مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته مهندسی شیمی در فرانسه

رشته مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل رشته مهندسی شیمی در فرانسه با وجود دانشگاه های برتر مهندسی به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا معتبرترین مدارک را دریافت کنند. این کشور، کشوری است که در اروپای غربی واقع شده است و در مناطق ماوراء بحری مانند آمریکای جنوبی، گویان فرانسه و جزایر مختلف اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس نیز گسترش یافته است. تصور کنید در کشوری پر از مناظر زیبا، از پایتخت چشمگیر، پاریس، تا دهکده های زیبای خیره کننده جنوب این کشور، تاکستان های بی پایان بوردو، شهر افسانه ای استراسبورگ یا آلپ های رویایی فرانسوی پوشیده از برف زندگی می کنید. انتخاب تحصیل در این کشور ارزش بیشتری برای رزومه شما خواهد داشت.

زیرا، این کشور برای قرن ها موقعیت یک مرکز اروپایی و جهانی فلسفه، هنر، فرهنگ و علم را حفظ کرده و در حال حاضر یک مرکز تجاری و فناوری و گردشگری جهانی است. این کشور یکی از مقاصد پیشرو گردشگری است که هر ساله پذیرای بیش از 85 میلیون گردشگر است. در واقع، این کشور رتبه پنجم سایت های میراث جهانی یونسکو را دارد و در رتبه هفتم به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان قرار دارد. بررسی تحصیل رشته مهندسی شیمی در فرانسه، معرفی دانشگاه های مهندسی شیمی در این کشور و هزینه های تحصیل از موضوعاتی است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش توضیح داده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در فرانسه پس از تحصیلات عالی برای مدت طولانی بهترین انتخاب تحصیلی دانشجویان بین المللی بوده است. در این رشته تحصیلی، برای کسانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، در حال حاضر این کشور بهترین کشور برای انتخاب است. تحصیلات مهندسی در این کشور ترکیبی عالی از مفاهیم نظری و علمی و آموزش عملی در اصول مهندسی است. این کشور به‌ خاطر فناوری‌های پیشرفته ‌ای که در طول دهه‌ ها پیشگام بوده است، به طور گسترده شناخته شده و مورد احترام است.

به طور طبیعی، هر جنبه ای از تحصیلات مهندسی آن ها به سادگی بهترین است. این کشور بیش از 250 کالج مهندسی دارد که بسیاری از آن ها موسسات رتبه برتر هستند و کیفیت آموزشی این موسسات بسیار خوب است و بسیار پیشرفته تر از آموزش مهندسی ارائه شده در سایر نقاط جهان است. این کشور تعدادی از بهترین دانشگاه ها را دارد که دوره های مهندسی را در زمینه های مختلف ارائه می دهند. کیفیت آموزش مهندسی که این دانشگاه ها ارائه می کنند فوق العاده بالا است.

دانشگاه های زیر رشته مهندسی شیمی در این کشور را ارائه می دهد:

  • دانشگاه لورن
  • دانشگاه مونپلیه
  • دانشگاه لیل
  • دانشگاه پاریس ساکلی
  • دانشگاه پل ساباتیر ​​- تولوز 3
  • دانشگاه سوربن
  • موسسه ملی پلی تکنیک تولوز
  • دانشگاه کلود برنارد لیون 1
  • IFP Energies Nouvelles

رتبه جهانی دانشگاه های ذکر شده در لیست بالا در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه لورن408
دانشگاه مونپلیه192
دانشگاه لیل382
دانشگاه پاریس ساکلی60
دانشگاه پل ساباتیر ​​- تولوز 3298
دانشگاه سوربن46
موسسه ملی پلی تکنیک تولوز851
دانشگاه کلود برنارد لیون 1320
IFP Energies Nouvelles

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در فرانسه

مشاغل رشته مهندسی شیمی در فرانسه

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در فرانسه از تخصص خود در رشته های مختلف استفاده می کنند تا به طور موثر مواد خام را توسعه داده و به طیف متنوعی از محصولات مفید تبدیل کنند (به عنوان مثال، ساخت پلاستیک از نفت). آن ها فرآیندها و تجهیزات تولیدی را توسعه و طراحی می کنند، روش های تولید را برنامه ریزی و آزمایش می کنند و عملیات تاسیسات را مستقیما انجام می دهند.

مهندسان شیمی بر بسیاری از جنبه‌ های طراحی و بهره‌ برداری کارخانه، مانند ارزیابی ایمنی و ریسک، توسعه محصول، طراحی و تجزیه و تحلیل فرآیند، مدل ‌سازی، مهندسی کنترل، مهندسی واکنش‌های شیمیایی، مهندسی هسته ‌ای، مهندسی بیولوژیک، مشخصات ساخت‌ و ساز و دستورالعمل‌های عملیاتی تمرکز دارند. این می تواند از کار با فناوری نانو در آزمایشگاه تا هدایت فرآیندهای صنعتی در مقیاس بزرگ که مواد خام را به محصولات روزمره تبدیل می کند، متغیر باشد.

بخش عمده ای از زمان یک مهندس شیمی در محیط اداری یا آزمایشگاهی سپری می شود. با این حال، مهندسان همچنین عملیات در کارخانه ‌های صنعتی، پالایشگاه ‌ها و سایر مکان‌ های تولیدی در مقیاس بزرگ را نظارت یا هدایت خواهند کرد و همچنین مشکلات در محل را حل خواهند کرد. اکثر مهندسان شیمی با برنامه تمام وقت 9 تا 5 کار می کنند.

عناوین شغلی نمودار زیر مربوط به مهندسی شیمی می باشد:

عناوین شغلی مربوط به مهندسی شیمی در فرانسهحقوق ماهیانه کار در فرانسه برای مهندسان شیمی در نمودار زیر بیان شده است:

حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسته به سطح تحصیلی انتخابی شما قیمت های متغیری دارد. جدول زیر هزینه تحصیل در فرانسه را نشان می دهد:

پارامترهزینه سالانه به یورو
کارشناسی170€
کارشناسی ارشد260€
دکترا396€
رشته های مهندسی620€
رشته پزشکی450€

به غیر از شهریه، شما همچنین باید 91€ (یورو) به زندگی دانشگاهی و دانشجویی بپردازید. شایان ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی اغلب فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA و سوئیس اعمال می شود. بنابراین، اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستید، ممکن است مجبور شوید برای تحصیل خود هزینه بیشتری بپردازید.

کار حین تحصیل در فرانسه

در این کشور، دانشجویان خارجی نیز مجاز به کار در موسسه یا دانشگاه میزبان خود هستند. کار دانشجویی در فرانسه به طور کلی دوازده ماه از 1 سپتامبر تا 31 آگوست طول می کشد. استقبال از دانشجویان در شروع سال تحصیلی، تدریس خصوصی، رویدادهای فرهنگی یا ورزشی، حمایت از دانشجویان دارای معلولیت و غیره است. این نوع مشاغل به احساس اجتماعی و افزایش زندگی در دانشگاه کمک می کند.

برای ارتقای موفقیت تحصیلی و ادغام حرفه ای دانشجویان، مشاغل دانشجویی در دانشگاه حدود ساعت کلاس و زمان مطالعه برنامه ریزی شده است. به همین دلیل، دانشجویان شاغل در دانشگاه های این کشور مجاز به کار بیش از 670 ساعت بین 1 سپتامبر تا 30 ژوئن و حداکثر 300 ساعت بین 1 جولای تا 31 آگوست نیستند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور می توانید با مشاوران و وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *