مهاجرت کاری صربستان

حقوق ماهیانه کار در صربستان

حقوق ماهیانه کار در صربستان

حقوق ماهیانه کار در صربستان به زمینه کاری افراد بستگی دارد. صربستان عضو رسمی اتحادیه اروپا است در اروپای جنوب شرقی واقع شده است. این کشور به غذاهای خوشمزه، طبیعت زیبا، زندگی شبانه، تاریخ غنی و فرهنگ متنوع مشهور است. اقتصاد کشور صربستان مانند بسیاری از مناطق اروپا خیلی خوب توسعه نیافته است، اما از زمان پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، صربستان پیشرفت اساسی از لحاظ اقتصادی داشته است. قبل از مهاجرت یا کار در یک کشور خارجی، باید بدانید که برای حفظ سبک زندگی خود در آنجا چقدر پول نیاز خواهید داشت. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل و به روز حقوق ماهیانه کار در صربستان گردآوری کرده اند. اگر قصد دارید در کشور صربستان کار یا سرمایه گذاری کنید، بهتر است اطلاعات کافی درباره حقوق ماهیانه کار در صربستان داشته باشید.

بررسی حقوق ماهیانه کار در صربستان در سال 2023

متوسط ​​حقوق ماهیانه کار در صربستان در سال 2023 در حال حاضر 1958€ (یورو) است که معادل 23496€ (یورو) در سال برای مشاغل دارای حقوق می باشد. همچنین متوسط حقوق کار در این کشور برای مشاغل ساعتی 10€ (یورو) در ساعت می باشد. متوسط حقوق ماهیانه کار در صربستان در سال 2023 میلادی 3% افزایش یافت و پیش بینی می شود در سال های آینده نیز متوسط حقوق ماهیانه کار در صربستان افزایش یابد. این ارقام شامل مزایای کارمندان مانند مسکن، بیمه درمانی و حمل و نقل است.

علاوه بر این، در سال 2023، حداقل دستمزد ملی در صربستان با 343€ (یورو) در ماه ثابت ماند، یعنی 4112€ (یورو) در سال، با در نظر گرفتن 12 پرداخت در هر سال. امروزه صربستان یک اقتصاد با بازار مدرن است و سعی می کند در سناریوی تجارت جهانی موقعیت خود را بهتر نشان دهد. این کشور اقتصاد بسیار متنوع دارد و بخش های مختلف نقش مهمی را ایفا می کنند.

مهمترین بخش های اقتصاد صربستان عبارتند از:

  • کشاورزی
  • خدمات
  • انرژی
  • تولید

حقوق ماهیانه کار در صربستان در بخش های مختلف

با توجه به رشد اقتصادی صربستان، فرصت های شغلی در صربستان به طور چشمگیری افزایش یافته است و هر ساله به تعداد مهاجرانی که برای اخذ اقامت صربستان از طریق کار به این کشور مهاجرت می کنند افزوده می شود. اما حقوق و دستمزد در این کشور اروپایی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً کم است. در جدول زیر به حقوق برخی از مشاغل در کشور صربستان اشاره شده است.

میزان حقوق این مشاغل عبارتند از:

مشاغلمتوسط حقوق ماهیانه به € (یورو)مشاغلمتوسط حقوق ماهیانه به € (یورو)
پرستاری1.450دندانپزشکی4.318
داروسازی2.081مدیریت منابع انسانی2.528
تدریس1.396پذیرش1.066
آشپزی1.535مدیریت فروش2.987
مدیریت اجرایی4.112مهندسی عمران1.635
پیشخدمت1.145حسابداری1.203
مهندسی برق1.872مهندسی مکانیک1.838

اگرچه نرخ بیکاری در صربستان 9.5% است، اما نرخ بیکاری در بین جوانان این کشور به 24.40% می رسد و این آمار نشان دهنده این است که بسیاری از جوانان در این کشور بیکار هستند. این نشانه ای از عدم تطبیق سیستم آموزش متوسطه با نیازهای بازار کار صربستان است. اکثر جوانان بیکار در کشور صربستان مهارت های منسوخ دارند و همین امر اشتغال در بازار مدرن را برای آنها دشوار می کند.

حقوق ماهیانه کار در صربستان در بخش های مختلف

بررسی شرایط اقتصادی صربستان

صربستان دارای اقتصادی با درآمد متوسط ​​است که بیشتر با اقتصادهای آفریقایی و نه با اقتصادهای اروپا مقایسه می شود. اقتصاد این کشور عمدتاً تحت سلطه نیروهای بازار است. اما دولت هنوز هم در بخش های خاصی از انحصار برخوردار است. این امر تا حد زیادی به صادرات و تولید متکی است که بیشتر آنها توسط سرمایه گذاری های خارجی انجام می شود. شایان ذکر است که اقتصاد کشور صربستان بسیار متنوع است و مبتنی بر اصول بازار آزاد است.

منابع اصلی درآمد صربستان عبارتند از:

  • تولید
  • خدمات
  • کشاورزی
  • صنایع انرژی

این کشور به تدریج در حال توسعه و بازیابی ضررهایی است که پس از جنگ یوگسلاوی متحمل شده است. بنابراین، به دلیل فرصت های جدید که هر روز از آن استفاده می شود، صربستان در حال تبدیل شدن به یک مقصد ایده آل می باشد و با بهبود شرایط کار در صربستان، تعداد مهاجرانی که به این کشور مهاجرت می کنند افزایش خواهد یافت.

کار در صربستان به عنوان مهاجر خارجی

اگر قصد دارید به عنوان مهاجر خارجی به صربستان مهاجرت کنید و مشغول به کار و زندگی در این کشور شوید، حتما باید با شرایط زندگی در صربستان آشنا باشید. به عنوان مهاجر، شما باید مجوز اقامت موقت و اجازه کار برای اشتغال در صربستان را داشته باشید. ویزای دائم فقط به افراد خارجی با اقامت طولانی یا کسانی که با یک صربستانی ازدواج کرده اند داده می شود. بیشتر مردم صربستان به انگلیسی مسلط هستند. بنابراین، زبان مانعی برای مهاجران در نیست. با این گفته، یافتن شغل دشوار در صربستان دشوار است، همانطور که از نرخ بالای بیکاری مشهود است. بسیاری از صرب ها با انجام 2 یا 3 کار با هم و در هر زمان موفق به داشتن شرایط زندگی بهتر در صربستان می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند که فقط پس از کاریابی در این کشور اقدام به مهاجرت به صربستان کنید.

قبل از یافتن کار یا یفتن کارفرما در صربستان، باید قوانین اساسی اشتغال را درک کنید. قوانین کار در این کشور توسط قانون ملی صربستان و همچنین توافق های جمعی بین کارفرمایان و کارمندان تنظیم می شود. قانون اشتغال دولت از موارد مختلفی پشتیبانی می کند و کارمندان را از آزار و اذیت در محل کار محافظت می کند. از طرف دیگر، مقررات ناشی از توافق جمعی شرایط مطلوب کار و حقوق کارمندان و کارفرمایان را تصریح می کند. همچنین یک قرارداد کار به منظور تنظیم وظایف، حقوق و مسئولیت های مربوط به روابط کارمند و کارفرما امضاء می شود. شایان ذکر است که اشتغال تمام وقت در صربستان به کار 40 ساعته در هفته نیاز دارد. هموطنان عزیز با مراجعه به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات خود را در زمینه شرایط کار در کشورهای خارجی گسترش دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *