مهاجرت به کشور انگلستان

زندگی در انگلستان

زندگی در انگلستان

انگلیس یکی از برترین کشورهای جهان از لحاظ امکانات رفاهی، تفریحی می ­باشد، از اینرو زندگی در انگلستان یکی از رویاهای بسیاری از افراد است. پایتخت این کشور شهر لندن و یکی از بزرگترین و مدرن ترین شهر های جهان به حساب می­ آید. این کشور دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی همچون غارها، کوه ها و چشمه ها است. از همین رو افراد زیادی از طریق ویزای توریستی این کشور به این کشور مسافرت می­ نمایند.

مردم این کشور از استاندارهای بالای زندگی، امکانات رفاهی عالی، سیستم آموزشی بسیار مطلوب که همگی دارای شهرت جهانی هستند، برخوردارند. مردم این کشور از فرهنگی برخوردار هستند که رفتن به کتاب خانه ها و موزه ها برای متقاضیان لذت بخش تر از رفتن به سینما ها و پارک ها است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله پیش رو را در زمینه آشنایی هرچه بیشتر متقاضیان با شرایط زندگی در این کشور در سال 2023 تدوین نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

شرایط اقامت و زندگی در انگلستان

دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل به این کشور  مهاجرت می­ کنند می باید به صورت انفرادی قادر به تأمین هزینه های زندگی دانشجویی خود باشند. در کشور انگلیس به طور کلی 2 نوع مسکن برای اسکان دانشجویان وجود دارد:

  • در این کشور محل هایی را برای سکونت دانشجویان ایجاد نموده اند، که این محل های توسط مراکز آموزشی و یا شرکت های خصوصی اداره می ­شود.
  • محل های مسکونی دیگری که توسط شرکت های خصوصی برای دانشجویان ساخته شده و دانشجویان می­ توانند با بخش مسکن دانشگاه و یا کالج آنها را بیایند.

زندگی دانشجویی در انگلستان

با ترکیبی باورنکردنی از فرهنگ ‌ها و تفکر معاصر، بریتانیا با حسی قوی از سنت و هویت همراه است. به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی، تجربیات جدید زیادی کسب خواهید کرد، در حالی که حتی فرصت بازدید و کشف مکان‌ های ناآشنا و پیدا کردن دوستان جدید را به دست خواهید آورد. بریتانیا که کشوری جهانی است، آداب و رسوم متعددی را در بر می گیرد و شما سریعتر از آنچه تصور می کنید ساکن خواهید شد. مدرک تحصیلی از یک دانشگاه بریتانیا در سراسر جهان مورد احترام است و به دانشجویان این فرصت را می دهد که در هر کجا که می خواهند کار و زندگی کنند. دانشگاه ‌های سراسر بریتانیا که به عنوان یکی از محبوب ‌ترین مقاصد تحصیلی بین ‌المللی شناخته می ‌شوند، تضمین می ‌کنند که هر دانشجو از پشتیبانی و چارچوب مورد نیاز برای تکمیل موفقیت ‌آمیز تحصیل خود برخوردار می ‌شود.

بسیاری از موسسات اقامت را برای دانشجویان بین المللی برای سال اول تضمین می کنند که واقعا می تواند به کاهش استرس روزهای اول شما کمک کند. جوامع گرد هم می آیند تا به شما کمک کنند تا ارتباط برقرار کنید و در زندگی دانشجویی خود در انگلستان مستقر شوید. در حالی که زندگی دانشجویی بر اساس موقعیت مکانی شما متفاوت است، هر یک از شما به انواع تاریخ غنی فرهنگی مرتبط با موسیقی، سینما، تئاتر، سفر و زندگی شبانه در سراسر اروپا دسترسی خواهید داشت. البته در کنار تحصیل، طرف دیگر دانشجو بودن در بریتانیا، زندگی اجتماعی غنی و متنوعی است که همراه با آن است. مملو از موسیقی جهانی، می توانید از کلاسیک، اپرا، جاز، فولک، الکترو، راک، هیپ هاپ، پاپ و موارد دیگر لذت ببرید.

10 شهر برتر برای زندگی در انگلستان

بریتانیا سرزمین تضادهاست. از ارتفاعات ناهموار اسکاتلند گرفته تا خلیج ‌های فیروزه ‌ای وسیع کورنوال، چیزی برای هر سلیقه‌ ای وجود دارد. برای بسیاری، مهاجرت به بریتانیا به معنای اقامت در لندن، با شلوغی شهرهای بزرگ و محله ‌های مسحورکننده آن است. با این حال، برخی از بهترین مکان ‌ها برای زندگی در بریتانیا در خارج از پایتخت قرار دارند. زندگی در خارج از لندن دنیای جدیدی را برای مهاجران مستقر در بریتانیا باز می کند. نه تنها هزینه زندگی در بریتانیا در خارج از پایتخت به میزان قابل توجهی ارزان تر است، بلکه شما به تمام حومه های مجلل بریتانیا نیز بسیار نزدیک خواهید بود. همچنین می توانید برخی از شهرها و شهرهای جذاب بریتانیا را تجربه کنید که هر کدام دارای انرژی و شخصیت منحصر به فرد خود هستند.

برای الهام بخشیدن به شما، در اینجا فهرستی از 10 بهترین مکان برای زندگی در بریتانیا آورده شده است:

  • بیرمنگام
  • گلاسکو
  • آکسفورد و کاتسوولدز
  • برایتون
  • کاردیف
  • ادینبورگ
  • ریدینگ و دره تیمز
  • منچستر
  • لیدز
  • بریستول

شرایط بهداشت و زندگی در انگلستان

مردم این کشور با توجه به محدوده مکانی خود دارای پزشکان عمومی می ­باشند. افراد در زمان بیماری با پزشکان عمومی محل سکونت خود تماس گرفته و پزشکان به خانه های آنها مراجعه می­ کنند. مردم در این کشور هزینه داروها را بایستی پرداخت می­ نمایند، اما کودکان و افراد بالای 60 سال از پرداخت هزینه داروها معاف هستند. نا گفته نماند در این کشور موارد اورژانسی برای تمامی افراد جدای از ملیت آنها به صورت رایگان می ­باشد.

شاخص کیفیت زندگی در شهرهای مختلف این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

شاخص کیفیت زندگی در شهرهای مختلف انگلستان

قوانین رانندگی در برتانیا

در بریتانیا افراد پس از پایان سن 17 سالگی مجاز به رانندگی در این کشور می ­باشند و برای ماشین های متوسط و بزرگ افراد باید دارای سن بالای 21 سال باشند. در کشور انگلستان اعتبار گواهینامه افراد به کشوری که گواهینامه را صادر نموده و این که آیا فرد صلاحیت های لازم به عنوان مقیم این کشور را دارد یا خیر بستگی دارد. افرادی که در این کشور خودرو خریداری می­ نمایند بایستی مبالغی را پرداخت نمایند جهت:

  • بیمه ثالث
  • معاینه فنی خودرو
  • مالیات جاده ها و خیابان ها

از ابن رو جهت مهاجرت با این کشور مقاله مهاجرت به انگلستان را مطالعه بفرمائید.

هزینه زندگی در انگلستان

این کشور با برخورداری از دانشگاه های ممتاز، سطح زندگی بالا، موسسات آموزشی با کیفیت و غیره باعث شده است تا افراد زیادی برای تحصیل، مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت و در نهایت انجام کار به این کشور مهاجرت نمایند. پایتخت این کشور لندن به عنوان یکی از گرانترین شهرهای جهان به شمار می ­رود. در این شهر مردمان زیادی از نقاط مختلف جهان با آداب و فرهنگ های خود مشغول به زندگی می ­باشند.

همانطور که گفته شد هزینه های زندگی در این شهر بسیار بالا است. افراد برای زندگی در این کلان شهر بایستی ماهانه حدود 1000£ (پوند) برای هزینه های زندگی خود پرداخت نماید. همان طور که می ­دانید هزینه های زندگی برای هر فرد بستگی به سطح زندگی و مکانی که در آن زندگی می ­کند با یکدیگر فرق دارد. اما به طور کلی هزینه های زندگی در این کشور به 2 نوع تقسیم بندی می ­گردد:

  • هزینه زندگی در لندن
  • هزینه زندگی در خارج از لندن

در بخش های بعدی هزینه زندگی در شهر لندن انگلستان را بررسی می نماییم.

هزینه زندگی در لندن و خارج از لندن انگلستان

افرادی که در پایتخت این کشور، لندن زندگی می­ کنند، هزینه های زندگی آنها حدودا 1000£ (پوند) در ماه می­ باشد. از همین رو دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این شهر را دارند، می باید به هنگام درخواست ویزای تحصیلی، هزینه ویزای این کشور و معادل رقم فوق در حساب بانکی­ متقاضی موجود باشد. در خارج از شهر لندن هزینه ها کمی ارزان تر می­ باشد و هزینه های زندگی در خارج از شهر لندن 800£ (پوند) در ماه تخمین زده شده است. از همین رو دانشجویان به هنگام درخواست ویزای تحصیلی باید ثابت نماید که قادر به تأمین هزینه های زندگی خود در خارج از لندن می ­باشد.

بررسی ریز هزینه های زندگی در انگلستان

برای داشتن و شروع یک زندگی موفق در بریتانیا، الزامی است تا دیدی کلی به ریز هزینه های مصرفی در این کشور داشته باشیم که در بخش ذیل به برخی از آن ها پرداخته می شود:

مکان سکونت در انگلستان

بیشترین میزان هزینه ها در بحث مسکن خلاصه می شود که در این کشور به شکل زیر است:

محل سکونتهزینه ها به پوند
اجاره آپارتمان یک خوابه در انگلیس£550 الی £750
اجاره آپارتمان 3 خوابه در انگلیس£900 الی 1200£
خرید آپارتمان به ازای هر مترمربع در انگلیس£2700 الی 3700€

هزینه اقلام خوراکی برای زندگی در انگلستان

هزینه غذا در رستوران ها نیز جزء هزینه های است که قابل چشم پوشی نیست:

نوع رستوران (متوسط)هزینه ها به پوند
یک وعده غذایی برای یکنفر£12 الی £45
کوکا کولا و پیپسی£1.18
آب نوشیدنی£0.88
قهوه یا کاپوچینو£2.5

هزینه اقلام خوراکی برای زندگی در انگلستان

اقلام فروشگاه ها و سوپرمارکت های انگلیس

خرید روزانه اقلام مصرفی به خصوص از سوپر مارکت ها جزو سبک زندگی محسوب می شود که هزینه ها در بریتانیا به شرح زیر می باشد:

سوپر مارکتهزینه ها به پوند
شیر (یک لیتر)£0.88
نان سفید(500گرمی)£0.95
برنج سفید(یک کیلوگرم)£1.21
12 عدد تخم مرغ£1.86
پنیر محلی (یک کیلوگرمی)£5.33
سینه مرغ£5.82
گوشت قرمز£7.61
سیب(یک کیلوگرم)£1.81
موز( یک کیلوگرم)£1.00
پرتقال (یک کیلو گرم)£1.63
سیب زمینی(یک کیلوگرم)£1.16
پیاز(یک کیلوگرم)£0.93

هزینه زندگی در انگلستان در باب خدمات شهری

یکی از مهمترین مسائل در راستای خدمات شهری، مربوط به بحث حمل و نقل عمومی است که میزان هزینه های این مورد در کشور انگلیس به شکل زیر عنوان شده است:

حمل و نقل عمومیهزینه ها به پوند
مبلغ ورودی تاکسی طبق تعرفه معمولی£3
مبلغ تاکسی برای یک کیلومتر£1.55
مبلغ تاکسی برای انتظار یک ساعته£20.00
بلیط مسافرتی محلی روزانه£2.40
بلیط مسافرتی ماهانه£60.00

هزینه های لباس و کفش در انگلستان

هزینه پوشاک در این کشور به شکل زیر تعریف شده است:

پوشاکهزینه ها به پوند
شلوار جین لیوایس و یا مانند آن£57.53
لباس زنانه تابستانه در فروشگاه های زنجیره ایی£29.10
یک جفت کفش ورزشی نایک£59.31
یک جفت کفش مردانه چرمی£62.16

هزینه تفریحات در انگلستان

میزان هزینه تفریحات در این کشور این گونه ذکر شده است:

مکان های تفریحیهزینه ها به پوند
بلیط سینما£7 الی 10£
کنسرت موسیقی زندهاز 10£ به بالا
اجاره زمین تنیس برای یک ساعت9.55£
باشگاه بدنسازی برای یک ماه31.42£

هزینه خدمات رفاهی ماهانه در انگلستان

هزینه دریافت خدمات رفاهی در بریتانیا به شکل زیر بیان می شود:

خدمات رفاهیهزینه ها به پوند
آب، برق، گاز، کولر، هیتر، سیستم جمع آوری زباله£140.67
تعرفه مکالمه یک دقیقه ایی موبایل£0.14
تعرفه اینترنت نامحدود 60 مگا بایت به بالا£25.66

حقوق کارگر و شرایط زندگی در انگلستان

متوسط در آمد ماهانه پس از پرداخت مالیات 1.789.34£ (پوند) می ­باشد. این کشور دارای بهترین شرایط اقتصادی در جهان می­ باشد. وضعیت جغرافیایی، امکانات زندگی در این کشور و سیستم آموزشی بسیار با کیفیت همگی باعث شده است تا بیشتر افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب نمایند. توجه داشته باشید افراد از راه های مختلفی به این کشور مهاجرت می­ نمایند به گونه ایی که پس از گذشت 3 الی 5 سال زندگی در این کشور افراد می ­توانند اقامت دائم انگلستان را به دست آورند.

افراد به هنگام مهاجرت به کشور مذکور با سوالات زیادی در مورد زندگی در این کشور مواجه می ­شوند:

  • سرمایه گذاری در این کشور چگونه است؟
  • آیا به هنگام مهاجرت به بریتانیا می­ توان به همراه اعضای خانواده به این کشور سفر نمود؟
  • آیا افراد در صورت دریافت اقامت این کشور از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهند شد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی همه سوالات افراد در این زمینه می ­باشد. افراد جهت مشاوره و راهنمایی می توانند با کارشناسان این مجموعه تماس برقرار نمایند.

5/5 - (13 امتیاز)

11 دیدگاه برای “زندگی در انگلستان

  1. هما گفت:

    برای زندگی در کشور انگلستان من هم این مقاله تون رو هم مقاله هزینه زندگی و هم چند مقاله دیگه رو مطالعه کردم و همشون در یک راستا بودن و بسیار مفید بودن. کاملا اطلاعات خوبی رو برای شرایط زندگی در انگلیس به دست اوردم که بسیار کاربردی ان.

  2. سحر گفت:

    سلام

    از سایت به روزتون و مطالب خوبتون سپاس گذارم.

  3. قراری گفت:

    هزینه های تحصیل در انگلستان به چه صورت است؟

  4. عادل گفت:

    سلام هزینه های انگلستان خیلی خیلی بالاست اصلن نمیصرفه

  5. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  6. امیر عباس گفت:

    در مورد مطلب جالبتون در رابطه با موضوع زندگی در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مارس شبانه روزی انگلستان هم مطلب بذارید

  7. محمدطاها گفت:

    زندگی در جنوب انگلیس ارزونتره یا شمال؟ میشه بعد از چند ترم تحصیل دانشگاه را انتقال داد به شهر دیگه؟

  8. علی آذری گفت:

    زندگی در انگلستان هزینه های بسیار بالایی داره

  9. leilakk گفت:

    سلام. با این حساب کشور گرونیه

  10. امید گفت:

    برای مهاجرت به انگلستان به همراه خانواده چگونه میتوان اقدام کرد؟

  11. sohrab گفت:

    سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    متوسط درامد زندگی در انگلستان برای یک مهندس برق به چه میزان است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *