مهاجرت کاری فرانسه

حقوق ماهیانه کار در فرانسه

حقوق ماهیانه کار در فرانسه

آگاهی از حقوق ماهیانه کار در فرانسه به خصوص برای متقاضیان بین المللی که قصد مهاجرت کاری به این کشور اروپایی را دارند، کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری در زمینه هزینه مهاجرت، رشد زندگی، اشتغال زایی، اطلاع از نرخ بیکاری و درآمد ماهیانه کشور فرانسه را داشته باشند. کشور فرانسه یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل، اشتغال و به طور کلی مهاجرت می باشد. این راهنما توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از حقوق ماهیانه کار در فرانسه و همچنین پردآمدترین مشاغل در این کشور تهیه شده است.

درباره حقوق ماهیانه کار در فرانسه

کشور فرانسه دارای اقتصادی با ثبات و شرایط و حقوق کاری بسیار مناسب در بخش های مختلف است. بنابراین اگر قصد دارید به دلیل کار به فرانسه بروید، باید بدانید که مهاجرت کاری به فرانسه تصمیمی بسیار خوب می باشد. زیرا متوسط ​​حقوق در فرانسه از بالاترین میزان در اتحادیه اروپا است. فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا برای اشتغال می باشد. زیرا این کشور در لیست کشورهای با بالاترین میزان حقوق در کنار کشورهایی چون آلمان و بلژیک قرار گرفته است. کارمندان در این کشور از شرایط بسیار خوبی بهره مند هستند. آخرین داده های موجود از دفتر آمار فرانسه اعلام می کند که حقوق ماهیانه یک کارمند تمام وقت، در بخش خصوصی به طور متوسط ​​تا 2999€ (یور) ناخالص (یا 2250€ (یورو) خالص) است.

به طور کلی میزان حقوق ماهیانه کار در حال افزایش بوده است. این موضوع باعث شده است تا مهاجران و نیروی کار حرفه ای زیادی به این کشور مهاجرت کنند. علاوه بر کارمندان، مدیران نیز از افزایش میزان حقوق در کشور فرانسه بهره مند می شوند. رشد شغلی و توسعه اقتصادی در بخش های مختلف از دلایل اصلی افزایش میزان حقوق می باشند. وقتی به دوره 5 ساله (2012 تا 2017) نگاه می کنیم میزان حقوق در کشور فرانسه در حال رشد بوده است. با این حال رشد میزان حقوق در سال 2017 کند شد.

حداقل دستمزد در فرانسه

حداقل دستمزد در این کشور با 1.5% افزایش و به 10.03€ (یورو) در ساعت است. در حالی که از نظر فنی حداقل دستمزد در فرانسه رو به افزایش بوده است. اما رشد آن بسیار کم بوده است. حداقل حقوق دستمزد فرانسه طبق قانون کار فرانسه که از سال 1950 تأسیس شده است، تحت پوشش قرار می گیرد. اساسنامه تعیین حداقل دستمزد شامل هزینه های اجباری افزایش زندگی هر ساله می شود. بنابراین حداقل دستمزد در 1 ژانویه هر سال افزایش می یابد. به طور کلی، این کشور دارای سیستم حداقل دستمزد یکدست است. هر چند برخی موارد استثنا وجود دارد که در بخش زیر به آنها اشاره شده است:

  • افراد زیر 17 سال با تجربه کمتر از 6 ماه در کار حرفه ای می توانند تا 17 سالگی در سطح 80% از حداقل دستمزد درآمد کسب کنند. سپس بعد در 18 سالگی 90% از حداقل دستمزد را دریافت می کنند.
  • افرادی که کارآموز هستند بسته به سن و سطح تجربه خود می توانند از %25 تا 78% حداقل دستمزد دریافت کنند.

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور ابتدا می باید از نرخ بیکاری اطلاع یابید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در فرانسه

از نظر تئوری، افراد با سابقه کار حداقل حقوق را دریافت نمی کنند و درآمد آن ها بیشتر است. در این کشور میانگین حقوق ماهیانه کارمندان بیش از 1000€ (یورو) است. این موضوع باعث شده است که این کشور به یک مقصد عالی برای کسب و کار و اشتغال تبدیل شود. میانگین حقوق در کشور فرانسه 2071€ (یورو) است. این میزان از کشور هایی چون لوگزامبورگ همچنان کمتر است. جهت اطلاع از شرایط کار در کشور لوکزامبورگ مقاله کار در لوکزامبورگ را بررسی بفرمائید.

شرایط کار و میزان حقوق ماهیانه کار در فرانسه

شرایط کار و میزان حقوق ماهیانه کار در فرانسه

کلیه افراد خارجی که دارای مجوز کار هستند، مجاز به کسب حداقل دستمزد هستند. حداقل دستمزد این کشور یکی از بالاترین میزان حقوق در اروپا است. کارگران حداقل 10.03€ (یورو) در ساعت در این کشور کسب می کنند. در این کشور تجربه کاری و سن هیچ نقشی در پرداخت حداقل میزان حقوق ماهیانه کار به کارمندان و کارکنان ندارند. برخی از صنایع در فرانسه دستمزدهای بالاتری را براساس توافق نامه های جمعی بین اتحادیه ها و کارفرمایان تعیین می کنند. حقوق و دستمزدی را که انتظار می رود کارگران در برخی از مشاغل دریافت کنند، افزایش می دهد. هزینه زندگی در فرانسه با توجه به اینکه افراد در کدام کشور از کشور زندگی می کنند بسیار متفاوت خواهد بود. اگر مهاجران در پاریس مستقر شوند. در یکی از گران ترین شهرهای جهان زندگی می کنند.

در برخی از شهرهای کوچکتر، مانند نانت، هزینه زندگی بسیار کمتر است. هزینه های زندگی در این کشور نیز به شرایط، عادات فردی و محل اقامت و امکانات مسکن افراد بستگی دارد. در مناطق مختلف بسیار متفاوت است. با افزایش حقوق ماهیانه کار متقاضیان می توانند در شهرهایی مانند پاریس و سایر شهرهای گران قیمت کشور فرانسه ساکن شوند. حقوق ماهیانه کار در فرانسه با داشتن تجربه، سابقه کاری و دانش و مهارت های کافی افزایش می یابد. کار در این کشور از شرایط خاصی برخوردار است که در مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

پردرآمدترین حرفه ها و میزان حقوق ماهیانه کار در فرانسه

در حالی که در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی شغل های مختلفی دارد. برخی از آنها حقوق قابل توجهی بالاتر از سایرین ارائه می دهند. طبق بررسی جدید، 10 نقش زیر بالاترین حقوق را در این کشور دارند:

ردیفمشاغل
1مدیران ارشد
2مدیران توسعه سازمانی
3ناظر مالی
4مدیران فروش
5مدیران بخش
6مدیران IT
7مدیران بازاریابی
8مدیران بازاریابی
9مدیران پروژه
10مدیران شعبه

متوسط حقوق در این کشور به شرح زیر است:

آیتمدرآمد به یورو
پائین ترین درآمد€8240
متوسط درآمد€60800
بالاترین درآمد€269000

این متوسط ​​حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. باید در نظر داشته باشید که حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است. اگر شما عزیزان به فکر کسب ویزای کار فرانسه و مهاجرت کاری به این کشور برای کسب اقامت فرانسه هستید می توانید انجام امور پرونده خود را کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *