مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان، شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان و ثبت نام در رشته های مختلف در این محتوا مطابق سال تحصیلی 2023 بررسی می گردد. بریتانیا از جمله کشورهایی است که حتی در دوران پایه و تحصیل در مدارس نیز مورد هدف دانش آموزان ایرانی می باشد. این کشور دارای 3 مدل مدل ویزای تحصیلی می باشد که در سنین مشخص و تحصیل در دوره های کوتاه و یا بلند مدت بایستی برای هر کدام از این ویزاها اقدام نمود. تحصیل در این کشور برای ایرانیان در دوره و مقاطع مختلفی امکان پذیر است و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار شما را از این شرایط آگاه می نمایند. تحصیل در بریتانیا به عنوان تحصیل در یکی از کشورهای پر هزینه شناخته شده است.

  • شرایط پذیرش در مدارس انگلستان برای دانش آموزان ایرانی چیست؟
  • هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه ها چند £ (پوند) می باشد؟
  • آیا می توان با ویزای تحصیلی پس از اتمام تحصیل در این کشور ماند و اقامت گرفت؟
در این مطلب میخوانید پنهان

بریتانیا با داشتن یک سیستم عالی آموزش در سال 2023 و صدها دانشگاه در سطح جهانی نوید یک تجربه غنی را برای دانشجویان بین المللی می دهد. صدها هزار دانشجو بین المللی هر سال با توجه به جمعیت متنوع و شهرت تحصیل در مدارس معتبر انگلستان، این کشور یک مکان عالی برای ادامه تحصیل به شمار می رود.

اینفوگرافی تحصیل در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان در سال 2023

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط تحصیل در انگلستان مطابق با قوانین سال تحصیلی 2023 می پردازیم. مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی انگلستان در سراسر جهان به عنوان مدارکی با کیفیت بالا شناخته شده اند. جمعیت دانشجویان بین المللی همیشه در انگلستان در حال افزایش است و طی سال ها تعداد آنها به طور پیوسته در حال رشد بوده است. انگلستان دومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی بعد از ایالات متحده است. تحصیل در مدارس و دبیرستان های انگلستان از 6 سالگی تا 18 سالگی برای دانش آموزان ایرانی ممکن است. انگلیس به طور سنتی دوره های کارشناسی 3 ساله و کارشناسی ارشد یکساله را در دانشگاه های خود ارائه می دهد.

در خصوص تحصیل در این کشور بایستی از جزئیات کلی این کشور اطلاعاتی داشته باشید که بدین شرح می باشد:

جزئیات کلی کشور انگلستان

اگر شما یک دانشجوی بین المللی یا شهروند اتحادیه اروپا هستید که باید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، دوره های زبان و مدارس زبان انگلیسی می توانند به شما در رسیدن به اهداف کمک کنند. در انگلستان موسسات آموزشی معتبر زیادی مانند دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، کالج دانشگاه لندن و کالج کینگ لندن وجود دارند. این مؤسسات آموزش عالی، آموزش های سطح بالا و محیط های تحصیلی را که رویای هر دانشجویی بین المللی است، ارائه می دهند. فارغ از این که متقاضیان خارجی چه رشته تحصیلی را می خواهند دنبال کنند، دانشگاه های انگلیس دوره ای برای آنها خواهند داشت. به همین ترتیب، امکانات تحصیلی در انگلستان بی نهایت است و دوره هایی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلستان در بالاترین سطح ارائه می شود.

از اینرو در این بخش به بررسی دلایل انتخاب کشور انگلستان برای تحصیل می پردازیم:

دلایل انتخاب کشور انگلستان برای تحصیل

راهنمای مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان در مقطع دبستان

بر طبق راهنمای مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان، سن آغاز به تحصیل کودکان در انگلستان، سن 5 سالگی است. با توجه به این که سن 5 سالگی سن بسیار پایینی است، از این رو امنیت کودکان مهمترین مساله برای خانواده ‌ها است. امنیت از طریق نصب دوربین های مدار بسته در کشور به طور کامل تحت کنترل دولت است. هزینه های تحصیل در کالج های مختلف ، متغیر است. بنابراین قبل از اقدام اطلاعات کافی در این مورد به دست آورید.

دوره تحصیلی ابتدایی در انگلستان در 2 مرحله ارائه می گردد:

  • سن 5 تا 7 سالگی
  • سن 7 تا 11 سالگی

دوره تحصیلی آموزش ابتدایی کودکان در انگلیس از ماه سپتامبر (September) آغاز و تا اواخر ماه ژوئن (June) ادامه خواهد داشت.

تحصیل در مقطع متوسطه در انگلستان

بین 11 تا 16 سالگی، سنینی است که مقطع متوسطه در کشور انگلستان برگزار می شود. افرادی که در این سنین هستند شانس بالایی برای دریافت ویزای کشور انگلستان را خواهند داشت. تحصیلات دوره متوسطه در انگلستان نیز در 2 مرحله انجام می پذیرد:

  • سن 11 تا 14 سالگی
  • سن 14 تا 16 سالگی

طبق قوانین انگلستان، دانش آموزان در سن 11 سالگی تحصیل دوره متوسطه را آغاز می نمایند. اما تحصیل در سن 14 تا 16 سالگی مهمترین مقطع تحصیلی آنها محسوب می گردد. از سن 16 سالگی به بعد، در خصوص تحصیل در انگلستان مختار به تصمیم گیری هستند. در این حالت دانش آموز هم می تواند مستقیما وارد بازار کسب و کار شود و هم می تواند به تحصیلات خود ادامه دهد.

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان از سایر دغدغه های دانشجویان بین المللی در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بریتانیا می باشد. بسیاری از متقاضیان جویای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان می باشند. از این رو بسیاری از متقاضیان با ارائه مدرک زبان مشکل خواهند داشت. تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان یکی از روش های پرتقاضا می باشد. تعدادی از دانشگاه های انگلستان بدون نیاز به مدارک زبان دانشجو می پذیرند، این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه فنی ریگا
  • دانشگاه مدیریت Audencia Nantes University

این امر بیشتر برای متقاضیانی صدق می کند که در رده سنی 17 سال هستند و این امکان را دارند که با اخذ پذیرش تحصیلی در کالج، روادید تحصیلی را اخذ نموده. برای مقاطع دانشگاهی با توجه به شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی این امر تا حد زیادی امکان پذیر نیست. دانشجویان می توانند از دوره های کالج زبان در این کشور استفاده کنند ولی ناگفته نماند که مطابق با قوانین بایستی پس از اتمام دوره به کشور مبداء خود بازگشته و مجدد درخواست ویزای تحصیلی نمایند که همین روند با شانس موفقیت بیشتری همراه است.

آیا آزمون زبان Duolingo در انگلستان قبول است؟ در حال حاضر هیچ آزمون زبان آنلاینی قابل قبول برای مقاصد مهاجرت وجود ندارد. بنابراین، Duolingo .برای ویزای دانشجویی این کشور قابل قبول نیست

مزایای تحصیل در انگلستان

مدارک تحصیلی ارائه دهندگان آموزش عالی بریتانیا در سراسر جهان مورد اعتبار است و انتخاب رشته هایی که می توانید مطالعه کنید بسیار زیاد است. مدرک تحصیلی از هر دانشگاه انگلستان در رزومه عالی به نظر می رسد و هنگامی که در آینده به دنبال کار هستید، صرف نظر از صنعت و مکان، داشتن مدرک تحصیلی از انگلستان یک مورد عالی خواهد بود. ارائه دهندگان آموزش عالی بریتانیا در سطح بین المللی به دلیل محیط های خلاقانه و چالش برانگیز خود شناخته شده اند، که به دانشجویان کمک می کند تا بهترین باشند. استانداردهای آنها بسیار مورد توجه قرار می گیرد و متخصصان بسیاری از موضوعات دانشگاهی هستند و آنها به طور کلی در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی بالا هستند.

سیستم آموزش عالی بریتانیا برای مدت طولانی مبنای استانداردهای آموزش عالی در سراسر جهان بوده است، با سبک های آموزشی انقلابی و امکانات مدرن. همچنین انگلستان یک کشور چند فرهنگی است و همچنین بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. در واقع، انگلستان دومین مقصد محبوب برای دانشجویان خارج از کشور در جهان است. شما می توانید با افرادی از سراسر جهان ترکیب شوید و خیلی بیشتر از آنچه در مدرک تحصیلی خود مطالعه می کنید، بیاموزید. از مزایای تحصیل در انگلستان:

مزایای تحصیل در انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان

متقاضیان برای تحصیل در مدارس انگلستان از سن 4 سالگی می توانند درخواست ویزا دهند. منتهی شهروندان ایرانی برای تحصیل فرزندان بایستی شرایط خاصی را دارا باشند. تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان اصلا ارزان نیست، اولین موضوع داشتن تمکن مالی مناسب است. همچنین برای فرزندان زیر 18 سال چون نیاز به قیم می باشد. بایستی اثبات شود که کسی به عنوان قیم در کنار او می تواند باشد. در چنین شرایطی فرزندان را در مدارس روزانه ثبت نام نموده و اگر پدر یا مادر موفق شوند ویزا دریافت نمایند به عنوان قیم کنار فرزند خود می توانند حضور داشته باشند. همچنین برای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیز می توان بدون حضور پدر یا مادر اقدام نمود! چرا که این مدارس خود قیومیت فرزند شما را به عهده می گیرند.

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان با توجه به نوع روزانه یا شبانه، دولتی یا خصوصی بودن و همچنین سایر امکانات هزینه های متفاوتی را داراست. منتهی از آنجاییکه شرایط اخذ ویزا برای مدارس روزانه چون باید پدر و مادر همراه فرزند باشند، بسیار سخت گردیده اکثر خانواده ها ترجیج بر این است که از سن 13 سالگی برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان برای مدارس شبانه روزی اقدام نمایند. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی در انگلستان به صورت سالانه حدود 11400£ الی 32080£ (پوند) می رسد. میزان هزینه ها بابت تحصیل و زندگی می باشد. هزینه تحصیل در مدارس ایرانی انگلستان متفاوت می باشد. آنچه که در میزان هزینه تحصیل در این کشور اهمیت دارد. ملیت متقاضی و نوع دانشگاه یا مدرسه انتخابی می باشد.

جهت کمتر شدن هزینه تحصیل در این کشور انگلیسی زبان می باید برای بورسیه های تحصیلی اقدام نمایید. اما باید توجه داشته باشید که بورسیه های تحصیلی به 2 صورت در هزینه های تحصیل این کشور نقش آفرینی خواهند داشت. در برخی موارد بخشی از هزینه تحصیل را پوشش می دهند. در مواردی دیگر تمام هزینه تحصیل را شامل خواهند شد. از این رو می باید ابتدا مقطع تحصیلی و نوع رشته مورد نظر را بررسی نمایید که آیا شامل اخذ بورسیه تحصیلی می باشد یا خیر.

در کنار موضوع هزینه تحصیل به بررسی موضوع هزینه زندگی در انگلستان می پردازیم:

توزیع هزینه زندگی در انگلستان

تحصیل Foundation یا A-level در انگلستان

دانش آموزان بین المللی که دوره دبیرستان خود را به پایان می رسانند و کمتر از 13 سال تحصیلات را گذرانده اند و مایلند اولین مدرک خود را از دانشگاه های انگلستان کسب کنند، باید یک دوره پایه (Foundation یا A-level) را در دانشگاه یا کالج در انگلستان سپری کنند. دوره پایه (Foundation یا A-level) یک دوره آماده سازی 1 تا 2 ساله برای دانشجویان بین المللی است که برای ورود به دوره کارشناسی در یک دانشگاه در انگلستان به زبان انگلیسی و آمادگی دانشگاهی اضافی نیاز دارند. برنامه های دوره Foundation یا A-level برای افرادی است که یک برنامه درسی غیر بریتانیایی را مطالعه کرده اند، اما می خواهند در یک دانشگاه در انگلستان مدرک دانشگاهی را طی کنند. این برنامه ها در کالج ها و یا دانشگاه ها قابل درخواست است. دوره پایه در راستای موارد زیر طراحی شده است:

  • ایجاد پلی برای برآورد سازی شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان
  • بهبود زبان انگلیسی
  • آشنایی با قوانین انگلستان

شرح دوره های Foundation یا A-level در کشور انگلستان به صورت زیر است:

دورهطول دوره رده سنی مجازشرایط ورود
A-level1 الی 2 سال15 سال به بالاIELTS 5.5
گذراندن دوره GCAEE
Foundation1 سال14 الی 15 سال

الزامات دوره های Foundation یا A-level انگلستان

یکی از اصولی ترین دوره های تحصیلی به خصوص در کشور انگلیس، شرکت در دوره های foundation برای رشته های غیر پزشکی و دوره A-level برای رشته های پزشکی می باشد. تحصیل در برنامه های آماده سازی دانشگاه ها با توجه به رشته ای که مایل به تحصیل در آن هستید متفاوت است و معمولا دروسی را بنا به ادامه تحصیل در رشته دانشگاهی مورد نظر برای آماده سازی پیشنهاد می شود. به خصوص برای این دوره های پایه در رشته های چهارگانه پزشکی شرکت در دوره های A-level پیشنهاد می شود.

متقاضیان می توانند برای موضوعات مختلفی از جمله موارد زیر آماده شوند:

  • تجارت
  • امور مالی و مدیریت
  • محاسبات
  • قانون
  • هنر و طراحی
  • مهندسی
  • علوم اجتماعی
  • پزشکی
  • علوم و داروسازی
  • رسانه ها
  • علوم انسانی
  • داروسازی
  • مالی و حسابداری

برخی از ارائه دهندگان دوره پایه با دانشگاه ها همکاری دارند و می توانند در صورت دستیابی دانشجویان به نمره های بسیار بالا، پیشرفت در آن موسسه را تضمین کنند. بسیاری از برنامه های دانشجویی دوره پایه بر اساس دانشگاه ارائه می شوند و از وضعیت کامل دانشگاه با دسترسی کامل به کتابخانه ها، تجهیزات و امکانات ورزشی بهره مند می شوند. داشتن سطح زبان خوب در حد آیلتس 5.5 یا بیشتر، گواهی مدرسه متوسطه، رونوشت، بیانیه شخصی و کپی اسکن شده گذرنامه و ویزا برای شرکت در یک دوره پایه در کالج ها و دانشگاه های انگلستان الزامی است. جهت آگاهی بیشتر از شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیز می توانید به این لینک مراجعه نمائید.

تحصیل کارشناسی در انگلستان در سال 2023

برنامه های بین المللی کارشناسی ارشد برای کلیه دانشگاه های انگلستان توسط UCAS که یک سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها می باشد اداره می شود. تحصیل کارشناسی در انگلستان معمولا 3 سال طول می کشد. متقاضیان می توانند برای تحصیل در این دوره در فعالیت های متنوعی شرکت کنند، مانند:

  • سمینارها
  • سخنرانی ها
  • فعالیت های مختلف دانشجویی

برخی از ماژول ها اختیاری هستند و به همین ترتیب دانشجویان می توانند با توجه به علایق خود در برنامه های تحصیلی مختلف شرکت کنند. برخی از رشته های این دوره مانند رشته علم و مهندسی می توانند 4 سال به طول انجامد، در حالی که برنامه های تحصیلی 2 ساله، دانشجویان را قادر می سازد دوره کارشناسی خود را با سرعت بیشتری گذرانده و سریع تر وارد بازار کار شوند.

تحصیل Pre-Master در انگلستان

دوره تحصیلی پیش کارشناسی ارشد (Pre-Master) برای دانشجویان بین المللی که نیاز به بهبود زبان انگلیسی و توسعه مهارت های تحقیق، نگارش و سمینارهای دانشگاهی پیش از مدرک کارشناسی ارشد (Pre-Master) هستند، مناسب است. برنامه های قبل از کارشناسی ارشد در انگلستان به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان بین المللی را به طور کامل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و تحویل دانشجویان با کیفیت بالا آماده می کند.

مزایای تحصیل در دوره های آماده سازی پیش کارشناسی ارشد (Pre-Master) عبارتند از:

  • اخذ پذیرش و ویزا با سطح آیلتس کمتر از 6.5
  • امکان تقویت رزومه تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر انگلستان
  • فرصت به دست آوردن کار در حین تحصیل
  • امکان برقراری ارتباط مستقیم با اساتید بدون سخت بودن ارتباط از طریق ایمیل
  • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی

طول دوره های پیش کارشناسی ارشد از 10 هفته تا 12 ماه است و یک پایه اساسی برای تحصیلات موفق تحصیلات تکمیلی است. تحصیل در این دوره قبل از کارشناسی ارشد باعث افزایش مهارت زبان انگلیسی و مهارت های مطالعه مورد نیاز برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین آشنایی دانشجویان بین المللی با روش های تدریس در انگلستان خواهد شد.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان در سال 2023

تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد در انگلستان پس از اتمام موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی کارشناسی امکان پذیر است. دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در انگلستان حداقل 1 سال طول می کشد. این بدان معناست که دانشجویان می توانند در زمان، هزینه و انرژی خود پس انداز کنند و کار خود را با مدرک دانشگاهی بسیار مورد توجه انگلیس سریعتر شروع کنند. برخی از دانشگاه های پیشرو جهان در بریتانیا واقع شده اند که به خاطر کیفیت تدریس و تحقیقات مشهور هستند. مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان بدین شرح می باشد:

  • اخذ مدرک معتبر و مورد تائید کارفرمایان
  • فرصتی خارق العاده برای بهبود زبان انگلیسی
  • شناخت چند فرهنگی و هیجان انگیز از دانشگاهیان و دانشجویان
  • بهبود چشم انداز شغلی

شهریه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

یک مطالعه انجام شده توسط آژانس آمار آموزش عالی نشان داد که 86% دانشجویانی که یک دوره کارشناسی ارشد را در انگلستان به اتمام رسانده اند، به راحتی وارد بازار کار در نقاط مختلف جهان شده اند. متوسط ​​هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان برای یک دانشجوی بین المللی بین 9000£ الی 15000£ (پوند) است. در برخی دانشگاه ها نیز می توان قسمتی از هرینه های شهریه را با دریافت بورسیه های تحصیلی کاهش داد. میزان هزینه ای که دانشجویان بومی برای تحصیل در انگلستان هزینه می نمایند خیلی کمتر از دانشجویان بین المللی است.

شهریه تحصیلات در مقطع تحصیلات تکمیلی بسته به نوع:

  • برنامه تحصیلی مورد نظر
  • دانشگاه (دولتی یا خصوصی)
  • محل سکونت متقاضیان
  • ملیت متقاضی

متفاوت است و دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به 2 بخش تدریس و تحقیقات تقسیم می شود. اصلی ترین بخش های تدریس در این دوره مدیریت بازرگانی، مهندسی، هنر و علوم هستند. در کل دانشجویان می توانند به 2 صورت پژوهش محور یا کورس محور ادامه تحصیل نمایند. بیشتر برنامه های پژوهش محور شامل دریافت بورسیه تحصیلی می شوند.

تحصیل در انگلستان در دوره دکترا

تحصیل در انگلستان در دوره دکترا

تحصیل در دوره تحصیلی دکترا در انگلستان دانشجویان را ملزم می کند که پایان نامه خود را در مورد بخش قابل توجهی از تحقیق انجام دهند که توسط داوران مشخص شده بررسی می شود. به عنوان یکی از بالاترین مدارک اعطاء شده در دانشگاه های انگلستان، متقاضیان بین المللی برای شرکت و اتمام این دوره تحصیلی نیاز به داشتن شرایط مورد نیاز و دانش و علم کافی دارند.

تحصیل در دوره دکترا شرایط مختلفی دارد و این شرایط عبارتند از:

  • مشاوره در انتخاب دانشگاه های مناسب
  • بررسی اسناد مورد نیاز
  • ویرایش کلیه اسناد پشتیبان، از جمله اظهارنامه شخصی، رزومه و نامه های مرجع
  • ویرایش و مرور پیشنهاد تحقیق و ارائه بازخورد
  • پر کردن فرم های دانشگاه و پیگیری درخواست پس از ارسال آن
  • 60 دقیقه جلسه مصاحبه اختصاصی بدون موضوع برای آشنایی متقاضی با شرایط و در ادامه بازخورد

بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

بی شک مدارک دانشگاهی انگلیس جزء محبوب ترین برنامه های مطالعاتی جهان هستند و دلایل حمایت از این بیانیه بسیار است. در میان طیف وسیعی از رشته های تحصیلی می توان به چند مورد از آنها که هر ساله مورد استقبال دانشجویان بین المللی زیادی قرار می گیرد، اشاره کرد:

  • زیست شناسی دریایی
  • پزشکی
  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • علوم کامپیوتر
  • علم آکواریوم
  • روانشناسی
  • طراحی و مد
  • قانون
  • روابط عمومی و ارتباطات
  • امور مالی

هزینه تحصیل در انگلیس در سال 2023

هزینه تحصیل در انگلیس ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلی و دانشگاه دارد. در این بخش از مقاله به بررسی هزینه های تحصیل در انگلستان در سال 2023 می پردازیم:

مقطع تحصیلیشهریه به پوند در سال
کارشناسی10000£ الی 25000£
کارشناسی ارشد9000£ الی 15000£
دکترا4000£ الی 6000£

در برخی از رشته های تحصیلی میزان هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد ارزان تر می باشد.

بورسیه تحصیلی در بریتانیا

اخذ بورس تحصیلی برای دانشجویان یک مزیت محسوب می گردد. اگرچه دانشگاه های این کشور از سیستم آمموزشی رایگان بهرمند نیستند، اما بورسیه های متععددی دولتی و خصوصی متععدی در باب پوشش هزینه ها وجود دارد. شایان ذکر است که این بورسیه ها نه تنها هزینه های تحصیل متقاضی را پرداخت میکند بلکه سایر هزینه های مربوطه را نیز پرداخت می کند.

در ادامه انواع بورسیه تحصیلی و موارد مربوط رو مطالعه خواهید کرد:

بورسیه تحصیلی Chevening بریتانیا برای دانشجویان بین المللی

این بورس تحصیلی به بیش از 1500 دانشجو از 140 کشور اعطاء می شود. مهل درخواست این بورس 6 نوامبر هر سال است. موارد اخذ بورسیه عبارتست از:

  • کالج و دانشگاه ها در بریتانیا
  • مقطع تحصلی کارشناسی ارشد در هر رشته ای
  • این بورسیه هزینه های تحصیل، زندگی، بلطی رفت و برگشت و سایر کمک هزینه ها را شامل می شود.

متقاضی بایستی شرایط زیر را داشته باشد:

  • کشور متقاضی در لیست 162 کشور chevening باشد.
  • ببازگست به کشور خود حداقل 2 سال پس از اتمام تحصیلات
  • 2 سال سابقه کار
  • مدرک زبان انگلیسی
  • نامه پذیرش

بورسیه های گیتس کمبریج انگلستان برای دانشجویان

گیتس یکی دیگر از معتبرترین بورسیه های تحصیلی در این کشور می باشد. این بورسیه به دانشجویان خارجی اعطاء می گردد. مهلت درخواست بورسیه برای دانشجویان آمریکایی 10 اکتبر و سایرین 5 دسامبر است. این بورسیه به دانشجویان زیر اعطاء می گردد:

  • محصلین در کالج و دانشگاه ها
  • دوره های Ph.D، MLitt، MSc
  • بورسیه شامل هزینه های تحصیلی، هزینه سفر، کمک هزینه خانواده و کار میدانی و غیره.

متقاضی بایستی شرایط زیر را داشته باشد:

  • شهروند یک کشور خارج از بریتانیا
  • دوره های Ph.D، MLitt، MSc

بورسیه های کلرندون فاند در دانشگاه آکسفورد

به اندازه بورس تحصیلی Chevening نیست، اما Clarendon یکی دیگر از بورسیه های معتبر است که در مورد تعدادی جوایز صحبت می شود. هر ساله بیش از 140 بورسیه تحصیلی به دانشجویانی از سراسر جهان اعطا می شود که دارای پیشینه علمی قوی و پتانسیل بالقوه هستند.

  • کالج / دانشگاه: دانشگاه آکسفورد، انگلستان
  • دوره های واجد شرایط: هر برنامه تمام وقت فارغ التحصیل و کارشناسی ارشد به استثنای دوره های دیپلم و گواهینامه PG.
  • بورسیه ها شامل تمام هزینه های تحصیل و کالج، 14777 پوند سالانه برای هزینه های زندگی در طول دوره است.
  • معیارهای واجد شرایط بودن: سوابق تحصیلی برجسته و پتانسیل به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد.
  • مهلت درخواست بورسیه: 25 ژانویه، سالانه.

بورسیه های بین المللی وست مینستر

در دسترس دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه هستند، هر کسی می تواند برای بورسیه های بین المللی وست مینستر درخواست دهد، با توجه به اینکه آنها برای یک برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت در وست مینستر پذیرفته می شوند.

  • کالج یا دانشگاه وست مینستر، انگلستان
  •  برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت در دانشگاه وست مینستر، به جز MBA.
  • بورسیه ها شامل هزینه های تحصیل، اسکان، کمک هزینه زندگی، و کرایه پرواز به و از لندن است.

متقاضی بایستی شرایط زیر را داشته باشد:

  • باید از کشور در حال توسعه باشد که در معیارهای واجد شرایط بودن در وب سایت بورسیه ذکر شده است
  • پیشنهادی برای تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت در دانشگاه وست مینستر دارد.

کار حین تحصیل در انگلستان

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان بسته به سبک زندگی هر فرد می تواند بین 900£ الی 1300£ (پوند) متغیر باشد. دانشجویان بین المللی این مجوز را دارند که علاوه بر تحصیل در بریتانیا از مجوز کار حین تحصیل هم برخوردار شوند. این مجوز به خودی خود یک امتیاز ویژه محسوب می گردد که دانشجویان می توانند با کار حین تحصیل بخشی از هزینه زندگی در انگلستان را پوشش دهند. مجوز کار به میزان 20 ساعت در هفته می باشد. این میزان ساعت کاری تا 30 ساعت در هفته نیز متغییر خواهد بود، که بستگی به مقطع تحصیلی متقاضی دارد.

متقاضيان تحصیلی در این کشور در صورت یافتن کار می باید از شرایط درآمد این کشور اطلاع یابند. به طور کلی به ازای هر ساعت کار قانونی در این کشور حدود 65£ (پوند) دریافت می نمایند. درآمد کار حین تحصیل در بریتانیا به شرح زیر است:

درآمدمیزان درآمد هفتگی به پوند
کمترین درآمد130£
متوسط درآمد220£
بیشترین درآمد135£

دانشجویان می توانند در مشاغل زیر مشغول به فعالیت شوند:

  • مسئول پشتیبانی دانشجویی
  • دستیار فروش
  • راننده داروخانه
  • دستیار مراقبت دامپزشکی
  • دستیار فیزیوتراپی
  • کارگر امکانات ورزشی
  • مترجم آزاد
  • مسئول پذیرش
  • کارگر تبلیغاتی
  • دستیار رسانه های اجتماعی
  • توزیع کننده روزنامه
  • عکاس
  • معلم خصوصی
  • میزبان یک رستوران
  • صندوقدار
  • وبلاگ نویس
  • طراح گرافیک
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • کتاب فروش
  • راهنمای تور
  • پیشخدمت در کافه تریا دانشگاه و سایر

تحصیل پزشکی در انگلستان

سالانه تمایل به تحصیل پزشکی در انگلستان در حال افزایش است. همین موضوع به نوبه خود حاکی از شرایط ایده این رشته در بریتانیا می باشد. طول دوره تحصیل پزشکی در بریتانیا 5 سال است. متقاضیانی که تمایل به تحصیل در این مقطع در بریتانیا را دارند بایستی از 18 سالگی، اقدام نمایند. زیرا اخذ پذیرش تحصیلی راحت تری و شرایط ویزای بهتری هم دارد. هزینه تصحیل پزشکی در بریتانیا 21000£ الی 50000£ (پوند) در سال است. علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان می توانند در دانشگاه های مورد تائید تحصیل کنند.

برترین دانشگاه های پزشکی در انگلستان عبارتند از:

  • دانشگاه آکسفورد انگلستان
  • دانشگاه کمبریج
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه کینگ لندن و غیره

معرفی بهترین دانشگاه های انگلستان

زمانی که سخن از بهترین دانشگاه های انگلستان به میان می آید، در حقیقت باید اعلام کرد که این دانشگاه ها بهترین دانشگاه های جهان هستند. در برخی از مواقع دانشگاه های درجه 2 و 3 در کشور انگلستان نیز در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در جدول زیر جایگاه برخی از دانشگاه های انگلستان در سال 2023 به گزارش QS ارائه شده است.

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه آکسفورد4
دانشگاه کمبریج7
امپریال کالج لندن8
UCL8
دانشگاه ادینبورگ15
دانشگاه منچستر28
کینگز کالج لندن31
LSE51
دانشگاه بریستول76

علاوه بر دانشگاه های یاد شده، 9 دانشگاه دیگر نیز در جمع 100 دانشگاه برتر در کشور انگلستان وجود دارد که نشان از اعتبار بالای تحصیل در این کشور است. بنابراین گزارش، 30 دانشگاه در بریتانیا در جمع 210 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در نمودار زیر شاهد دانشگاه های انگلستان با بیشترین میزان دانشجویان بین المللی می باشید:

دانشگاه های انگلستان با بیشترین دانشجویان بین المللی

شرایط پذیرش در دانشگاه آکسفورد بریتانیا

در خصوص شرایط پذیرش در دانشگاه آکسفورد باید گفت این دانشگاه به دانشجویان این امکان را می دهد که در مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش را بگیرند. از دیگر دروه ها می توان به دوره های کوتاه مدت نیز اشاره کرد. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هر دوره و رشته متفاوت است که بایستی بررسی گردد. از شرایط پذیرش در دانشگاه آکسفورد در سال 2023 می توان به گذراندن دوره های معتبر تحصیلی، نمره بالا و رزومه قوی اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی دانشگاه آکسفورد برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آکسفورد:

مقایسه تحصیل در انگلیس و کانادا

در این بخش به مقایسه تحصیل در انگلیس و کانادا می پردازیم. در خصوص تحصیل در بریتانیا در سال 2023 می باید دوره آموزشی 13 ساله گذرانده شود و همچنین پذیرش در مقطع کارشناسی در این کشور با توجه به مدارک زیر مانند مدارک IELTS، TOFEL و همچنین مدرک 2 ساله CBSE نیز نیاز خواهد بود. پذیرش در رشته های مدیریت در این کشور با گذراندن مدرک GMAT می باشد. از رشته های پرطرفدار در کشور انگلیس مدیریت بازرگانی، حقوق، علوم اجتماعی، طراحی و هنر می باشد. در مقایسه با تحصیل در کشور کانادا دوره کارشناسی حدود 4 سال می باشد. دوره آموزشی و مدارس در این کشور حدود 12 سال می باشد که به صورت اجبار خواهد بود.

شهریه و هزینه زندگی در کشور کانادا بدین شرح می باشد:

شهریه و هزینه زندگی در کشور کانادا

مقایسه هزینه تحصیل دوره کارشناسی در 2 کشور بریتانیا و کانادا در نمودار زیر شرح داده شده است:

هزینه تحصیل دوره کارشناسی در 2 کشور بریتانیا و کانادا

ویزای تحصیلی انگلیس

برای درخوسات ویزای تحصیلی انگلستان بنا به نوع برنامه تحصیلی و سن، می توانید برای 3 مدل ویزا درخواست دهید. بستگی دارد که هدف شما از حضور در انگلستان بابت تحصیل اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد. بطور کل این 3 دسته تقسیم بندی شامل ویزاهای ذیل می گردد:

  • Short-trem study visa
  • General student visa
  • Child student visa

در دسته بندی مشخص شده مدل اول برای افرادی که برای دوره های کوتاه مدت درخواست می نمایند. مدت این ویزا برای حداقل 1 ماه تا 11 ماه صادر می شود. 2 نوع دیگر ویزا برای افرادی است که برای برنامه های بلند مدت به انگلستان قصد مهاجرت تحصیلی دارند که بنا به شرایط سنی برای افراد بین 4 تا 16 سال ویزای Child و برای افرادی بالای 17 سال ویزای General درخواست می گردد.

هزینه درخواست ویزای دانشجوی انگلستان متغیر و به شرح زیر است:

پارامترهزینه به پوند
دانشجویان داخل انگلستان475£
دانشجویان خارج از انگلستان348£

یکی از گران ترین کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل بریتانیا می باشد. در این خصوص می توان کشوری مشابه مانند کانادا را برای تحصیل نیز انتخاب نمود. انتخاب تحصیل در بریتانیا می تواند برای دانشجویانی که تمکن مالی مناسب را دارا هستند، یکی از بهترین انتخاب ها باشد. همچنین در میان کشورهای انگلیسی زبان کشور انگلستان به مراتب در کنار آمریکا و استرالیا هزینه های بیشتری نسبت به کانادا و نیوزلند دارا هست. برای مطلع شدن از شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. شایان ذکر است که در موسسه ما خدماتی در باب مهاجرت قاچاقی به انگلستان با سایر کشورها صورت نمی گیرد.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در انگلستان

در انتها به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در انگلستان مطابق با قوانین سال 2023 می پردازیم:

  • تحصیل در انگلستان چه شرایطی را نیازمند است؟ برای تحصیل در مقاطع مختلف نیازمندیهای هر برنامه متفاوت است، اما آنچه که مهم است اولین شرط داشتن شرایط مالی مناسب برای تامین هزینه های این کشور است.
  • مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از انگلستان چیست؟ برای تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه ارائه مدرک زبان اجباری نیست، اما برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی ارائه آیلتس الزامی است.
  • آیا برای تحصیل در انگلستان می شود ویزای همراه درخواست نمود؟ بله، چنانچه شما متاهل باشید، می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزای همراه نمایید، البته شرایط دریافت ویزای همراه برای ایرانیان کمی خاص است.
  • تحصیل در انگلستان چقدر هزینه دارد؟ بنا به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و برنامه های تحصیلی هزینه ها متفاوت است، می توان گفت هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی 9000£ تا 50000£ (پوند) سالیانه می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

8 دیدگاه برای “تحصیل در انگلستان

  1. مهراب شاهی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۵ سالمه – هدفم تحصیل در انگلستان
    میخوام پزشکی بخونم – سوالم این هست که ایا امکان بورس شدن وجود داره یا خیر
    و اینکه برای تحصیل در انگلستان نیاز به مدرک زبان هست
    و پروسه حدودا چقد طول میکشه

    1. صادقی گفت:

      سلام برای اخذ بورسیه بایستی شخصا اقدام کنید. برای تحصیل در انگلستان نیاز به مدرک زبان می باشد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. محسن قزوینی گفت:

    من مطلبتون رو خوندم میخواستم ببینم چجوری می تونم تحصیلی برم انگلیس اخه هرچی زنگ میزنم موسسات دیگه بهم میگن که سنت زیاده برای انگلیس اخه 28 سالمه و لیسانس مهندسی شیمی دارم پولیمر خوندم بهم میگن سنت زیاده و تحصیلی نمیتونی بری انگلیس و گفتن هزینه هاش چون به پوند هست از کانادا هم بیشتره و باید من برم انگلیس چون خیلی دوست دارم اونجادرس بخونم میشه برام بیشتر توضیح بدی

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. کشور انگلیس مقصد خوبی برای مهاجرت تحصیلی است. منتها در نظر گرفتن شرایط ویزای تحصیلی انگلستان نیز حائز اهمیت است. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. عرفان گفت:

    سلام من 24 سالمه و زبانمم کمی ضعیفه امکانش هست از طریق دوره های زبان برای انگلستان اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بسته به شرایط سنی شما دارد. در خصوص پذیرش تحصیلی می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. فرناز گفت:

    سلام مرسی از مطالب مفیدتون. فقط شرایط سنی هم داره تحصیل تو انگلیس؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله شرایط ویزای تحصیلی انگلیس را باید بررسی کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *