مهاجرت کاری انگلستان

حقوق ماهیانه کار در انگلستان به پول ایران چقدر است؟

حقوق ماهیانه کار در انگلستان

ممکن است شما برای تحصیل و یا زندگی در انگلستان مستقر شده باشید که در این صورت آگاهی از حقوق ماهیانه کار در انگلستان بسیار مهم می باشد. در انگلستان مهاجران زیادی به مشاغل مختلفی روی می آورند. با توجه به آنکه میزان مهاجران در سال های اخیر در این کشور رو به افزایش بوده است لذا فرصت های شغلی نیز برای مهاجران افزایش می یابد. انگلستان با توجه به اینکه در زمینه تحصیل و دانشگاه و تحقیقات سرآمد جهان است. لذا بسیاری از دانشجویان این کشور را مدنظر قرار می دهند. دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند. البته که درآمدی مناسب با این ساعات دریافت می کنند. حقوق ماهیانه کار در انگلستان براساس آمارها حقوق مناسبی است و کفاف زندگی برخی از مهاجران را می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در مسیر مهاجرت است.

متوسط​​ دستمزد کار در انگلستان

در سال 2023 متوسط ​​حقوق و دستمزد انگلستان 39600£ (پوند) برای یک کار تمام وقت 14803£ (پوند) برای یک کار نیمه وقت می باشد. این مبلغ یک افزایش از ارقام سال گذشته است. در سال گذشته متوسط ​​دستمزد در انگلستان برای یک کار تمام وقت 37611£ (پوند) و پاره وقت 13495£ (پوند) بوده است. میانگین حقوق و دستمزد در انگلستان برای مقایسه دستمزد شما در برابر دیگر کشورها عدد بهتری است. در سال گذشته، متوسط ​​درآمد انگلستان 2.9% افزایش یافت، به این معنی که هر فرد در هر هفته حدود 585£ (پوند) به خانه می برد که این رقم در حدود 30420£ (پوند) در سال است. همچنین احتمالاً تعجب نخواهد کرد که بدانید مردم لندن بیشترین پول را به خانه می برند. این مبلغ به طور متوسط ​​736£ (پوند) در هفته می باشد.

افرادی که در جنوب شرقی انگلستان قرار دارند با کسب 613£ (پوند) در هفته در جایگاه دوم قرار می گیرند در حالی که افراد در شمال شرقی انگلستان با متوسط ​​533£ (پوند) در هفته کمترین درآمد را دارند. همچنین داشتن کمی تجربه در دنیای کار نیز افزایش حقوق را به دنبال دارد. افراد 16 تا 17 ساله کمترین درآمد سال گذشته را داشتند، به طور متوسط ​​200.80£ (پوند) در هفته برای مردان و 206.20£ (پوند) برای زنان. این تنها سنی است که در آن زنان بیشتر از مردان می توانند درآمد کسب کنند، می توانید انتظار داشته باشید که درآمد شما در دوران میانسالی به بالاترین حد برسد، در حالی که افراد 40 تا 49 ساله بیش از هر گروه سنی دیگر با متوسط ​​727.60£ (پوند) در هفته درآمد کسب می کنند.

متوسط​​ دستمزد کار در انگلستان

بالاترین حقوق ها در انگلستان

با نزدیک شدن به سن بازنشستگی ، متوسط ​​حقوق به طور پیوسته کاهش می یابد. تا اینکه بازنشسته شوید و به شما حقوق و مزایای بازنشستگی تعلق بگیرد. پر درآمدترین مشاغل کشور متعلق به مدیران ارشد و مقامات ارشد است که با متوسط ​​97708£ (پوند) درآمد کسب می کنند. دومین مشاغل پردرآمد متعلق به کنترل کننده های ترافیک هوایی است که با متوسط ​​94431£ (پوند) درآمد کسب می کنند و مدیران بازاریابی و فروش که 80411£ (پوند) درآمد دارند. در جایگاه چهارم، خلبانان هوایی و مهندسان پرواز با، سالانه 50778£ (پوند) به خانه می آورند، و پس از آن حرفه ای های حقوقی، با میانگین 74701£ (پوند)، درآمد کسب می کنند. پزشکان و متخصصان پزشکی با کسب میانگین حقوق 79767£ (پوند) و حقوق نیز در همین حدود قرار دارند.

مشاغل برتری در انگلستان وجود دارند که حقوق آن ها نیز بیش از سایرین است. برترین مشاغل در انگلستان عبارت است از:

  1. مدیران ارشد
  2. پزشکان
  3. مدیران بازاریابی/ فروش
  4. مدیران IT/ رئیس مخابرات
  5. متخصصان حقوقی (به عنوان مثال وکلا)
  6. مدیران مالی
  7. مدیران روابط عمومی
  8. رانندگان قطار/ تراموا
  9. مدیران/ مدیران آموزش و پرورش
  10. مهندسین برق

حقوق ماهیانه انگلستان در مشاغل پاره وقت

مهم است که به خاطر داشته باشید که در انگلستان باید انتظار داشته باشید که سالیانه یک افزایش داشته باشید، بنابراین اگر اخیراً درآمد شما افزایش یافته است. از طرف دیگر، اگر یک سال یا بیشتر از آخرین افزایش حقوق شما می گذرد، باید بلافاصله روی استراتژی خود کار کنید. بارزترین زمان برای درخواست افزایش حقوق در هنگام بررسی عملکرد است. متوسط ​​دستمزد ساعتی برای افرادی که به صورت نیمه وقت کار می کنند کمتر از کسانی است که تمام وقت کار می کنند . کارگران نیمه وقت به طور متوسط ​​9.36£ (پوند) در ساعت به خانه می برند، در حالی که کارگران تمام وقت حدود 14£ (پوند) درآمد دارند. ثانیاً، زنان بیشتر از مردان در انگلیس کار نیمه وقت دارند. در حالی که 42% از زنان در انگلیس به صورت نیمه وقت کار می کنند، تنها 15% از مردان به صورت نیمه وقت کار می کنند.

حقوق ماهیانه کار در انگلستان براساس سن

افراد بین 22 تا 29 ساله بیشترین افزایش سالانه دستمزد را برای کار پاره وقت در تمام گروه های سنی داشته اند. متوسط ​​دستمزد تمام وقت یا حقوق متوسط برای افراد 22 تا 29 ساله 26966£ (پوند) است. فقط 10% از افراد بین 22 تا 29 سال حدود 40000 (پوند) درآمد دارند و 30% بیش از 30000£ (پوند) درآمد دارند. با این وجود در این گروه سنی از کوچکترین شکاف های حقوق و دستمزد جنسیتی دیده می شود. بسیاری از مشاغل با طیف های متنوعی در انگلستان در دسترس اشخاص وجود دارد. همچنین افراد می توانند با داشتن مهارت قابل قبول در جایگاه های بهتری شغل پیدا کنند. البته که تسلط به زبان انگلیسی اولین مورد نیاز در این کشور برای کار و کسب در آمد تلقی می شود.

در سنین متفاوت و براساس جنسیت زن و مرد حقوق متفاوتی در انگلستان پرداخت می شود. در جدول زیر این مشخصات را مشاهده می کنید:

رده سنیحقوق خانم ها به پوندحقوق آقایان به پوند
18 الی 2114885£18070£
22 الی 2924715£28386£
30 الی 3032983£39430£
40 الی 4966534£46231£
50 الی 5932512£44561£
بیش از 6027266£37698£

حقوق ماهیانه کار در انگلستان براساس سن

کار در انگلستان

هر شخصی تصور متفاوتی از اینکه حقوق خوب چیست، دارد، بنابراین همه اینها به سطح زندگی که شما به آن عادت کرده اید بستگی خواهد داشت. مشاغل مورد نیاز در انگلیس شامل حسابدار و پرستار و کارگ ماهر حرفه ای و مدیر بازاریابی و مدیر محصول و مدیر فروش است. در انگلستان مهاجران با داشتن ویزای کاری انگلستان می توانند کار کنند و البته هر شغلی برای آن ها مناسب نخواهد بود. مثلا مشاغل دولتی در اختیار این اشخاص قرار نخواهد گرفت. در انگلستان دانشجویان پس از تحصیل می توانند در صورتی که پیشنهاد کار خوبی داشته باشند می توانند به گرفتن ویزای کاری انگلستان فکر کنند.

حقوق ماهیانه کار در انگلستان برای مهاجران

همانطور که می دانید، اغلب جمعیت انگلستان را مهاجران تشکیل می دهند، به همین جهت بررسی حقوق ماهیانه کار در انگلستان به ویژه برای مهاجران بسیار مهم است. به طور کلی حقوق ماهیانه کار در انگلستان برای مهاجران، بسیار مطلوب است که این امر به دلیل رونق بالای اقتصادی این کشور به نسب سایر کشورهای اروپایی می باشد. از سوی دیگر، کارگرانی که در خارج از بریتانیا متولد شده اند 20% از نیروی کار این کشور را تشکیل می دهند. علاوه بر این، نرخ بیکاری برای اتباع غیر بریتانیایی به طور چشم گیری بسیار پایین است.

به طور کلی حقوق ماهیانه کار در انگلستان برای مهاجران حدود 41500£ (پوند) در ماه می باشد. البته این میزان حقوق ماهیانه برای مهاجران در انگلستان بسته به ملیت آنها و مهارت های زبانی کارگران متفاوت خواهد بود. علاوه بر این یکی از چالش ها در میزان حقوق مهاجران در انگلستان شکاف جنسیتی در این کشور است. زیرا کارگران مرد در انگلستان بیشتر از کارگران زن در این کشور حقوق دریافت می کنند. در نهایت اینکه اغلب مهاجران در انگلستان هیچ مشکلی برای پیدا کردن شغل در انگلستان ندارند. در نمودار زیر می توانید پراکندگی جمعیت مهاجران را با ملیت آنها با یکدیگر مقایسه فرمایید:پراکندگی جمعیت مهاجران را با ملیت

میانیگن درآمد در انگلستان پس از مالیات

طبق داده های ONS و HMRC، میانگین درآمد در انگلستان £613 (پوند) در هفته، £2656 (پوند) در ماه، یا £31876 (پوند) در سال است. با این حال میانیگن درآمد در انگلستان پس از مالیات پایین تر از این مقدار است. میانگین ها به سمت افراد با درآمد بالا کم تر می شوند. برای یک تخمین قابل اعتمادتر، می‌توانیم به میانگین حقوق ناخالص در بریتانیا نگاه کنیم که £25356 (پوند) در سال یا £2113 (پوند) در ماه است.

بیشترین تفاوت بین حقوق ماهیانه £2548 پوندی لندن (2068£ پوند پس از مالیات) و £1766 پوندی لستر (£1536 پوند پس از کسر مالیات) است. سایر شهرهای بزرگی که از آستانه £2000 (پوند) قبل از مالیات عبور می کنند عبارتند از:

  • لیدز
  • گلاسکو
  • ساوتهمپتون
  • بریستول
  • و ادینبورگ

درآمد کارگر در انگلستان

حداقل دستمزد در انگلستان کمترین مبلغی است که یک کارگر می تواند طبق قانون برای کار خود بپردازد. این حداقل دستمزد ساعتی در بریتانیا است که یک فرد حق دریافت آن را دارد. این به فرد کمک می کند تا حداقل حقوق نیروی کار انگلستان را در ماه محاسبه و تعیین کند. میانگین حقوق ماهانه یک فرد نیز به ساعات کاری انگلستان بستگی دارد. دو نوع دستمزد وجود دارد:

  • دستمزد ملی زندگی- این برای کارگران بالای 23 سال اعمال می شود.
  • حداقل دستمزد کشوری – این برای کارگران زیر 23 سال اما بالاتر از سن ترک مدرسه اعمال می شود.

سطوح هر دو درآمد هر سال در ماه آوریل یا اکتبر افزایش می یابد. اگر کارفرمایی حداقل دستمزد را پرداخت نکند، می‌توان آن را یک جرم کیفری در نظر گرفت و انجمن مالیاتی بریتانیا می‌تواند آنها را جریمه کند. همه کارفرمایان بریتانیا باید دستمزد ملی بریتانیا (NLW) را برای کارگران بالای 25 سال بپردازند، و برای افراد زیر 25 سال، کارفرمایان باید حداقل حداقل دستمزد ملی را بپردازند. درآمد ملی زندگی حدود 50 پنی بالاتر از درآمد کشوری است. حداقل درآمد کارگر در انگلستان €1950 (پوند) در ماه است.

همچنین افراد شاغل نیز می توانند در خصوص اقامت انگلستان از طریق کار نیز برنامه ریزی کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به انگلستان به شما مشاوره می دهد.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در انگلستان در سال 2023

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در انگلستان در سال 2023 به شرح زیر است:

  • میانگین درآمد در کشور انگلستان چه میزان می باشد؟ میانگین درآمد در خصوص کار در انگلستان حدود 38600£ (پوند) می باشد.
  • برترین مشاغل در کشور انگلستان کدام اند؟ مدیران ارشد، پزشکان، مدیران فروش، مدیران آی تی، مدیران حقوقی، مهندسین برق، مدیران آموزش و پرورش
  • میانگین حقوق ماهیانه مشاغل پاره وقت و تمام وقت در انگلستان چه قدر می باشد؟ در مشاغل پاره وقت حدود 9.36£ (پوند) و در مشاغل تمام وقت حدود 14£ (پوند) در روز
  • بیشترین سطح درآمد در کشور انگلستان متعلق به کدام گروه سنی است؟ افراد بین 22 تا 29 سال با دستمزد 26966£ (پوند)
  • هزینه زندگی در انگلستان چقدر است؟ هزینه زندگی در انگلستان در سطح کشورهای گران قیمت است و به میزان 900£ الی 1500£ (پوند) است.
  • شرایط اخذ ویزای کاری انگلستان چیست؟ متقاضیانی که تمایل به اخذ ویزای کاری کشور انگلستان را دارند بایستی از کارفرمای در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشند.
  • آیا دانشجویان مجوز کار در حین تحصیل در این کشور را دارند؟ دانشجویان می توانند در حین تحصیل مشغول به کار پاره وقت با توجه به مقطع تحصیلی شوند.
  • عوامل تاثیرگذار در متوسط درآمد در کشور انگلستان چیست؟ سن، مدرک تحصیلی، تجربه کاری، مدرک زبان انگلیسی و پیشنهاد شغلی
5/5 - (8 امتیاز)

1 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در انگلستان به پول ایران چقدر است؟

  1. فردادی گفت:

    سلام ممنون که مطالب سایتتون درباره حقوق ماهیانه کار در انگلستان کاملا جدید بود. نسبت تفاوت حقوق بین زن و مرد تو انگلیس همچنان هم از موارد تعجب اوره ولی نسبت به قبل کمتر شده. اون بخش بالاترین حقوق ها خیلی رویایی بود برای ماهایی که تازه میخوایم به سختی مهاجرت کنیم ولی امیدوارم که بشه بعد از چند سال بهش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *