مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته مهندسی شیمی در سوئد

رشته مهندسی شیمی در سوئد

تحصیل رشته مهندسی شیمی در سوئد با توجه به شرایط عالی تحصیلی این کشور و بازار کار عالی یکی از بهترین گزینه ها است. این کشور از غرب و شمال با نروژ، از شرق با فنلاند همسایه است و در جنوب غربی با یک پل به دانمارک متصل می شود. این کشور با 450295 کیلومتر مربع بزرگترین کشور اروپای شمالی، سومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا و پنجمین کشور بزرگ اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر استکهلم است. این کشور دارای جمعیت کل 104 میلیون نفر است، و تراکم جمعیت 25 نفر در هر کیلومتر مربع می باشد. بیشترین غلظت در نیمه مرکزی و جنوبی کشور است. جهت اطلاع از رشته مهندسی شیمی در سوئد تا آخر این نگارش با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در سوئد

امروزه، 39 موسسه آموزش عالی در این کشور حق اعطای مدارک دوره سوم را دارند. 15 جایزه اضافی فقط مدارک دوره اول یا دوره دوم وجود دارد. تقریبا تمام مؤسسات آموزش عالی این کشور دولتی هستند. برنامه های دانشگاهی این کشور از طرح بولونیا پیروی می کند و از سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کند.

جدول زیر طول دوره و اعتبارت آن ها را نشان می دهد:

دورهتعداد اعتباراتطول دوره
کارشناسی180 ECTS3 سال
کارشناسی ارشدبین 60 تا 120 ECTS2 سال

در مجموع، این کشور حدود 100 برنامه کارشناسی و 900 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برنامه های مقطع دکترا (PhD) معمولا حداقل 4 سال تحقیقات آکادمیک را می طلبد. کسانی که در یک برنامه دکترا ثبت نام می کنند از نظر فنی به عنوان “دانشجو” دیده می شوند، اما برنامه های دکترا در این کشور بیشتر شبیه مشاغل تمام وقت هستند. یکی از مزایای این کار این است که به دانشجویان دکترا معمولا مانند کارمندان عادی حقوق ماهانه کامل پیشنهاد می شود. موقعیت های دکترا توسط خود دانشگاه های این کشور تبلیغ می شود.

دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در سوئد عبارتند از:

  • موسسه سلطنتی فناوری
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز
  • دانشگاه صنعتی لولیا

نمودار زیر رتبه جهانی دانشگاه های بالا را بررسی کرده است:

رتبه جهانی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در سوئد

مشاغل رشته مهندسی شیمی در سوئد

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی در سوئد مسئول توسعه فرآیندهای صنعتی جدید و طراحی کارخانه ‌ها و تجهیزات فرآیند جدید یا اصلاح فرآیندهای موجود هستند. فرآیندهایی که آن ها به وجود می آورند برای تولید محصولات مختلف از نفت و گاز گرفته تا غذا و نوشیدنی استفاده می شود.

نقش می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آزمایش فرآیندهای جدید
  • جمع آوری داده های مورد نیاز برای بهبود و اصلاح
  • نظارت بر ساخت کارخانه های جدید
  • استفاده و توسعه نرم افزار شبیه سازی فرآیند برای کارکرد بهترین روش های تولید
  • خرید و نصب تجهیزات
  • با استفاده از اصول علمی مرتبط با قدر، تکانه، انتقال حرارت و غیره
  • نظارت بر عملیات کارخانه
  • بررسی و عیب یابی مشکلات کارخانه و فرآیند
  • برنامه ریزی و هماهنگی کار در مهلت های زمانی محدود و در چارچوب بودجه های مالی
  • حصول اطمینان از اینکه تجهیزات مطابق مشخصات و ظرفیت های مناسب کار می کنند.
  • ارزیابی ایمنی و مسائل زیست محیطی
  • ارتباط با مهندسان و متخصصان نصب و پروژه
  • تضمین شرایط کار ایمن و رعایت قوانین ایمنی و بهداشت

این کشور خانه تعدادی از شرکت ‌های موفق بین‌المللی است. همچنین برخی از هیجان ‌انگیزترین استارت ‌آپ ‌های سال‌های اخیر فکر Skype یا Spotify در این کشور بوده است. بین المللی بودن چنین کارفرمایی و همچنین تسلط بالای زبان انگلیسی در میان مردم این کشور باعث می شود که فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند. حتی اگر دانش سوئدی آن ها محدود باشد. دولت این کشور همچنین تلاش هایی را برای کاهش تشریفات اداری برای اتباع خارجی که به دنبال پیوستن به نیروی کار محلی هستند، انجام داده است.

حقوق ماهیانه کار در سوئد برای مهندسان شیمی در نمودار زیر نشان داده شده است. ارقام زیر به کرون سوئد می باشد:

حقوق ماهیانه کار در سوئد برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل در سوئد

تقریبا 40 دانشگاه در این کشور واقع شده اند که بسیاری از آن ها در رتبه های برتر جهانی قرار دارند. این کشور یکی از پیشگامان اروپایی برای تغییر تحصیل به زبان انگلیسی بوده است و 900 درجه عالی را برای انتخاب ارائه می دهد. هزینه تحصیل در سوئد برای شهروندان اتحادیه اروپا EEA و کسانی که دارای مجوز اقامت دائم این کشور هستند رایگان است. دیگران ممکن است مجبور به پرداخت شهریه باشند که معمولا بین 80000SEK تا 140000SEK (کرون) در سال متغیر است. همچنین برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا و EEA هستند هزینه درخواست وجود دارد.

ویزای تحصیلی رشته مهندسی شیمی در سوئد

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و EEA نیازی به درخواست ویزای تحصیلی سوئد یا اجازه اقامت ندارند. با این حال، اگر آن ها بیش از 1 سال در سوئد بمانند. به طوری که، با توجه به طول دوره تحصیلی بسیار محتمل است. باید در ثبت نام جمعیت این کشور ثبت نام کنند و یک شماره هویت شخصی دریافت کنند.

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند باید برای ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت اقدام کنند. ویزای دانشجویی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و EEA است که فقط قصد دارند کمتر از 90 روز در این کشور بمانند و تحصیل کنند. برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و EEA که بیش از 90 روز برای تحصیل خود در این کشور اقامت خواهند داشت، اجازه اقامت لازم است.

ویزای تحصیلی رشته مهندسی شیمی در سوئد

کار حین تحصیل در سوئد

هیچ محدودیتی در مورد میزان کار شما در حین تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این کشور وجود ندارد. با این حال، تحصیل شما باید همیشه اولویت اصلی شما باشد و هیچ گونه شغلی نباید در تحصیل شما اختلال ایجاد کند. هنگامی که برای تمدید مجوز خود درخواست می کنید، باید پیشرفتی که در برنامه خود داشته اید را نشان دهید. اگر نمرات شما در نتیجه کار کاهش یابد، ممکن است نتوانید تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهید.

اگر می خواهید پس از فارغ التحصیلی به کار و زندگی در این کشور ادامه دهید، می توانید ویزای خود را به مدت 6 ماه تمدید کنید تا به دنبال کار بگردید. هنگامی که شما شغل تمام وقت دارید، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور یا سایر کشورهای دیگر را دارند برای مشاوره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *