مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته مهندسی شیمی در ترکیه

رشته مهندسی شیمی در ترکیه

رشته مهندسی شیمی در ترکیه در دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی ارائه می شود. هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی متفاوت است. رشته مهندسی شیمی یکی از رشته های مهم و اصلی در مهندسی و علوم طبیعی است. ترکیه کشور همسایه می تواند محلی مناسب برای تحصیل رشته مهندسی شیمی و سپس ادامه تحصیل در کشورهای بهتر باشد. زبان تحصیل در ترکیه هم انگلیسی و هم ترکیه ای است. اگر زبان اول شما انگلیسی نیست یا مدرک ورود شما در رسانه انگلیسی (از یک موسسه تایید شده) به دست نیامده است، باید مدرکی دال بر مهارت خود در زبان انگلیسی ارائه دهید. در ادامه این نگارش تهیه شده توسط گروه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده می توانید اطلاعاتی درباره دانشگاه ها برنامه های رشته مهندسی شیمی کسب کنید.

معرفی رشته مهندسی شیمی در ترکیه

شیمی دانش بنیادی است که در تمامی شاخه ‌های زندگی نقش فعالی دارد، فعالیت ‌های تحقیقاتی محاسباتی و فناوری را گردآوری می ‌کند و همچنین نقطه عطف اقتصاد دانش ‌بنیان است. هدف اصلی تحصیل مهندسی شیمی در ترکیه تربیت دانشجویان به‌ عنوان دانشمندی است که قادر به انجام تحقیقات برای حل مسائل شیمی بنیادی و کاربردی و تجهیز دانشجویان به مهارت ‌های عملی برای توسعه روش‌ ها و تکنیک‌ های رایج باشد. از سوی دیگر، هدف مهندسی شیمی ارتقای فرآیند تولید است که تغییرات شیمیایی و فیزیکی رخ می دهد. این فرآیندها از انواع عملیات شیمیایی و فیزیکی سازگار تشکیل شده اند. ماموریت یک مهندس شیمی طراحی فرآیندها، انجام آزمایشات گسسته و پیوسته، اعمال در صنعت و کنترل نتایج است.

در دانشگاه های دولتی ترکیه رشته مهندسی شیمی به عنوان یک تخصص اصلی ارائه می شود. در دانشگاه های خصوصی نیز دوره های مختلفی در رشته مهندسی ارائه می شوند. برخی از دانشگاه های معتبر ترکیه ای جهت تحصیل رشته مهندسی شیمی ارائه شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی استانبول
2دانشگاه فنی خاورمیانه
3دانشگاه بوگازیچی
4دانشگاه فنی ییلدیز
5دانشگاه سابانچی
6دانشگاه گازی
7دانشگاه بیلکنت
8دانشگاه فیرات
9دانشگاه هچتپه

تحصیل رشته مهندسی شیمی در ترکیه

مهندسی شیمی و شیمی کاربردی چنین برنامه ای چند رشته ای است که با رشته های مختلف مانند انرژی، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، فرآوری مواد غذایی، نساجی، پلاستیک، رنگ، آرایشی و بهداشتی، فناوری زیست محیطی و فناوری مواد پیشرفته با زیست شناس، شیمیدان مرتبط است. و مهندسان شیمی از این منظر هدفشان اولویت دستیابی به برتری و افزایش رقابت و عملکرد با مطالعات علمی و تحقیق و توسعه است. از آنجایی که دانشگاه های ترکیه معتقد هستند که همکاری در هر زمینه ای به طور طبیعی وجود دارد، این بخش می تواند به ویژه در زمینه مهندسی مواد، تولید، صنعتی، برق و الکترونیک، انرژی، مکانیک، خودرو، عمران و مهندسی مکاترونیک کار کند.

زبان تدریس در گروه های مهندسی شیمی در ترکیه به زبان انگلیسی و ترکیه ای است. تعداد واحدهای مورد نیاز برای مدرک کارشناسی مهندسی شیمی 153 واحد می باشد. همچنین دانشجویان باید در 20 روز هفته در آزمایش کارآموزی تابستانی در پایان دوم و دوم شرکت کنند. سال سوم دانشجویان باید تاییدیه مثبت سازمانی را که کار می کند و گزارش کارآموزی را در پایان دوره کارآموزی به بخش ارسال کنند. کارآموزی یکی از مهمترین عناصر در آموزش مهندسی پذیرفته شده است.

کار در رشته مهندسی شیمی در ترکیه

کار در رشته مهندسی شیمی در ترکیه

مهندسی شیمی در ترکیه یکی از 4 رشته مهندسی اساسی است که در آن دانش جامع ریاضیات، شیمی و سایر علوم طبیعی که با مطالعه، تجربه و تمرین به دست می ‌آید، برای تبدیل مواد اولیه به محصولات مختلف به نفع بشر به کار می‌رود. به طراحی و بهره برداری از کارخانه ها و تجهیزات برای انجام چنین کارهایی می پردازد. نقش مهمی در پیشرفت ‌ها و نوآوری ‌های فناوری امروزی دارد. این شامل تمام زمینه های مطالعاتی پویا است که مورد توجه جامعه قرار می گیرد، مانند:

  • مهندسی سیستم فرآیند
  • مهندسی پتروشیمی
  • نانو تکنولوژی
  • بیوتکنولوژی
  • فناوری های زیست محیطی
  • فناوری های غذایی
  • سیستم های انرژی

مهندسان شیمی در کارخانه ‌های صنعتی، آزمایشگاه ‌ها، سازمان ‌های پروژه ‌های خصوصی و دولتی و پتروشیمی، مواد شیمیایی اساسی، شکر، مواد غذایی، سیمان، سرامیک، داروسازی، نساجی، رنگ، فلز، کود، صنایع پلاستیک، صنایع دریایی و دفاعی و زمینه های مراقبت های بهداشتی با انجام خدمات طراحی، بهره برداری و پشتیبانی فعلیت می کنند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان مهندسی شیمی فرصت بسیار خوبی برای کارآفرین شدن دارند.

حقوق مهندسین شیمی در ترکیه

طبق آمارهای برآورد شده میزان حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای یک مهندس شیمی در کشور ترکیه به صورت متوسط به میزان 7970TRY (لیر) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 95600TRY (لیر) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته درآمد مهندسی شیمی تازه کار در کشور ترکیه به میزان 3670TRY (لیر) و مهندسین شیمی با تجربه کاری بالا در ترکیه درآمد حدود 12700TRY (لیر) در ماه دارند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در برخی از شهرهای ترکیه در زیر آمده است:

درآمد مهندسین شیمی در شهرهای ترکیه (لیر)

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه کنیا در ترکیه

هدف از برنامه مهندسی شیمی ارائه آموزش های نظری و عملی در موضوعاتی مانند کاربرد یافته های علم شیمی در صنعت، طراحی تاسیسات تولید مواد شیمیایی، ساخت تاسیسات برای هدف از بازرسی، ارزیابی، بازرسی، بهبود و مطالعات توسعه در فرآیند از فرآوری مواد شیمیایی تا بازاریابی محصولات. هدف آموزش مهندسین شیمی که دارای مسئولیت حرفه ای و اخلاقی و مجهز به دانش و مهارت کافی باشند تا بتوانند در سطح ملی و بین المللی در تمامی زمینه های مهندسی شیمی نقش فعالی داشته باشند که با بهره گیری از دانش و مهارت خود در راستای پیشرفت های فناوری به جامعه خدمت کنند.

مهندسی شیمی یکی از شاخه های مهندسی است که از دانش ریاضیات، فیزیک، شیمی، ترمودینامیک، انتقال حرارت، مکانیک سیالات و همچنین فیزیکوشیمی، انتقال جرم و واکنش شیمیایی استفاده می کند که موضوعات رایج در سایر واحدهای مهندسی در طراحی، بهره برداری و حل مشکلات زیست محیطی است. مهندسی شیمی شاخه وسیع و همه کاره مهندسی است که به توسعه و اجرای فرآیندهایی می پردازد که در آن ساختار شیمیایی، محتوای انرژی یا وضعیت فیزیکی مواد تغییر می کند. شرایط پذیرش دانشجویان طبق نتایج آزمون YKS است. برای تحصیل در ترکیه و شرایط مهاجرت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *