مهاجرت تحصیلی عمان

رشته مهندسی شیمی در عمان

رشته مهندسی شیمی در عمان

تحصیل رشته مهندسی شیمی در عمان می تواند یکی از برترین انتخاب های دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، باشد. این کشور، یکی از کشورهای عربی خاورمیانه و خلیج فارس است که در شمال یمن و شرق عربستان قرار دارد. شهر مسقط پایتخت خلافت پادشاه این کشور است که به آن پایتخت این کشور نیز می گویند. همچنین دارای 9 استان است که 2 سرزمین زمینی (مسندم و مدا) از آن جدا شده است، اما به قلمرو عمان معروف است. سرزمین این کشور خیلی بزرگ نیست و تنها 309000 کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیتی بالغ بر 4600000 نفر دارد. زبان رسمی و بومی مردم این کشور عربی است. این کشور اقتصاد وابسته به نفت دارد.

این کشور به دلیل ذخایر عظیم نفتی (هفتمین رتبه خاورمیانه با 5500000000 بشکه ذخایر نفت) توانسته است ثروت زیادی را به کشور خود جذب کند. بستگی به سطح بالایی از رفاه دارد. علاوه بر فعالیت های نفتی این کشور، نساجی بافی و ماهیگیری دریایی از دیگر فعالیت های اقتصادی این کشور است. واحد پول این کشور ریال است. برای اطلاع از ارزش پول این کشور باید گفت که هر ریال این کشور معادل 2.59$ (دلار) است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دانشجویانی که قصد تحصیل رشته مهندسی شیمی در عمان را دارند، این نگارش را تهیه کرده است.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در عمان

این کشور، کشوری صلح آمیز و مهمان نواز است که دسترسی آسان به شورای همکاری خلیج فارس و فراتر از آن دارد. مسقط پایتخت تمیز و توسعه یافته ای است که بین کوه ها و اقیانوس لانه کرده است. این شهر دارای مراکز خرید مدرن فراوان، سینما، امکانات تفریحی و سواحل شنی زیبا است. تقریبا 45% از جمعیت این کشور مهاجرانی هستند که از بسیاری از کشورهای مختلف آمده اند، که به این کشور احساس جذاب و چند فرهنگی می دهد. رشته مهندسی شیمی در عمان شاخه ای از مهندسی است. به طوری که، علوم فیزیکی (مانند شیمی و فیزیک) و علوم زیستی (مانند زیست‌شناسی، میکروبیولوژی و بیوشیمی) را همراه با ریاضیات و اقتصاد در فرآیندهایی که مواد خام یا مواد شیمیایی را به مفیدتر تبدیل می‌کنند، به کار می‌گیرد.

مهندسان شیمی به دلیل کمک و ارتقای زندگی بشر با نوآوری و تعریق خود شناخته شده اند. مهندسان شیمی همیشه در خط مقدم هستند تا زمین را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند تا راه حل هایی را برای تهدیدات جدی و چالش هایی که توسط فعالیت های مختلف بشریت ایجاد می شود ارائه دهند. مهندسان شیمی به‌عنوان حل‌کننده مشکلات، با فناوری‌های پیشرو مانند فناوری نانو، سلول‌های سوختی، فناوری زیست‌ پزشکی و سنتز مواد هوشمند کار می‌کنند. برنامه کارشناسی مهندسی شیمی برنامه ای 4 ساله است که برای انتقال دانش در زمینه های متمرکز مهندسی شیمی در نظر گرفته شده است تا دانشجویان بتوانند شغل خود را در صنعت دنبال کنند یا تحصیلات تکمیلی را ادامه دهند. مدرک کارشناسی پس از تکمیل موفقیت آمیز 132 ساعت اعتبار کار در این مقطع که شامل یک کارآموزی صنعتی اجباری و پروژه نیز است، اعطاء می شود.

دانشگاه های مهندسی شیمی این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه علمی کاربردی
  • دانشگاه مسقط

تحصیل رشته مهندسی شیمی در عمان

مشاغل رشته مهندسی شیمی در عمان

مدرک رشته مهندسی شیمی در عمان دری را به سوی یک شغل کامل و متنوع باز می کند. دانشجویان فرصت های هیجان انگیز بسیاری برای استخدام در نقش های فنی و مدیریتی در طیف گسترده ای از صنایع را خواهند داشت. این شامل بخش های تولید، داروسازی، مراقبت های بهداشتی، طراحی و ساخت، خمیر و کاغذ، پتروشیمی، فرآوری مواد غذایی و بخش های انرژی است.

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی فرصت های شغلی در طیف گسترده ای از زمینه ها و مشاغل مانند مهندسان شاغل، کارآفرینان، معلمان و محققین دارند. به عبارت دقیق‌ تر، آن ها فرصت‌ هایی را در صنایع شیمیایی و فرآیندی مرتبط با تخصص خود پیدا می‌کنند و به عنوان مهندسان طراحی، مهندسان فرآیند، مهندسان مواد، مهندسان کیفیت و تعمیر و نگهداری و مهندسان محیط ‌زیست و غیره استخدام می‌شوند.

کار مهندسان شیمی عمدتا شامل طراحی، ساخت و بهره برداری از کارخانه ها و ماشین آلات برای مواد شیمیایی فله، توسعه فرآیندها و مواد جدید است. مهندسان شیمی در حرفه زندگی خود را با مسئولیت های بالاتری به عنوان مهندس فرآیند، مهندس ایمنی، مهندس محصول، مهندسی طراحی، مهندس کنترل کیفیت، مشاور و محقق انجام می دهند.

حقوق ماهیانه مهنسان شیمی در این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه مهنسان شیمی در عمان

هزینه تحصیل در عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان به حدی است که افراد را مشتاق تحصیل در این کشور می کند. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور برای کسانی که می خواهند در این کشور زندگی کنند قابل کاهش است. در بخش مسکن، هزینه های خرید و اجاره مسکن خیلی زیاد نیست. قیمت هر متر مربع آپارتمان از 1600€ تا 2500€ (یورو) قابل تنظیم است. همچنین هزینه اجاره آپارتمان بسته به نوع متراژ آن از 300€ تا 950€ (یورو) در ماه می باشد. هزینه تحصیل در این کشور از طریق دانشگاه و اجاره پرداخت می شد. هزینه های جانبی مانند اجاره و هزینه های دانشگاه آنچنان بالا نیست.

هزینه های ضروری یک دانشجو در نمودار زیر بیان شده اند:

هزینه های ضروری در عمانجدول زیر هزینه های ضروری را نشان داده است:

پارامترهزینه به دلار
اجاره خانه540$
غذا360$
حمل و نقل88.3$

اگر قصد دارید در طول دوره تحصیل در عمان کار کنید، باید به موقع برنامه ریزی کنید. اکثر برنامه های دانشگاهی و برنامه های کالج در اینجا به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت و ترجیحا 20 ساعت در هفته کار کنند. اگرچه، درآمد از چنین مشاغلی برای پرداخت شهریه کافی نیست، اما کمک چندانی به تحصیل شما خواهد کرد. به عنوان مثال، پرداخت قبوض غذا یا شاید هزینه سفر را پوشش می دهد. شما می توانید با کار پاره وقت در حالی که یک برنامه تحصیلی را در کشور دنبال می کنید، مقداری پول در جیب داشته باشید.

ویزای دانشجویی عمان

اگر برای تحصیل در این کشور پذیرفته شوید، واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی خواهید بود. توجه داشته باشید که صدور ویزا کاملا در اختیار مقامات صادر کننده ویزا (پلیس سلطنتی این کشور) است.

برای درخواست ویزای خود به مدارک زیر نیاز دارید:

  • 6 عکس شخصی
  • کپی پاسپورت
  • کپی از پاسپورت والدین
  • آدرس خارج از این کشور و اطلاعات تماس
  • بررسی پزشکی ویزا از بیمارستان مجاز در کشور شما

برای مهاجرت به عمان از طریق تحصیل یا مهاجرت به اقصی نقاط جهان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *