مهاجرت تحصیلی تایلند

مدارس ایرانی تایلند

مدارس ایرانی تایلند

انتخاب برای تحصیل در مدارس ایرانی تایلند، یکی از بهترین تصمیماتی است که تجربه خواهید کرد نه تنها غذای تایلندی بلکه آموزش هم در جهان محبوب است. مردم تایلند با خارجی ها بسیار خونگرم و دوستانه هستند. بنا براین تایلند به عنوان کشور لبخند در نظر گرفته می شود. بیش از 15000 دانش آموز و دانشجوی بین المللی در تایلند تحصیل می کنند. این اعداد هر سال افزایش می یابد. اگر بخواهیم تحصیل در تایلند را در 3 کلمه توصیف کنیم. هیجان انگیز، ارزان و در سطح جهانی شناخته شده است. جدا از ارائه آموزش با کیفیت. تایلند چیزهای بیشتری برای ارائه دارد، مانند غذاهای تایلندی، مکان های ساحلی خوش منظره، زندگی شبانه پرجنب و جوش و فرهنگ های متنوع. اگر قصد تحصیل در مدارس ایرانی تایلند را دارید، مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همیشه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. در ابتدا به تعریف کلی از تایلند می پردازیم.

تعریف کلی از تایلند

چرا تحصیل در مدارس ایرانی تایلند؟

در این بخش به چرایی تحصیل در مدارس تایلند برای علاقه مندان می پردازیم:

  • مردم تایلند بسیار دوستانه هستند. تایلند فرهنگی پر جنب و جوش دارد.
  • تایلند هزینه زندگی و شهریه کمی دارد. در مقایسه با سایر مقاصد برتر، بسیار مقرون به صرفه است.
  • تحصیل در مدارس ایرانی تایلند به افراد این امکان را می دهد. که در فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی، از مزایای منحصر به فردی برخوردار شوند. مهارت هایی که از تجربه خارج از کشور به دست می آیند، رزومه شما را بهبود می بخشد و آن را از سایر کاندیدا ها منحصر به فرد می کند.
  • گزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در تایلند را دارند بسیار و متنوع است.

در این قسمت از مقاله قصد داریم، ویزای تحصیلی تایلند را برای شما معرفی کنیم.

ویزای تحصیلی تایلند

برای ورود به تایلند برای شرکت در کلاس های آکادمیک خود به ویزای تحصیلی نیاز دارید. اگر قصد دارید برای یک ترم یا بیشتر در تایلند تحصیل کنید، باید برای ویزای تحصیلی غیر مهاجرتی 90 روزه از کشور خود درخواست دهید. می توان آن را تا یک سال در دفاتر رسمی مهاجرت واقع در تایلند تمدید کرد. شما می توانید برای ویزای تحصیلی تایلند در نزدیک ترین سفارت خود اقدام کنید. شما به برخی از مدارک پشتیبان همراه با فرم درخواست خود نیاز دارید. ویزای تایلند با ارائه مدارک زیر صادر می شود.

  • گذرنامه ای که حداقل 6 ماه از زمان اتمام اقامت اعتبار داشته باشد.
  • فرم پذیرش نامه از موسسه مربوطه تایلند
  • عکس اخیر به اندازه پاسپورت
  • نامه تایید صلاحیت که توسط وزارت آموزش تایلند تجویز شده است.
  • گزارش معاینه پزشکی
  • مدارک مالی برای حمایت از خود در حین تحصیل در تایلند

بعد از مطاله در مورد ویزای تحصیلی در تایلند، در این بخش به بیمه درمانی در مدارس ایرانی تایلند می پردازیم.

بیمه درمانی در مدارس ایرانی تایلند

دانش آموزان بین المللی در تایلند، برای بهره مندی از خدمات پزشکی از بیمارستان های خصوصی تایلند باید درخواست دهند. از کشور خود بیمه درمانی دریافت کنند. بسیاری از بیمارستان های خصوصی تایلند به دانش آموزان و دانشجویان بین المللی توصیه می کنند که بیمه درمانی تایلند را داشته باشند. تا در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی از درمان در بیمارستان ها استفاده کنند. درمان ارائه شده به دانش آموزان بین المللی در تایلند در سطح جهانی است. بیمارستان های دولتی که توسط دولت تایلند اداره می شوند. از نظر کیفیت درمان و زیرساخت به همان اندازه بیمارستان های خصوصی هستند. به دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در تایلند توصیه می شود از خدمات مراقبت های بهداشتی از بیمارستان های خصوصی استفاده کنند. سیستم مراقبت های بهداشتی تایلند CEOworld در رتبه ششم جهان قرار دارد.

برای بالا بردن اطلاعات شما قصد داریم در این قسمت بهترین مکان ها برای تحصیل در تایلند را به شما معرفی کنیم.

بهترین مکان ها برای تحصیل در تایلند

تایلند ترکیبی از مکان های دیدنی، سواحل آرام و میراث فرهنگی غنی است. دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در تایلند از یک محیط تحصیلی ایده آل لذت می برند. که در آن جاذبه های توریستی عمده در تایلند، فقط در فاصله کوتاهی با محل قرارگیری مدرسه یا دانشگاه باشد. برخی از شهرهای محبوب برای تحصیل در تایلند به شرح زیر است:

شهرهای محبوب برای تحصیل در تایلند مهمترین و بزرگترین دغدغه همیشگی برای مهاجران بین المللی در یک کشور موضوع هزینه های زندگی در آن کشور است که ما در این قسمت می خواهیم به هزینه زندگی در تایلند بپردازیم.

هزینه زندگی در تایلند

یک آپارتمان یک خوابه در مرکز بانکوک پایتخت تایلند، حدود 562$ (دلار) در ماه برای اجاره شما هزینه خواهد داشت. وقتی خدمات آب و برق را در نظر بگیرید، این هزینه به بیش از 640$ (دلار) می رسد. سایر هزینه های ماهانه احتمالا بین 600$ (دلار) تا 700$ (دلار) در ماه افزایش می یابد. زندگی در خارج از شهر می تواند اجاره شما را به حدود 300$ (دلار) در ماه کاهش دهد. برای مقایسه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر نیویورک کمتر از 3100$ (دلار) در ماه است، که تقریبا 5 برابر بیشتر از بانکوک است. به طور کلی شما می توانید بیشترین صرفه جویی را با زندگی و غذا خوردن مانند مردم محلی داشته باشید. به طور مثال، غذاهای بین المللی اغلب به طور قابل توجهی، بیشتر از خرید محصولات محلی یا صرف غذا در یک رستوران کوچک محلی است.

در این بخش داخل جدول به حداقل هزینه های زندگی در خارج از شهر بانکوک می پردازیم:

حداقل هزینه به دلارهزینه ماهانه
230$اجاره و اینترنت
30$برق و آب
15$خدمتکار
190$غذا
100$اسکوتر و گاز
75$گردش عصر گاهی
650$مجموع

بعد از مبحث هزینه های زندگی در تایلند، در این قسمت به میانگین هزینه تحصیل خواهیم پرداخت.

میانگین هزینه تحصیل در مدارس ایرانی تایلند

تحصیل در مدارس ایرانی تایلند تا کلاس 9 رایگان است. علاوه بر این دولت تایلند 3 سال آموزش رایگان پیش دبستانی و متوسطه را ارائه می دهد. با این حال هر 2 مقطع پیش دبستانی و متوسطه اول اجباری نیستند. والدین دانش آموزان فقط باید هزینه های اضافی برای وسایل مدرسه، حمل و نقل و لباس فرم را بپردازند. یک موضوع مهم دیگر برای مهاجران، سیستم آموزشی آن کشور است که در این بخش مورد بررسی قرار داده ایم.

میانگین هزینه تحصیل در مدارس ایرانی تایلند

سیستم آموزشی در تایلند

آموزش پیش دبستانی اختیاری در تایلند، در سن 3 سالگی ارائه می شود. پس از آن برای دانش آموزان اجباری است که در سن 6 سالگی در مدرسه ابتدایی ثبت نام کنند. به مدت 6 سال در آن شرکت کنند ( پراتوم 1 تا پراتوم 6 ). تحصیلات متوسطه از سن 12 سالگی شروع می شود و شامل 3 سال آموزش متوسطه پایین است. دانش آموزان فقط باید دوره متوسطه پایین را تکمیل کنند. مدارس عمومی آکادمیک و حرفه ای نیز وجود دارد، که به مدارس جامع نیز معروف هستند. که هم برنامه های آکادمیک عمومی و هم برنامه های حرفه ای را ارائه می دهند.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در تایلند

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در تایلند، در سال 1373 تاسیس شده است. از امکانات این مدرسه می توان به: کتابخانه، سالن همایش و آزمایشگاه های شیمی، فیزیک و زیست اشاره کرد. هم اکنون در این مدرسه، دروس تمامی مقاطع تحصیلی، از ابتدایی تا متوسطه تدریس می شود. به بیان دیگر در این مقاطع تحصیلی دانش آموزان دارای برنامه هفتگی بوده. مطابق جدول ساعات ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش کلاس های درس برگزار می شود. برای توضیحات کامل و جامع تر در خصوص مهاجرت به تایلند و مدارس این کشور با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *