مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته مهندسی شیمی در تایلند

رشته مهندسی شیمی در تایلند

رشته مهندسی شیمی در تایلند در بیش از 20 دانشگاه به صورت گسترده ارائه میشود. دوره ها به زبان تایلندی و انگلیسی در این دانشگاه ها تدریس میشوند. مهندسی شیمی در این کشور رشته ای مهم محسوب شده و هر سال تعداد دانشجویان زیادی این رشته را تحصیل می کنند. از سال 1990 انجمن مهندسی شیمی تایلند افتتاح شده و 21 دانشگاه عضو این انجمن هستند. 3 رشته اصلی ارائه شده در تایلند در رشته شیمی شامل مهندسی شیمی، شیمی صنعتی و فناوری شیمی است. علاقه مندان به این رشته ها می توانند با پذیرش در دوره های ارائه شده در دانشگاه های تایلند در این برنامه ها شرکت کنند. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از خدمات ویژه مهاجرتی و کسب انواع ویزا بهره مند شوید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در تایلند

رشته مهندسی شیمی پدیده های فیزیکی و شیمیایی شامل دستکاری ماده و انرژی مولکولی را که بر اساس اصول اصلی مانند بقای جرم، تکانه و انرژی ایجاد شده و در عین حال حوزه های متنوعی از فناوری را در بر می گیرد، ادغام می کند. این فلسفه از طیف وسیعی از دانش از جمله ترمودینامیک، سینتیک، کاتالیزورها، شیمی، زیست ‌شناسی مولکولی، پدیده‌ های انتقال، کنترل فرآیند و غیره برای حل مسائل پیچیده و عملی استفاده می ‌کند. مهندسی شیمی یک رشته تحصیلی پویا و پر جنب و جوش با کاربردهای گسترده است. با ظهور فناوری ‌های جدید و با رشد صنعت، این فناوری متنوع می‌ شود. تحصیل رشته مهندسی شیمی در تایلند در مقاطع مختلف در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه های زیر امکان پذیر است:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه ماهیدول
2دانشگاه کاستسارت
3دانشگاه بورافا
4دانشگاه چولالنگ کورن
5دانشگاه چیانگ می
6دانشگاه کینگ موگکوت
7دانشگاه ماهاناکورن
8دانشگاه نارسوان
9دانشگاه پرینس سونگلا

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه کینگ موگکوت تایلند

دپارتمان مهندسی شیمی، دانشگاه فناوری کینگ مونگکوت شمال بانکوک در سال 1984 تاسیس شد. وظیفه اصلی این دپارتمان ایجاد فارغ التحصیلانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی است که بتوانند در موقعیت مهندس شیمی، مهندسان فرآیند شیمی و محققین در صنایع شیمیایی، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی و سایر صنایع مرتبط در تایلند و کشورهای خارجی فعالیت کنند.

برنامه های ارائه شده در این رشته:

  • برنامه لیسانس مهندسی در مهندسی شیمی
  • برنامه لیسانس مهندسی در مهندسی شیمی (برنامه بین المللی)
  • برنامه کارشناسی ارشد مهندسی در مهندسی شیمی
  • دکتری فلسفه در رشته مهندسی شیمی

برنامه طراحی شده همچنین شامل آموزش گسترده در علوم انسانی، علوم اجتماعی و تکنیک های مدیریتی است، بنابراین دانشجویان احساس مسئولیت و آگاهی را ایجاد می کنند که در آن تصمیمات مهندسی گرفته و اجرا می شود. دانشجویان باید تشویق شوند تا برای حل مسئله از تفکر خارج از چارچوب استفاده کنند. در نهایت، دپارتمان می ‌خواهد دانشجویان خود را تشویق و به چالش بکشد تا به جامعه جهانی شده و نحوه خدمت بهتر به شهروندان جهان نگاه کنند.

هزینه تحصیل در تایلند در اینجا بررسی شده است.

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه چولالنگکورن در تایلند

این دانشگاه به دانشجویان ترکیبی منحصر به فرد از تحقیقات و فرصت های آموزشی را ارائه می دهد که به دنبال رسیدگی به مشکلات چالش برانگیز صنایع جدید و نوظهور هستند. یکی از منابع اصلی قدرت برای این بخش، کیفیت بالای اعضای هیئت علمی و بدنه دانشجویان تحصیلات تکمیلی آن است. دپارتمان مهندسی شیمی در دانشگاه چولالنگکورن بازیگری پویا در خط مقدم فناوری‌ های مهندسی شیمی در منطقه است. این دانشگاه بزرگترین دانشکده مهندسی شیمی را در تایلند دارد. این بدان معناست که آنها می توانند مهندسی شیمی را هم به طور گسترده و هم عمیق پوشش دهند. در Chulalongkorn، مهندسی شیمی یکی از بخش هایی است که به طور مداوم خود را با سبک زندگی دنیای مدرن وفق می دهد. با درگیر شدن در این جامعه، با بسیاری از دوره های آموزشی جدید و موضوعات تحقیقاتی جذاب روبرو خواهید شد.

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه چولالنگکورن تایلند

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه چولالنگکورن تایلند

مهندسی شیمی شامل دگرگونی ‌های مولکولی شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی از زیر مولکولی به ماکروسکوپی و تحلیل، سنتز و عملکرد چنین سیستم ‌هایی است. تحصیلات تکمیلی هم آموزش دقیق در رشته اصلی مهندسی شیمی و هم فرصت تمرکز بر بخش های خاص را فراهم می کند. دانشجویان علاوه بر تکمیل 4 مورد اصلی موضوع در ترمودینامیک، مهندسی واکنش، ریاضیات و پدیده ‌های حمل و نقل، یک آزمایشگاه تحقیقاتی را برای تخصص انتخاب می‌ کنند:

  • مبانی مهندسی شیمی
  • مهندسی کاتالیز و واکنش
  • مهندسی کنترل و سیستم ‌ها
  • مهندسی بیوشیمی
  • فناوری ذرات
  • پلیمر
  • مهندسی و مهندسی شیمی محیط زیست

برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در برنامه، حداقل معدل دانشجو مشخص نشده است، اما حداقل نمره دانشجویان پذیرفته شده در سال های اخیر 2.75 (A = 4.0) است. یک دانشجوی ممتاز با مدرک در سایر شاخه های مهندسی یا علوم ممکن است برای پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد درخواست دهد، اما ملزم به گذراندن دوره های اضافی در مقطع کارشناسی مهندسی شیمی اساسی است.

حقوق مهندسین شیمی در تایلند

طبق بررسی های صورت گرفته حقوق ماهیانه کار در تایلند برای مهندسین شیمی به صورت متوسط به میزان 150000THB (بات تایلند) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 1800000THB (بات تایلند) در سال است. همچنین مهندسین شیمی تازه کار در تایلند در حدود 74800THB (بات تایلند) در ماه درآمد دارند. این در حالی است که مهندسین شیمی با تجربه و سابقه کار بالا در حدود 232000THB (بات تایلند) درآمد هستند.

مقایسه میزان حقوق مهندسین شیمی در تایلند با سایر مشاغل در تایلند در زیر قابل مشاهده است:

مقایسه حقوق مشاغل در تایلند (بات)

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه ماهیدول تایلند

گروه مهندسی شیمی، دانشگاه ماهیدول، به عنوان یکی از 10 دانشکده مهندسی شیمی برتر در کشور رتبه بندی شده است که مهندسان شیمی را در بخش های صنعتی تایلند و جهانی تولید می کند. همه اعضای دانشگاهی با 2 استاد خارجی مدرک دکترا می گیرند و به بررسی ایده تحقیقاتی جدید در زمینه های مختلف برای حل مشکلات نظری و عملی مرتبط با مهندسی شیمی ادامه می دهند. مهندسی شیمی شاخه ای از مهندسی است که علوم فیزیکی، ریاضیات و اقتصاد را به منظور طراحی و کنترل فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی تبدیل به محصولات خاص و همچنین توسعه عملکرد فرآیندهای مربوط به ایمنی و اثرات زیست محیطی بزرگ به کار می گیرد.

گروه های تجاری مرتبط با مهندسی شیمی:

  • صنعت نفت و پتروشیمی
  • صنعت الکترونیک
  • صنعت خودرو
  • صنعت محصولات صنعتی
  • صنعت محصولات مصرفی
  • صنایع غذایی و آشامیدنی

مشاغل:

  • مهندس فرآیند
  • محقق
  • مهندس تولید
  • مهندس پروژه
  • برنامه ریز کسب و کار
  • مهندس مشاور یا شیمیدان

جهت کار در این کشور لیست مشاغل مورد نیاز تایلند را بررس کنید. ضمن اینکه می توانید از مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای بررسی بیشتر کشورهای برتر جهت تحصیل و کار رشته شیمی مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *