شرایط انگلستان

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان به تومان چقدر است؟

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان

در این مقاله در مورد هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان در سال تحصیلی 2024-2023 نکات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. از آنجایی که کشور انگلستان از جمله کشورهای گران برای تحصیل دانشجویان ایرانی به حساب می آید، توصیه می گردد دانشجویان برآورد صحیحی از هزینه ها داشته باشند. در این نوشتار که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

  • شهریه تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها چه میزان است؟
  • شهرهای دانشجویی و ارزان انگلستان کدامند و شرایط کار دانشجویی به چه صورت است؟

امکان کار دانشجویی برای دانشجویان در انگلستان نیز وجود دارد. اما این میزان درآمد نمی تواند پاسخگوی هزینه های تحصیل و زندگی آنها در این کشور شود و عموما افرادی انگلستان را برای تحصیل انتخاب می نمایند که از تمکن مالی خوبی بهره مند هستند.

تحصیل در بریتانیا

سالانه افرادی زیادی از سراسر جهان به دلایل مختلف به کشور انگلستان مهاجرت می کنند. از دلایل مهاجرت فرد به کشور انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یادگیری زبان در انگلستان
  • کار در شرکت های انگلستان
  • سرمایه گذاری در شرکت یا موسسات انگلیسی
  • ثبت شرکت در کشور انگلستان

در این نوشتار بیشتر به بررسی هزینه های تحصیل در برنامه های متفاوت تحصیلی پرداخته ایم. در تصویر زیر دلایل انتخاب کشور انگلستان برای تحصیل بدین شرح می باشد: دلایل انتخاب کشور انگلستان برای تحصیل

هزینه تحصیل و زندگی و اقامت دانشجویی در انگلستان

با توجه به صرفه بودن اجاره خانه نسبت به خرید خانه در انگلستان دانشجویان اجاره نشینی را ترجیح می دهند. اجاره ماهیانه آپارتمان و قیمت خرید هر متر مربع خانه به شرح زیر می باشد:

نوع آپارتمان  میزان هزینه به پوند انگلیس
اجاره آپارتمان 1 خوابه550£ الی 750£
اجاره آپارتمان 3 خوابه900£ الی 1200£
خرید هر متر مربع2700£ الی 3700£

برای تهیه یک منزل کوچک به عنوان یک دانشگاه نیز می توانید از خوابگاه های دانشجویی استفاده نمائید. همچنین می توانید مقاله هزینه زندگی در انگلستان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیل در مدارس انگلستان

کلیه کودکان و نوجوانان از تمامی کشورهای دنیا می توانند در مدارس انگلستان تحصیل کنند. آموزش در انگلستان برای سنین 5 تا 16 سال اجباری است و این کشور بر این امر تأکید بسیاری دارد. بعد ازاتمام این دوره، در سن 16 سالگی دانش آموز می تواند برای ورود به دانشگاه خود را آماده کند. دانش آموز باید قبل از ورود به دانشگاه بسته به رشته ی هدف دوره های A-level و فاندیشن بگذراند و پس از آن برای پذیرش تحصیلی اقدام کند. مدارس براساس رتبه بندی مدارس و امکانات رفاهی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد هزینه های متفاوتی دارند این امکانات از جمله خوابگاه، تغذیه، امکانات ورزشی، امکانات علمی هستند. انگلستان دارای 2 نوع مدرسه دولتی و خصوصی است. مدارس خصوصی این کشور شامل 2 گروه مدارس روزانه و مدارس شبانه روزی است.

بودجه مدارس خصوصی غالباً با شهریه ای که والدین می پردازند تامین می شود. مدارس خصوصی انگلستان از استانداردهای بالایی برخوردار هستند. زیرا دولت انگلستان سخت گیری بسیاری در این موارد دارد و رعایت این استانداردها ضروری است. شهریه مدارس خصوصی بسته به محل قرارگیری و امکانات رفاهی مدرسه متفاوت خواهد بود. به طور کلی شهریه مدارس از 15000£ الی 40000£ (پوند) می باشد.

در نمودار زیر به بربرسی هزینه های زندگی در این کشور می پردازیم:

بررسی هزینه مدارس محبوب انگلستان

هزینه رستوران در کشور انگلستان

برای تهیه یک وعده غذایی در رستوران های کشور انگلستان هزینه ها به شرح زیر می باشد:

اقلام غذایی هزینه به پوند انگلیس 
غذا در رستوران12£ الی 15£
غذا در مک دونالد
نوشابه 330 میلی لیتر
آب معدنی 330 میلی لیتر0.8£
کاپوچینو

مراکز خرید در شهرهای بزرگ هزینه های تهیه غذا را به نسبت بالاتر می برند. از این رو شاخص هزینه زندگی در بریتانیا در نمودار زیر بیان شده است:

شاخص هزینه زندگی در بریتانیا

هزینه اقلام خوراکی در فروشگاه ها در بریتانیا

هزینه مواد غذایی و خوراکی که در سوپر مارکت ها به فروش می رسد به شرح زیر می باشد:

مواد غذایی میزان هزینه به پوند انگلیس
یک لیتر شیر
یک قرص نان سفید 500 گرمی
یک کیلوگرم برنج سفید1.21£
12 عدد تخم مرغ1.86£
یک کیلوگرم پنیر محلی5.33£
یک کیلوگرم سینه مرغ5.82£
یک کیلوگرم گوشت قرمز7.61£
یک کیلوگرم سیب1.16£
یک کیلوگرم سیب زمینی1.79£

این هزینه ها بنا به شهر و منطقه زندگی می تواند تفاوت داشته باشد.

هزینه حمل و نقل در انگلستان

هزینه حمل نقل با وسایل نقلیه عمومی در انگلستان به شرح زیر می باشد:

نوع وسیله نقلیه هزینه به پوند انگلیس 
هزینه تاکسی طبق تعرفه
هر یک کیلومتر تاکسی1.55£
یک ساعت انتظار برای تاکسی20£
بلیط یک طرفه
بلیط ماهیانه60£

هزینه پوشاک در انگلستان

هزینه پوشاک مانند لباس و کفش در کشور انگلستان به شرح زیر می باشد:

نوع پوشاک هزینه به پوند انگلیس
شلوار جین57£
لباس زنانه تابستانی29£
کفش ورزشی نایک59£
کفش مردانه چرم62£

تهیه پوشاک را می توان در تاریخ های خاصی که برندها تخفیفات ویژه هم دارند خیلی ارزانتر خریداری کرد.

هزینه تفریحات و تحصیل و زندگی در انگلستان

هزینه تفریحات مختلف در کشور انگلستان به شرح زیر می باشد:

نوع تفریحاتهزینه به پوند انگلیس 
بلیط سینما7£ الی 10£
کنسرتاز 10£ به بالا
زمین تنیس برای 1 ساعت بازی
باشگاه بدن سازی برای 1 ماه31£

معمولا هزینه تفریحات در شهرهای بزرگ و مخصوصا لندن بیشتر است.

هزینه تفریحات و تحصیل و زندگی در انگلستان

هزینه خدمات رفاهی در انگلستان

هزینه خدمات رفاهی به صورت ماهانه در کشور انگلستان به شرح زیر می باشد:

نوع خدمات هزینه به پوند انگلیس
هزینه جمع آوری زباله، آب، گاز و برق140£
هر یک دقیقه مکالمه موبایل14£
اینترنت نامحدود حدود 60 مگابایت25£

برخی منازل در انگلستان شرایط و هزینه های متفاوتی را برای این نوع خدمات دارند.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

ویزای تحصیلی برای مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان به 2 دسته تقسیم می شود:

  1. ویزا تحصیلی TIER 4 General
  2. ویزا تحصیلی TIER 4 Child

ویزای تحصیلی TIER 4 Child برای افراد با رده سنی 6 تا 17 سال در نظر گرفته شده است. برای افراد از سن 6 سالگی می توان این ویزا را دریافت کرد. فرد متقاضی با توجه به سن و مقطع تحصیلی در کشور خود می تواند در انگلستان در مقطع دبستان و دبیرستان مشغول به تحصیل شود. بعد از فارغ التحصیلی از دوره دبیرستان، فرد می تواند با اخذ مدرک GCSE وارد کالج شوند. بعد از گذراندن A Level یا Foundation وارد دانشگاه های کشور انگلستان شوند. به دلیل شرایط سنی نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان به تومان چقدر است؟

اینکه هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان به تومان چقدر است همواره پرسش متقاضیان ایرانی مهاجرت به انگلستان است. با توجه به اینکه نرخ ارز در ایران همواره رو به تغییر است بهتر است که هزینه ها را به پوند ارز رسمی انگلستان محاسبه کنید. اما برای درک بهتر و بررسی هزینه به تومان در این مطلب این هزینه ها به تومان در سال 2023 محاسبه شده است. اگر هزینه تحصیل در مدارس معمولی انگلستان را به صورت میانگین حدود 15000£ (پوند) در نظر بگیریم هزینه به تومان تقریبا در حدود 750 میلیون تومان در سال خواهد بود.

همچنین اگر هزینه تحصیل به صورت میانگین در دانشگاه های انگلستان را سالیانه 18000£ (پوند) در نظر بگیریم این هزینه ها به پول ایران حدود 900 میلیون تومان خواهد بود. ضمن اینکه هزینه زندگی در انگلستان به تومان را نیز نباید فراموش کنیم. به طور متوسط می توان گفت هزینه تحصیل در انگلستان در سال 2023 ماهیانه حدود 60 میلیون تومان خواهد بود. با این حساب هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان به تومان در سال حدود 1.6 میلیارد تومان در نظر گرفته می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه ها و زندگی در انگلستان

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف انگلستان متفاوت می باشد. هزینه های تحصیلی باید به صورت سالیانه پرداخت شود. هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان به شرح زیر می باشد:

  • کالج های شبانه روزی: هزینه سالیانه کالج های شبانه روزی در کشو انگلستان حدودا 30000£ (پوند) می باشد. این مبلغ برای هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان می باشد.
  • مقطع کارشناسی: هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان برای مقطع کارشناسی سالیانه بین 12000£ تا 14000£ (پوند) می باشد.
  • مقطع کارشناسی ارشد: هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های انگلستان مبلغ 12000£ تا 22000£ (پوند) می باشد. این مبلغ فقط برای هزینه های دانشگاهی فرد می باشد. هزینه های لازم برای زندگی فرد در کشور انگلستان جدا از این هزینه می باشد.
  • مقطع دکترا: هزینه های تحصیل سالیانه در دانشگاه های انگلستان 15000£ تا 24000£ (پوند) می باشد. این مبلغ فقط برای دوره های تحصیلی فرد در نظر گرفته شده است. در بیشتر کشور ها برای فردی که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل است.

شما می توانید برای آگاهی بیشتر در مورد هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با آگاهی کامل از هزینه ها در کشور انگلستان اقدام به مهاجرت به این کشور نمائید. از جمله کشورهای انگلیسی زبان که هزینه پایینتری نسبت به انگلستان داراست و همچنین شرایط اقامتی بهتری نیز نسبت به انگلستان داراست می توان به تحصیل در کانادا اشاره داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *