مهاجرت به کشور صربستان

مهاجرت به صربستان

مهاجرت به صربستان

وجود فرصت های بینظیر تحصیلی و سرمایه گذاری توانسته مهاجرت به صربستان را در زمره گزینه های پر استقبال برای مهاجران تبدبل کند. صربستان با داشتن انواع زبان ها و فرهنگ ها، هم اقلیم قاره ای و هم مدیترانه ای و هم فرهنگ غنی، ممکن است به عنوان مقصد برتر برای مهاجران مورد استقبال قرار نگیرد، اما با این وجود، فرصت های بسیاری در صربستان برای افرادی وجود دارد که قصد دارند با اهداف مختلف اقدام به اخذ اقامت صربستان کنند.

در این مقاله با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره کشور صربستان، شرایط مهاجرت به صربستان، مردم آن و سایر موضوعات بیشتر بدانید. صربستان از شاخص توسعه انسانی بالایی برخوردار است، به این معنی که کیفیت زندگی ساکنان در این کشور مطلوب و بیش از رضایت بخش است.

اینفوگرافیک مهاجرت به صربستان

آشنایی با صربستان

صربستان سابقاً بخشی از یوگسلاوی بود. این کشور در بخش مرکزی و جنوب شرقی اروپا واقع شده است و از سال 2006 به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد. با مساحت 88.361 کیلومتر مربع و جمعیت تخمینی 8.6 میلیون نفر در سال 2023، صربستان دارای تراکم جمعیت متوسط ​​است. در سرشماری سال 2011، 83% از جمعیت به عنوان صرب، 3.5% مجار، 2% رومی و 2% بوسنیایی بزرگترین گروه های قومی در صربستان شناخته شدند. با وجود کم بودن تعداد مهاجران خارجی در این کشور، صربی تنها زبان رسمی کشور صربستان نیست. اگرچه 88% مردم بومی صربستان به زبان صربی صحبت می کنند، اما برخی از مردم این کشور به زبان های مختلف مانند رومانیایی، مجارستانی، اسلواکی، آلبانیایی و بلغاری صحبت می کنند. در بعضی از مناطق که تعداد مهاجران در آنها زیاد است، هم زبان صربی و هم زبان های دیگر دارای وضعیت اداری رسمی هستند.

اطلاعات کلی درباره کشور صربستان عبارتند از:

درباره کشور صربستان

شایان ذکر است که انگلیسی به عنوان زبان دوم به طور گسترده ای در صربستان صحبت می شود، اما صربی زبان رسمی کشور است. بسیاری از مهاجران ساکن صربستان برای یافتن شغل مناسب در این کشور و یا استخدام در شرکت های مختلف مترجم شخصی استخدام می کنند. یادگیری زبان صربی و داشتن درک اساسی از الفبای سیریلیک همچنین به مهاجران برای حضور در فعالیت های روزمره کمک می کند.

روش های مهاجرت به صربستان

اکثر افرادی که به صربستان منتقل می شوند مجارستانی ها و به دنبال آن رومی ها هستند. کسانی که قصد مهاجرت به صربستان را دارند، برای یادگیری الفبای سیریلیک و لاتین به خوبی عمل می کنند، زیرا این موارد در صربستان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. صربستان ممکن است یک کشور تازه تأسیس باشد اما سابقه ای دیرینه دارد. به طور کلی، آماده شدن برای مهاجرت به یک کشور خارجی آسان نیست. ممکن است سفر به صربستان آسان باشد، اما مهاجرت به صربستان برای اقامت طولانی مدت امری آسان به شمار نمی رود. در جمع آوری ملزومات برای مهاجرت به صربستان فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و قطعاً مقررات ویزا برخی از مهمترین آنها است.

برجسته ترین روش های مهاجرت به کشور صربستان عبارتند از:

مهاجرانی که به صربستان منتقل می شوند، با یکی از متفاوت ترین کشورهای فرهنگی اروپا مورد استقبال قرار می گیرند. بیشتر جامعه مهاجران کوچک در صربستان را می توان در پایتخت بلگراد یافت و این جمعیت اغلب از پرسنل دیپلماتیک یا افرادی که برای سازمان ها و شرکت های بین المللی کار می کنند تشکیل شده است. علاوه بر این، حضور دانشجویان بین المللی در بهترین دانشگاه های صربستان به جمعیت مهاجران خارجی در این کشور می افزاید. بیکاری در این کشور بسیار زیاد است و هر ساله به همین دلیل شهروندان صربی زیادی به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. به طور کلی توصیه نمی شود که مهاجران بدون اطمینان از شغل به صربستان مهاجرت کنند.

شرایط زندگی و مهاجرت به صربستان در سال 2020

شرایط زندگی و مهاجرت به صربستان در سال 2023

به عنوان یک کشور پیچیده و دارای پتانسیل بسیار زیاد، صربستان تجربه ای جذاب برای کسانی می باشد که برای اقامت طولانی مدت به صربستان می روند. اخذ اقامت صربستان از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا ازدواج امکان پذیر می باشد. این کشور دارای جاذبه های توریستی بسیار عالی می باشد که بسیاری با تاریخ طولانی این کشور گره خورده اند، اما همچنین دارای جاذبه هایی با طبیعت زیبا است. حقوق کار در کشور صربستان به طور کلی از اکثر کشورهای اروپای غربی ها پایین تر است، اگرچه افرادی که در یک زمینه خاص دارای مهارت ها و توانایی های مورد نیاز می باشند و مدرک تحصیلی معتبر دارند، می توانند شغل مناسب با درآمد بالا در این کشور پیدا کنند. افرادی که قصد دارند به همراه فرزندان خود به صربستان مهاجرت کنند، می توانند فرزندان خود را در مدارس و دانشگاه های معتبر ثبت نام کنند.

برای تحصیل در صربستان، دانشگاه های معتبری وجود دارد که در سطح بین المللی شناخته شده می باشند.

برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

رتبه بندینام دانشگاه
1University of Belgrade
2University of Novi Sad
3University of Niš
4University of Kragujevac

دلایل مهاجرت به صربستان

سالانه هزاران تبعه خارجی به دلایل مختلفی مهاجرت به صربستان را برای زندگی بهتر در خارج از کشور انتخاب می کنند. از طرفی دیگر، مهاجرت به صربستان بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال پیشرفت اقتصادی در کشورهای اروپایی هستند. یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت به صربستان موقعیت استراتژیک این کشور است. موقعیت ژئو استراتژیک صربستان در شبه جزیره بالکان یک دارایی برای افرادی است که قصد دارند تجارت خود را در این کشور توسعه دهند. زیرا این کشور ارتباطات متعددی ازطریق هوا، دریا و زمین دارد که موانع بی شماری را در زمینه کسب و کار تسهیل می کند. همچنین با وجود اینکه صربستان در حال ورود به اتحادیه اروپای است، این کشور به بزرگترین مراکز مالی و تجاری در جهان متصل است. علاوه بر این، یک سری موافقت نامه تجارت آزاد و معاهده مالیات مضاعف وجود دارد که توسط صربستان برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی امضا شده است.

برای اینکه با دلایل بیشتری در خصوص مهاجرت به صربستان آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرماییید:

دلایل مهاجرت به صربستانتوضیحات
بهداشت و درمانپزشکی رایگان دولتی در صربستان و همچنین بیمه درمانی خصوصی با قیمت حدود 80€ در سال قابل دریافت است.
سطح بالای آموزشآموزش دولتی و خصوصی در صربستان مطابق با استانداردهای اروپایی است و این مورد یکی از اصلی ترین دلایلی است که این کشور می تواند شما را در صورت تمایل به مهاجرت جذب کند.
روند اخذ اقامتمراحل اخذ اقامت در صربستان بسیار ساده است و تشریفات پیچیده ای ندارد. متقاضیان بریا دریافت مجوزهای مورد نیاز خود نباید خیلی منتظر بمانند.
مالیاتسیستم مالیاتی در صربستان بسیار جذاب است و حتی معافیت هایی در بخش های تجاری خاص مانند حوزه تولید وجود دارد.

در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت به صربستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

 

مهاجرت به صربستان از طریق کار

یکی از متداول ترین روش هایی که اتباع خارجی برای مهاجرت به صربستان پیش گرفته اند، مهاجرت از طریق کار به این کشور است. به دلیل رشد اقتصادی صربستان در دهه گذشته، این کشور با سیل مهاجران از کشورهای مختلف جهان مواجه بوده است. البته لازم به ذکر است که، برای یک مهاجر خارجی که در صربستان کار می کند مجوز کار معتبر مورد نیاز است. این مجوز ها توسط دولت برای یک دوره زمانی خاص معمولا بین 3 تا 12 ماه بسته به قرارداد شما و ماهیت شغل شما صادر می شود. چهار مرحله برای افرادی که قصد کار در صربستان را دارند به شرح زیر می باشد:

  • اخذ اقامت از وزارت امور داخله صربستان
  • ارائه درخواستی توسط شرکتی که شما برای آن کار خواهید کرد تسلیم می شود.
  • باید به صورت جداگانه برای مجوز کار در صربستان نیز درخواست دهید.
  • در نهایت مجوز کار توسط اداره بازار کار صادر می شود.

اخذ ویزا و مجوز برای ورود به خاک صربستان

همانطور که می دانید، کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که ورود به خاک آن نیاز به اخذ ویزا دارد. البته قوانین ویزای این کشور با توجه به کشور مبدا مهاجران متفاوت می باشد. برای مثال، شهروندان ایرانی برای مهاجرت و ورود به خاک کشور صربستان نیاز به اخذ ویزا و مجوز اقامت دارند. ویزا و مجوزهای اقامت در کشور صربستان به دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند.

افرادی که قصد دارند در کشور صربستان مشغول به کار شوند و اقامت این کشور را کسب کنند، حتما باید با ویزا و مجوز اقامت بلند مدت وارد خاک صربستان شوند و هدف از مهاجرت خود را مشخص کنند. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و یا با مراجعه به سایر مقالات موسسه از شرایط و انواع ویزاها و مجوزها برای مهاجرت به کشور صربستان مطلع شوید.

سوالات متداول در خصوص مهاجرت به صربستان

در این بخش از مطلب مفتخریم تا سوالات متداول و مختلف شما عزیزان را در باب مهاجرت به صربستان توضیح دهیم:

  • راه های مهاجرت به صربستان چیست؟ مهاجرت تحصیلی به صربستان-مهاجرت کاری به صربستان-مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت یا کارآفرینی به صربستان-مهاجرت از طریق ازدواج به صربستان. برای هر نوع از مهاجرت فرد یا افراد باید داری شرایط مالی و تحصیلی و کاری مشخصی باشند. در این خصوص به شما مشاوره با متخصصان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را پیشنهاد می کنیم.
  • آیا کشور صربستان برای مهاجرت کاری مناسب است؟ بیکاری در این کشور بسیار زیاد است و هر ساله به همین دلیل شهروندان صربی زیادی به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. به طور کلی توصیه نمی شود که مهاجران بدون اطمینان از شغل به صربستان مهاجرت کنند. حقوق کار در کشور صربستان به طور کلی از اکثر کشورهای اروپای غربی ها پایین تر است، اگرچه افرادی که در یک زمینه خاص دارای مهارت ها و توانایی های مورد نیاز می باشند و مدرک تحصیلی معتبر دارند، می توانند شغل مناسب با درآمد بالا در این کشور پیدا کنند.
  • بهترین دانشگاه هیا صربستان برای تحصیل کدامند؟ University of Belgrade-University of Novi Sad-University of Niš-.University of Kragujevac
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *