مهاجرت کاری صربستان

اخذ اقامت صربستان از طریق کار

اخذ اقامت صربستان از طریق کار

اهمیت اخذ اقامت صربستان از طریق کار در این است که اگر خواستار اخذ ویزای کار می باشید، در ابتدا بایستی ویزای اقامت موقتی را اخذ نمائید. شرط اصلی اخذ اقامت صربستان از طریق کار اثبات تمکن مالی متقاضیان در کشور صربستان می باشد.اخذ اقامت صربستان از طریق کار مخصوص افرادی است که مایل به کار و زندگی بیش از 90 روز در صربستان را دارند. در حقیقت، ویزای اقامت صربستان از طریق کار از نوع اقامت موقتی بوده و تا حداکثر یک سال معتبر است.

در سال های اخیر کشور صربستان به مقصد جذابی برای مهاجرانی تبدیل شده است که بدنبال کار و سرمایه گذاری در این کشور می باشند. بنا بر قوانین مهاجرتی صربستان، متقاضیان کار در این کشور ملزم به درخواست ویزای اقامت صربستان می باشند. درخواست ویزای اقامت موقتی در صربستان بایستی به اداره پلیس محلی در صربستان تحویل داده شود. اداره پلیس نیز درخواست را به وزارت امور داخله (MOIA) در بلگراد ارسال می کند. مدت زمان رسیدگی به درخواست ها در این وزارتخانه تا 3 هفته به طول می انجامد.

ما در این مقاله تلاش می کنیم تا به صورت جامع و کاملی مراحل و شرایط اخذ اقامت صربستان از طریق کار را توضیح دهیم. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ اقامت صربستان از طریق کار و نیز اخذ ویزای کار صربستان و شرایط و مدارک لازم آماده اند به طور تخصصی به هموطنان عزیز مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهند.

درباره اقامت صربستان

اگر فردی متقاضی کار در صربستان باشد و مایل به مهاجرت به بلگراد یا یکی از شهرهای صربستان باشد، در ابتداء وی نیازمند اخذ ویزای اقامت صربستان و سپس ویزای کار می باشد. به عبارتی دیگر، متقاضیان مایل به اقامت بیش از 90 روز در صربستان ملزم به درخواست و اخذ اقامت صربستان می باشند. بر اساس قانون شهروندان خارجی اقامت صربستان به 3 نوع زیر تقسیم می شود:

  • .اقامت تا حداکثر 90 روز که نیازی به اخذ ویزا ندارد
  • .اقامت موقتی صربستان ویژه متقاضیان کار، تحصیل و دیدار خانواده جهت اقامت بیش از 90 روز در صربستان می باشد
  • اقامت دائمی صربستان به متقاضبان با اقامت پیوسته 5 ساله و شهروندان خارجی اعطاء می گردد که به مدت 3 سال با اتباع .صربستانی ازدواج کرده اند

شرایط اخذ اقامت صربستان از طریق کار

همانند ویزای اقامت بلژیک، ویزای اقامت صربستان از طریق کار به ویزای نوع D معروف است. ویزاهای اقامت موقتی صربستان برای متقاضیانی صادر می شود که خواستار اقامت بیش از 90 روز در این کشور می باشند، اما مدت زمان این نوع اقامت بیش از 1 سال نمی باشد. ویزای اقامت موقت صربستان معمولا به متقاضیانی اعطاء می گردد که برای تحصیل، کار، یا تجدید دیدار خانواده به صربستان مهاجرت می کنند.

متقاضیان به محض رسیدن به کشور صربستان باید درخواست خود را از طریق پلیس محلی به وزارت داخله صربستان ارسال نمایند. متقاضیان جهت درخواست ویزای اقامت صربستان باید مدارک زیر را به انضمام نامه درخواست به مرجع مذکور تحویل دهند:

  1. پاسپورت معتبر (حداقل باید 90 روز پس از زمان صدور ویزای اقامت صربستان، معتبر باشد.)
  2. فرم تکمیل شده ویزا (3 کپی)
  3. دو قطعه عکس (در ابعاد4.5×5)
  4. اجاره نامه محضری
  5. ضمانت نامه تهیه شده توسط کارفرمای صرب
  6. بیوگرافی کوتاه (CV) و هدف از کار در صربستان
  7. مدرک دلایل اقامت در صربستان
  8. مدرک سکونتی
  9. کپی کارت سفید (ثبت ورود)
  10. بیمه سلامت متقاضی
  11. رسید پرداخت هزینه ویزا

شرایط اخذ اقامت صربستان از طریق کار

تفاوت بین اقامت موقتی و دائمی صربستان

قبل از درخواست اقامت صربستان، متقاضیان باید متوجه تفاوت بین دو اصطلاح کلیدی اقامت دائمی و اقامت موقتی شوند. اقامت های موقت و دائمی در واقع، یکی از حقوق شهروندان خارجی تحت قانون شهروندان خارجی این کشور ( Zakon o strancima، روزنامه رسمی RS، شماره 97/2008) محسوب می شود.

اقامت موقت حقی است که از طرف دولت صربستان به شهروندان خارجی اعطاء می شود که قصد اقامت به مدت بیش از 24 ساعت در صربستان را دارند. این نوع اقامت از طریق کار، تحصیل و دیدار خانواده اخذ می گردد. اما اقامت دائمی صربستان حقی است که از طرف دولت صربستان به افرادی اعطا می شود که قصد زندگی دائمی در آدرس خاصی دارند. اقامت دائمی صربستان از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک، راه اندازی شرکت به دست می آید.

فرآیند اخذ اقامت صربستان از طریق کار

پس از آشنایی با تعاریف، انواع و شرایط اقامت صربستان از طریق کار، در این بخش از مقاله ما به بررسی مراحل اخذ اقامت موقت صربستان از طریق کار می پردازیم:

  1. اولا، متقاضی باید درخواست ویزای اقامت موقتی و مدارک لازم را به خدمات مهاجرت صربستان اداره پلیس ، واقع در Savska، تحویل دهد. متقاضی در این مرحله باید آماده انجام مصاحبه کوتاهی با ماموران باشد. برخی سوالات شخصی و برخی نیز مربوط به کنترل معمولی هستند.
  2. به طور معمول، اخذ ویزای اقامت صربستان تا 1 ماه طول می کشد، اما در موارد خاص می تواند تا 3 ماه نیز به طول بیانجامد.
  3. زمانیکه درخواست مورد تایید قرار گرفت، متقاضی ویزای معتبر برای مدت زمان 3 الی 6 ماه را اخذ می نماید. اما زمانیکه شما برای بار دوم اقدام به تمدید ویزا می نمایید، شما می توانید ویزای اقامت موقتی با اعتبار یک ساله دریافت نمایید.
  4. ویزای اقامت موقتی برچسبی است که شامل جزئیات و مدت اعتبار ویزا می باشد. این برچسب بر روی صفحه اول پاسپورت الصاق می گردد.

ملاحظات اجرایی ویزای اقامت صربستان

همانطوریکه در مطالب فوق نیز بیان شد، کار شهروندان خارجی در صربستان مشروط به برخورداری از ویزای نوع D یا اقامت صربستان می باشد. هزینه های اجرایی و اداری ویزای مذکور در حدود EUR200 می باشد. به هنگام تحویل مدارک لازم برای صدور ویزای اقامت، متقاضیان بایستی شخصا در اداره پلیس حاضر شوند. مدت زمان اخذ اقامت صربستان از لحظه تحویل مدارک تا 1 ماه می باشد.

درباره تمدید ویزای D، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. متقاضیان با احراز شرایط اولیه به راحتی می توانند ویزای اقامت خود را به مدت حداکثر یک سال تمدید نمایند. اما نقض قانون قانون شهروندان خارجی این کشور Zakon o strancima، روزنامه رسمی RS، شماره 97/2008 توسط اقامت غیرقانونی یا اقامت بیش از مدت اعتبار ویزا با مجازات هایی مواجه است. توسل به قوه قهریه، بازداشت، جریمه و دیپورت به کشور مبدا از جمله مجازات های پیش بینی شده قانون می باشد.

اگر متقاضیان خواستار اخذ اقامت صربستان از طریق کار و اطلاع از شرایط کاریابی در صربستان می باشند، وکلا و کارشناسان حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از برترین موسسات مهاجرتی کشور می باشد، آمادگی این امر را دارند که با ارائه مشاوره ها و اریابی های دقیق شما را یاری نمایند. شما برای ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از مشاوره تلفنی رایگان یا مشاوره حضوری در موسسه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *