مهاجرت تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان با توجه به رده سنی متقاضیان متغیر است. در این مقاله به قوانین سال 2023 پرداخته می شود. رایج ترین روش معمول جهت مهاجرت به این کشور مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان می باشد. یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل و اخذ مدرک معتبر است. بسیاری علاقه مند به دریافت ویزای تحصیلی انگلستان برای اقامت در این کشور و تحصیل در دانشگاه های معتبر هستند. با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بسیاری از اروپایی ها برای تحصیل در انگلستان نیاز به دریافت ویزای تحصیلی دارند. لذا ممکن است بسیاری مکان دیگری را برای تحصیل در اروپا انتخاب کنند. راه برای شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور بازتر می شود.

  • اخذ پذیرش در کدام کالج یا دانشگاه های انگلستان می تواند سبب اخذ ویزای تحصیلی گردد؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس برای یک دانشجوی ایرانی چیست؟
  • آیا می توان با ویزای تحصیلی در آینده اقامت کاری و اقامت دائم انگلستان را دریافت نمود؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چه مقدار خواهد بود؟
در این مطلب میخوانید پنهان

به هر حال برای تحصیل در انگلستان علاقمندان به تحصیل بایستی از یکی از دانشگاه های انگلستان نامه پذیرش دریافت کنند تا بتوانند مجوز اقامت تحصیلی در این کشور را بدست بیاورند. تحصیل در انگلستان شامل هزینه است. برای دریافت ویزای تحصیلی متقاضیان بایستی دارای تمکن مالی باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره ویزای تحصیلی انگلستان بیشتر شرح داده است.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی انگلستان

کشور انگلستان

ابتدا مشخصات کلی کشور انگلستان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این کشور به اسم نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر شناخته می شود. این کشور یکی از 4 بخش تشکیل دهنده کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی به حساب می آید. مساحت این کشور به 130 کیلومتر مربع می رسد. پایتخت انگلستان شهر لندن می باشد.

جزییات کلی این کشور بدین شهر می باشد:

جزئیات کلی کشور انگلستان

آمار رسمی جمعیت این کشور در سال 2019، به 63 میلیون نفر می رسد. بیش از 100 جزیره کوچک و بزرگ در کشور انگلستان وجود دارد. سیاست این کشور بر اساس نظام سلطنت مشروطه و نظام پارلمانی می باشد. این کشور دارای هوای معتدل می باشد که در فصل تابستان هوای گرم تا 32 درجه افزایش ندارد. در زمستان دارا هوایی سرد که از صفر درجه کاهش نمی کند. از لحاظ اقتصادی جزء 10 کشور تولید ناخالص ملی برتر جهان شناخته شده است. واحد پولی این کشور £ (پوند) می باشد. بیشتر مردم این کشور پیرو مذهب مسیحیت می باشند.

در لیست زیر به 10 کشور برتر در تحصیل در خارج کشور می پردازیم که انگلستان نیز جزئ این کشورها می باشد:

  • فرانسه
  • ایالات متحده
  • کانادا
  • تایولن
  • آرژانتین
  • استرالیا
  • کره جنوبی
  • انگلستان
  • دانمارک

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

همواره مهاجرت تحصیلی به انگلستان در زمره گزینه های پرطرفدار در خصوص اخذ اقامت به خصوص برای دانشجویان زیر 18 سال محسوب می گردد. هر ساله والدین زیادی تمایل به تحصیل فرزندان خود در مراکز آموزشی این کشور اعم از مدارس شبانه روزی (Boarding School) را دارند. امکان تحصیل در 3 مقطع دانشگاهی برای شهروندان خارجی به زبان انگلیسی اعم از شهروندان ایرانی از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلستان می باشد که آمار چشم گیری را به خود اختصاص داده است.

انگلستان یکی از بزرگترین میزبان های دانشجویان بین المللی در جهان شناخته می شود. دلایل مختلفی از جمله فرصت های کاریابی پس از تحصیل، کیفیت زندگی، کیفیت آموزشی، امکانات رفاهی و غیره را می توان در این امر دخیل دانست. در نمودار زیر، فراوانی دانشجویان بین المللی در هر کشور به تفکیک ارائه شده است:

تعداد دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف

ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان

بسیاری از والدین جویای تحصیل از سنین پایین تر برای فرزندان خود می باشند. در نظر داشته باشید که شرایط تحصیل برای کودکان بسیار متفاوت می باشد. دوره تحصیل برای کودکان در این کشور از 4 سالگی خواهد بود. اما سن اجبار برای تحصیل در این مقطع از 5 سالگی می باشد. یکی از با کیفیت ترین سیستم آموزشی در دنیا مختص این کشور است. سیستم آموزشی این کشور با سیستم آموزشی کشور کانادا برابری می کند. فرزندان در بهترین کمپین های آموزشی مشغول به تحصیل خواهند بود. در نظام آموزشی این کشور تدریس به صورت پایه به زبان انگلیسی خواهد بود. مدارس این کشور به صورت های متفاوتی مانند روزانه، شبانه، خصوصی و دولتی می باشند. تحصیل در مدارس دولتی رایگان می باشد. تحصیل در مدارس خصوص با شرایطی ویژه خواهد بود.

شهریه تحصیل در مدارس مختلف در نمودار زیر بیان شده است:

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

انواع ویزای تحصیلی انگلستان و مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس

در حال حاضر در انگلستان 3 نوع ویزای تحصیلی با توجه به شرایط و مدت زمان تحصیل صادر می شود. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس حدود 3 تا 5 هفته صادر می گردد. متقاضیان با دریافت این نوع ویزا می توانند در انگلستان به تحصیل بپردازند. در جدول زیر انواع ویزای تحصیل انگلستان شرح داده شده است:

نوع ویزای تحصیلیرده سنیاعتبارهمراهشرح
کوتاه مدت6 الی 11 ماهنداردشرکت در دوره های کوتاه مدت
ویزای عمومی Tier 4بالای 18 سال12 ماه با قابلیت تمدیدداردشرکت در دوره های بلند مدت
ویزای کودک Tier 4زیر 18 سال12 ماه با قابلیت تمدیدندارد  تحصیل در مدارس ایرانی انگلستان

ویزای بلند مدت انگلیس برای تحصیل

همانطور که پیش از این ذکر شد، اگر فرد متقاضی، 16 سال یا بیشتر دارد. می خواهد در سطح تحصیلات عالی تحصیل کند، باید برای یک ویزای دانشجویی سطح 4 (عمومی) یا همان Tier4 درخواست بدهد. قبل از درخواست ویزای دانشجویی Tier4، نیاز است. متقاضی ویزا، پیشنهادی از یک دانشگاه یا کالج دریافت کند. پس از آن است که دانشگاه یا کالج قادر به ارائه یک سند به نام تایید پذیرش مطالعات (CAS) به فرد متقاضی خواهد بود. برای انجام این کار، موسسه انتخاب شده باید توسط دولت انگلستان به عنوان یک “حامی مجوز Tier4” تأیید شود.

شرایط ویزای بلند مدت انگلیس برای تحصیل

شرایط دریافت ویزای Tier4، که همان ویزای تحصیلی بلند مدت نامیده می شود به صورت مختصر عبارتند از:

  • داشتن موقعیت پیشنهادی در یک دوره تحصیلی
  • توانایی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و درک زبان انگلیسی
  • توانایی در پرداخت هزینه­ ها برای زندگی و تحصیل
  • عدم تابعیت اتحادیه اروپا و کشور سوییس

همینطور دوره تحصیلی انتخاب شده باید یکی از موارد زیر باشد:

  • یک دوره تمام وقت که نتیجه آن یک مدرک حداقل سطح 6 در ثبت نام Ofqual است.
  • یک دوره پاره وقت که نتیجه آن مدرک حداقل سطح 7 در ثبت نام Ofqual است.
  • یک برنامه پایه شناخته شده به عنوان یک دکتر، دندانپزشک یا کارشناس ارشد
  • یک دوره زبان انگلیسی در سطح B2 یا بالاتر در چارچوب متعارف اروپایی برای مرجع زبان ها

ویزای کوتاه مدت انگلیس برای تحصیل

این ویزا (SHORT TERM STUDY VISAS) جهت افراد خواهان گذراندن دوره های آموزشی یا تحقیقاتی کوتاه مدت تا 6 ماه، یا دوره ­های یادگیری زبان انگلیسی تا 11 ماه می­ باشد. دوره های مورد نظر باید معادل با یک مدرک در انگلستان باشند. افراد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان نمی­ توانند تبعه اتحادیه اروپا، سوییس، بریتانیا و همینطور دو ملیتی باشند. حداقل سن برای دریافت ویزای مذکور 16 سال است. با این وجود چنانچه فرد متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد. باید علاوه بر داشتن اجازه نامه سرپرست خود، تمامی برنامه ریزی های سفر و اقامت خود را قبلاً انجام داده باشد.

شرایط ویزای کوتاه مدت بریتانیا بدین قرار است:

ویزای مورد صحبت دارای ممنوعیتی نیز هست که عبارتست از:

  • تمدید ویزا
  • داشتن همراه
  • تحصیل در مدرسه دولتی
  • کار و فعالیت های تجاری
  • بهره مندی از تسهیلات عمومی همچون fund و یا gran

ویزای تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان

برای برخی افراد ابهامی در مورد اخذ ویزای تحصیلی این کشور بدون مدرک زبان وجود دارد. در این بخش به توضیح و تفسیر کامل این موضوع پرداخته ایم. در صورتی که شما برای ویزای کودک (Child) اقدام نمائید. این اتفاق به راحتی ممکن است و بر اساس قانون اخذ ویزا به مدرک آیلتس نیاز ندارد. منتهی زمانیکه شما 17 سال و بیشتر دارید، بایستی مدرک زبان را متناسب با برنامه تحصیلی برسانید. عموما برای تحصیل در دانشگاه هم می توان بدون مدرک زبان اقدام به اخذ ویزا نمود. اما این موضوع برای شهروندان ایرانی خیلی دشوار است. در اکثر موارد ویزاهای متقاضیان رد می شود.

شرایط تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان

چنانچه بخواهید شانس خود را برای دریافت ویزا بدون مدرک زبان بالا ببرید بهتر است شرایط زیر را دارا باشید:

  • عدم فاصله تحصیلی (گپ تحصیلی)
  • داشتن سابقه سفر مخصوصا به حوزه شنگن
  • توانایی مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی

وجود این عوامل می تواند شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش دهد. اما در نهایت همواره درخواست ویزا بدون مدرک زبان برای سنین بالاتر از 17 سال ریسک دارد. برای اینکه بتوان شانس ویزا را افزایش داد می توان به صورت مشروط اقدام به اخذ ویزا نمود و با ارائه یک مدرک زبان حداقلی، (کمتر از آنچه برنامه نیاز دارد) درخواست دوره زبان قبل از شروع کورس اصلی را نمود. یعنی با داشتن پذیرش از دانشگاه و برنامه اصلی می توان شانس ویزا را افزایش داد.

اخذ ویزای قطعی تحصیلی انگلستان

در اصل می توان گفت که هیچ شخصی نمی تواند تضمین دهد که ویزای شما حتمی است. چون در این باره تنها افسر و اداره مهاجرت بریتانیا تصمیم می گیرند. اما استفاده از مشاورین و وکلای زبده در این خصوص می تواند شانس شما را برای اخذ ویزا بسیار بالا ببرد. همچنین در نظر داشته باشید ارائه مدارک معتبر و مستند نیز می تواند تا حدودی در پیشبرد روند پروسه مهاجرتی شما مفید واقع شود. آنچه که در وب سایت اداره مهاجرت انگلستان بنا بر مدارک مورد نیاز اخذ ویزا آمده است را می توان با تحقیقات بدست آورد. اما آنچه مخصوصا برای یک دانشجوی ایرانی مهم می باشد این است که با چه مدارک و شرایطی اقدام به اخذ ویزا می نماید. اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در اصل نیاز به استفاده از علم یک مشاور و وکیل دارد. در این زمینه بتواند شما را همراهی نماید.

تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مقطع ابتدایی، اولین مرحله آموزش است که کودکان در انگلستان ملزم به شرکت در آن هستند. در دوران دبستان، کودکان شروع به یادگیری مهارت های اساسی مانند یادگیری خواندن و نوشتن می کنند. در چند سال اول، کودکان هنوز مجاز برای بازی، نقاشی و انجام هنر و صنایع دستی هستند. کلاس ها به طور معمول می توانند بین 25 تا 30 دانش آموز در هر کلاس باشند و به هر کلاس یک معلم اختصاص می یابد. شروع مدرسه از 4 سالگی در انگلیس اجباری است. کسانی که قبل از اول سپتامبر (September) هر سال 4 ساله شده اند، می توانند در اولین شهریور پس از 4 سالگی، مدرسه را شروع کنند. دوره ابتدایی در انگلستان 4 تا 11 سال و دوره متوسطه 11 تا 16 سال می باشد.

دانش آموزان بین المللی با دریافت ویزای تحصیلی Tier 4 child می توانند در مدارس این کشور تحصیل کنند. هنگامی که کودکان آموزش ابتدایی خود را به پایان رساند به مدرسه متوسطه می روند. دوره متوسطه به طور معمول به کودکان بین 11 الی 12 سال تا 16 سال آموزش می دهد. اگرچه بعضی از مدارس دارای امکانات آموزشی و ساختمان جدا برای آموزش تا 18 سالگی هستند. تحصیلات پس از 16 به عنوان تحصیلات تکمیلی خوانده می شود. دانشجویان در انگلستان موظف هستند تا زمان 18 سالگی برای تکمیل آموزش اجباری خود در کالج ها و مدارس تحصیل نمایند سرانجام دانش آموزان برای دریافت مدرک نیازمند شرکت در آزمون ملی GCSE می باشند.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در بریتانیا اولین مقطع تحصیلات عالی است. دانشجویان با ارائه مدرک دیپلم معتبر و نمره معدل مناسب می توانند در دانشگاه های این کشور برای اخذ مدرک کارشناسی تحصیل کنند. مقطع تحصیلی کارشناسی در بریتانیا حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند در این مدت در این کشور اقامت تحصیلی داشته باشند. مدارک ارائه شده در این مقطع شامل مدارک مختلف کارشناسی هنر (BA) برای تحصیل در رشته هایی از جمله هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی و مدرک کارشناسی علوم پایه (BSc) برای علوم پایه مانند فیزیک، شیمی و غیره است. همچنین مدارک دیگر در رشته حقوق (LLB)، مدیریت (MBA) و رشته های پزشکی (MBBS) ارائه می شود. برای تحصیل در این مقطع دانشجویان علاوه بر مدارک معتبر تحصیلی بایستی دارای مدرک زبان آیلتس حداقل 6 باشند.

رشته های مورد قبول در مقطع کارشناسی در این کشور عبارتست از:

  • مهندسی و تمامی زیر شاخه ها
  • پزشکی و پیراپزشکی
  • داروسازی
  • آموزش
  • خدمات
  • گردشگری و هتلداری
  • مالی
  • مارکتینگ
  • رشته های مهندسی و معماری

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای مقطع کارشناسی ارشد

پس از مقطع کارشناسی در بریتانیا علاقه مندان به اخذ تخصص و ادامه تحصیل می توانند برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد، در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنند. مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان حدود 1 الی 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی Tier 4 General می توانند در این مدت در انگلستان اقامت داشته باشند و تحصیل کنند. برای تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی انگلستان دانشجویان بایستی دارای مدرک معتبر کارشناسی با معدل مناسب باشند. همچنین ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 از ملزومات می باشد. دانشجویان همچنین با ارائه مقالات معتبر و رزومه علمی قوی می توانند شانس خود را برای پذیرش بیشتر کنند. دانشجویانی که دارای نمره آیلتس 6 می باشند نیز می توانند در دوره های زبان در این کشور شرکت کنند.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای مقطع دکترا

به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان بالاست. حدود 15000£ الی 40000£ (پوند) در سال هزینه دارد. اما دانشجویان با داشتن رزومه بسیار قوی و مقالات ISI و دیگر مقالات معتبر می توانند در مقطع دکترا در این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کنند. در این مقطع به تحصیل تقریبا رایگان و با هزینه بسیار پایین بپردازند. برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور انگلیس دانشجویان بایستی مدرک معتبر کارشناسی ارشد ارائه کنند. همچنین برای پذیرش در این مقطع و دریافت ویزای تحصیلی انگلستان دانشجویان بایستی مدرک زبان حداقل آیلتس 7 داشته باشند. مدت زمان دوره تحصیلی در مقطع دکترا در انگلستان حدودا 3 سال است. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در این مدت می توانند در بریتانیا اقامت یابند.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

مزایای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

تحصیل در بریتانیا آرزوی بسیاری از دانشجویان خارجی است. چرا که این کشور میزبان دانشگاههای معتبر و شناخته شده جهان همانند دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج و دانشگاه های دیگر می باشد. دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند مدرک معتبر را دریافت کنند و با دریافت موقعیت کاری مناسب، بتوانند پیشرفت کنند. در اینجا از جمله مزایای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان آورده شده است:

  • اخذ مدرک معتبر در سراسر جهان
  • تحصیل در برترین دانشگاه های جهان
  • امکان کار موقت حین تحصیل
  • استفاده از ویزای همراه برای مهاجرت اعضای خانواده ( همسر و فرزند زیر 18 سال)
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا
  •   اخذ اقامت انگلستان پس از تحصیل به مدت 2 الی 5 سال متغیر می باشد.

هزینه ویزای تحصیلی این کشور بدین شرح است:

نوع ویزامدت زمانهزینه ویزا به پوند
ویزای تحصیلی کوتاه مدت6 ماه 11 ماهپوند برای 6 ماه £200
ویزای دانشجویی درجه 4 (عمومی)مدت زمان برنامه + 1 ماه363£
ویزای دانشجویی درجه 4 (کودک)زیر 16 سال: 6 سال + 4 ماه؛ 16-17 سال: 3 سال + 4 ماه363£

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

همانطور که در قبل اشاره شد جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور در ابتدا دانشجویان بایستی نامه پذیرش از سوی موسسه و دانشگاهی در این کشور دریافت کنند. برای دریافت نامه پذیرش دانشجویان بایستی به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و از شرایط پذیرش دانشگاه مطلع شوند و مدارک را به صورت اینترنتی ارسال نمایند و در صورت دریافت نامه پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام نمایند و ویزای تحصیلی این کشور با توجه به نوع آن هزینه متفاوتی دارد. هزینه ویزای تحصیلی عمومی Tier 4 در حال حاضر 363£ (پوند) می باشد.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه این کشور
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی این کشور
  • پرداخت ویزای تحصیلی
  • 1 قطعه عکس اخیرا گرفته شده
  • گذرنامه معتبر
  • ارائه مدرک زبان
  • اثبات تمکن مالی برای تحصیل و زندگی در این کشور
  • محل سکونت در انگلستان و یا خوابگاه دانشجویی در انگلیس
  • گواهی پزشکی
  • اثر انگشت برای مجوز اقامت بیومتریک
  • ارائه ترجمه کلیه مدارک تحصیلی

تحصیل در 10 دانشگاه برتر انگلستان

این کشور یکی از مقاصد برتر تحصیلی در جهان است. در حال حاضر 4 دانشگاه از انگلستان در فهرست 10 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این نشان از اعتبار و کیفیت استثنائی دانشگاه ها و کالج های این کشور می دهد. دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و اخذ پذیرش از این دانشگاه ها می توانند شاهد پیشرفت قابل توجهی در زندگی خود باشند. البته ورود به دانشگاه های برتر انگلستان کار بسیار دشواری است. نیازمند نمرات بسیار بالا و رزومه فوق العاده قوی است.

در اینجا برترین دانشگاه های انگلستان را در سال 2023 معرفی کرده ایم:

نام دانشگاهرتبه TIMES 2023رتبه QS 2023شهر
دانشگاه آکسفورد17آکسفورد
دانشگاه کمبریج32کمبریج
کالج دانشگاهی لندن158لندن
کالج سلطنتی لندن109لندن
دانشگاه ادینبورگ3012ادینبورگ
دانشگاه منچستر5528منچستر
دانشگاه کینگز کالج3633لندن
مدرسه علوم اقتصاد و سیاسی لندن2744لندن
دانشگاه بریستول8761بریستول
دانشگاه وارویک7762کاونتری

همراه ویزای تحصیلی انگلستان

افرادی که در انگلستان پذیرش تحصیلی دریافت می کنند. با استفاده از ویزای بلند مدت Tier 4 در انگلستان بیش از 1 سال دوره تحصیلی متقاضیان طول می کشد، می توانند برای مهاجرت اعضاء خانواده خود شامل همسر و فرزند مجرد زیر 18 سال درخواست دهند. آنها با استفاده از ویزای همراه مهاجرت به انگلستان داشته باشند. ویزای همراه نیز شامل هزینه است. برای هر عضو خانواده همان 348£ (پوند) هزینه در پی دارد. توجه داشته باشید که همراه می تواند در انگلستان به صورت تمام وقت کار کند.

در اینجا از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه تحصیلی انگلستان ذکر شده است:

  • آدرس محل سکونت
  • اثبات پذیرش تحصیلی در انگلستان
  • تمکن مالی برای زندگی اعضاء خانواده
  • مدارک دال بر اثبات روابط خانوادگی مانند گواهی ازدواج و شناسنامه
  • قطعه عکس اعضاء خانواده
  • فرم درخواست ویزا همراه تحصیلی انگلستان و پرداخت هزینه مربوط
  • مدارک شناسایی و گذرنامه
  • عدم سوء پیشینه

تبدیل ویزای دانشجویی انگلستان

یکی از مزایای تحصیل در بریتانیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلستان است. در سال 2023 شرایط ویزای تحصیلی در انگلیس دچار تغییراتی شده است. به گونه ای که دانشجویان خارجی در انگلستان این اجازه را خواهند داشت که تا سقف 2 سال، بسته به رشته تحصیلی در انگلستان فرصت کاریابی داشته باشند. در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شوند، ویزای آن ها به ویزای کاری تبدیل خواهد شد. نکته قابل توجه در خصوص صدور ویزای کار انگلستان از این طریق آن است که رشته تحصیلی و شغل فرد باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند. توجه کنید که پس از 5 سال زندگی در این کشور متقاضیان می توانند برای دریافت تابعیت این کشور اقدام نمایند.

اقتصاد انگلیس یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای جهانی است. نرخ بیکاری همانطور که در نمودار مشاهده می کنید بسیار پایین است.

نرخ بیکاری در کشور انگلستان

تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلستان

این مسئولیت شماست که بررسی کنید اسناد شواهد مالی شما تمام الزامات تعیین شده توسط ویزا و مهاجرت بریتانیا (UKVI، خدمات مهاجرت دولت بریتانیا) را برآورده می کند.  شما باید نشان دهید که تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلستان برای پرداخت هزینه دوره خود و تأمین هزینه های خود در طول تحصیل (هزینه های زندگی) دارید. شما باید بتوانید تمام هزینه های دوره سال اول (هزینه های تحصیل) به اضافه هزینه های زندگی تجویز شده را نشان دهید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر قبلاً شهریه دوره خود یا بخشی از آن را پرداخت کرده اید، این مبلغ از کل مبلغ مورد نیاز برای مدرک کسر می شود.

  • مثال: هزینه دوره شما برای اولین سال تحصیلی £10200 (پوند) است و مبلغ £5650 (پوند) سپرده پرداخت می کنید. باقیمانده شهریه دوره برای اولین سال تحصیلی £5350 (پوند) است.

شما باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود در طول دوره دارید. شما باید نشان دهید:

  • خارج از لندن: £1023 (پوند) در هر ماه، حداکثر تا 9 ماه (مجموع £9207 (پوند)).
  • داخل لندن: £1334 (پوند) در هر ماه، حداکثر تا 9 ماه (مجموع £12006 (پوند)).

اگر ودیعه اقامت به کالج پرداخت کرده اید (زندگی در محل اقامتی که کالج ترتیب داده شده است) می توانید حداکثر تا £1334 (پوند) اضافه کنید تا مبلغ هزینه های دوره مورد نیاز برای نشان دادن را جبران کنید. برای مثال هزینه های دوره شما برای سال اول تحصیلی 9900£ (پوند) و هزینه های اقامت برای سال اول تحصیلی £7500 (پوند) است و شما £4950 (پوند) سپرده به اضافه £2500 (پوند) برای هزینه های اقامت پرداخت می کنید. مانده شهریه دوره برجسته برای اولین سال تحصیلی 3616£ (پوند) (9900£ – 4950£ – 1334£ = 3616£) خواهد بود. در خصوص اطلاع از شرایط پناهندگی در ترکیه و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

هزینه های رایج در ویزای تحصیلی انگلستان

بر خلاف اغلب کشورهای اروپای غربی و ایالات متحده آمریکا، هزینه ویزای تحصیلی انگلستان، از نظر اغلب دانشجویان بسیار مطلوب است. هزینه ویزای تحصیلی انگلستان برای دانشجویان به شرح زیر می باشد:

  • 358£ (پوند) در صورت درخواست از خارج از انگلستان
  • 485£ (پوند) در صورت درخواست برای تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل انگلستان

البته لازم به ذکر است که، متقاضیان باید هزینه جداگانه ای برای خود و هر یک از اعضای خانواده که به آنها می پیوندند پرداخت کنند. به این نکته نیز توجه فرمایید که علاوه بر هزینه ویزای تحصیلی انگلستان، باید پول کافی را نیز در طول اعتبار ویزای تحصیلی خود در این کشور ذخیره داشته باشید. که این هزینه های عبارت اند از:

  • حداقل 1295£ (پوند) در ماه در صورت تحصیل در لندن،
  • حداقل 1150£ (پوند) در ماه در صورت تحصیل در خارج خارج از لندن

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر

انجام کار با ویزای تحصیلی انگلستان

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در انگلیس را دارند، پس از دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. البته دانشجویان بین المللی در انگلستان می توانند تحت شرایط خاصی کار کنند. به عنوان مثال، دانشجویان می توانند به عنوان یک افسر تعطیلی اتحادیه دانشجویی کار کنند. اما نمی توانند مطالبه مزایای عمومی و حقوق بازنشستگی در انگلستان داشته باشند. اینکه چه نوع کاری می توانید در انگلستان در حین اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید بستگی به این دارد که در حال تحصیل در رشته ای هستید. از سوی دیگر، اینکه آیا در طول ترم یا در زمان استراحت کار خواهید کرد. به این نکته نیز توجه فرمایید که، برخی از مشاغل نیز مانند کار به عنوان یک ورزشکار حرفه ای یا مربی و ورزشی یا خود اشتغالی در انگلستان غیر مجاز هستند.

نکات مهم در باب درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

دانشجویان خارجی که قصد دریافت ویزای تحصیلی انگلستان جهت تحصیل در این کشور را دارند. باید قبل از درخواست با نکات مهم در این خصوص به خوبی آشنا شوند. از مهمترین نکات درخواست ویزای تحصیلی انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جهت مشاهده آخرین اطلاعات به روز در مورد ویزای تحصیلی انگلستان، همیشه به وب سایت رسمی دولت انگلستان مراجعه فرمایید.
  • درخواست ویزای تحصیلی خود را به آخرین لحظه موکول نکنید. زیرا معمولا اخذ ویزای تحصیلی انگلستان 4 هفته طول می کشد.
  • قبل از شروع فرآیند درخواست، مطمئن شوید که تمامی اطلاعات را به دست آورده اید.
  • قبل از درخواست برای ویزای تحصیل انگلستان، اطمینان حاصل فرمایید که گواهی پذیرش تحصیلی از دانشگاه خود دارید.

در آخر اینکه، اطمینان حاصل کنید که موسسه ای که در انگلستان برای آن درخواست می دهید دارای مجوز باشد.

شرایط کار ضمن تحصیل در انگلیس

متقاضیان بین المللی جویای کار ضمن تحصیل در کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان می باشند. بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا به دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل با مدت معین خواهند داد. جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص کاریابی در این کشور می توانید به موسسات کاریابی معتبر مراجعه نمایید. در نظر داشته باشید حقوق دریافتی حاصل از مشاغل دانشجویی تنها بخشی از هزینه زندگی در این کشور را پوشش خواهند داد. مشاغل مورد نیاز این کشور مربوط به مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، آموزش، خدمات و فناوری و اطلاعات می باشد. درآمد حاصل از کار در این کشور بدین شرح می باشد:

  • حداقل دریافتی حدود 25500GBP (پوند انگلیس)
  • حداکثر دریافتی حدود 620000GBP (پوند انگلیس)

دانشجویان در طول تحصیل با ویزای تحصیلی این کشور می توانند به صورت موقت و 10 تا 30 ساعت در هفته کار کنند. البته شرایط و هزینه زندگی در انگلستان بسیار بالاست و تمکن مالی مناسب از شروط اصلی می باشد. متقاضیان می باید در نظر داشته باشند که به وسیله کار دانشجویی نمی توانند تمامی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی را پوشش دهند. برای تحصیل در کشورهای مختلف اروپا می توانید با کسب مشاوره تخصصی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اطلاعات و شرایط لازم آگاهی یابید و با آسودگی خاطر به اروپا مهاجرت کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی انگلستان

در این بخش از مقاله به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی انگلستان می پردازیم:

  • در چه صورتی نیاز به ویزای تحصیلی انگلستان است؟ چنانچه به عنوان یک محصل یا دانشجو ایرانی قصد تحصیل در انگلستان را داشته باشید، بایستی برای یک کدام از 3 مدل ویزای تحصیلی انگلستان اقدام نمائید.
  • از چه سنی می توان برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام نمود؟ بر اساس قانون می توان از سن 4 سالگی برای تحصیل در انگلستان اقدام نمود، برای سنین 4 تا 17 سال بایستی درخواست ویزای تحصیلی Child نمود.
  • آیا برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان مدرک زبان مورد نیاز است؟ بله، دقیقا چون ویزای تحصیلی انگلستان بر اساس امتیاز بندی است، یکی از اصلی ترین پارامترها داشتن مدرک زبان آیلتس مورد تائید انگلستان است.
  • آیا می توان با ویزای تحصیلی انگلستان مشغول به کار شد؟ بله، مادامی که دانشجو هستید بر اساس قانون می توانید 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشید، همچنین پس از تحصیل با دریافت ویزای کار به صورت تمام وقت کار نمائید.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی انگلستان

  1. مریم گفت:

    با سلام من 18 سالمه – مدرک آیتلس 7 دارم و دیپلم تجربی معدلمم 19 میخواستم برای انگلیس پذیرش بگیرم به واسطه ی بورسیه میخواستم ببنیم امکان پذیر هست و اینکه شرایط من براش ایده آل ؟ چه ویژگی ها و مدارکی نیاز هست برای اینکه بتونم برای دانشگاه های انگلیس آماده بشم

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شرایط خوبی دارید و امکان بورسیه هم برای شما وجود دارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *