مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته مهندسی شیمی در بلژیک

رشته مهندسی شیمی در بلژیک یکی از رشته های مهم و با اهمیت در این کشور است.  بخش شیمیایی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در بلژیک است. تقریباً 90000 شغل مستقیم و بیش از 150000 شغل غیرمستقیم ایجاد می کند. تحصیل برنامه های رشته مهندسی شیمی شما را با پیشینه ای قوی در مهندسی شیمی کلاسیک مجهز می کند و در عین حال جنبه های زیست محیطی، ایمنی و اقتصادی را نیز پوشش می دهد. تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های بلژیک به زبان های هلندی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در دسترس است. توجه داشته باشید که تسلط به زبان برنامه و ارائه مدارک در این خصوص برای پذیرش الزامی است. در خصوص شرایط مهاجرت و تحصیل در بلژیک می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرس و جو کند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در بلژیک

چالش اصلی مهندسین در مهندسی شیمی و علم مواد، درک چگونگی عملکرد صنعت و اطمینان از تکامل آن برای برآورده کردن بهتر نیازهای اجتماعی و محیطی، هم از نظر اخلاقی و هم در زمینه بین ‌المللی است. این مهندسان باید با تسلط بر دگرگونی ‌های فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی و همچنین مبادلات انرژی مرتبط و درک و اجرای پدیده‌ ها، در موضوع خود به معنای وسیع کلمه تخصص داشته باشند. دانشجویان در بلژیک از مهارت های تازه کسب شده خود برای توسعه محصولات و فرآیندهای جدید و سازگاری با فرآیندهای موجود استفاده می کنند. آنها باید به طور پایدار و ایمن به چالش ها رسیدگی کنند، چرخه اقتصاد را ترویج کنند، چرخه عمر محصول را در مرحله طراحی در نظر بگیرند و اثرات زیست محیطی و ردپای انرژی را کاهش دهند.

جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی شیمی در بلژیک را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کاتولیک لئوون
2دانشگاه وریجه بروکسل
3دانشگاه خنت
4دانشگاه فنی مونس
5دانشگاه لیبره بروکسل

تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه لئوون بلژیک

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی به شما یک پیشینه مهندسی شیمی را تضمین می کند و همچنین دیدگاهی معاصر در مورد تشدید محصول، مسیرهای پردازش کارآمد انرژی، مهندسی محصول و فرآیندهای بیوشیمیایی را انتخاب می کند. شما یاد خواهید گرفت که به روشی فرآیندگرا فکر کنید و برای درک پیچیدگی سیستم های فیزیکوشیمیایی آماده شوید. علاوه بر این، شما با فرآیندهایی در مقیاس نانو و میکرو آشنا خواهید شد که به طور فزاینده ای برای توسعه محصولات و فناوری های جدید اساسی هستند.

  • این برنامه شامل یک برنامه درسی اصلی، دوره های تخصصی و دوره های عمومی است که از مجموعه ای از مهارت های پشتیبانی غیر فنی استخراج شده است.
  • برنامه درسی اصلی مبتنی بر دانش به دست آمده در سطح لیسانس است و پایه های مهندسی شیمی را پوشش می دهد. شما بر روی هر دو روند کلاسیک و نوظهور جدید تمرکز خواهید کرد.

در طول سال دوم، هسته عمومی بیشتر تقویت می شود. شما یکی از 3 تخصص را انتخاب خواهید کرد:

  • مهندسی محصول
  • فرآیند
  • محیط زیست

حوزه های تحت پوشش این برنامه به گونه ای طراحی شده اند که شما را برای چالش های عمده در صنایع مرتبط آماده کند. در مرحله پایانی برنامه کارشناسی ارشد، پایان نامه خود را انجام خواهید داد. موضوعات پایان نامه کارشناسی ارشد به شما اختصاص داده می شود و 5 موضوع ترجیحی را از یک لیست جامع از حوزه های تحقیقاتی مرتبط انتخاب می کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه لئوون بلژیک

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه خنت بلژیک

کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی باید از طراحی، ساخت، بهبود و نگهداری تاسیسات و تجهیزات در صنایع شیمیایی اطمینان حاصل کند. این نیاز به ترکیبی از استدلال انتزاعی و عقل سلیم، با هدف اجرای عملی دارد. کارشناسی ارشد مهندسی شیمی به دانشجویان آموزش جامعی را برای تسلط بر اصول اساسی مهندسی شیمی ارائه می دهد. یک مهندس شیمی باید از طراحی، ساخت، بهبود و نگهداری تاسیسات و تجهیزات در صنایع شیمیایی اطمینان حاصل کند. به عنوان فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی، در نوآوری، مدیریت کل نصب و همچنین به دست آوردن بینشی دقیق در عملکرد قطعات جداگانه و تعامل آنها مهارت خواهید داشت. این امر مستلزم ترکیبی از استدلال انتزاعی و همچنین عقل سلیم با هدف اجرای عملی است.

  • دانشکده مهندسی و معماری (FEA) اکثر برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
  • شرایط پذیرش به مدارک قبلی (نوع مدرک، کشور صادر کننده و غیره …) یا تجربه اضافی بستگی دارد.
  • کارشناسی ارشد مهندسی شیمی شامل 2 مرحله است. مرحله اول 3 ساله که منجر به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس علوم و مرحله بعدی 2 سال برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی می شود.

درآمد مهندسین شیمی در بلژیک

میزان حقوق کار تخصصی در بلژیک بالاست. میزان حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای یک مهندس شیمی در بلژیک صورت میانگین به میزان 6270€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 75200€ (یورو) در سال است. همچنین مهندسین شیمی کم تجربه در این کشور در حدود 3270€ (یورو) در ماه درآمد دارند. این در حالی است که مهندسین شیمی با تجربه در بلژیک در حدود 8570€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کنند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای بلژیک در زیر آمده است:

درآمد مهندسین شیمی در شهرهای بلژیک (یورو)کار پس از تحصیل شیمی در بلژیک

به عنوان یک فارغ التحصیل در بلژیک معمولاً در صنعت فرآیند شیمیایی استخدام خواهید شد. علاوه بر این، سایر شرکت‌ هایی که در آن ‌ها تحولات شیمیایی در فرآیند تولید اجرا می‌ شود، مانند صنعت پلیمر، نساجی، مواد غذایی، دارویی و بهداشت محیطی، فرصت ‌های شغلی مختلفی را ارائه می ‌دهند. یک متخصص مهندسی شیمی به طور معمول بر تیمی که مسئول تولید (شیمیایی) است نظارت می‌ کند و بر بهبود و نوآوری فرآیندها و محصولات تمرکز می ‌کند. فرصت های دیگری در شرکت های مهندسی ظاهر می شود که در آن شما مسئولیت طراحی، ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی جدید را بر عهده خواهید داشت.

علاوه بر این، شرکت های طراحی و ساخت تجهیزات بسیاری از مهندسان شیمی را استخدام می کنند. در نهایت، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی نیز مهندسان شیمی را جذب می کنند. به طور خلاصه، یک متخصص مهندسی شیمی آینده درخشانی در صنعت شیمی مدرن، متنوع و بین المللی دارد که به شدت در منطقه لنگر انداخته است. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره اعزام دانشجو به بلژیک بیشتر بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *