شرایط انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان 2023

هزینه زندگی در انگلستان 2021

یکی از موارد مهم قبل از مهاجرت میزان آگاهی شما از هزینه زندگی در انگلستان 2023 است که در این نوشتار به بررسی جامع این موضوع پرداخته ایم. هزینه زندگی را می توان به چند بخش کلی تقسیم بندی نمود که از قبیل هزینه خرید و اجاره مسکن و انرژی، خورد و خوراک، هزینه های رفت و آمد و تهیه پوشاک و تفریحات و خرید مایحتاج و سایر موارد بنا به سلیقه و سبک زندگی اشخاص تقسیم نمود. البته وقتی شخصی به عنوان یک شهروند خارجی در این کشور قصد زندگی دارد، نوع اقامت شخص در برآورد صحیح هزینه ها نقش دارد. در این مقاله متخصصان ما هزینه زندگی در بریتانیا را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • میزان اجاره یک ملک در انگلستان ماهیانه چه مقدار هزینه خواهد داشت؟
  • هزینه زندگی ماهیانه یک فرد مجرد و یا خانواده در انگلستان چه مقدار می باشد؟
  • هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور چه مقدار خواهد بود؟

از این قبیل سوالات در ذهن خواننده ای که هدف زندگی در انگلستان را دارد بسیار است. شما برای پاسخ سوالتتان کافی است این نوشتار را تا انتها مطالعه نمائید. همچنین می توانید پس از مطالعه سوالات خود را در این زمینه و اخذ هر نوع ویزا به کشورهای درجه یک با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید. در ابتدا به مقدمه ای از مهاجرت به انگلستان و میزان هزینه ها پرداخته ایم.

اینفوگرافی هزینه زندگی در انگلستان

مهاجرت به انگلستان

بریتانیا میزبان تعداد زیادی از مهاجران می باشد و برخی از آن ها فقط برای مدت کوتاهی وارد کشور می شوند، در حالیکه برخی دیگر تصمیم می گیرند در این کشور زندگی کنند. عموم مهاجران زندگی در پایتخت این کشور ،شهر لندن را انتخاب می کنند. اما لازم به ذکر است که بهترین فرصت های شغلی با بالاترین حقوق در این شهر قابل یافتن است. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورها زیاد است. اگرچه در بسیاری موارد، حقوق بالاتر می تواند برای برخی از مهاجران سبک زندگی راحتی ایجاد کند. اکثر مهاجرانی که قصد ورود به این کشور را دارند در جستجوی شغل و فرصتی برای گسترش تحصیلات هستند. به طور کلی، مهاجران با سطح تحصیلات خوب علیرغم هزینه های نسبتاً زیاد برای مسکن، حمل و نقل عمومی و قبض خدمات می تواند از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار باشد.

همچنین انواع روش های مهاجرتی به این کشور عبارتست از:

۵ طرق مهاجرتی به انگلستان

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور مهاجرپذیر به نکات زیر توجه فرمائید:

درباره کشور مهاجرپذیر بریتانیا

در طول تاریخ این کشور کارگران اتحادیه اروپا، مهاجران و نیروی کار خارجی را با وجود کیفیت زندگی بهتر در این کشور جذب کرده است. هزینه زندگی در لندن بسیار زیاد است. اما در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ دنیا، پایتخت انگلیس یک شهر بسیار مقرون به صرفه برای زندگی است. اولین و مهمترین دغدغه متقاضیان برای زندگی کردن در کشور انگلستان و پرداخت هزینه زندگی در انگلستان، اجاره یک آپارتمان می باشد.

میانگین هزینه زندگی در این کشور همانند سایر کشورها بسته به تعداد اعضاء خانوار و محل زندگی متغیر و به شرح زیر است:

  • هزینه خانواده ماهانه چهار نفره 236900£ (پوند) بدون اجاره است.
  • هزینه زندگی یک نفر 68548£ (پوند) بدون اجاره است.

هزینه زندگی و اقامت در انگلستان در سال 2023

میانگین هزینه های اجاره مسکن در مرکز شهر در کشور انگلستان از 1200£ الی 2000£ (پوند) می باشد. یک آپارتمان در محله های حومه شهر به طور متوسط با ​​اجاره ماهانه 1275£ (پوند) همراه می باشد. در کل، هزینه ماهیانه اجاره آپارتمان های مجهز در مرکز شهر بین 1500£ الی 2500£ (پوند) متغیر است، در حالی که در حومه شهر هزینه اجاره آپارتمان از 950£ الی 1600£ (پوند) می باشد. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که اجاره مسکن و آپارتمان های مجهز تر و بزرگ تر در مرکز شهر می تواند به 3500£ (پوند) برسد.

به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان 3 خوابه واقع در مرکز شهر، به طور متوسط ​​3524£ (پوند) برای شما هزینه خواهد داشت. اگر برای یافتن آپارتمان مناسب بیشتر تحقیق کنید، می توانید چنین آپارتمانی را پیدا کنید که اجاره ماهانه آن بین 2700£ و 4900£ (پوند) باشد. در خارج از مرکز، می توانید چنین آپارتمانی را با قیمتی بین 1700£ الی 2900£ (پوند) (به طور متوسط ​​2235£ (پوند) پیدا کنید.

ارزانترین شهرها برای زندگی در انگلستان عبارتند از:

  • لینکلن
  • کاردیف
  • بلفاست
  • نیوکاسل
  • لنکستر
  • کاونتری
  • استرلینگ
  • وارویک

هزینه خدمات در انگلستان 2023

زندگی در کشور انگلستان در صورتی با هزینه های کم همراه خواهد بود که متقاضیان و مهاجران خارجی بتوانند با داشتن شرایط مورد نیاز به صورت مشترک با یک فرد دیگر در یک آپارتمان زندگی کنند. اجاره یک آپارتمان هزینه های دیگری مانند هزینه های قبض و خدمات شهری را به همراه دارد. به طور متوسط ​​برای یک آپارتمان معمولی متقاضیان و مهاجران باید هر ماه 18002£ (پوند) برای برق، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، آب و زباله پرداخت کنند. به یاد داشته باشید که هزینه های خدمات و امکانات مسکن به مساحت خانه بستگی دارد. چنانچه به طور مشترک در یک خانه کمی بزرگتر زندگی کنید طبیعتا از هزینه های خدمات خود در این کشور که آنچنان ارزان هم نیست کاسته اید. هزینه خدمات در این کشور با توجه به شهری که متقاضی برای زندگی انتخاب نموده است متفاوت می باشد.

هزینه حمل و نقل در انگلستان 2023

سفر با اتومبیل در شهرهای مختلف کشور انگلستان اغلب نسبتاً کند است و این امر باعث می شود حمل و نقل عمومی به یک انتخاب هوشمندانه تبدیل شود. شبکه حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ انگلستان گسترده می باشد، اما بلیط های شبکه حمل و نقل عمومی می توانند گران باشند.

به طور کلی، هزینه های حمل و نقل در انگلستان به صورت زیر می باشند:

حمل و نقل و وسایل نقلیه انگلیسهزینه متوسط به پوند
یک لیتر بنزین£1.56
بلیط ماهانه اتوبوس£65.22
بلیط تک سفره اتوبوس£230
تعرفه تاکسی تا 8 کیلومتر£1.24
تویوتا کرولا جدید£18700
گلف فولکس واگن جدید£2184153

شما به عنوان یک خارجی برای رانندگی در انگلستان نیاز به گواهینامه رانندگی بین المللی دارید. البته برخی افراد ترجیح می دهند نیز راننده داشته باشند و یا ماشین اجاره نمایند. در اکثر موسسات اجاره اتومبیل شخص برای اجاره یک خودرو نیاز به سن حداقل 23 سال دارد.

این نکته را باید در نظر داشت که اگر شما شهروند آمریکایی باشید نیازی به اخذ گواهینامه بین المللی برای رانندگی در انگلستان ندارید.

می توان برای رفت و آمد با حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس و متروها هزینه کرایه خود را بصورت نقدی هم پرداخت نمائید. البته می توان برای کم کردن هزینه ها از بلیط های رفت و آمد سالیانه نیز استفاده نمود. این بلیط ها از سوی مراکز دولتی، شهرداری و دفاتر خصوصی قابل درخواست است.

هزینه زندگی و مراقبت بهداشتی در انگلستان 2023

بریتانیا دارای سیستم بهداشتی می باشد که به عنوان یکی از بهترین های جهان شناخته می شود. در صورتی که مهاجران و متقاضیان مقیم کشور انگلستان باشند، مراقبت های بهداشتی و درمان در انگستان رایگان می باشد. با این حال، به عنوان مهاجر، اگر ترجیح می دهید می توانید به تسهیلات خصوصی مراجعه کنید. داشتن بیمه درمانی خصوصی می تواند به این معنی باشد که شما سریعتر از آنچه ممکن است از طریق سیستم عمومی به خدمات دسترسی پیدا کنید.

هزینه های مراقبت های درمانی در انگلستان به صورت زیر می باشد:

خدمات بهداشتی و درمانیمتوسط هزینه به پوند
پزشک خانواده73£
داروی سرما خوردگی (6 روز)
نسخه آنتی بیوتیکی10£

افرادی از قبیل کودکان 15 سال و کمتر از سن و 16 تا 18 که به صورت تمام وقت در مدرسه در حال تحصیل هستند و همچنین افراد 60 ساله یا بالاتر، افراد کم درآمد، زنان باردار و کسانی که در 12 ماه گذشته به دنیا آمده اند و مبتلایان به سرطان از پرداخت هزینه و ارائه نسخه برای تهیه دارو معاف هستند.

قیمت £ پوند بریتانیا

پوند ارز کشور انگلیس می باشد که در این بخش از مقاله به بررسی £ (پوند) با سایر ارزهای رایج می پردازیم:

پوند انگلستانارز سایر کشور
1£ (پوند)1.15 (یورو)
1£ (پوند)11.86NOK (کرون نروژ)
1£ (پوند)1.96NZD (دلار نیوزلند)
1£ (پوند)12.65SEK( کرون سوئد)
1£ (پوند)7.93CNY (یوآن چین)
1£ (پوند)1721.82IDR (روپیه اندونزی)
1£ (پوند)68.92RUB(روبل روسیه)

هزینه زندگی در انگلستان برای خانوار

لندن به عنوان پایتخت انگلیس و قطب مالی جهانی، یکی از گران ترین مکان های زندگی در کره زمین است. به ویژه اجاره مسکن هزینه های کلی زندگی در انگلستان را بالا می برد. اما هزینه ها روز به روز نیز بیشتر می شوند و متقاضیان برای اقامت در این کشور باید توان مالی کافی داشته باشند. مهاجران برای زندگی ارزان تر می توانند شهر دیگری مانند گلاسکو، کاردیف، منچستر یا بیرمنگام را انتخاب کنند این شهرها نیز به عنوان شهرهای دانشجویی برای تحصیل در انگلستان نیز ارزان می باشند. زندگی در یک شهر یا روستا کوچکتر معمولاً با هزینه های بسیار کمتری نسبت به شهر های بزرگ همراه خواهد بود.

در این بخش قصد داریم تا هزینه های زندگی در 2 شهر لندن و منچستر را مقایسه کنیم:

هزینه های زندگی در انگلستان (به جز مسکن)لندن پوندمنچستر به پوند
فرد مجرد (1 ماه)800£650£
فرد مجرد (1 سال)980£830£
دانشجو (1 ماه)600£500£
خانواده 4 نفره (1 ماه)2930£2500£
خانواده 4 نفره (1 سال)37000£25400£

معمولا هزینه زندگی در شهرهای بزرگ به نسبت بیشتر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک تر است. البته هزینه زندگی در حومه شهر به نسبت مرکز شهرها نیز ارزانتر است. برای تهیه مسکن نیز می توانید به صورت آنلاین زمانی که در کشور خودتان هستید این اقدام را انجام دهید.

هزینه زندگی در انگلستان برای خانوار

هزینه مواد غذایی و خوراک در انگلیس

هزینه زندگی در لندن به مدیریت هزینه های موارد غذایی و خوراک نیز بستگی دارد. به طور متوسط هزینه ​​یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 15£ (پوند) می باشد. به یاد داشته باشید که در صورتی که متقاضیان و ساکنین کشور انگلستان در خانه به پخت و پز مشغول شوند و غذا های خانگی درست کنند، می توانند هزینه های غذای خود را به صورت چشم گیری کاهش دهند.

از برجسته ترین هزینه های موارد غذایی در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اقلامهزینه متوسط به پوند
نان 500 گرم
آب 1.5 لیتر0.98£
شیر 1 لیتر0.97£
تخم مرغ 12 عدد2.03£
پنیر محلی 1 کیلوگرم5.59£
گوشت گاو 1 کیلوگرم8.93£
سینه مرغ 1 کیلوگرم6.85£
برنج سفید 1 کیلوگرم1.36£
سیب زمینی 1 کیلوگرم1.07£
سیب 1 کیلوگرم1.89£
1 وعده غذا در رستوران ارزان قیمت55£
مصرف کاپوچینو به طور منظم2.89£
موز 1 کیلوگرم1.76£

معمولا هزینه تهیه وعده های غذایی در کشورهای انگلستان و آمریکا نزدیک به هم هستند. اگر شما بخواهید یک وعده غذایی را در یک رستوران در جای خوب شهر و یک جای متوسط تهیه کنید تقریبا هزینه ای حدود 50£ الی 150$ (دلار) برای یک وعده غذایی کامل بایستی در نظر بگیرید.

زندگی در لندن

زندگی در لندن تجربه ایی شگفت انگیز محسوب می شود که همواره خارق العاده هایی را با خود به همراه دارد. شهر لندن متنوع ترین منطقه در انگلیس از لحاظ فرهنگ محسوب می شود. بیش از نیمی از مردمان این کشور سفید پوست هستند. برخورداری از شرایط حمل و نقل عمومی نظیر قطارهای زیر زمینی از جمله مزایایی محسوب می گردد که توانسته شهروندان این شهر را بی نیاز از وسیله نقلیه خصوصی کند. مقاله هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان را مطالعه بفرمائید.

شاخص هزینه های زندگی در لندن بدین صورت است:

شاخص هزینه زندگی در لندنکار با شرایط اقتصادی و ساعات کاری ایده آل و زندگی در جامعه فرهنگی از سایر مواردی محسوب می گردد که نباید به سادگی از آن چشم پوشی کرد. شاخص کیفیت زندگی در شهر لندن 87.68 است که نشان از حد متوسط کیفیت زندگی در این شهر است. بر اساس این ارزش، لندن را می توان دهمین شهر مطرح بریتانیا خواند.

نام شهرشاخص کیفیت زندگیرتبه جهانی
لیورپول58.9834
ادینبورگ176.9739
بلفاست57.7241
گلاسکو57.2350
کمبریج62.4857
لیدز163.5373
بریستول58.7790
منچستر58.79114
بیرمنگهام54.08122
لندن67.68158

شاخص هزینه زندگی در انگلستان

هزینه های زندگی در کشور انگلستان به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار بالا است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که درآمدهای ماهیانه در این کشور نیز به نسبت بالا است. شاخص هزینه های زندگی، نشان می دهد که نسبت درآمدها و هزینه های زندگی در چه وضعیتی قرار دارد و آیا از نظر اقتصادی، زندگی در کدام شهرهای انگلستان به صرفه تر است. در نمودار زیر مشخص شده است که کدام شهرها از این نظر در انگلستان وضعیت بهتری دارند.

شاخص بهترین شهرهای انگلستان

باید به این نکته نیز توجه داشت که هر چه شاخص ارائه شده کوچک تر باشد، نشان دهنده ارزش بیشتر است. در حال حاضر دیترویت در آمریکا و دمشق در سوریه به ترتیب بهترین و بدترین شهرهای جهان از نظر این شاخص هستند.

هزینه زندگی دانشجویی در بریتانیا

بسیاری از متقاضیان جویای تحصیل در این کشور، می باید قبل از اقدامات لازم در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور در ابتدا از هزینه های لازم مانند هزینه مسکن، حمل و نقل و اقلام غذایی در این کشور آگاهی کامل کسب نمایند. به عنوان مثال متقاضیان می توانند در خارج از این شهر اتاق بزرگی را اجاره نمایند. حدود اجاره آپارتمان در خارج از شهرهای بزرگ این کشور برای دانشجویان 530£ (پوند) در نظر گرفته خواهد شد.

سایر هزینه ها مربوط به پرداختی انشعاب های آب و برق و گاز می باشد که حدود 100£ الی 250£ (پوند) می باشد. نکته مهم در خصوص هزینه زندگی در این کشور به ویژه برای متقاضیان بین المللی انتخاب محل زندگی است، که در شهرهای بزرگ این کشور مانند لندن هزینه بیشتری نیاز خواهد بود. در میان مهاجرت به کشورهای دیگر در خصوص مهاجرت به کشوری مانند لوکزامبورگ می توانید مقاله هزینه زندگی در لوکزامبورگ را مطالعه بفرمائید.

شاخص هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

شاخص هزینه زندگی در بریتانیا

میانگین هزینه ها در شهرهای انگلستان

هزینه زندگی در پایتخت این کشور نسبت به سایر شهرها بیشتر می باشد. همچنین پیشرفت کاری و سرمایه گذاری در لندن بسیار مورد توجه متقاضیان بین المللی بوده است. همچنین میانگین هزینه های غذا در شهرهای مختلف متغیر و به شرح زیر می باشند:

  • لندن: 345£ (پوند)
  • منچستر: 290£ (پوند)
  • لیورپول: 135£ (پوند)
  • ادینبورگ: 295£ (پوند)
  • گلاسکو: 325£ (پوند)

به طور کلی می توان گفت برآورد میزان هزینه زندگی بستگی به سبک زندگی شما دارد. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا زندگی در این کشور را دارند، می باید به طور کامل از هزینه های زندگی این کشور آگاهی یابند. بهتر است اگر شما عزیزان به دنبال کسب اطلاعات درباره قوانین انگلستان در زمینه های مهاجرتی، زندگی، اقامت، تابعیت، تجارت، سرمایه گذاری، ازدواج و یا تحصیل در انگلستان هستید، با مشاورین ما همین حالا تماس بگیرید و یا با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در انگلستان

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب هزینه زندگی در انگلستان 2022-2023 می پردازیم:

  • هزینه زندگی در انگلستان به چه صورت است؟ همانند سایر کشورها بخش عمده ای از هزینه ها مربوط به بخش مسکن می باشد، بنا به نوع مسکن و سایر هزینه ها میانگین ماهیانه حدود 1000£ الی 1500£ (پوند) می باشد.
  • برای اجاره مسکن در انگلستان چه مقدار بودجه نیاز است؟ اگر بخواهید در لندن که گرانترین شهر است یک آپارتمان کوچک تهیه نمائید، حدود 1000£ (پوند) هزینه خواهید داشت در صورتی که می توان در شهرهای ارزان انگلستان این مبلغ را به 700£ (پوند) کاهش داد.
  • آیا دانشجویان برای رفت و آمد می توانند هزینه های خود را کاهش دهند؟ بله، در صورتی که با ویزای تحصیلی در انگلستان اقامت داشته باشند می توانند با تخفیف بلیط های وسایل نقلیه عمومی را تهیه نمائید.
  • گرانترین و ارزانترین شهرهای انگلستان کدامند؟ بر اساس آخرین رتبه بندی همچنان شهر لندن به عنوان گرانترین شهر انگلستان و شهرهایی همچون ادینبورگ و یورک به عنوان ارزانترین شهرهای انگلستان معرفی می شوند.
4.8/5 - (33 امتیاز)

20 دیدگاه برای “هزینه زندگی در انگلستان 2023

  1. Hossein گفت:

    سلام آیا بازار کار و درآمد پزشکی در لندن مناسبه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص آگاهی از بازار کار در انگلیس مقاله مربوطه را مطالعه و با شماره 02191003232 تماس بگرید.

  2. پارسا گفت:

    سلام خسته نباشید آیا شغل اتش نشانی و خدمات ایمنی در انگلیس کاربرد دارد

    1. صادقی گفت:

      سلام در این خصوص بایستی لیست مشاغل مورد نیاز را بررسی کنید.

  3. حامد اسماعیلی گفت:

    مرسی از مقاله پر بارتون

    1. صادقی گفت:

      خواهش میکنم

  4. فردين گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشيد و تشكر از اطلاعات جامع و كامل شما در خصوص هزينه ها و ساير مورادتون.
    خدمتتون عرض كنم من فوق ليسانس حسابداري با 15 سال سابقه كارمرتبط در حوزه مالي صنايع پتروشيمي آيا به نظر شما اين رشته و با اين سابقه كاري كه دارم ولي زبان انگليسي ام زياد جالب نيست ولي زبان آلماني خوندم البته زبان آلماني كه ميدونم به درد آنجا نميخوره آيا امكان پيدا كردن كار وجود داره يا خير؟
    متشكرم از راهنمايي شما

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در این کشور بایستی در ابتدا از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. شایان ذکر است که دانش زبان انگلیسی نیز اهمیت دارد

  5. Mehdi گفت:

    با سلام 25 سالمه رشته فنی حرفه ای مدرک لیسانس برق قدرت دارم مردک آیلس هم دارم پول هم 40 هزار پوند دارم با چه روشی میتونم برم برا اقامت

    1. صادقی گفت:

      سلام بهترین طرق مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی انگلستان برای شما است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. سمیرا گفت:

    سلام من 32 سالمه داروسازم و میخوام کلا برای زندگی برم یه کشور دیگه ترجیحم انگلستان هست میخواستم بدونم هزینه های زندگی در انگلستان به چه شکل هست؟ و اینکه با کار نیمه وقت میشه هزینه های زندگی در انگلستان رو پوشش داد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. بله امکان کار دانشجویی در خصوص پوشش هزینه های زندگی تحصیلی وجود دارد.

  7. امیر گفت:

    اگه با ویزای توریستی بریم خارج و بعد تقاضا پناهندگی کنیم امکانش هست ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در موسسه ما خدمات غیر قانونی نظیر مهاجرت قاچاقی ارائه نمی گردد.

  8. امیر گفت:

    من لیسانس حسابداری دارم و میخوام بدونم این شغل تو انگلیس تقاضا داره و میتونم کار پیدا کنم؟

    1. صادقی گفت:

      با سللام در خصوص کار در انگلستان بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  9. حميدرضا گفت:

    سلام وعرض ادب ، بنده از يك شركت انگليسي پيشنهاد كار دارم ؛ شما مي توانيد به بنده كمك كنيد كه بدانم زندگي متعارف (متوسط)
    در انگلستان براي يك خانواده 3 نفره چقدر هزينه خواهد داشت؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. مقاله مربوط به هزینه زندگی در انگلستان را مطالعه نمایئد. تعرفه زندگی در شهرهای مختلف متغیر است . کاملا به سبک زندگی شما دارد.

  10. مسلم کریمی گفت:

    آیا در انگلستان برای پناه جویان غیر قانونی حق تحصیل وجود دارد یا خیر، لطفن توضیح دهید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی صورت نمی گیرد، این مقاله صرفا جهت کسب اطلاعات بیشتر نگارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *