیل خود را پرداخت می کنند و در برخی موارد بین مبالغ پرداختی دانشجویان داخلی و خارجی تفاوت وجود دارد.

طبق وب سایت رسمی کشور، شهریه بین 500€ تا 2500€ (یورو) در سال متغیر است. بسیاری از دانشجویان متوجه خواهند شد که بسته به اینکه از کجا هستند و دانشگاه دولتی یا خصوصی است، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه متفاوتی باشند. دانشجویان بین المللی در این کشور به طور کلی باید مسکن خود را پیدا کنند. با این حال، هزینه زندگی بسیار پایین است. آپارتمان های یک خوابه را می توان با حدود 150€ تا 200€ (یورو) در ماه اجاره کرد و خدمات آب و برق و اینترنت حدود 125€ (یورو) در ماه اضافه می کند. دانشجویان در صورت نیاز به درآمد اضافی، مجاز به کار پاره وقت با ویزای دانشجویی خود هستند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در صربستان

ویزای تحصیلی صربستان

دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در این کشور تحصیل می کنند به ویزای تحصیلی صربستان (ویزای اقامت موقت) نیاز دارند. علاوه بر پاسپورت، فرم درخواست و عکس، دانشجویان آینده نگر باید مدرکی مبنی بر تحصیل برنامه ریزی شده خود در این کشور و همچنین مدرکی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای اقامت خود ارائه دهند. درخواست باید به سفارت این کشور در کشور خود دانشجو ارسال شود. با این حال، دانشجویان اجازه دارند با ویزای توریستی وارد این کشور شوند و پس از ورود برای ویزای اقامت موقت اقدام کنند. اخذ ویزای اقامت موقت معمولا حدود 3 هفته طول می کشد. جهت آگاهی در زمینه تحصیل در اروپا به خصوص صربستان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *