مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته مهندسی شیمی در سوئیس

رشته مهندسی شیمی در سوئیس

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در سوئیس از جمله مواردی می باشد که توانسته سالانه ذهن دانشجویان زیادی را به سمت خود سوق دهد. سوئیس کشور کوچکی که در قلب رشته کوه های آلپ در اروپای غربی واقع شده است. این کشور برای دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور محبوب است. این کشور که با فرانسه، آلمان و ایتالیا هم مرز است. فرصت کافی برای بازدید از دیگر کشورهای متنوع فرهنگی را به شما می دهد. در حالی که این کشور به دلیل برتری آکادمیک شناخته شده است، به لطف جمعیت چند زبانه این کشور، اگر می خواهید زبان دوم را انتخاب کنید، مکان خوبی برای تحصیل است.

بسته به جایی که مطالعه می کنید، می توانید با آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا رومانش آشنا شوید. هر منطقه زبانی نهادها، سنت ها و فرهنگ های مخصوص به خود را دارد. بنابراین، قبل از رفتن تحقیق کنید. در اوقات فراغت می‌توانید کشوری را که به طور گسترده به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان شناخته می‌شود، کشف کنید. کوه ‌های آلپ بر 60% از کشور تسلط دارند. اما مناظر خیره‌کننده آن چیزی نیست که ارائه می‌شود. می توانید از جشنواره های هنری و موسیقی در مراتع این کشور و بازدید از تئاترها و موزه ها در کلان شهرها لذت ببرید. در ماه های زمستان شما این فرصت را خواهید داشت که در ورزش هایی مانند اسکی، هاکی روی یخ و اسکیت شرکت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشتار به بررسی رشته مهندسی شیمی در سوئیس پرداخته اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در سوئیس

آموزش عالی در این کشور شامل 10 دانشگاه کانتونی (منطقه ای) و 2 موسسه فناوری فدرال است. قدیمی ترین موسسه، دانشگاه برن، در سال 1460 تاسیس شده است. از طرفی، جوان ترین موسسه، دانشگاه لوسرن است که در سال 2000 افتتاح شد. این کشور از فرآیند بولونیا براساس سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپایی (اعتبارات ECTS) پیروی می کند که به دانشجویان بین المللی امکان می دهد به راحتی مدارکی را که در این کشور کسب می کنند به مؤسسات اصلی خود منتقل کنند.

در این کشور همچنین می توانید دانشگاه های دولتی و خصوصی علوم کاربردی، موسسات آموزش عالی مانند IHEID معتبر در ژنو، موسسات آموزش عالی هنر و موسیقی و دانشگاه های آموزش معلمان را بیابید. سیستم آموزشی این کشور به دلیل استانداردهای بالای علمی، خروجی های تحقیقاتی مورد توجه و روش های آموزشی دانشجو محور در سطح بین المللی مشهور است. تحصیلات عالی در این کشور از فرآیند بولونیا پیروی می کند و به 3 دوره برنامه با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شود.

رشته مهندسی شیمی در سوئیس خواستارترین افراد حرفه ای است. همیشه نیاز به مهندسان ماهر در سراسر جهان وجود دارد. تحصیل در رشته مهندسی در این کشور فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی در عرصه جهانی فراهم می کند. تقاضا برای مهندسانی که در موسسات معتبر تحصیل کرده اند در هر بخش، از پزشکی، ارتباطات گرفته تا سیستم های حمل و نقل، بسیار زیاد است.

دانشجویان برای تحصیل این برنامه می توانند دانشگاه های زیر را انتخاب کنند:

  • فدرال پلی تکنیک لوزان
  • موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ

جدول زیر رتبه جهانی دانشگاه های ذکر شده را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های مهندسی شیمی
فدرال پلی تکنیک لوزان7020
موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ2669

مشاغل رشته مهندسی شیمی در سوئیس

مشاغل رشته مهندسی شیمی در سوئیس

فارغ التحصیلان رشته مهنسی شیمی در سوئیس از دانش خود از علوم و ریاضیات برای بهبود فرآیندها و تجهیزات مورد استفاده در فرآوری مواد شیمیایی و یافتن راه حل هایی برای مشکلات بسیاری از صنایع استفاده می کنند. آن ها فرآیندها و داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند، تحقیقات و آزمایش ها را انجام می دهند و برنامه هایی را برای بهینه سازی عملیات کارخانه توسعه می دهند.

مهندسان شیمی یا مهندسان فرآیند، بر فرآیند تبدیل مواد خام به محصولات جدید در زمینه هایی مانند حفاظت از محیط زیست، داروسازی، بیوتکنولوژی، انرژی و تولید مصرف کننده نظارت می کنند. وظایف آن ها شامل طراحی رویه هایی برای جداسازی عناصر شیمیایی مختلف و پیکربندی مجدد آن ها، آزمایش محصولات به دست آمده و طراحی تنظیمات تجهیزات برای ایمنی و کارایی بهینه است. مهندسان شیمی بسیاری از مسائل علمی و فنی مرتبط با فرآیند تولید محصولات را انجام می دهند.

برخی از وظایف و مسئولیت های معمول آن ها عبارتند از:

  • توسعه فرآیندهای تولیدی که ضایعات را به حداقل می رساند و کیفیت محصولات نهایی را افزایش می دهد.
  • نظارت و آزمایش فرآیندها و محصولات موجود در تمام مراحل تولید
  • توسعه و اجرای روش های ایمنی برای کارکنانی که با مواد خطرناک کار می کنند.
  • طراحی، برنامه ریزی و اجرای چیدمان تجهیزات ساخت به منظور بهینه سازی تولید و کاهش هزینه ها
  • به روز ماندن با فرآیندهای تولید جدید و در حال ظهور
  • ایجاد و ارائه گزارش تحلیل هزینه به مدیریت بالا

حقوق ماهیانه کار در سوئیس برای مهندسان شیمی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در سوئیس برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل در سوئیس

دانشگاه های دولتی این کشور بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل است که هزینه تحصیل در سوئیس در مقایسه با هزینه هایی که توسط دانشگاه های بریتانیا یا ایالات متحده دریافت می شود مقرون به صرفه تر است. دانشجویان بین المللی که در یک برنامه تبادل به این کشور می آیند هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند.

متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی در سوئیسدانشگاه های خصوصی این کشور معمولا شهریه های بالاتری دارند که می تواند به 43000€ (یورو) در سال برسد. برخی از دانشگاه ها در صورتی که دانشجویان هنگام شروع برنامه تحصیلی تمام مبلغ را پرداخت کنند، تخفیف می دهند. برای برخی از مقاطع تحصیلی، شهریه براساس تعداد کل دروس یا واحدها محاسبه می شود.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در سوئیس

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های این کشور، دانشجویان بین المللی باید فرم درخواست را پر کرده و همراه با مدارک پشتیبان ارائه کنند. الزامات مدارک با تخصص و دانشگاه مهندسی در این کشور که انتخاب می کنید متفاوت است.

با این حال، مدارک عمومی مورد نیاز شما عبارتند از:

  • نتایج تحصیلی و ریز نمرات
  • مدرکی مبنی بر دانش کافی زبان انگلیسی
  • مدرک کارشناسی (برای کارشناسی ارشد)
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه
  • خلاصه سوابق کاری
  • بیانیه هدف (در صورت نیاز)
  • مدرک سابقه کار (در صورت وجود)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل درباره مهاجرت تحصیلی به سوئیس دارند و شما می توانید را از طریق مشاورین این مجموعه دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *