مهاجرت تحصیلی در صربستان

ویزای تحصیلی صربستان

ویزای تحصیلی صربستان

افراد زیادی با اخذ ویزای تحصیلی صربستان به این کشور سفر نموده و به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به صورت قانونی می­ پردازند. شهروندان کشورهای بسیاری می ­توانند بدون اخذ ویزای صربستان به این کشور سفر نمایند. به مدت 90 روز در این کشور اقامت گزینند. افراد با هدف های مختلفی به این کشور مراجعت می ­نمایند، دانشجویانی که با قصد ادامه تحصیل و اخذ ویزای این کشور به صربستان سفر می­ نمایند، باید پس از ورود به این کشور در نزدیکترین ایستگاه پلیس صربستان مراجعه نموده و ثبت نام نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان صربی ارائه می ­گردد. دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه­ های صربستان ملزم به یادگیری زبان صربی هستند. البته در مقطع کارشناسی ارشد این کشور تحصیل به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

موسسات آموزشی در صربستان به 3 مرکز دانشگاه ها، کالج های کاربردی و کالج های تحصیلی تقسیم می ­شوند. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های صربستان متفاوت است. امکان تحصیل در صربستان برای شهروندان خارجی وجود دارد. دانشجویان عزیز می­ توانند در این زمینه با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی صربستان

شرایط کلی تحصیل در صربستان

همانطور که پیشتر بیان نمودیم برای اطلاع از شرایط تحصیل در صربستان، دانشجویان پس از ورود به کشور صربستان باید به نزدیکترین ایستگاه پلیس این کشور مراجعه نماید. دانشجویانی که در یکی از هتل های این کشور اقامت دارند، معرفی متقاضی توسط کارکنان هتل مورد نظر انجام می­ گردد. در صورت استفاده از اقامتگاه های خصوصی، خود بایستی ظرف مدت 24 ساعت پلیس این کشور را از حضور خود در صربستان مطلع نماید. مدارک عمومی جهت اخذ ویزای صربستان به قرار زیر می ­باشد:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه یک دعوتنامه خصوصی توسط مقامات این کشور
  • در صورت انجام کار در صربستان فرد بایستی دارای دعوتنامه کاری باشد.
  • یک قطعه عکس 3*4
  • بلیط بازگشت یا برنامه سفر
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را در مدت حضور متقاضی در صربستان اثبات نماید.
  • بیمه سلامت
  • پرداخت هزینه ویزا

مدارک لازم برای اخذ ویزا جهت تحصیل در صربستان

صربستان یکی از کشورهای چند ملیتی است که در مرکز قاره­ اروپا واقع شده است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر بسیاری است که از امکانات و تکنولوژی های پیشرفته ای برخوردار می ­باشد. دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند تجربه تحصیل به زبانی دیگر را نیز کسب نمایند. برای اخذ ویزای تحصیلی علاوه بر مدارکی که در بخش قبل بیان نمودیم بایستی مدارک زیر را نیز به سفارت این کشور ارائه نمود:

  1. اصل پاسپورت دانشجو
  2. ارائه نامه قبولی از وزارت تحصیلی صربستان
  3. تمامی مدارک تحصیلی دانشجو
  4. مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  5. ارائه مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی دانشجو در طول دوره­ تحصیلی متقاضی است.
  6. گواهی عدم سو سابقه کیفری
  7. بیمه سلامت
  8. انگیزه نامه تحصیلی
  9. ارائه نامه قبولی در دانشگاه مورد نظر

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان

مدت زمان صدور مجوز تحصیل در صربستان

دانشجویان می ­توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی صربستان به صورت مستقیم به سفارتخانه صربستان در کشور مبدأ خود و یا به صورت اینترنتی اقدام نمایند. زمان دریافت این ویزا بسته به نوع اقامت دانشجویان و طول دوره­ تحصیلی با یکدیگر متفاوت می­ باشد. برای اقامت های بیش از 90 روز زمان بیشتری برای اخذ ویزای این کشور صرف می­ گردد. دانشجویانی که طول دوره­ تحصیلی بیش از 2 الی 3 سال طول می ­کشد، برای اخذ ویزای تحصیلی باید زمان بیشتری را در نظر بگیرند. زیرا دولت صربستان ­باید تمامی مدارک دانشجوی مورد نظر را بررسی و ارزیابی نمایند. در ضمن بایستی دلیل انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل قانع کننده باشد. در صورتیکه افراد دلیلی منطقی برای اخذ ویزای این کشور بیان ننمایند، این دولت با درخواست آنها موافقت نخواهد نمود.

بطور کلی زمان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان 1 الی 3 هفته می ­باشد. البته در برخی از موارد ممکن است بیش از 3 هفته نیز طول بکشد. بهتر است دانشجویان قبل از رزرو بلیط و اقامت در این کشور ابتدا نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.

هزینه های لازم جهت تحصیل در صربستان

همانطور که می ­دانید سیستم های آموزشی در دانشگاه های صربستان کاملا مطابق با استانداردهای جهانی می باشد. دانشجویان زیادی علاقمند تحصیل در این کشور هستند. تحصیل در صربستان برای شهروندان اروپایی و یا افرادی که دارای ویزای شنگن هستند به صورت رایگان است. اما دانشجویان سایر کشورها بایستی برای تحصیل در این کشور هزینه هایی را پرداخت نمایند. ویزاهای تحصیلی کشور صربستان بسته به طول دوره تحصیلی افراد با یکدیگر متفاوت است. دانشجویان برای دریافت این ویزاها هزینه های مختلفی را پرداخت می­ نمایند. هزینه­ این ویزاها بدین صورت می باشد:

  • هزینه ویزای دوره های تحصیلی که به مدت 90 روز طول می کشد برابر با IQD84800 (دینار) و در صورت تأیید ویزا توسط دولت صربستان باید مبلغIQD3200 (دینار) بابت مهر ویزا به این دولت پرداخت گردد.
  • هزینه ویزا برای دوره های تحصیلی بیش از 180 روز برابر با IQD43200 (دینار)

شرایط دریافت ویزای همراه در صربستان

افرادی که با شهروندان صربستانی ازدواج می ­نمایند، برای اخذ اقامت بایستی پروسه ای را طی نمایند. ازدواج با اتباع صربستانی همانند سایر کشورها دارای قوانینی می­ باشد. افراد برای اخذ اقامت از طریق ازدواج بایستی ابتدا فرمی را تکمیل نمایند. مدارکی را که نشان دهنده ازدواج فرد با تبعه­ صربستانی است را به اداره مربوطه در این کشور ارائه نمایند. ناگفته نماند افراد بایستی ازدواج خود را در یکی از دفاتر رسمی ثبت ازدواج در صربستان به ثبت برسانند. پس از آن تبعه­ خارجی می ­تواند با ارائه تمامی مدارک ازدواج خود اعم از پاسپورت، سند ازدواج و سایر مدارک عمومی اخذ ویزای این کشور به سفارتخانه صربستان مراجعه و جهت اخذ ویزا اقدام نماید.

روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی صربستان جهت تحصیل در این کشور هستند، باید روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به خوبی طی کنند. قبل از آغاز روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان متقاضیان باید مطمئن شوند که تمامی مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور را جمع آوری کرده اند. به طور کلی برای شروع روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان باید یک قرار ملاقات با کنسولگری صربستان در کشور محل اقامت خود رزرو کنید. بنابراین اگر در نزدیکی کنسولگری زندگی می کنید می توانید یک قرار ملاقات در این کشور رزرو کنید و اسناد مورد نیاز را شخصا ارسال کنید. برای درخواست موفقیت آمیز ویزای تحصیلی صربستان باید روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به ترتیب پشت سر بگذارید. همچنین در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف اروپایی را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف اروپاییبرای اینکه بیشتر با روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

روند درخواست ویزای تحصیلی صربستانتوضیحات
فرآیند صدور ویزامنتظر صدور ویزای تحصیلی خود باشید، زیرا زمان پردازش ویزای تحصیلی صربستان تقریبا 30 روز کاری طول می کشد.
ثبت نام ویزای تحصیلی در صربستانپس از دریافت ویزای تحصیلی خود می توانید به صربستان سفر کنید. در عرض 24 ساعت پس از ورود به صربستان حتما باید در اداره پلیس منطقه خود برای ثبت نام ویزا اقدام نمایید.
اقدام برای دریافت مجوز اقامتپس از ثبت نام ویزا در صربستان می توانید برای درخواست مجوز اقامت این کشور نیز درخواست دهید.
ارسال برگه تاییدیه به دانشگاههنگامی که شرایط لازم برای اجازه اقامت موقت را ارائه کردید، برگه تاییدیه به متقاضیان اعطا می شود. داوطلبان باید یک کپی از این برگه را در اختیاز دانشگاه مورد نظر خود قرار دهند.

دوستان عزیز جهت آگاهی در این زمینه می ­توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و راهنمایی های لازم را کسب نمایند.

سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی صربستان

در این قسمت از مقاله در مورد ویزای تحصیلی صربستان سوالات شما را پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی صربستان چیست؟ ارائه گذرنامه معتبر-ارائه یک دعوتنامه خصوصی توسط مقامات این کشور-در صورت انجام کار در صربستان فرد بایستی دارای دعوتنامه کاری باشد.-یک قطعه عکس-بلیط بازگشت یا برنامه سفر-ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را در مدت حضور متقاضی در صربستان اثبات نماید-بیمه سلامت-پرداخت هزینه ویزا- اصل پاسپورت دانشجو-ارائه نامه قبولی از وزارت تحصیلی صربستان-تمامی مدارک تحصیلی دانشجو-مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل-گواهی عدم سو سابقه کیفری-انگیزه نامه تحصیلی-ارائه نامه قبولی در دانشگاه مورد نظر.
  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی صربستان چیست؟ دانشجویان می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی صربستان به صورت مستقیم به سفارتخانه صربستان در کشور مبدأ خود و یا به صورت اینترنتی اقدام نمایند. زمان دریافت این ویزا بسته به نوع اقامت دانشجویان و طول دوره­ تحصیلی با یکدیگر متفاوت می باشد. برای اقامت های بیش از 90 روز زمان بیشتری برای اخذ ویزای این کشور صرف می گردد.
  • برای ویزای تحصیلی صربستان چه زمانی باید مراجعه کنیم؟ بطور کلی زمان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان 1 الی 3 هفته می باشد. البته در برخی از موارد ممکن است بیش از 3 هفته نیز طول بکشد. بهتر است دانشجویان قبل از رزرو بلیط و اقامت در این کشور ابتدا نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند.
  • هزینه ویزای صربستان چقدر است؟ هزینه ویزای دوره های تحصیلی که به مدت 90 روز طول می کشد برابر با IQD84800 (دینار) و در صورت تأیید ویزا توسط دولت صربستان باید مبلغIQD3200 (دینار) بابت مهر ویزا به این دولت پرداخت گردد. هزینه ویزا برای دوره های تحصیلی بیش از 180 روز برابر با IQD43200 (دینار) است.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *