مهاجرت تحصیلی انگلستان

کار دانشجویی در انگلستان

کار دانشجویی در انگلستان

متقاضیان بین المللی درخصوص مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشور انگلستان، مشغله ذهنی در باب هزینه تحصیل و زندگی خواهند داشت. اجازه کار دانشجویی در انگلستان به عنوان یک عامل موثر و کمک کننده برای هزینه تحصیل به خصوص برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته می شود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربیات موفق در زمینه اعزام دانشجو به کشور انگلیس شما را در این مقاله با شرایط کار دانشجویی در این کشور آشنا می سازند.

آنچه که درخصوص تحصیل و کار دانشجویی در انگلستان در ذهن متقاضیان سوال خواهد بود، به صورت زیر می باشد:

  • شرایط تحصیل در بریتانیا به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل در انگلیس چه میزان خواهد بود؟
  • شرایط کار دانشجویی در این کشور به صورت قانونی چگونه است؟

شرایط تحصیل در کشور انگلستان

سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان در دانشگاه های کشور انگلیس مشغول به تحصیل می باشند. این موضوع موجب گردیده است که تحصیل در بریتانیا در مقایسه با تحصیل در کشورهای اروپایی رتبه اول را به خود اختصاص دهد. سطح آموزش و رنکینگ دانشگاه های این کشور بالا می باشد. متقاضیانی که در رشته های مختلف از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند، می توانند در سایر کشورهای دنیا به اشتغال بپردازند.

در این بخش ابتدا به جزئیات این کشور می پردازیم:

جزییات کشور انگلستان

همچنین تعدادی از دانشگاه های این کشور در جدول زیر طبقه بندی شده اند:

نام دانشگاهموقعیت مکانی
University of CambridgeCambridge
University of LondonLondon
University of OxfordOxford
University of BristolBristol
Imperial college LondonLondon

شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان

جهت تحصیل در کشور انگلیس، متقاضیان خارجی ملزم به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس خواهند بود. با دریافت این ویزا متقاضیان می توانند به مدت دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت گزینند. این نوع ویزا برای متقاضیانی که شرایط سنی 16 سال کامل یا بالای 16 سال می باشد، تعیین شده است. متقاضیان بین المللی با در دست داشتن این ویزا و ادامه دوره تحصیلی خود، اجازه کار پاره وقت خواهند داشت. شرایط کار دانشجویی در این کشور به گونه ای است که می باید در زمان تعیین شده مشغول به کار باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی بریتانیا بدین صورت می باشد:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر
2 یک قطعه عکس جدید از متقاضی
3ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا مورد نظر به همراه امضاء متقاضی
4ارائه گواهی مدرک زبان انگلیسی که با گذراندن یکی از آزمون های زبان انگلیسی مانند (SELT) یا سایر آزمون ها
5ارائه تمکن مالی کافی متقاضی جهت تحصیل در این کشور

شرایط اخذ ویزای دانشجویی انگلستان

شرایط کار در کشور انگلیس

برای بررسی بازار کار در کشور انگلیس توجه به چندین شاخص مانند نرخ بیکاری، نرخ تورم و حداقل در آمد در این کشور برای مشاغل و مقاطع تحصیلی مختلف توجه کرد. از نکات مثبت در مورد بازار کار کشور انگلیس، می توان به دور ماندن از تاثیرات منفی مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا و همجنین تعهداتی که کارفرماهای انگلیسی در قبال سلامت، رفاه و امنیت شغلی نیروی کار دارند، اشاره کرد. قوانین کشور انگلیس برای کارفرمایی که از تعهدات ذکر شده در قانون کار این کشور تبعیت نکند یا از پرداخت حق و حقوق نیروی کار امتناع کند، ضمانت اجرای کیفری در نظر گرفته است.نکته دیگری که در باب به کار رسیدن در کشور انگلیس وجود دارد، شرایط تقریبا دشوار برای ورود نیروی کار غیر اروپایی به این کشور می باشد.

شهروندان کشور های اروپایی می توانند به راحتی وارد این کشور شده و به کار برسند اما شرایط جست و جوی کار برای غیر اروپایی ها دشوار می باشد و فقط با گرفتن قرار داد کاری می توانند وارد این کشور بشوند، متقاضیان می توانند برای جست و جوی کار از وبسایت های زیر کمک بگیرند:

شمارهوب سایت
1www.cv-library.co.uk
2findajob.dwp.gov.uk
3www.bazaryab.co.uk
4www.bazarlondon.com
5www.iranianukyellowpages.com
6iranianuk118.com

چالش های کار دانشجویی در اسپانیا

کار دانشجویی در اسپانیا نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این حوزه می باشد. البته لازم به ذکر است چالش های کار دانشجویی در اسپانیا به نسبت مزایای آن بسیار کمتر است. یکی از اصلی ترین چالش های کار دانشجویی در اسپانیا موانع زبان در این کشور است، زیرا برقراری ارتباط با مردم اسپانیا برای افرادی که برای کار و تحصیل به این کشور آمده اند بسیار دشوار است.

برای اینکه بیشتر با چالش های کار دانشجویی در اسپانیا آشنا شود، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

چالش های کار دانشجویی در اسپانیاتوضیحات
درخواست بالابه دلیل بالا بودن هزینه های تحصیلی در اسپانیا، اغلب دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در اسپانیا آماده می شوند، به همین جهت استقبال بی سابقه ای از کار دانشجویی در اسپانیا صورت می گیرد.
شرایط استخدامشرایط استخدام از سوی کارفرمایان برای استخدام دانشجویان در اسپانیا بسیار پیچیده و سختگیرانه است.
محدودیت کار در دانشگاهکار دانشجویی در محوطه دانشگاه های اسپانیا به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار محدود است.

ارتباط شهریه و کار دانشجویی در کشور انگلستان

شهریه تحصیلی در کشور بریتانیا یکی از مهمترین شاخصه های تحصیل در این کشور می باشد. از این رو شهریه متقاضیان بین المللی در دوره کارشناسی از حدود 10000£ (پوند) شروع می شود. برای تحصیل در مقاطع پزشکی و پیراپزشکی هزینه ها بالاتر بوده و به حدود 38000£ (پوند) خواهد رسید. از این رو تحصیل در مقاطع علوم انسانی و اجتماعی در این کشور برای متقاضیان خارجی به صرفه تر خواهد بود. همچنین هزینه زندگی به طور متوسط در این کشور حدود 122000£ (پوند) در نظر گرفته شده است. با توجه به ملیت و سبک زندگی متقاضی هزینه زندگی و تحصیل متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه تحصیل در پایتخت این کشور، لندن، حدود 22200£ (پوند) تخمین زده شده است. در مقاله هزینه زندگی در انگلستان می توانید به اطلاعات جامعی درباره هزینه های شاخص دست یابید.

ارتباط شهریه و کار دانشجویی در کشور انگلستان

هزینه های مرتبط با تحصیل و کار دانشجویی در انگلیس

پس از پرداخت شهریه دانشگاه مذکور در بریتانیا، هزینه دانشجو در این کشور به پایان نمی رسد. بلکه می باید سایر هزینه های اساسی زندگی اعم از هزینه مسکن یا اجاره آپارتمان، خوراک و پوشاک را در طول دوره تحصیل خود پوشش دهد. بیشترین تفاوت هزینه مربوط به پرداخت اجاره بها در پایتخت این کشور نسبت به سایر شهرها می باشد. هزینه خوابگاه دانشگاه کالج لندن حدود 8073£ (پوند) در طول 1 سال تحصیلی تخمین زده شده است. همچنین اجاره به طور متوسط حدود 125£ (پوند) برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. این هزینه می باید به صورت هفتگی پرداخت شود. جهت تکمیل اطلاعات خود درخصوص تحصیل در بریتانیا مقاله ویزای تحصیلی انگلستان را مطالعه بفرمائید.

همچنین هزینه اقلام غذایی در این کشور طبق جدول زیر به طور میانگین هزینه در اختیار شما قرار گرفته است:

لیست اقلام غذاییهزینه به پوند انگلیس
یک لیتر شیر0.98£
500 گرم نان سفید1.01£
یک کیلوگرم برنج1.38£
12 عدد تخم مرغ2.05£
یک کیلوگرم پنیر محلی5.84£
یک کیلوگرم سیب1.90£
یک کیلوگرم فیله مرغ5.64£
یک کیلوگرم موز1.10£

شرایط کار دانشجویی در انگلستان

متقاضیان بین المللی با اخذ ویزای دانشجویی این کشور از شرایط کار دانشجویی نیز برخوردار می باشند. این ویزا به شما اجازه می دهد که حداکثر 20 ساعت در هفته اجازه کار قانونی در حین تحصیل خواهید داشت. در برخی مشاغل به متقاضیان دستمزد تعلق می‌ گیرد و در برخی مشاغل بدون دستمزد خواهند بود. همچنین در نظر داشته باشید که دانشگاه ها محدودیت زمانی جهت کار متقاضیان را بیشتر اعمال می کنند. از این رو جهت تحصیل در این کشور می باید پایبند به تمامی حقوق باشید. دانشجویان در این کشور با ویزای دانشجویی اجازه انجام کارهای نام برده در لیست زیر را نخواهند داشت:

  • خوداشتغالی
  • کار تمام وقت
  • شرکت در مشاغل مرتبط با تجارت و وزارت امور داخلی این کشور
  • کار در شرکت های غیرقانونی

از این رو پیشنهاد می شود پس از اتمام دوره تحصیلی خود، چنانچه به دنبال اشتغال زایی در این کشور می باشید، ویزای مربوطه را دریافت نمایید. در صورت کار قانونی در این کشود نیاز به اخذ ویزای کار انگلستان خواهد بود. در مقاله کار دانشجویی در انگلستان شرایط کامل در باب کار و تحصیل در بریتانیا به طور کامل شرح داده شده است. در صورت هر گونه ابهام و یا انتخاب روش مهاجرتی دیگر ابتدا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در انگلستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در انگلیس می باشیم:

  • آیا کار دانشجویی در انگلستان مجاز است؟ بله دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت حین تحصیل در انگلستان کار کنند.
  • چه نوع مشاغلی برای دانشجویان در انگلستان غیر مجاز است؟ خوداشتغالی، کار تمام وقت، شرکت در مشاغل مرتبط با تجارت و وزارت امور داخلی این کشور و کار در شرکت های غیرقانونی هنگام تحصیل در انگلستان غیر مجاز است.
  • شهریه تحصیلی در انگلستان چقدر است؟ شهریه از حدود 10000£ (پوند) شروع می شود و همچنین برای تحصیل در مقاطع پزشکی و پیراپزشکی هزینه ها بالاتر بوده و به حدود 38000£ (پوند) خواهد رسید.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در انگلستان

  1. فهیمه گفت:

    وقت بخیر راستش چندتا از سوالام بی جواب موند درباره اینکه چه شغل هایی برای دانشجوهای خارجی تو انگلیس هست و چقدر حداقل حقوق یه دانشجوئه؟ و برای کار دانشجویی در انگلیس نیاز به مجوز خاصی هست؟ و اینکه کار دانشجویی رو میشه از طریق دانشگاه دنبال کرد؟ یا یه سایت های خاصی برای کار دانشجویی وجود داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما به زبان انگلیسی راحت می تونید کار پیدا کنید. در خصوص محوز هم باید گفت که مجوز کار حین تحصیل نیاز است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *