مهاجرت به کشور تایلند

روش های مهاجرت به تایلند در سال 2023

مهاجرت به تایلند

مهاجرت به تایلند در سال 2023 روش های مختلفی دارد که در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن ها پرداخته شده است. سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در سال 1951 تاسیس شد و پیشروترین سازمان دولتی در زمینه مهاجرت است. این سازمان، یک سازمان مرتبط با سازمان ملل متحد است. IOM به این اصل متعهد است که مهاجرت انسانی و منظم به نفع مهاجران و جامعه است. برای پیشبرد این هدف، IOM خدمات و مشاوره ای به دولت ها و مهاجران ارائه می دهد.

IOM فعالیت خود را در این کشور در سال 1975 آغاز کرد و به اسکان مجدد پناهندگان هندی-چینی به کشورهایی که به آن ها اقامت دائم ارائه می دهند کمک کرد. با پیوستن این کشور به IOM به عنوان یک کشور عضو در سال 1986، همکاری این سازمان با دولت سلطنتی این کشور گسترش یافته است تا تمام جنبه های مهاجرت را تحت تأثیر این کشور و همسایگان آن قرار دهد. امروزه IOM حضور پررنگی در این کشور دارد و یکی از بزرگترین دفاتر کشور در سراسر جهان است. به علاوه، این کشور دفتر منطقه ای IOM برای آسیا و اقیانوسیه است.

اینفوگرافیک مهاجرت به تایلند

مهاجرت به تایلند در سال 2023

بسیاری از مردم مایل به مهاجرت به تایلند می باشند. زیرا، این کشور یکی از مهم ترین مقاصد در جنوب شرق آسیا است که سطح زندگی پایین و در عین حال مناسب را ارائه می دهد. مهاجرت به این کشور روش های مختلفی دارد که در لیست زیر انواع روش ها را مشاهده می کنید:

طرق مهاجرت به تایلند

مهاجرت به این کشور مزایای زیادی دارد. این امر، امکان دریافت اقامت دائم به شما می دهد. اقامت دائم، به شما اجازه می دهد تا به طور دائم در این کشور زندگی کنید، بدون اینکه به درخواست برای تمدید اقامت نیاز پیدا کنید. شما همچنین می توانید نام خود را در سند ثبت نام خانه داشته باشید، و بدون داشتن انتقال بانکی از خارج از کشور می توانید یک کانکس خریداری کنید. گرفتن مجوز کار همچنین با داشتن وضعیت روابط عمومی آسان تر می شود. علاوه بر این، متقاضی می تواند مدیر یک شرکت دولتی این کشور شود و همچنین در نهایت برای تبدیل شدن به یک شهروند طبیعی این کشور اقدام کند. همچنین وی می تواند برای اعضای خانواده غیر تایلندی خود درخواست تمدید اقامت موقت و اقامت دائم نماید.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش مهاجران در تایلند هستید:

نرخ افزایشسال
15%2021
17%2022
14%2023

شرایط مهاجرت به تایلند

کلیه درخواست های مهاجرت به تایلند، توسط کمیسیون مهاجرت رویال تایلند بررسی می شود. سهمیه سالانه اعطای اقامت دائم این کشور، حداکثر 100 نفر در هر کشور است. دوره درخواست روابط عمومی این کشور معمولا از اکتبر تا پایان دسامبر هر سال است. برای درخواست اقامت دائم و مهاجرت این کشور، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

مدارکتوضیحات
دارای ویزای مهاجرتی این کشور قبل از درخواستحداقل به مدت 3 سال
دارای ویزای غیر مهاجرتیهنگام ارسال درخواست
واجد شرایط یکی از دسته ها جهت درخواست وضعیت روابط عمومی باشد.دسته ها شامل سرمایه گذاری، کاری، تجاری، حمایت از خانواده و تحصیلی می باشند.

باید توجه داشته باشید که لیست اسناد مورد نیاز برنامه به دسته ای که در آن برنامه قرار گرفته اید، بستگی دارد. پس از تأیید درخواست، برای اقامت دائم، کتاب آبی اقامت برای شما صادر می شود. سپس باید محل اقامت خود را در این کشور در آمفور محلی ثبت کنید و کارت خانه بگیرید. 1 هفته پس از دریافت گواهی اقامت، می توانید در ایستگاه پلیس محلی درخواست کتاب قرمز دهید. این سند، معادل شناسنامه ملی این کشور است. شما باید هر ساله دوباره در آنجا ثبت نام کنید. اجازه اقامت هرگز منقضی نمی شود مگر اینکه لغو شود. پس از داشتن 10 سال متوالی وضعیت اقامت دائم در این کشور، می توانید درخواست خود را برای تبدیل شدن به یک شهروند طبیعی تایلندی ثبت کنید.

شرایط مهاجرت به تایلند

اقامت تایلند از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت به تایلند، سرمایه گذاری می باشد. ویزای سرمایه گذاری، حق زندگی در این کشور را به هر کسی که 10 میلیون THB (بات) به این کشور بیاورد و آن را در املاک، اوراق قرضه دولتی یا حساب در یک بانک این کشور قرار دهد، ارائه می دهد. ویزای سرمایه گذاری فقط 90 روز اعتبار دارد و باید در مدت 3 ماه پس از دریافت استفاده شود.

شرایطی که برای درخواست موفقیت آمیز برای ویزای سرمایه گذاری لازم است برآورده شود عبارتند از:

  • باید «ویزای غیر مهاجرتی» اعطاء شده باشد.
  • باید مدرکی در مورد انتقال وجوه به این کشور حداقل 10 میلیون THB (بات) داشته باشد.
  • باید مدرکی در مورد سرمایه گذاری در خرید یا اجاره واحد کانکس برای مدت زمان حداقل 3 سال صادر شده توسط آژانس مربوطه یا واحد دولتی، در خرید یا اجاره بهای کمتر از 10 میلیون THB (بات) داشته باشد.
  • باید مدرکی در مورد سرمایه گذاری در قالب سپرده ثابت حداقل 10 میلیون THB (بات) نزد بانکی داشته باشد که در این کشور ثبت شده است و بیش از 50% سهام آن دارای ملی این کشور است.
  • باید مدارکی در خرید اوراق قرضه دولتی یا شرکت های دولتی حداقل 10 میلیون THB (بات) داشته باشد.

اقامت تایلند از طریق ازدواج

از روش های مهاجرت به تایلند، می توان به ازدواج اشاره کرد. ویزای ازدواج این کشور، رسما ویزای ازدواج غیر مهاجر O نامیده می شود و این برای هر تبعه خارجی است که به طور قانونی با یک تبعه خارجی این کشور ازدواج کرده باشد. این ویزا به شما امکان می دهد برای مدت 1 سال در این کشور بمانید و می توانید هر ساله از داخل این کشور تمدید کنید. به شرط اینکه طلاق نگرفته باشید و تمام معیارهای ویزا را داشته باشید.

از نیازمندی ها و اسنادی که می توان به آن اشاره کرد، اثبات تمکن مالی است که در نمودار زیر نشان داده شده است:

اثبات تمکن مالی جهت مهاجرت به تایلند از طریق ازدواجویزای غیر مهاجر به شما اجازه کار در این کشور را نمی دهد. اما به شما اجازه می دهد برای اجازه کار درخواست دهید. شروع کار در این کشور قبل از دریافت اجازه کار غیرقانونی است و انجام این کار به معنای خطر جریمه نقدی، حبس احتمالی و از دست دادن ویزا است. برای اطلاع از بازار کار این کشور می توان به بازار کار الکترونیک اشاره کرد که در مقاله بازار کار رشته الکترونیک در تایلند توضیح داده شده است. همچنین علاقه مندانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، رشته هنر در تایلند توصیه می شود. این 2 مقاله را به همراه مقالات دیگر در رابطه با این کشور و سایر کشورها می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه نمایید.

سوالات متداول در خصوص مهاجرت به تایلند

در این بخش از نوشتار به سوالات متداول در خصوص مهاجرت به تایلند می پردازیم:

  • راه های مهاجرت به تایلند چیست؟ مهاجرت به کشور تایلند از طرق مختلفی مانند کار و تحصیل و سرمایه گذاری و ثبت شرکت و استارت آپ و ازدواج امکان پذیر است که با توجه به شرایط سنی و تحصیلی و مهارتی و مالی شما یک راه بهترین است که مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاور شما هستند.
  • شرایط مهاجرت به تایلند از طریق سرمایه گذاری چیست؟ باید مدرکی در مورد انتقال وجوه به این کشور حداقل 10 میلیون THB (بات) داشته باشد. باید مدرکی در مورد سرمایه گذاری در خرید یا اجاره واحد کانکس برای مدت زمان حداقل 3 سال صادر شده توسط آژانس مربوطه یا واحد دولتی، در خرید یا اجاره بهای کمتر از 10 میلیون THB (بات) داشته باشد. باید مدرکی در مورد سرمایه گذاری در قالب سپرده ثابت حداقل 10 میلیون THB (بات) نزد بانکی داشته باشد که در این کشور ثبت شده است و بیش از 50% سهام آن دارای ملی این کشور است. باید مدارکی در خرید اوراق قرضه دولتی یا شرکت های دولتی حداقل 10 میلیون THB )بات) داشته باشد.
  • مهاجرت به تایلند از طریق ازدواج چیست؟ ویزای ازدواج این کشور، رسما ویزای ازدواج غیر مهاجر O نامیده می شود و این برای هر تبعه خارجی است که به طور قانونی با یک تبعه خارجی این کشور ازدواج کرده باشد. این ویزا به شما امکان می دهد برای مدت 1 سال در این کشور بمانید و می توانید هر ساله از داخل این کشور تمدید کنید. به شرط اینکه طلاق نگرفته باشید و تمام معیارهای ویزا را داشته باشید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *