مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته مهندسی شیمی در پرتغال

رشته مهندسی شیمی در پرتغال از رشته های اصلی ارائه شده در این کشور است. رشته مهندسی شیمی در پرتغال به زبان های پرتغالی و انگلیسی ارائه میشوند. دوره های رشته مهندسی شیمی در پرتغال در سطوح مختلف در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های پرتغال از رشته های قدیمی بوده و از گذشته تاکنون به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه شده است. جهت بررسی رشته مهندسی شیمی و دانشگاه های ارائه کننده این رشته در ادامه این نگارش همراه ما باشید. ضمن اینکه سوالات خود را می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در پرتغال

مهندسی شیمی شاخه ‌ای از مهندسی است که به فناوری ‌های تولیدی می ‌پردازد که از فرآیندهای شیمیایی استفاده می‌ کنند. برنامه مهندسی شیمی با هدف کمک به حل علمی مشکلات مربوط به تجدید صنعت کلاسیک شیمی و توسعه فرآیندهای جدید در حوزه‌ های متنوعی مانند فناوری نانو، انرژی ‌های تجدید پذیر، محیط زیست، اندام ‌های مصنوعی، پلیمرهای زیست سازگار، نیمه هادی ها و دیگران، با تأثیر اساسی بر حل آینده نیازهای انسان است. اهداف برنامه های مهندسی شیمی در پرتغال ارائه یک آموزش پیشرفته، بین رشته ای و به روز در مهندسی شیمی که دانشجویان را برای موقعیت های رهبری در حرفه مهندسی آماده می کند و توانایی توسعه پروژه های تحقیق و توسعه مستقل و همچنین شروع و توسعه پروژه های کارآفرینی را برای آنها فراهم می کند.

تحصیلات تکمیلی در مهندسی شیمی یک آموزش پیشرفته با طیف گسترده و جامد ارائه می دهد که دانشجویان را برای موقعیت های رهبری در شغلی در مهندسی شیمی یا زمینه های مرتبط آماده می کند و به آنها توانایی توسعه پروژه های تحقیق و توسعه مستقل و سازگاری با دنیای فناوری را می دهد. در توسعه سریع بنابراین ممکن است در زمینه نوسازی صنعتی، در پرتغال یا خارج از کشور، یا در زمینه تحقیقات بنیادی و کاربردی، در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی مفید واقع شوند.

بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در پرتغال معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کویمبرا پرتغال
2دانشگاه پورتو
3دانشگاه لیسبون
4دانشگاه آویرو
5دانشگاه مینهو
6دانشگاه بیرا

کار در رشته مهندسی شیمی در پرتغال

صنایع شیمیایی %6 از اشتغال اروپا را تامین می کند و محصولات آنها بخشی از زندگی روزمره ما است. صنعت بیوتکنولوژی با آینده ای مبتنی بر نوآوری و صلاحیت منابع انسانی به سرعت در حال گسترش است. نگرانی اصلی این صنایع کمبود مورد انتظار مهندسان ماهر در آینده نزدیک است. مهندسان مهندسی شیمی یا بیوشیمی بازار اروپایی را بسیار پذیرا برای مدارک خود خواهند یافت. طبق آمارهای گرفته شده میزان حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای یک مهندس شیمی به صورت متوسط به میزان 2400€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 28800€ (یورو) در سال است. همچنین با تحقیقات انجام شده مهندسین شیمی در پرتغال حداقل 1100€ (یورو) و حداکثر 3810€ (یورو) در ماه درآمد دارند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای پرتغال در نمودار زیر مشخص است:

حقوق مهندسین شیمی در شهرهای پرتغال (یورو)

کار حین تحصیل رشته مهندسی شیمی در پرتغال

هر ساله دانشجویان بین المللی بی شماری به دلایل مختلف برای تحصیل رشته مهندسی شیمی به این کشور مهاجرت می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در پرتغال، امکان کار حین تحصیل در این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال پس انداز مالی در طول تحصیل در پرتغال هستند، می توانند آزادانه در مشاغل دانشجویی این کشور کار کنند. اما لازم به ذکر است که، دانشجویان بین المللی فقط مجاز به 18 ساعت کار در طول هفته می باشند.

برخی از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در پرتغال عبارت اند از:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در پرتغال

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه آویرو پرتغال

در رشته مهندسی شیمی دانشگاه آویرو پرتغال یک برنامه پیوسته کارشناسی ارشد را ارائه می کند. برنامه کارشناسی ارشد 5 ساله (300 ECTS) شامل اهداف زیر است:

  • آموزش مهندسانی که قادر به طرح ریزی و محاسبه اندازه، بهینه سازی، هدایت و مدیریت فرآیندهای صنعتی هستند.
  • این فرآیندها شامل تغییرات در ترکیب شیمیایی یا در وضعیت فیزیکی یا انرژی مواد خام است
  • که به منظور به دست آوردن محصولات ضروری خمیر و کاغذ، پلاستیک، الیاف، رنگ ‌ها، محصولات دارویی، محصولات بهداشتی، شوینده ‌ها، کودها، آفت ‌کش ‌ها، محصولات غذایی و غیره
  • آماده سازی پرسنل بسیار ماهر که از نظر فنی آگاه و در برابر چالش های جدید تکنولوژیکی و زیست محیطی، قدردانی و استفاده از مواد اولیه و منابع انرژی جدید آماده باشند.
  • در پایان سیکل اول، دانشجویان معادل یک دوره تحصیلی در رشته مهندسی شیمی را کسب می کنند.

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه پورتو پرتغال

مهندسی شیمی شامل توسعه فرآیندهای پایدار و ایمن برای تبدیل مواد خام به محصولات با ارزش افزوده است. در یک کلام، یک مهندس شیمی به طراحی، توسعه، اندازه‌ گیری، بهبود، کاربرد و بهره ‌برداری از فرآیندهایی (شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیکی) اختصاص می ‌یابد که امکان دستیابی به محصولات مورد نظر را فراهم می‌ کند. متقاضیان با سابقه مهندسی شیمی و رشته های مرتبط که مایل به کسب آموزش های پیشرفته در زمینه های فرآیند و محصول، انرژی، بیوتکنولوژی و محیط زیست هستند این برنامه ار انتخاب می کنند.

هدف اصلی مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی تربیت افراد حرفه ای در زمینه مهندسی شیمی یا حوزه های مرتبط با بالاترین استاندارد کیفیت با در نظر گرفتن مشاغل حرفه ای در زمینه فعالیت های صنعتی یا تحقیقاتی است. برنامه درسی با تأکید بر فرهنگ مهندسی عملی همراه با فعالیت پروژه، امکان کسب شایستگی ‌های خاص در یکی از حوزه ‌های زیر (تخصص) را به دانشجویان ارائه می ‌دهد:

  • فرآیندها و محصولات
  • انرژی
  • بیوتکنولوژی
  • محیط زیست

مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی در نظر دارد دانشجویان را با شایستگی های زیر مجهز کند:

  • درک ماهیت و ابعاد صنایع تولیدی مرتبط با مهندسی شیمی.
  • توانایی به کارگیری مفاهیم فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در فرآیندهای تجزیه و تحلیل.
  • توانایی سازماندهی سیستماتیک اطلاعات و حل مسائل اساسی و پیچیده در مهندسی شیمی و حوزه های مرتبط.
  • توانایی استفاده از روش های موجود برای تصور، طراحی، پیاده سازی و بهره برداری از سیستم ها در زمینه های صنعتی و اجتماعی، با تمامی پیامدهای ذاتی

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه پورتو پرتغال

مهندسی شیمی و بیوشیمی در دانشگاه نوا لیسوبا پرتغال

هدف برنامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و بیوشیمی ایجاد درک عمیق از اصول علمی، ریاضی و مهندسی است که مبانی فرآیندهای تکنولوژیکی را نشان می دهد که از طریق آن چندین محصول صنعتی تولید می شود. برای این منظور، دانشجویان تحصیلات عالی با پیشینه بنیادی مستحکم در چندین زمینه نوآوری علمی و فناوری دریافت می کنند. برنامه درسی کارشناسی ارشد دارای طیف گسترده ای با ساختار مدولار و انعطاف پذیر است.

  • تمرکز 3 سال اول، عمدتاً در رشته های علمی ریاضی، شیمی، زیست شناسی و فیزیک، معرفی تدریجی مفاهیم اولیه مهندسی شیمی و بیوشیمی، اجازه می دهد تا مدرک لیسانس در علوم مهندسی شیمی و بیوشیمی در پایان سال تحصیلی به دست آید.
  • در 2 سال بعد، دانشجویان مهارت ‌هایی را که قبلاً در زمینه ‌های مهندسی شیمی و بیوشیمی به دست آورده‌ اند، تکمیل، تعمیق و ادغام می‌ کنند.
  • در ترم آخر، دانشجویان در یک شرکت بخش خصوصی کارآموز می شوند یا یک پروژه تحقیقاتی را در یک مرکز تحقیق و توسعه پایان نامه ای را انجام می دهند.

جهت تحصیل در پرتغال و اطلاع از شرایط و قوانین می توانید از مشاوره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

مهمترین سوالات در باب رشته مهندسی شیمی در پرتغال

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی شیمی در پرتغال، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا الزامات زبانی در دانشگاه های پرتغال جهت تحصیل رشته مهندسی شیمی وجود دارد؟ به طور کلی، دانشگاه های پرتغال از زبان های انگلیسی و اسپانیایی برای تدریس استفاده می کنند، که این موضوع موجب ایجاد موانع زبانی گسترده در این کشور می شود.
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در پرتغال چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در پرتغال بسته به دانشگاه مورد نظر دانشجویان و سبک زندگی آنها در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 2100€ تا 2800€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *