مهاجرت تحصیلی انگلستان

رشته مهندسی شیمی در انگلستان

رشته مهندسی شیمی در انگلستان

رشته مهندسی شیمی در انگلستان یکی از رشته های جذاب در این کشور است. این کشور جزء گزینه های برتر برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. دانشجویان بین المللی به دلیل داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته، تیم آموزشی متخصص و اعتبار بالای دانشگاه های انگلستان، این کشور را برای تحصیل رشته مهندسی شیمی انتخاب می کنند. البته شرایط پذیرش در انگلستان راحت نیست و نیاز به کسب مشاوره از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارد. مهندسی شیمی انواع مختلفی از مواد اولیه و مواد شیمیایی را می گیرد و آنها را به محصولاتی تبدیل می کند که به طرق مختلف برای زندگی ما مفید هستند. این رشته جذاب امروز به دلیل کاربرد آن در صنعت بسیار محبوب است و درآمد مناسبی را نیز به همراه دارد.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در انگلستان

در ساده ترین حالت، مهندسی شیمی علم تبدیل یک چیز به چیز دیگر است. موضوعی نسبتاً جدید، که تنها برای حدود 125 سال مطالعه شده است، مهندسی شیمی مسئول تعداد زیادی از محصولات و فرآیندهایی بوده است که اکنون ضروری به نظر می رسند. برای مثال، جهانی بدون نفت و گاز، یا بدون الکترونیک و پلاستیک را در نظر بگیرید. به عنوان یک مهندس شیمی، شما به معنای واقعی کلمه جهان را تغییر خواهید داد. مهندسی شیمی یک موضوع چالش برانگیز، اما بسیار پرارزش است که شما را از کلاس های درس به آزمایشگاه ها به صنعت واقعی و دوباره بر می گرداند. این یک مدرک بسیار عملی است که به شما می آموزد که چگونه در محیط های مختلف و در شیمی، ریاضیات، مهندسی و فیزیک کار کنید.

مهندسان شیمی همچنین برخی از پرتقاضاترین فارغ التحصیلان در انگلستان هستند که دارای برخی از بهترین چشم اندازهای شغلی در هر رشته ای هستند. بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور معرفی شده اند:

شهرنام دانشگاه
لندنکالج سلطتنی لندن
کمبریجدانشگاه کمبریج
لندنکالج دانشگاهی لندن
منچستردانشگاه منچستر
لیدزدانشگاه لیدز
کرانفیلددانشگاه کرانفیلد
ادینبورگدانشگاه ادینبورگ
ناتینگهامدانشگاه ناتینگهام
بیرمنگامدانشگاه بیرمنگام

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در انگلستان

مدارک مهندسی شیمی رقابتی هستند، بنابراین انتظار دارید که با برخی از الزامات ورودی شدید روبرو شوید. وقتی صحبت از دروس به میان می آید، تقریباً مطمئناً در برنامه خود به ریاضیات، شیمی و فیزیک نیاز خواهید داشت. موضوعات دیگری که به شما کمک می کند ممکن است شامل ریاضیات، آمار، فناوری طراحی، طراحی محصول و مهندسی باشد. در بیانیه شخصی خود، ویژگی هایی را در نظر بگیرید که چه چیزی می تواند یک مهندس شیمی خوب باشد. با مهارت ها و استعدادهای خود در تحقیق، آزمایش، محاسبه، تجزیه و تحلیل و کنجکاوی عملی خود بازی کنید. از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل:

مدرکشرح
نمره A Levelشرایط ورود از BBC تا A*AA متغیر است، که معمولاً دانشگاه ها و کالج ها AAA را درخواست می کنند.
سطوح عالی بریتانیاییشرایط ورود به بالاترین (متداول ترین مدرک تحصیلی) از BBBB تا AAAAB متغیر است و دانشگاه ها یا کالج ها اغلب به AAABB نیاز دارند. گاهی اوقات، دانشگاه ‌ها برای تکمیل سطوح عالی، از Advanced Highers درخواست می‌کنند. در صورت درخواست سطوح عالی، دانشگاه ها یا کالج ها معمولاً AA درخواست می کنند.
دوره های حرفه ایسایر مدارک سطح 3 یا سطح 6 (مثلاً دیپلم ملی تمدید شده سطح 3 Pearson BTEC یا سطح 6 SCQF) ممکن است به عنوان جایگزینی برای سطوح A/Highers توسط برخی از ارائه دهندگان پذیرفته شود. ضروری است که شرایط ورودی جایگزین را با دانشگاه ها یا کالج ها بررسی کنید.

علاوه بر این نیز شرط مدرک زبان و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نیز پابرجاست.

بررسی رشته مهندسی شیمی در انگلستان

بررسی رشته مهندسی شیمی در انگلستان

مهندسی شیمی در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است. این به طور سنتی فقط در مورد سوخت (نفت و گاز) بود، اما اکنون بسیار بسیار بیشتر از این است. نیرو هنوز بخش بزرگی از مهندسی شیمی است، اما بسیاری از فارغ التحصیلان اکنون به سمت پایدار و زیست محیطی سوخت می روند. بسیاری دیگر نقش خود را در توسعه مواد جدید، در فناوری نانو، در فرآیندهای معدنی و در مهندسی زیستی ایفا خواهند کرد. مدرک مهندسی شیمی به شما استعداد و فرصتی می‌دهد تا تغییری واقعی در جهان ایجاد کنید و برای انجام این کار هزینه زیادی دریافت کنید.

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی با ویزای کار انگلستان برای کار در سازمان ها، از بزرگترین شرکت های بخش خصوصی مانند BP گرفته تا ادارات دولتی ملی و مراکز تحقیقاتی، چشم انداز خوبی دارند. حتی در خارج از این بخش، طیف وسیعی از استعدادها و مهارت های تخصصی یک مهندس شیمی، آنها را در جای مناسبی برای اعمال مشاغل با درآمد خوب در طیف گسترده ای از صنایع قرار می دهد.

برخی از ماژول هایی که ممکن است مطالعه کنید عبارتند از:

  • فرآیندهای جداسازی
  • ترمودینامیک
  • گرما، جرم و تکانه
  • مهندسی نفت
  • مکانیک سیالات
  • شیمی صنعتی
  • مدیریت محیط زیستی
  • زیست شناسی سلولی

درآمد مهندسین شیمی در انگلستان

میزان هزینه تحصیل رشته شیمی در انگلستان 10000£ الی 20000£ (پوند) است. اما در عوض درآمد این رشته نیز بالاست. فارغ التحصیلان مهندسی شیمی در انگلستان به صورت به میزان 5700£ (پوند) در ماه درآمد دریافت میکنند. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان حقوق کار در انگلستان برای مهندسین شیمی حداقل در حدود 31500£ (پوند) و حداکثر 109000£ (پوند) در سال می باشد.

میزان حقوق مهندسین شیمی در بخش های مختلف انگلستان در زیر قابل مشاهده است:

حقوق سالیانه مهندسین شیمی در انگلستان (پوند)

تحصیل مهندسی شیمی در مقاطع مختلف در انگلستان

مهندسی شیمی یک مدرک چالش برانگیز است. شما به احتمال زیاد برای کسب مدرک BSc یا BEng به مدت 3 سال تحصیل خواهید کرد، اما بسیاری از دوره ها شامل 1 سال اضافی در صنعت هستند که آنها را 4 ساله می کند. شما در طول دوره تحصیلی خود حدود 20 ساعت در هفته را در سخنرانی ها یا آزمایشگاه ها سپری خواهید کرد. شما همچنین می توانید انتظار حجم بالایی از مطالعه شخصی داشته باشید، زیرا مهندسی شیمی شما را با موضوعات، موضوعات و اصول بسیاری آشنا می کند. اگر قصد دارید از فرصت شغلی در صنعت در مقاطع مهندسی شیمی استفاده کنید، آماده باشید تا 40 ساعت در هفته کار کنید.

همانطور که دوره خود را شروع می کنید، پایه ای از دانش در این موضوع ایجاد خواهید کرد، بنابراین ماژول های مقدماتی زیادی را انتظار دارید که شامل شیمی، فیزیک و ریاضیات می شود. شما در سال دوم و سوم شروع به تخصص خواهید کرد، زیرا در مورد مهندسی شیمی به عنوان یک علم بیشتر می دانید. شما این درک را در طیف وسیعی از محیط ها توسعه خواهید داد. از تسلط بر تئوری ‌ها و محاسبات در سالن سخنرانی، اجرای شبیه ‌سازی در اتاق ‌های کامپیوتر، به کارگیری دانش خود در آزمایشگاه ‌ها و غیره.

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *