مهاجرت تحصیلی در صربستان

کار دانشجویی در صربستان

کار دانشجویی در صربستان

شرایط کار دانشجویی در صربستان برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد زیرا به راحتی می توانند مشغول به کار دانشجویی در شوند. دانشگاه های کشور صربستان در جهان شناخته شده می باشند. رتبه های بسیار بالایی در رنکینگ های مختلف کسب کرده اند. به همین دلیل، هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های صربستان وارد خاک این کشور می شوند.

دانشجویان دانشگاه های کشور صربستان که قصد دارند از هزینه ها و مخارج تحصیلی خود بکاهند، می توانند مشغول به کار دانشجویی در صربستان شوند. مهاجرت تحصیلی به کشور صربستان با کسب ویزای تحصیلی این کشور و کسب قبولی از دانشگاه های این کشور ممکن می باشد. شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور صربستان و روش های ورود به خاک این کشور، با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

ادامه تحصیل در کشور صربستان

هر ساله دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل وارد خاک این کشور می شوند. دانشگاه های این کشور دارای بهترین امکانات تحصیلی هستند. همچنین کیفیت ارائه موارد درسی در مراکز تحصیلی این کشور نیز بسیار بالا است. ورود به دانشگاه های کشور صربستان با برگزاری آزمون ها و تست های ارزیابی انجام خواهد شد. متقاضیان بایستی برای ورود به دانشگاه های این کشور، نمرات بالایی در آزمون ورودی دانشگاهی کسب کنند. جهت تحصیل در دانشگاه های کشور صربستان متقاضیان بایستی مدارک خود را به همراه ترجمه رسمی و معتبر به صربستان ارسال کنند. در صورت تایید شدن مدارک و قبولی از دانشگاه مورد نظر می توانند اقدام به کسب ویزای تحصیلی کنند.

لازم به ذکر است که نظام آموزشی و پرورشی کشور صربستان تابع قوانین بولونیا می باشد. به یاد داشته باشید که تحصیل در این کشور اروپایی به 2 زبان صربستانی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. اولین مراکز تحصیلی کشور صربستان در قرن هجدهم تاسیس شده اند و کیفیت بسیار بالایی دارند. هزینه ها و مخارج تحصیل در صربستان بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی می باشند. این موضوع باعث جذب دانشجویان بسیاری به این کشور شده است. در ادامه شما عزیزان اطلاعات بیشتری درباره شرایط تحصیل در کشور گرجستان و همچنین شرایط کار دانشجویی در گرجستان کسب خواهید کرد.

بررسی شرایط کار دانشجویی در صربستان

کار ضمن تحصیل در کشورهای مختلف وجود دارد. متقاضیان خارجی در کشورهای گوناگون مشغول به کار ضمن تحصیل می شوند. کار ضمن تحصیل به دانشجویان کمک می کند تا بخشی از هزینه های تحصیل و اقامت خود را پرداخت کنند. متقاضیان با کار دانشجویی بخش بزرگی از مخارج خود را پرداخت کنند. کار ضمن تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی و همچنین آسیایی شرایط خاص خود را دارد. دانشجویان می توانند براساس قوانین تعیین شده توسط سیستم آموزشی مشغول به کار دانشجویی قانونی شوند.

کار دانشجویی در صربستان به صورت هفتگی می باشد. متقاضیانی که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند می توانند به صورت پارت تایم کار کنند. از هزینه های تحصیلی و اقامت خود بکاهند. پارت تایم بودن کار دانشجویی در کشورهای مختلف به دلیل تمرکز دانشجویان بر روی برنامه های تحصیلی می باشد. در اکثر کشورهای دنیا کار ضمن تحصیل به صورت پارت تایم و پاره وقت می باشد. تایم کار دانشجویان در کشور صربستان از 20 الی 30 ساعت در هفته می باشد. دانشجویان دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا می توانند با یافتن شغل مناسب، مشغول به کار دانشجویی در صربستان شوند. شرایط کار در صربستان را در مقاله مذکور بررسی بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل و کار دانشجویی در صربستان

همانند سایر کشورهای دنیا، جهت تحصیل در صربستان و کسب ویزای تحصیلی این کشور متقاضیان و دانشجویان بایستی شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. مدارک و شرایط لازم جهت تحصیل در کشور صربستان به صورت زیر می باشد:

  • کامل کردن فرم های دانشگاهی
  • ارائه پرونده سوابق تحصیلی به صورت کامل به همراه ترجمه رسمی
  • ارائه مدرک زبان معتبر و رسمی
  • ارائه 2 نسخه کپی از مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم
  • کسب قبولی در آزمون قبولی دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • داشتن توان مالی کافی

همچنین کسب ویزای تحصیلی با داشتن مدارک و شرایط زیر ممکن می باشد:

  1. داشتن پاسپورت معتبر
  2. کسب دعوت نامه از دانشگاه
  3. 6 عدد عکس
  4. انگیزه نامه
  5. داشتن توان مالی کافی
  6. داشتن بیمه
  7. پرداخت هزینه های مربوطه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل و کار دانشجویی در صربستان

نظام آموزشی در کشور صربستان

سیستم آموزش و پرورش در کشور صربستان در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. این امر باعث جذب دانشجویان بین المللی بسیار زیادی به این کشور اروپایی شده است. دانشگاه های این کشور دارای رنک های بسیار بالا در رنکینگ های مختلف جهانی می باشند. به همین دلیل دانشگاه های صربستان در سراسر جهان شناخته شده می باشند. شرایط تحصیل در صربستان برای دانشجویان خارجی بسیار مناسب می باشد. دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه، در خوابگاه های دانشجویی ساکن شوند. مراحل ورود به دانشگاه های کشور صربستان به صورت زیر می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی به همراه مدرک زبان انگلیسی معتبر به دانشگاه مورد نظر
  • کسب قبولی و شرکت در دوره های زبان صربی
  • اتمام دوره های زبان و سپس شرکت در آزمون ورودی دانشگاه
  • کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • مراجعه به سفارت و کنسولگری کشور صربستان جهت کسب ویزای تحصیلی

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های صربستان را دارند، حتما باید مدرک دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را به همراه مدارک زبان معتبر به دانشگاه مورد نظر تحویل دهند. دانشجویان جهت ورود به مراکز تحصیلی کشور صربستان حتما باید سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشند. سال تحصیلی در این کشور از مهر ماه شروع می شود. دانشجویان بایستی 3 دوره 10 هفته ای و یا 2 دوره 15 هفته ای جهت تحصیل حضور داشته باشند. لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان صربستان در زمان تحصیل بیمه می شوند.

قوانین کار دانشجویی در صربستان

اتباع خارجی که به دنبال کار دانشجویی در صربستان هستند، باید قبل از شروع کار در این کشور با قوانین کار دانشجویی صربستان به خوبی آشنا شوند. البته بسته به ویزای خود مجوزهای خاصی خواهید داشت که چگونه می توانید حین تحصیل در صربستان کار کنید. از مهمترین قوانین کار دانشجویی در صربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوانین کار دانشجویی در صربستانتوضیحات
تعیین زمان کاریکار دانشجویی در صربستان در یک دوره هفت روزه آغاز می شود که از دو شنبه شروع می شود و در یک شنبه به پایان می رسد. که دانشجویان مجاز به کار دانشجویی حداکثر 20 ساعت در هفته هستند.
کار دانشجویی به عنوان مسئولهمچنین دانشجویان بین المللی می توانند به عنوان مسئول تعطیلی اتحادیه دانشجویی تا 2 سال در این کشور مشغول به کار شوند.
کار با ویزای دانشجویی پاره وقتاگر متقاضیان ویزای دانشجویی برای دوره پاره وقت دارند، حق انجام هیچ کاری چه به صورت پولی و بدون دستمزد را در صربستان ندارند.

کار دانشجویی در صربستان بعد از اتمام دوره

دانشجویان بین المللی آینده نگر، که به دنبال کار دانشجویی در صربستان بعد از اتمام دوره هستند، این کشور بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. به طور کلی هنگامی که دوره دانشجویان به طور رسمی به پایان رسید، داوطلبان به عنوان تعطیلات طبقه بندی می شوند. بنابراین دانشجویان می توانند تا 4 ماه یا تا زمانی که ویزای دانشجویی شما منقضی شود در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که اگر قصد دارید بعد از دوره تحصیلی خود به یک شغل دانشجویی تمام وقت در صربستان بپردازید باید وضعیت ویزای دانشجویی خود را تغییر دهید. همچنین ممکن است بتوانید، حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ تکمیل دوره تحصیلی خود در صربستان برای مجوز به عنوان کارگر ماهر در صربستان درخواست دهید. در نمودار زیر می توانید روند درخواست برای کار دانشجویی در صربستان بعد از اتمام دوره را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست برای کار دانشجویی در صربستانهموطنان عزیز می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. از شرایط کار دانشجویی در صربستان، اقامت در این کشور و همچنین شرایط کسب کارت آبی اتحادیه اروپا اطلاعات لازم را کسب کنند.

سوالات متداول در خصوص کار دانشجویی در صربستان

کار دانشجویی در صربستان همواره باعث ایجاد سوالات پیچیده ای در ذهن متقاضیان می شود، به همین جهت در این بخش از مقاله قصد داریم به تعدادی از این سوالات پاسخ دهیم:

  • پرتقاضا ترین مشاغل جهت کار دانشجویی در صربستان چه مشاغلی هستند؟ مشاغل بسیاری برای افرادی که قصد کار ضمن تحصیل در صربستان را دارند وجود دارد، اما مهمترین آنها شامل پیک، بارمن، تدریس خصوصی و کار در رستوران می شود.
  • آیا پیدا کردن کار دانشجویی در صربستان کار دشواری است؟ پیدا کردن کار دانشجویی در صربستان با رعایت الزامات کار دانشجویی در این کشور بسیار ساده است. برخی از این الزامات شامل زبان، تحصیلات و ملیت متقاضیان می شود.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *