شرایط عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان یکی از مهم ترین مسائلی است که علاقمندان بین المللی به تحصیل در این کشور باید مد نظر داشته باشند. کشور عمان یکی از قوی ترین واحدهای پولی جهان را در اختیار دارد. همین مسئله سبب می شود که افراد تصور کنند که هزینه هایی که برای تحصیل خود در عمان باید پرداخت کنند بسیار زیاد خواهد بود.

تحصیل در کشور عمان یکی از نوین ترین سیستم های آموزشی در جهان است. با این وجود به دلیل قدرت اقتصادی کشور عمان، بسیاری از دانشجویان خارجی به امید یافتن شغل آینده خود در این کشور، تحصیل در عمان را ترجیح می دهند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در رابطه با هزینه تحصیل و زندگی در عمان با شما سخن خواهند گفت تا بتوانید هزینه های احتمالی خود در این کشور را برآورد کنید.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در عمان

نظام آموزش عالی کشور عمان از سال 1986 کار خود را آغاز کرد. اولین دانشگاه این کشور در این سال افتتاح شد. زمانی که صحبت از دانشگاه های کشور عمان به میان می آید، می توان گفت که 29 دانشگاه در این کشور وجود دارد. در این زمینه فعالیت قانونی دارند. اما دانشگاه های معتبر این کشور اما در شمار انگشتان دست است.

از آن جا که تحصیل در کشور عمان تنها به زبان انگلیسی امکان پذیر است. زبان رسمی کشور عمان عربی است. دانشجویان مقطع کارشناسی در کشور عمان 1 سال کامل را به تحصیل زبان انگلیسی پرداخته است. از سال دوم می توانند دروس اصلی خود را آغاز کنند. دومین سال تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور عمان نیز تنها دروس پایه به دانشجویان ارائه می شود و از سال سوم تا پنجم دانشجویان باید دروس اصلی را مطالعه کنند. طول دوره تحصیل در مقاطع بعد تحصیلی نیز مانند سایر نقاط دنیا حداقل 2 تا 5 ساله خواهد بود. همچنین همه افرادی که قصد تحصیل در کشور عمان را دارند باید برای تحصیل در این کشور، ویزای تحصیلی دریافت کنند.

هزینه زندگی در عمان

هزینه تحصیل و زندگی در عمان را چنانچه می بینید، باید به 2 دسته هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی در این کشور تقسیم کرد. در رابطه با شهریه دانشگاه در بخش های بعدی بیش تر صحبت خواهیم کرد. اما هدف اصلی ما در این بخش بررسی هزینه های ماهیانه شما برای زندگی در عمان است.

در نمودار زیر به توزیع هزینه زندگی در این کشور خواهیم پرداخت:

هزینه زندگی در کشور عمان

این هزینه ها شامل هزینه های خوراک، پوشاک، تفریح و اقامت در کشور عمان به عنوان یک دانشجو است. همه چیز به شما بستگی دارد که در زندگی خود چه شیوه ای را انتخاب می کنید. اما تحقیقات تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، نشان می دهد. یک فرد دانشجو برای زندگی در عمان، بدون در نظر گرفتن اجاره بها، ماهیانه به حدود 500$ الی 600$ (دلار) نیاز خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه توصیه می کنیم تا مقاله تحصیل در عمان را مطالعه کنید.

شرایط درآمدی برای پرداخت هزینه زندگی در عمان

در سال‌ های اخیر، اقتصاد چندین کشور ناهموار بوده است و بسیاری از مردم را وادار کرده است که به دنبال چک‌ های حقوق مناسب در خارج از کشور باشند. دیگران به سادگی به دنبال مشاغل بین المللی و کار در عمان هستند که به لطف جهانی شدن امکان پذیر شده است. یکی از مقاصد ایده آل برای شروع حرفه بین المللی شما عمان است. به لطف صنعت پر رونق گاز طبیعی، هیچ کمبود شغلی در این کشور وجود ندارد. عمان علاوه بر فرصت‌ های شغلی، بسته ‌های حقوقی پرسود، درآمد معاف از مالیات، نرخ پایین جرم و جنایت، مناظر خیره‌ کننده، فضای سیاسی با ثبات را ارائه می ‌دهد. ناگفته نماند، این کشور به خوبی با بقیه خاورمیانه، آفریقا، اروپا و اروپا ارتباط دارد.

میانگین حقوق در عمان چقدر است؟ انتظار دارید میانگین حقوق ناخالص 4631$ (دلار) در ماه یا 55590.64$ (دلار) در سال به دست آورید. میانگین دستمزد ساعتی 25.98$ (دلار) در ساعت است. از آنجایی که در عمان مالیات بر درآمد شخصی وجود ندارد، کارگران از حقوق خالص بالایی نیز برخوردار خواهند شد. بالاترین حقوق در پایتخت با میانگین 4904$ (دلار) در ماه یافت می شود، اما بالاترین هزینه زندگی در عمان را نیز دارد. با جمعیت تخمینی 4.97 میلیون نفر، نرخ مشارکت نیروی کار در عمان در حال حاضر 72.2% است. با توجه به اینکه تقریبا یک سوم جمعیت عمان را مهاجران از سرتاسر جهان تشکیل می دهند، به جرات می توان گفت که آنها درصد خوبی از بازار نیروی کار را به خود اختصاص داده اند.

هزینه های اجاره در عمان

اگر به فکر تحصیل در عمان هستید، توصیه می کنیم برای کاهش هزینه تحصیل و زندگی، در خوابگاه های دانشجویی این کشور اقامت داشته باشید. همچنین در صورتی که بتوانید برای خود یک خانواده عمانی به عنوان قیم پیدا کنید، هزینه های شما به مراتب کمتر خواهد شد. جهت اطلاع از شرایط اقامت عمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در صورتی که می خواهید مستقل زندگی کنید، هزینه های حدودی شما به شرح زیر است:

  • یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 576$ (دلار) در ماه
  • یک آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر $418 (دلار) در ماه
  • یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر $1052 (دلار)
  • یک آپارتمان 3 خوابه در حاشیه شهر 687$ (دلار)

هزینه های عمومی تحصیل و زندگی در عمان

در جدول زیر میانگین هزینه تهیه هر یک از نیازهای اولیه زندگی به تفکیک ارائه شده است.

اقلام غذاییهزینه به دلاراقلام غذاییهزینه به دلار
یک لیتر شیر1.8$12 عدد تخم مرغ2.7$
یک کیلو گوشت گوساله8.83$1 کیلوگرم پنیر محلی7$
یک کیلوگرم پرتغال1.79$1 کیلوگرم پیاز0.93$
یک کیلوگرم موز1.76$1 کیلوگرم گوجه1.22$
یک کیلوگرم سیب2.32$1.5 لیتر آب معدنی0.58$

 

هزینه های عمومی تحصیل و زندگی در عمان

سایر هزینه های زندگی در عمان

هزینه استفاده از ماشین در عمان بسیار ارزان تر از اروپا است. در نتیجه، تقریباً همه رانندگی می ‌کنند و تعداد کمی از افراد از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌ک نند. اگر می ‌خواهید در شهر باشید، اتوبوس ‌هایی وجود دارند که می‌ت وانید از آن‌ها نیز استفاده کنید و معمولا حدود 1.30$ (دلار) برای هر سفر هزینه دارند. برای کسانی که می‌خواهند هر پنی را حساب کنند یا فضای محلی را تجربه کنند، اتوبوس ‌های «بایسا» در سراسر مسقط فعال هستند. این روش حمل و نقل عمدتاً توسط کارگران کم درآمد استفاده می شود. خدمات آب و برق در عمان گران نیست. اگر در آپارتمانی با مساحت 85 مترمربع زندگی می کنید، تمام خدمات اولیه حدود 94.26$ (دلار) برای شما هزینه خواهد داشت. خدمات آب و برق، مانند آب، گاز و برق، عموماً از قیمت اجاره منتفی هستند.

ارتباط ویدیویی محدود است، با این حال، VPN و WiFi در اکثر مکان‌ ها (از جمله اتوبوس‌ ها) شما را در طول روز راهنمایی می‌کنند. پرداختن به ورزش و فعالیت های تناسب اندام مانند بسیاری از کشورهای جهان هزینه کمی برای شما خواهد داشت. اگر می خواهید عضو یک باشگاه بدنسازی یا باشگاه شوید، حدود 50$ (دلار) در ماه برای شما هزینه دارد. سینماها معمولا حدود 9$ (دلار) برای بلیط دریافت می کنند، اما در اینجا، قیمت بسته به صندلی شما و فیلمی که می خواهید تماشا کنید (چه سه بعدی باشد یا نه) کمی متفاوت است. بستگی به برندهایی دارد که می خواهید از آن خرید کنید و چقدر می خواهید خرج کنید. شما باید روی هزینه کردن به طور متوسط حدود 100$ (دلار) در هر خرید حساب کنید.

سایر هزینه های مرتبط با زندگی در عمان بدین شرح می باشد:

سایر هزینه های مرتبط با زندگی در عمان

شهریه تحصیل در عمان

شهریه تحصیلی در کشور عمان یکی از بخش های مهم هزینه تحصیل و زندگی در عمان است. شهریه دانشگاه در کشور عمان توسط هر موسسه آموزشی به صورت جداگانه مشخص می شود. همین مسئله تعیین دقیق شهریه در دانشگاه های عمان را کمی دشوار می کند. هزینه تحصیل در عمان، سالیانه در حدود 5000$ (دلار) است. همه موظف هستند تا $260 (دلار) را نیز به عنوان بیعانه به دانشگاه پرداخت کنند.

تحصیل در عمان از جمله مناسب ترین روش های ادامه تحصیل در خاورمیانه به حساب می آید. چرا که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور قادر خواهند بود. با یافتن شغل مناسب از درآمدهای مناسبی نیز برخوردار باشند. ما در این مقاله در رابطه با هزینه تحصیل و زندگی در عمان با شما سخن گفتیم. در صورتی که تمایل دارید تا به این کشور مهاجرت کنید، مقاله ویزای کار عمان را مطالعه بفرمائید. مشاورین و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین شرایط ممکن را در اختیار شما خواهند داد.

متداول ترین سوالات در خصوص هزینه زندگی در عمان

در این بخش توجه شما را به متداول ترین سوالات در خصوص هزینه زندگی در عمان جلب می داریم:

  • هزینه مسکن برای زندگی در عمان به چه صورت می باشد؟ هزینه کلی زندگی در عمان در حال افزایش است، اما معقول تر از بسیاری از کشورهای همسایه شورای همکاری خلیج فارس است. قیمت ها در پایتخت بالاترین است و می تواند در خارج از مراکز شهر پایین تر باشد، اما همه اینها به نوع سبک زندگی شما بستگی دارد که می خواهید در عمان اتخاذ کنید. در اینجا نگاهی به هزینه متوسط هزینه های معمول خانوار در عمان می اندازیم. طیف گسترده ای از گزینه های مسکن متناسب با هر بودجه وجود دارد. برای شروع، یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر حدود 600$ (دلار) هزینه دارد، اما یک آپارتمان دورتر از مرکز 420$ (دلار) در ماه هزینه دارد. یک آپارتمان 3 خوابه بدون مبله به طور متوسط 1025$ (دلار) در ماه خواهد بود. اجاره در اینجا به طور کلی سالانه پیش پرداخت می شود و نه ماهانه.
  •  سایر هزینه های زندگی در عمان شامل چه مواردی می باشد؟ هزینه استفاده از ماشین در عمان بسیار ارزان تر از اروپا است. در نتیجه، تقریباً همه رانندگی می ‌کنند و تعداد کمی از افراد از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌ کنند. اگر می ‌خواهید در شهر باشید، اتوبوس ‌هایی وجود دارند که می‌ت وانید از آن‌ها نیز استفاده کنید و معمولا حدود 1.30$ (دلار) برای هر سفر هزینه دارند. برای کسانی که می‌خواهند هر پنی را حساب کنند یا فضای محلی را تجربه کنند، اتوبوس ‌های «بایسا» در سراسر مسقط فعال هستند. این روش حمل و نقل عمدتاً توسط کارگران کم درآمد استفاده می شود. خدمات آب و برق در عمان گران نیست.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه تحصیل و زندگی در عمان

  1. آراد گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    برای مهندس معماری با ۱۸ سال سابقه کار در شرکت های مهندسین مشاور و حدود ۱۳ سال سابقه بیمه احتمال ویزای کار هست ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام شرایط خوبی برای ورود به بازار کار دارید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *