مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند

رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند

رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند یکی از برترین و مهم ترین رشته های این کشور در شاخه مهندسی می باشد که منجر به اقامت دانشجو می شود. این کشور، به طور فعال از آموزش عالی حمایت می کند. اولین و برترین دانشگاه این کشور در سال 1916 توسط پادشاه وجیراوود (پادشاه راما ششم) در سرزمین های سلطنتی تأسیس شد و به افتخار پدرش، پادشاه چولالونگ کورن نامگذاری شد. همه دانشجویان مدرک دانشگاهی خود را شخصا از خانواده سلطنتی دریافت می کنند. سیستم آموزش عالی این کشور هم بزرگ و هم پیچیده است و بی شمار فرصت بالقوه برای کسانی است که از مقطع متوسطه فارغ التحصیل می شوند و یا از طریق آموزش غیر رسمی شرایط لازم را برای معادل سازی ثانویه برآورده کرده اند.

به طور شگفت انگیزی در مجموع 780 موسسه نوعی آموزش عالی ارائه می دهند. اکثر فارغ التحصیلان دبیرستان آرزوی پذیرش در یکی از دانشگاه های دولتی معتبر و بسیار برگزیده را دارند. پذیرش در این دانشگاه ها (به استثنای NIDA) اساسا براساس موفقیت در آزمون استاندارد ملی ورودی دانشگاه است که توسط وزارت امور دانشگاه اداره می شود. این معاینه از سال 1962 مورد استفاده قرار گرفته است. این امر منجر به ایجاد یک سیستم شایسته سالاری شده است که به وضوح از کسانی که دارای پیشینه اجتماعی و اقتصادی بالاتری از بهترین مدارس متوسطه هستند، اغلب در بانکوک یا سایر مناطق شهری کشور، حمایت می کند. از آنجایی که رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند اهمیت بالایی دارد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به این موضوع پرداخته است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند

بیش از 150 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی در این کشور وجود دارد. علاوه بر این، کالج های معلمی وجود دارد که معلمان در آنجا آموزش می بینند. سیستم مطالعه این کشور براساس سیستم آموزشی آمریکایی است. بنابراین، تقسیم بندی به مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور نیز وجود دارد.

جدول زیر طول مقاطع تحصیلی مختلف را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترابین 3 تا 6 سال

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، مدرک کارشناسی معمولا 4 سال طول می کشد، در حالی که برخی از موضوعات مورد مطالعه مانند معماری، تحصیل و داروسازی 5 سال به طول می انجامد. پس از آن یک مدرک کارشناسی ارشد 2 ساله ادامه می یابد. مدرک دکترا به عنوان بالاترین مدرک تحصیلی، 3 تا 6 سال دیگر طول می کشد. مطالعات پزشکی پس از 6 سال با مدرک تحصیلی “دکترای پزشکی” به پایان می رسد.

دانشگاه ملون جنریک رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند را ارائه می دهد. سوالات مربوط به پذیرش باید به صورت جداگانه با دانشگاه ها مورد بحث قرار گیرد. زیرا، این ها بستگی به دانشگاه مربوطه دارد. برای دانشجویان بین المللی، برنامه هایی توسط بسیاری از دانشگاه ها ارائه می شود، که باید مستقیما برای آن ها درخواست دهید. اثبات مهارت های زبان کافی برای این مورد لازم است. اغلب تمرکز بر روی زبان انگلیسی است. با این حال، اگر نمی خواهید یکی از برنامه های بین المللی متعدد را مطالعه کنید، به زبان تایلندی به شما آموزش داده می شود. این بدان معناست که شما باید مهارت های زبانی کافی در زبان تایلندی برای این موضوعات مورد مطالعه داشته باشید.

هزینه تحصیل در تایلند

در این کشور، هزینه های تحصیل به طور کلی اخذ می شود. این ها معمولا برای خارجی ها گران تر از دانشجویان محلی است.

نمودار زیر هزینه تحصیل در تایلند آمده است:

نمودار زیر هزینه تحصیل در تایلندبرنامه های مدرک زبان انگلیسی می تواند حتی گران تر باشد. با این حال، باید توجه داشت که هزینه های تحصیل بسیار متفاوت است و بستگی به رشته های تحصیلی دارد. بنابراین، تحقیقات فردی در این مرحله توصیه می شود و بنابراین برای اطلاعات بیشتر مستقیما با دانشگاه تماس بگیرید. پرداخت هزینه های بالای شهریه می تواند منبع استرس بسیاری از افراد باشد. با این حال، گزینه های زیادی برای تأمین هزینه تحصیل شما وجود دارد، از جمله می توان به استفاده از بورسیه تحصیلی اشاره کرد. فرصت های مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند وجود دارد. بسته به کشور مبدا و سطح تحصیل، گزینه های متفاوتی برای تأمین مالی وجود دارد.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند

دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در تایلند دیدگاه متعادلی از سخت افزار، نرم افزار، مبادلات سخت افزاری و نرم افزاری، تجزیه و تحلیل، طراحی و تکنیک های پیاده سازی دریافت می کنند. مهندسان کامپیوتر دانش خود را در طراحی مدارها و نرم افزارهای دیجیتال در زمینه های مختلف، از جمله تلفن های همراه، کامپیوترها، شبکه های کامپیوتری، بینایی کامپیوتری، تشخیص الگو و سیستم های جاسازی شده به کار می گیرند. این برنامه بین رشته ای از نظر مهندسی به سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر نزدیک می شود. به عنوان دانشجوی مهندسی کامپیوتر، بین 2 رشته انتخاب می کنید:

  • مسیر مهندسی برق
  • مسیر رشته علوم کامپیوتر

به عنوان فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر، فرصت های شغلی زیادی در سراسر جهان خواهید داشت. برخی از این فرصت های شغلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد محصولات با تکنولوژی بالا مانند تلویزیون های دیجیتال و اسکنرهای امنیتی
  • توسعه سیستم های ارتباطی ماهواره ای، شبکه های بی سیم و دستگاه های متشکل از اینترنت
  • طراحی تجهیزات روباتیک برای همه چیز از دارو گرفته تا معدن
  • کار در شرکت های پیشرو در صنعت مانند اپل، الکترونیک آرتز، RIM و Google
  • طراحی و ساخت محصولات بین المللی برای شرکت هایی مانند شبکه های سیسکو

حقوق ماهیانه کار در تایلند برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در تایلند برای مهندسان کامپیوتر

ویزای تحصیلی تایلند

ویزای دانشجویی در تایلند باید در سفارت در کشور مبدا درخواست شود. این را می توان به صورت حضوری در برخی از سفارتخانه ها (زمان پردازش چند روز) یا از طریق پست (زمان پردازش چند هفته) انجام داد. دانشجویان می توانند 3 ماه قبل از ورود برنامه ریزی شده برای ویزای خود درخواست دهند و باید ظرف 3 ماه پس از صدور ویزا وارد این کشور شوند. برای درخواست ویزا، تأیید پذیرش از دانشگاه های این کشور و تأیید پرواز مورد نیاز است. چنانچه با خواندن این مقاله تصمیم به مهاجرت به تایلند گرفته اید، برای مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *