دسته بندی نشده

هزینه تحصیل در تایلند

هزینه تحصیل در تایلند

قسمت اعظمی از هزینه تحصیل در تایلند شامل هزینه های شهریه و هزینه اجاره مسکن می باشد. تایلند مقصد رویایی گردشگران است. سالانه تعداد زیادی از مسافران تفریح در این کشور را انتخاب می کنند. در شهرهای مختلف تایلند دانشگاه های مختلف و معتبری وجود دارد که دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند. چیزهای زیادی برای دیدن و انجام وجود دارد بازدید از معابد بودایی، لذت بردن از جشنواره های محلی، استراحت در سواحل گرمسیری همه برای دانشجویان نیز در دسترس می باشد. تایلند نیز یک مقصد محبوب برای مطالعه است. اگر می خواهید یکی از آنها شوید، ابتدا باید در مورد هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در این کشور زیبا در جنوب شرقی آسیا بیشتر بدانید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به تایلند به شما مشاوره ارائه می دهد.

هزینه های دانشجویی در تایلند

در تایلند هر ساله دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل این کشور را انتخاب می کنند. بنابر آنکه در این کشور در چه شهری و در چه دانشگاهی تحصیل کنید هزینه های شما بسیار متفاوت خواهد بود. مثلا تحصیل در دانشگاه های دولتی و در شهرهای کم جمعیت تر و کوچک تر ارزان تر خواهد بود. البته که دانشجویان سعی می کنند در طول تحصیل خود در تایلند کار کنند و درآمد کسب کنند. هرچند این کار به صورت پاره وقت است اما در واقع میتواند هزینه های شما را نیز کاهش دهد. در تایلند فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند شغلی پیدا کنند در صورتی که بتوانند به زبان انگلیسی و تایلندی صحبت کنند بیشتر وجود دارد. بیش از 25000 دانشجوی بین المللی برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های تایلند تصمیم به مهاجرت می گیرند.

دانشجویان در تایلند هزینه های متفاوتی را می پردازند. در تمودار زیر میزان هزینه های تحصیل در تایلند را مشاهده می کنید:

هزینه های مختلف تحصیل در تایلند

بررسی هزینه تحصیل در تایلند

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید انتظار داشته باشید که 170€ الی 250€ (یورو) در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه کنید. این مبلغ تا حد زیادی به عادت های شخصی شما، میزان غذا خوردن در خانه و غیره بستگی دارد. هزینه های زندگی در تایلند می تواند در صورتی که مدیریت نکنید شما را دچار مشکل و بحران کند. اما در واقع در این کشور هزینه ها از دیگر کشورها ارزان تر به نظر می رسد. همچنین اگر شما قصد دارید در این مدت مخارج دیگری مانند تفریحات شبانه و یا وعده های غذایی در رستوران داشته باشید باید از قبل هزینه های یک ماه را مدیریت کنید. بدین منظور باید مبلغی را برای پس انداز و مبلغی را برای شهریه و مبلغی را اجاره خانه و مبلغی را برای مخارج ضروری خود نگه دارید. معمولا بخشی از درآمد کار پاره وقت شما خرج خوراک شما می شود.

هزینه اقلام و هزینه خدمات در تایلند و اینکه کالاهای ضروری در تایلند چه مبلغی دارند برای دانشجویان بین المللی محصل در تایلند حائز اهمیت است. در جدول زیر اقلام و هزینه ها را در تایلند مشاهده می کنید:

اقلام و خدماتهزینه به (بات)
1 قرص نان سفید40.26฿
برنج 1 کیلو گرم37.64฿
مرغ 1 کیلو گرم75.45฿
گوشت 1 کیلو گرم319.44฿
کاپوچینو60.12฿
سیب 1 کیلو گرم85.94฿
پرتقال 1 کیلو گرم60.97฿
موز 1 کیلو گرم37.90฿
پیاز 1 کیلو گرم36.62฿
سیب زمینی 1 کیلو گرم42.26฿
گوجه 1 کیلو گرم43.93฿

هزینه تحصیل در دانشگاه های تایلند

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی قاعدتا ارزان تر است. دانشگاه های دولتی تایلند در مقایسه با دانشگاه های غربی خود بسیار مقرون به صرفه هستند. بیایید دانشگاه Chulalongkorn را به عنوان مثال در نظر بگیریم:

  • شهریه برنامه های کارشناسی: 1.675€ الی 1.785€ (یورو) در 1 ترم
  • شهریه برنامه های کارشناسی ارشد: 2.185€ الی 2.360€ (یورو)

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی به نسبت گران تر می باشد. دانشگاه های خصوصی در تایلند شهریه بیشتری را دریافت می کنند. این به نوع برنامه دانشگاهی، مدت تحصیل بستگی دارد. بیایید دانشگاه اتاق بازرگانی تایلند (UTCC) را به عنوان مثال در نظر بگیریم:

  • شهریه برنامه های کارشناسی: 18.300€ الی 27.250€ (یورو) در 1 سال
  • شهریه برنامه های کارشناسی ارشد: 9.865€ الی 14.125€ (یورو) در 1 سال

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های تایلند برای دانشجویان مهم می باشد. بر اساس برنامه های تحصیلی ذکر شده، این ها ارزان ترین دانشگاه های تایلند هستند:

  • دانشگاه Thammasat کارشناسی ارشد با 900€ (یورو
  • ) در سال شروع می شود.
  • دانشگاه Mahasarakham لیسانس ها با قیمت 1235€ (یورو) در سال شروع می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های تایلند

هزینه های متفرقه در تایلند

هزینه حمل و نقل ماهیانه برای حمل و نقل عمومی در حدود 33€ (یورو) و بدون تخفیف دانشجویی است. بانکوک، پایتخت، بیشترین گزینه حمل و نقل را دارد که شامل توک-توک (ریکشا اتوماتیک) و تاکسی موتور سیکلت و تاکسی معمولی و اتوبوس می باشد. مترو در بانکوک MRT و Skytrain BTS نامیده می شود. دانشجویان می توانند برای لذت بردن از تخفیف های دانشجویی کارت دانشجویی MRT و BTS دریافت کنند. یک تاکسی سواری از حدود 1€ (یورو) شروع می شود و سپس برای هر کیلومتر 0.55€ (یورو) پرداخت می کنید. ما همچنین توصیه می کنیم توک توک های مشهور در جهان را که به ویژه در بین گردشگران محبوب هستند، امتحان کنید. هزینه های اضافی در تایلند نیز ممکن است برای شما جالب باشد و بدانید اگر خواتید تفریح ساده ای داشته باشید چقدر برای شما خرج دارد.

چند مورد از هزینه های اضافی در کشور تایلند عبارت است از موارد زیر:

  • کتاب و سایر مطالب مطالعه: 130€ الی 150€ (یورو) در 1 ترم
  • سرگرمی (سینما، ورزش، کنسرت): 30€ الی 70€ (یورو) در ماه
  • هزینه ویزای دانشجویی: حدود 55€ (یورو) هر 3 ماه یکبار تمدید می شود و هزینه هر دوره تمدید 52€ (یورو) است.
  • بیمه درمانی خصوصی: هزینه ماهیانه به نوع پوشش پزشکی، مدت اقامت و غیره بستگی دارد.

خوابگاه دانشجویی در تایلند

بات تایلند (THB) واحد پول رسمی در این کشور است. هزینه های اسکان دانشجویان نیز از موارد مهم در مدت تحصیل در تایلند می باشد. محل اقامت 2 نوع اصلی دارد: خوابگاه های دانشگاه حدود 150€ الی 250€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود. بعضی اوقات خدمات آب و برق (به عنوان مثال آب، برق) در قیمت گنجانده شده است، اما همیشه اینطور نیست. اجاره یک آپارتمان خصوصی خارج از مرکز شهر 230€ الی 530€ (یورو) در ماه می باشد و به طور میانگین اجاره یک آپارتمان خصوصی در مرکز شهر 400€ الی 930€ (یورو) در ماه می باشد. با تقسیم یک آپارتمان با سایر دانشجویان می توانید برخی از هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اگر قصد دارید در رشته هنر در تایلند و یا در تحصیل در تایلند در مقطع کارشناسی کنید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *